Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Lewe ciśnienie w układzie chłodzenia - 1,8i 90KM  (Przeczytany 2263 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

JimiL

  • Gość
Lewe ciśnienie w układzie chłodzenia - 1,8i 90KM
« dnia: Kwiecień 25, 2016, 14:24:38 »
Zimą miałem robioną uszczelkę pod głowicą.
Wszystko działało ok do momentu ostatniej wizyty u mechanika (wymiana oleju w skrzyni i silniku).
Po odebraniu auta zacząłem czuć płyn chłodniczy z wentylacji i płynu zaczęło ubywać.

Będąc akurat w trasie daleko od domu sprawdziłem pobieżnie samochód u przypadkowego mechanika, który stwierdził lewe ciśnienie w układzie.
Aby dojechać do domu i wyrównać (trochę obniżyć) ciśnienie w układzie wycięliśmy z termostatu środek i została tylko jego ramka z uszczelką.
Można powiedzieć, że jest cały czas w pełni otwarty :D .

Po powrocie do swojego mechanika znaleźliśmy małe pęknięcie na wężu między termostatem a chłodnicą.
Dzień po naprawie podjechałem jeszcze do niego i poprosiłem o sprawdzenie ciśnienia układu w trakcie pracy.
Okazało się, że w zależności od temperatury jest ono coraz wyższe i przy 90 stopniach na silniku osiąga 1,2 bar.

Mechanik twierdzi, że powinienem wymienić korek na nowy (bo nie puszcza nadmiaru ciśnienia)
oraz czujnik temperatury od wskazówki na pulpicie (bo prawdopodobnie źle wskazuje temperaturę).
Jego zdaniem jest wszystko OK i po wymianie tych elementów oraz wsadzeniu nowego termostatu powinno być dobrze.

Postanowiłem w pierwszej kolejności sam porządnie odpowietrzyć układ chłodzenia i poobserwować samochód parę dni.
Nagrzewnica jest wyżej od korka chłodnicy, więc założyłem na niego butelkę i uszczelniłem taśmą izolacyjną.
Po dolaniu wody destylowanej z korka przy nagrzewnicy zaczął ładnie wypływać płyn, więc jest odpowietrzona.
Odpowietrzyłem też korkiem na termostacie i po prawej stronie chłodnicy.
Robiłem to na pracującym silniku i po odpowietrzeniu układu dodałem gazu przepustnicą.
Poniżej filmik z efektem:
https://drive.google.com/file/d/0B8ewAQChABl-Y0dWdkVrZ01Sd2c/view?pref=2&pli=1

Przychodzi mi do głowy ponownie walnięta uszczelka pod głowicą, ale dzieje się to jedynie na gorącym silniku.
Być może to niewielka nieszczelność, która ujawnia się po podgrzaniu i rozszerzeniu elementów silnika.
Wydaje mi się, że wentylator chłodnicy nie załącza się na 2-gi bieg i obawiam się, że mechanik po wymianie olejów zostawił zapalony samochód bez nadzoru.
Ten się zagotował i poszła ponownie uszczelka.

Proszę o sugestie o możliwych przyczynach do sprawdzenia oraz informację o wysokości prawidłowego ciśnieniu układu chłodzenia przy 90 stopniach.

P.S. W międzyczasie pojawiła się też mała nieszczelność na wężu od małego obiegu przy trójniku doprowadzającym wodę od instalacji LPG.
Lekko tryska przy nagrzaniu silnika ponad 90) i być może inne, o których nie wiem.

Offline Jacek Mierzejewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 121
  • Skąd: OSTRÓDA
  • Posiadany samochód: Była Xsara II + Saxo jest Peugeot 407 sedan 2008/2009 2.0HDI + Renault Clio II
  • Miejscowość: OSTRÓDA
Odp: Lewe ciśnienie w układzie chłodzenia - 1,8i 90KM
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 25, 2016, 15:49:11 »
Głowice sprawdzałeś podczas wymiany uszczelki? Jeśli nie to masz przyczynę...

JimiL

  • Gość
Odp: Lewe ciśnienie w układzie chłodzenia - 1,8i 90KM
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 25, 2016, 16:40:16 »
Prosiłem mechanika o sprawdzenie szczelności głowicy w pierwszej kolejności.
Twierdził, że jest ok i można ją zakładać.

Offline Tomasz Gąbka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 547
  • Skąd: Odolanów
  • Posiadany samochód: Peugeot 307, wcześniej Xsara II 1,4SX 2000r, Saxo 1,1i 5d 1997r i AX 1,0 TGE 5d 1991r
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Odolanów
Odp: Lewe ciśnienie w układzie chłodzenia - 1,8i 90KM
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 30, 2016, 17:40:25 »
Spróbuj podjechać do kogoś co ma interfejs i sprawdź wentylator.
A mechanik jak wymieniał uszczelkę robił planowanie głowicy ?

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Lewe ciśnienie w układzie chłodzenia - 1,8i 90KM
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 30, 2016, 19:33:56 »
Nie sądzę, aby mechanik mial przyrządy do sprawdzania szczelności głowicy. Mają to tylko warsztaty zajmujące się ich planowaniem i kompleksowymi remontami. Pytanie, jaką miałeś założoną uszczelkę. Jeśli coś najtańszego, mogła się wziąć i zdechnąć. Układ chłodzenia masz ciśnieniowy, więc "lewe" ciśnienie w układzie może oznaczać tylko spaliny (walnięta uszczelka pod głowicą, ewentualnie pęknięta/krzywa głowica). To akurat można sprawdzić testerem obecności CO2. Sprawdź, czy nie masz mokrych dywaników wewnątrz auta. Może nagrzewnica kończy swój żywot.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Jacek Krzemiński

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C4 Cactus 1.6 BLUE HDI C3 1.4 HDI
  • Zainteresowania: mechanika samochody
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Lewe ciśnienie w układzie chłodzenia - 1,8i 90KM
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 11, 2016, 14:15:42 »
proponowałbym sprawdzić  działanie silnika na benzynie z zakręconym gzem częste przypadki przepuszczania gazu do układu chłodzenia , a jeśli idzie o zapach płynu w samochodzie to na pewno nagrzewnica do wymiany