Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: MkII 2,5 td - tajemnicze zaniki ciśnienia  (Przeczytany 1770 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 228
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
MkII 2,5 td - tajemnicze zaniki ciśnienia
« dnia: Kwiecień 15, 2015, 23:27:33 »
Do ogólnych kłopotów  doszedł kolejny: po uruchomieniu zimnego silnika kontrolka ciśnienia lhm zaraz gaśnie i auto dość szybko się podnosi (pompa "przeszczepiona" z silnika V6); wspomaganie działa bez zarzutu. Jednak po kilku sekundach powtórnie zapala się kontrolka ciśnienia ( i pojawia się komunikat na wyświetlaczu), aby zgasnąć po kolejnych kilku (do kilkunastu) sekundach. W czasie, gdy świeci się kontrolka ciśnienia hydraulika jest niby sprawna: wspomaganie działa, hamulec też, zawieszenie nie opada...

Czy ktoś pomógłby mi wyjaśnić ten dziwny objaw? Czy możliwa jest jakaś niesprawność czujnika ciśnienia i/lub zaworu bezpieczeństwa? Oczywiście  ilość płynu lhm jest właściwa...

Sprawdzałem ilość lhm na powrotach; są wprawdzie jakieś przepływy ale raczej niewielkie (nie dotyczy przewodu powrotnego z maglownicy i konzektora) ale moim zdaniem znacznie mniejsze, niż wydatek pompy z sekcji 2-tłoczkowej. Tej wielkości przepływy z powrotów były jednak niemal zawsze, a "opóźnionego" zaniku ciśnienia dawniej nigdy nie było. Nadmieniam, że wzmiankowane w innym poście nieprawidłowe zachowanie kożektora nie ma z tym nic wspólnego. Na poprzednim (prawidłowo działającym) kożektorze to zjawisko występowało także...
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Re: MkII 2,5 td - tajemnicze zaniki ciśnienia
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 16, 2015, 23:19:52 »
Możesz zobaczyć czy to się też stanie po odłączeniu komputera HA?
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'