Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: MkII - 2,5 td uszkodzony konżektor?  (Przeczytany 2245 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 228
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
MkII - 2,5 td uszkodzony konżektor?
« dnia: Kwiecień 08, 2015, 22:36:42 »
Po wymianie lekko pocącego się, ale funkcjonalnie sprawnego konżektora na tzw. "regenerowany" (w kwestii przecieków) zaczęły się kłopoty z autem. Po pierwsze konżektor ten w ogóle nie ładuje sfery konzektorowej, a "nadwyżka" wydatku pompy "kierowana" jest na przelew. A zatem konzektor bez przerwy cyka, co za skutkuje przede wszystkim utrata płynu i koniecznością częstego łatania przewodu przelewowego...
Po wyłączeniu silnika ciśnienie w układzie natychmiast zanika: nawet błyskawiczna próba odkręcenia śruby "12" nie powoduje charakterystycznego syknięcia wewnątrz konżektora. Takich objawów nie było na poprzednim konzektorze. Nie musze chyba zapewnić kolegów, że sfera jest o.k. (ciśnienie 62 bar).

Niestety do "starego" konżektora nie wrócę, bo ma inny gwint w przyłączu głównym, a przewód ciśnieniowy tez został już wymieniony...

Czy ktoś z Was dysponuje może rysunkami przekrojowymi konzektora i/lub dokładniejszym opisem jego działania? Zanim go rozbiorę, chciałbym wiedzieć gdzie ewentualnie szukać błędów?
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Marek Korczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 135
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM mk2 2.0TCT '99 XM mk2 2,9(ES9J4) '98
  • Zainteresowania: renowacja aut, sporty motorowodne, elektronika
  • Miejscowość: Warszawa
Re: MkII - 2,5 td uszkodzony konżektor?
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 09, 2015, 00:55:17 »
Może być tak, że podczas uszczelniania ktoś nie włożył, lub włożył za mało podkładek regulacyjnych (nr 1 na rysunku) pod sprężynę. Obniża to ciśnienie wyłączania konżektora (zawęża histerezę), co przy sprawnej kuli, może dawać objawy zaobserwowane przez Ciebie.Sprawdź też czy są obydwie kulki (w zaworze zwrotnym pod sferą i pod śrubą upustową -12)
DS (ID19B) w trakcie renowacji...

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Re: MkII - 2,5 td uszkodzony konżektor?
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 09, 2015, 20:55:27 »
W mojej Xantii stało się coś podobnego - cały wydatek szedł na przelew, do tego mocno i głośno cykał - cykanie było czuć na pedałach. Bardzo szybko przez to pękał gumowy powrót. Stało się to nagle, i nie wnikałem za bardzo dlaczego, tylko wymieniłem go na inny.

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 228
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: MkII - 2,5 td uszkodzony konżektor?
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 09, 2015, 21:58:46 »
Dzięki za rysunek; teraz przynajmniej rozumiem, że konstrukcja nie jest monolitem (część wewnętrzna wtłaczana ?).
W międzyczasie rozebrałem stary konzektor i stwierdzam, ze to wcale nie takie prymitywne urządzenie...

A propos podkładek regulacyjnych: pod pokrywką przelewu w "regenerowanym" (czyli wadliwie działajacym) konżektorze znalazło się nie oryginalne uszczelnienie typu o-ring, podczas gdy oryginalne jest zdecydowanie bardziej płaskie.  Czy grubsze (co najmniej o 0,4 mm) uszczelnienie mogło zadziałać, jak usuniecie  podkładki regulacyjnej 0,4 mm i znacznie obniżyć ciśnienie otwarcia zaworu przelewowego? To byłaby jakaś hipoteza...
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Re: MkII - 2,5 td uszkodzony konżektor?
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 10, 2015, 13:21:46 »
Jeśli między plastikowym "korkiem" a korpusem konżektora jest przerwa, to tak.