Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Skrzynia 4hp18 nie zmienia z 2 na 3 gdy jest ciepła  (Przeczytany 2080 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał Szmyt

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 80
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: XM MKI 2,0i Automat
  • Miejscowość: Jelenia Góra
Skrzynia 4hp18 nie zmienia z 2 na 3 gdy jest ciepła
« dnia: Maj 01, 2015, 08:10:35 »
Tak jak w temacie. Ostatnio zauważyłem, że podczas dłuższej jazdy kiedy silnik osiągnie odpowiednia temp., skrzynia przestaje zmieniać biegi z 2 na 3. Kiedy temp silnika dochodzi do optymalnej skrzynia przeciąga moment wbicia 3 i wbija ją przy wyższych obrotach ale wraz ze wzrostem temp. sytuacja się pogarsza. Gdzie mam szukać przyczyny. Czy wymiana oleju załatwi sprawę, czy usterki mam szukać w kasecie sterującej jeśli tak to czy ktoś ją rozbierał może ma jakiś opis, zdjęcia bo do automatu jeszcze nie zaglądałem i nie wiem czego się można spodziewać.
Tylko Citroen

Offline Jacek Konopka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 507
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: XM ES9J4/2000 C5 ES9J4S/2005
  • Zainteresowania: balet
  • Miejscowość: katowice
Odp: Skrzynia 4hp18 nie zmienia z 2 na 3 gdy jest ciepła
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 06, 2015, 21:40:46 »
Ostatnia aktywność klubowicza : 01 maj...
Nie wiem czy jest sens odpisywać?
Z drugiej jednak strony, jest niedziela, jestem zaopatrzony w zimny trunek, a przede mną dwa tygodnie urlopu :)  Zatem doskonała okazja, aby uskutecznić grafomańskie zapędy na forum.

Owszem, za niewłaściwą zmianę biegów można obwiniać moduł sterujący (zawory suwakowe)
Być może jest to tylko brud, powstały w wyniku systematycznego olewania wymiany oleju (w 4HP18 jest łatwo - użytkownicy 4HP20 mają bardziej pod górę).
Możliwe też, że rozsypało się któreś z łożysk koszyczków. Wówczas samo czyszczenie/ wymiana bloku hydraulicznego pomoże na chwilkę. Uczulam, że skrzynie robione dla innych marek (np SAAB) mimo że z zewnątrz identyczne, mogą mieć rózne bloki. Podczas rozbiórki bloku radzę zwracać uwagę kuleczki oraz talerzyki zaworowe. Ich  średnice mają kardynalne znaczenie dla poprawnej pracy skrzyni.
Jacek
Moje XM-y TO NIE SKARBONKI ! - ze skarbonki czasem da się coś wyjąć .... skłamałem - sprzedałem XMa za 600zł, uprzednio opłacając OC za 500 :)