Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: X2 1.6 16V - Nieprawidłowa praca układu kierowniczego.  (Przeczytany 4505 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
X2 1.6 16V - Nieprawidłowa praca układu kierowniczego.
« dnia: Październik 21, 2015, 12:24:37 »
Od jakiegoś czasu układ kierowniczy pracuje mi ciężko. Przywykłem i jeździłem. Jedną ręką dało się bez problemu kręcić więc olałem sprawę.


Wczoraj doszedł nowy objaw: kierownica kręci się jakby skokowo. Kręcąc kierownicą czuję, że nie obraca się ona płynnie tylko właśnie skokowo. Za małe ciśnienie w układzie, a co za tym idzie - pompa do wymiany? Poziom płynu wspomagania ok. Płyn był wymieniany trzy lata temu przy regeneracji maglownicy.
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso

Offline Marcin Mainek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 595
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Renault Mégane III
  • Miejscowość: Lublin
Odp: X2 1.6 16V - Nieprawidłowa praca układu kierowniczego.
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 21, 2015, 12:47:03 »
Pocieszę Cię. Mi też czasem zaczyna lekko skakać przy skręcaniu. Tu też jest krzyżak z Xantii? ;) Czy to wina zawieszenia? Bo skoro Ty masz maglownicę po regeneracji, a ja przed i objaw mamy ten sam, to ona odpada w diagnozie ;)
Moja ex-Xsara
Citroën Xantia 2.0 HDi  2012 - 2015
Citroën Xsara 1.6 16V  2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V  2018 -


Kiedyś wrócę do Cytryny

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Odp: X2 1.6 16V - Nieprawidłowa praca układu kierowniczego.
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 21, 2015, 15:36:03 »
Nie wiem właśnie, ale z tego co czytałem w sieci to krzyżak tam jest inny.


Za miesiąc oddaję auto do "podpicowania". M.in. do roboty układ kierowniczy choćby miał być cały wymieniony. Wiem, że auto warte ze 4 tysiące, ale jak go sprzedam i dołożę dwa - dwa i pół to kupując coś innego nawet za 7 tysięcy to szanse na trafienie padaki są ogromne ;) Wolę dokładać do tego co wiem jakie jest ;)


No i żona lubi tą swoją Xsarusię... Ja już przywykłem do mojego Picasso ;)


Pytam o tę skokową pracę układu kierowniczego, bo jestem po prostu ciekawy o co cho :)
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso

Offline Bartek Konopka

  • Sponsor
  • **
  • Wiadomości: 634
  • Skąd: Częstochowa/Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II HDI 2000r.
  • Miejscowość: Częstochowa/Kraków
Odp: X2 1.6 16V - Nieprawidłowa praca układu kierowniczego.
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 21, 2015, 16:31:05 »
Też mam taki objaw. Czekam na wymianę opon na zimówki - jak po tym się nie poprawi to zacznę grzebać za tym co powoduje takie objawy.

Offline Marek Marecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 506
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1,4i + LPG 1999r
Odp: X2 1.6 16V - Nieprawidłowa praca układu kierowniczego.
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 21, 2015, 22:57:47 »
A nie ma hałasu przy kreceniu kierownicą przy tych skokach? Ja miałem problem podobny jakiś czas temu i do wymiany okazały się łożyska kolumny mcpersona. Było słychać czasami jakby coś przeskakiwało ale nie zawsze.
Koszt znikomy chyba 30zł za stronę, za robociznę więcej wychodzi. Po wymianie kierownica zaczęła chodzić płynnie i lżej no i bez hałasów.

Offline Marcin Mainek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 595
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Renault Mégane III
  • Miejscowość: Lublin
Odp: X2 1.6 16V - Nieprawidłowa praca układu kierowniczego.
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 22, 2015, 07:44:38 »
U mnie chodzi dość ciężko (IMHO lżej niż w Xantii ale o wiele ciężej niż w nowym Clio ze wspomaganiem na prąd). Do tego praca skokowa. Zaś do robienia mam łożyska McPersonów i może to faktycznie stąd...?
Moja ex-Xsara
Citroën Xantia 2.0 HDi  2012 - 2015
Citroën Xsara 1.6 16V  2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V  2018 -


Kiedyś wrócę do Cytryny

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Odp: X2 1.6 16V - Nieprawidłowa praca układu kierowniczego.
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 22, 2015, 08:12:09 »
Łożyska są ok. Zero hałasów, stuków, "strzałów" przy skręcaniu. Dzisiaj ją odpalę po pracy, dam chwilę popracować i włożę kawałek szmaty do zbiorniczka pompy. Jak się zbiorą na niej opiłki to wszystko będzie jasne.
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso

Offline Kudyba Wojciech

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 745
  • Skąd: Kraśnik
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD; Xantia 2.0 HDI; Picasso 1.8
  • Miejscowość: Kraśnik
Odp: X2 1.6 16V - Nieprawidłowa praca układu kierowniczego.
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 22, 2015, 21:34:31 »
Taki objaw dają i łożyska górnych mocowań McPersonów i zatarty krzyżak, jedno i drugie trzeba sprawdzić i ewentualnie wymienić.
Jedno i drugie robiłem u siebie bo objawy miałem identyczne jak wy wyżej.
Jeszcze jedna ważna rzecz, jak nie wymienialiście to zmieńcie olej w układzie kierowniczym bo mało kto to robi ale warto zmieniać co jakiś czas.

