Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Dorobienie przewodu pompa-konżektor  (Przeczytany 2554 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline tobiasz bulinski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 137
  • Skąd: radomsko
  • Posiadany samochód: XM V6 12V Mk I man.
  • Miejscowość: radomsko
Dorobienie przewodu pompa-konżektor
« dnia: Październik 15, 2015, 19:13:51 »
Witam,


strzelił mi przewód pompa-konżektor przy 2,5td, zna ktoś może jakąś firmę która dorobiła by taki przewód, najlepiej elastyczny gumowy. Miedź odpada słyszałem - prawda ? Założenie używki będzie ciężkie czuje.

Offline Sławomir Cabała

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 619
  • Skąd: Garwolin
  • Posiadany samochód: . .Czytaj podpis
  • Miejscowość: Garwolin
Odp: Dorobienie przewodu pompa-konżektor
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 16, 2015, 07:57:07 »
Tak ja już trzy lata na takim jeżdżę, potrzebny jest stary żeby końcówki wziąć z niego i długości dobrać. Odezwij się na pw jak nie znajdziesz bliżej koszt około 50zł ale dokładnie nie pamiętam

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka

XM 91r 2.0 I LPG orga 5324 zmienił właściciela
XM 90r 3.0 V6 automat LPG orga 4903
XM 92r 2.1 turboD12 automat orga 5852

Offline Ireneusz Luciński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki
  • Posiadany samochód: XM - ZPJ , XUD11BTE...........
  • Zainteresowania: elektronika komputery pojazdy
  • Miejscowość: Ożarów Mazowiecki
Odp: Dorobienie przewodu pompa-konżektor
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 16, 2015, 11:43:37 »







strzelił mi przewód pompa-konżektor przy 2,5td, . Miedź odpada słyszałem - prawda ?


Jeżeli starannie dorobiony i starannie ułożony to działa i to długo .
Własnoręcznie dorobiony i założony działa . Kilka DK5 tak ma i ma się dobrze , inne wersje silnikowe także .
Warunek to bezwzględne ułożenie bez naprężeń i mocowanie we wszystkich fabrycznych obejmach .
Kolor miedzi na foto pokazuje pośrednio wiek rurek miedzianych .
Pozdrawiam
Ireneusz Luciński
xx lat temu była Simca Aronde , teraz XM - ZPJ , XUD11BTE break
[email protected]

Offline tobiasz bulinski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 137
  • Skąd: radomsko
  • Posiadany samochód: XM V6 12V Mk I man.
  • Miejscowość: radomsko
Odp: Dorobienie przewodu pompa-konżektor
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 18, 2015, 10:05:02 »
problem posrednio rozwiązany - waldek (PHU Waldi) z grocholic koło bełchatowa ma przejściówki - takie nyple, do tego wąż od hydrauliki siłowej i jest w miare ok. Pojawiło się tylko po skręceniu wszystkiego jakieś dziwne buczenie rosnące wraz z obrotami. Słychać to najgłośniej w kabinie bo pod maską silnik zagłusza. Może być że powietrze w układzie i dlatego buczy ? Przy podnoszeniu auta z gleby na poziom normalny zapali sie też czasem hydraulic pressure.. czy jakoś tak. Rurka jest dłuższa niż fabryczna. Może sie samo odpowietrzy, tylko to buczenie jakieś dziwne, raz ciszej raz głośniej.

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Dorobienie przewodu pompa-konżektor
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 24, 2015, 15:45:15 »
Też używam przejściówek na standardowe złącza hydrauliki siłowej. Takie były od kupna. fajne jest że można sobie zrobić wtedy ten gumowy przewód na zapas. Jedyna wada że trudno je uszczelnić i trochę się poci przy pompie.


Co do odgłosów to sprawdź czy nie stuka ci ten przewód o coś.


Czy zapalanie lampki występuje przy codziennym użytkowaniu, czy tylko gdy przesuniesz suwak z dolnego serwisu w normalne położenie?
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline tobiasz bulinski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 137
  • Skąd: radomsko
  • Posiadany samochód: XM V6 12V Mk I man.
  • Miejscowość: radomsko
Odp: Dorobienie przewodu pompa-konżektor
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 30, 2015, 10:02:15 »
Po wymianie jest ok, lampka już sie nie zapala tylko ten hałas, to pompa tak buczała, a teraz jak terkocze co jakiś czas to czuć to terkotanie nawet na pedałach i kierownicy. Zastanawiam się gdzie szukać rozwiązania -


1. Pompa pada (ryczy jak zarzynana)
2. Źle umocowany przewód ( może o coś uderza i wibruje)
3. Ten typ tak ma jak przewód jest elastyczny
4. Znajomy podpowiedział że może za duża średnica przewodu, jak dorabiali chciałem na wszelki wypadek trochę wiekszy i dlaqtego takie wibracje.


XMy to temat umierający - wiem ale niektóre trzeba uratować może ktoś podpowie :)?