Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: DW8B - układ paliwowy a zapowietrzanie  (Przeczytany 1223 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Kidzinski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II, 2001, 1.9 D (DW8B) BVM 5
DW8B - układ paliwowy a zapowietrzanie
« dnia: Luty 11, 2016, 14:48:06 »
Witam,

Na forum znajduje się już kilka wątków o zapowietrzaniu układu paliwowego z cennymi uwagami. Po ich przeczytaniu mam wątpliwości czy rozumiem jak działa układ paliwowy, stąd niniejszy wątek.

Jaki jest prawidłowy poziom paliwa w punkcie 1 (załącznik xsara-układ_paliwowy.jpg)? U mnie wygląda to tak jak w załączniku xsara-filtr-pompka-sm.jpg. Dodatkowo jeżeli pod pompuję parokrotnie, czyli jak rozumiem będę zasysał paliwo ze zbiornika, to poziom paliwa w punkcie 1 zacznie się obniżać (wtłaczam paliwo do pompy paliwa). Po zaprzestaniu pompowania poziom w punkcie 1 podnosi się i dodatkowo potrafią pojawić się bąble powietrza. O ile dobrze rozumiem, w tym przypadku mam do czynienia z nieszczelnością po stronie pompy (co na podstawie innych wątków oprócz samej pompy może oznaczać: elektrozawór pompy, zawór kąta wtrysku, czy listwę wtryskową).

Czy dobrze rozumiem?

Pozdrawiam,
Marcin

Offline Kudyba Wojciech

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 745
  • Skąd: Kraśnik
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD; Xantia 2.0 HDI; Picasso 1.8
  • Miejscowość: Kraśnik
Odp: DW8B - układ paliwowy a zapowietrzanie
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 24, 2016, 06:36:59 »
Zacznij od wymiany oringów ( wszystkich, śruba spustowa z filtra też ma oring ) w podstawie filtra paliwa, typowy problem, kilka złotych i spokój na kilka lat.
W układzie paliwowym w ogóle nie powinno być powietrza, a pompka nie powinna pozwalać na dopompowanie, jeżeli tak jest to jest nieszczelność, jak teraz tego nie zrobisz to prędzej czy później zacznie ci się bardziej zapowietrzać.