Offline Bartek Konopka

  • Sponsor
  • **
  • Wiadomości: 634
  • Skąd: Częstochowa/Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II HDI 2000r.
  • Miejscowość: Częstochowa/Kraków
Odp: X2 1.6 16V - Nieprawidłowa praca układu kierowniczego.
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 22, 2015, 21:48:41 »
Ja nie do końca sprecyzowałem problem, szarpanie występuje tylko przy odkręcaniu kierownicy po mocnym skręcie przy małej prędkości, np przy jeździe po osiedlowych ciasnych uliczkach. Do tego jeszcze dochodzi szarpanie przy kręceniu na postoju. Jak ciągnę kierownicę delikatnie jedną ręką w danym kierunku i przestanę w pewnym momencie przykładać siłę to kierownica wraca o kilka stopni z powrotem niewielkim szarpnięciem. Łożyska macpersonów wymieniane na wiosnę. Olej w pompie wsmomkieru sprawdzony - jest :)
Czy kolegom chodzi o ten krzyżak co go widać jak się wlezie pod kierownicę ?

damian.z1

  • Gość
Odp: X2 1.6 16V - Nieprawidłowa praca układu kierowniczego.
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 22, 2015, 23:10:27 »
gdyby to były łożyska amorów to na postoju z wyłączonym silnikiem i wspomaganiem słychać by było strzały i praca też byłaby skokowa
ja mam takie same objawy, krzyżak demontowałem jest on OK
zakładam że to musi byc coś w obwodzie hydraulicznym
zawór zamierzam niedługo wymienić więc ew. dam znać

luckyboy

  • Gość
Odp: X2 1.6 16V - Nieprawidłowa praca układu kierowniczego.
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 23, 2015, 14:56:05 »
Jeżeli na wylaczonym silniku kreci sie kolem rownomiernie to pada pompa wspomagania albo pasek slizga sie co ja napedza.

Wysłane z mojego G620S-L01 przy użyciu Tapatalka


Offline Bartek Konopka

  • Sponsor
  • **
  • Wiadomości: 634
  • Skąd: Częstochowa/Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II HDI 2000r.
  • Miejscowość: Częstochowa/Kraków
Odp: X2 1.6 16V - Nieprawidłowa praca układu kierowniczego.
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 24, 2015, 23:37:01 »
Tak jak myślałem, u mnie winnymi całego zamieszania były opony.

Offline Michał Głodek

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 1 043
  • Skąd: Rzeszów / Kraków
  • Posiadany samochód: XM 2.9 BVA
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: X2 1.6 16V - Nieprawidłowa praca układu kierowniczego.
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 25, 2015, 07:31:45 »
A nie ma hałasu przy kreceniu kierownicą przy tych skokach? Ja miałem problem podobny jakiś czas temu i do wymiany okazały się łożyska kolumny mcpersona. Było słychać czasami jakby coś przeskakiwało ale nie zawsze.
Koszt znikomy chyba 30zł za stronę, za robociznę więcej wychodzi. Po wymianie kierownica zaczęła chodzić płynnie i lżej no i bez hałasów.

Ja je właśnie wymieniłem u siebie... Wyglądały jakby je TIR przejechał, wszystko pogięte, kulki kwadratowe, ale tego "skaczącego" objawu nie było - kierownica działała płynnie. Za to rano jak wyjeżdżałem spod domu to strasznie skrzypiały... No i stuki podczas zmiany kierunku.

-XM 2.9 V6 BVA 1999
były:
-C5 1.6 HDi 2005
- C5 2.9 V6 BVA 2009
- C5 2.0 HPi 2001
- Berlingo 2.0 HDi 2003
- XM 2.0 TCT 1995 Miss you :(
- Xsara 1.9 TurboD 1998

Offline Dariusz Sopiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 339
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: X2 1.6 16V - Nieprawidłowa praca układu kierowniczego.
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 02, 2015, 11:15:56 »
Witam


to musi być jakiś kolejny problem z cyklu Ten Typ Tak ma....mam ten sam problem, objaw. Wymieniałem juz łozyska McPersonów i dalej przy prostowaniu kierownicy chodzi skokowo a dodatkowo mam wrażenie że w ogóle jakoś cięzko chodzi. Dochodzę do wniosku że układ kierowniczy Xsar choć prosty jest bardzo czuły na wszelkie nieprawidłowości.


Nie wiem czy to krzyżak czy padająca pompa ale już nie chce dokładac dalej :)

Offline Marek Marecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 506
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1,4i + LPG 1999r
Odp: X2 1.6 16V - Nieprawidłowa praca układu kierowniczego.
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 02, 2015, 22:57:03 »
Przy prostowaniu kierownicy jeśli są problemy to ja bym obstawiał złą zbieżność, wtedy kierownica nie chce wracać sama do wyprostowanych kół.