Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII] "Wyciek" spalin kolektor lub turbosprężarka  (Przeczytany 2289 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mateusz Rosołowski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 1.6 HDI 109 KM
  • Miejscowość: Kraków
[MkIII] "Wyciek" spalin kolektor lub turbosprężarka
« dnia: Maj 20, 2016, 09:08:42 »
Witam fanów cytryn,


To mój pierwszy post. Mam Citroena C5 2010, 1.6 HDI, 109 koni, przejechane 100 000 km, jestem drugim właścicielem samochód kupiony z komisu i sprowadzony z Belgii. Poniżej opiszę mój problem.


Zauważyłem osmoloną sprężarkę jak na załączonym zdjęciu i zawiozłem ją do Gładyska w Krakowie. Mechanik na oko ocenił, że gdzieś turbosprężarka jest nieszczelna a jej rozebranie, złożenie i ewentualna wymiana części może kosztować nawet do 3000 zł. Byłem przerażony ale co zrobić, samochód trzeba naprawić. Po kliku godzinach zadzwonił, że odkręcił osłonę (widoczną również na zdjęciach) i okazało się, że silnik pod i nad kolektorem jest również osmolony, a osłona od wewnątrz jest cała brudna od sadzy. Co ciekawe sam kolektor od góry poza śrubami wyglądał na czysty. Ponieważ serwis chciał rozebrać pół silnika, żeby zlokalizować nieszczelność zabrałem samochód po usłyszeniu do jakiej kwoty mogą wzrosnąć koszty naprawy - 6-7 tys zł.


Przyznaję, że jestem zupełnym laikiem i po rozmowie z mechanikiem stwierdziłem, że najpierw poradzę się kogoś kompetentnego zanim zaufam serwisowi. Moim zdaniem jest kilka możliwości:


1) Turbosprężarka jest nieszczelna i kolektor jest nieszczelny.
2) Turbosprężarka jest ok, a spaliny na niej występują dlatego, że osłona z jednej strony posiada sporą szparę (jak na zdjęciu) i przez nią turbosprężarka jest owiewana spalinami. Wtedy tylko nieszczelność byłaby gdzieś od kolektora


Teraz co do samego kolektora są pewnie dwa scenariusze. Nieszczelność występuje ze względu na:
1) pęknięcie - scenariusz fatalny.
2) zużycie uszczelek, szpilek - scenariusz lepszy.


Oprócz tego w przeszłości z turbosprężarki, w miejscu widocznej, czarnej od sadzy śruby wydobywał się smar/olej i tą usterkę naprawiałem u innego mechanika. Zauważyłem również, że osłonie brakuje dwóch śrub tak jakby poprzedni właściciel już coś tam robił (o czym nic nie wiem).


Czy ktoś z was miał już podobny problem i podejrzewa z czym możemy mieć tu do czynienia? Czy jest ktoś w stanie oszacować koszty ewentualnej naprawy w każdym ze scenariuszy? Czy wreszcie znacie może porządny serwis gdzie naprawiacie swoje cytryny w Krakowie, za rozsądną cenę?
« Ostatnia zmiana: Maj 20, 2016, 09:23:11 wysłana przez Mateusz Rosołowski »

damian.z1

  • Gość
Odp: [MkIII] "Wyciek" spalin kolektor lub turbosprężarka
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 20, 2016, 09:17:22 »
wejdź po ciemku pod samochód
poświeć latarką, powinieneś zauważyć nieszczelność

Offline Arkadiusz Borzęcki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 910
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Gs300
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII] "Wyciek" spalin kolektor lub turbosprężarka
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 20, 2016, 14:59:19 »
Za 3 tyś to można pewnie spokojnie nową turbinę kupić  ;)  W 1.6 to raczej normalna rzecz że się poci i są przedmuchy  przy przewodzie olejowym. Intensywność tego u ciebie wskazuje raczej na większy przebieg samochodu
był Ls 430,C6 2.7 HDI, Lexus GS 430, C5 2.0 HDI Exclusive 2009, C5 1.6HDi Break 2005 oraz Activa V6 :-)

sunnychris

  • Gość
Odp: [MkIII] "Wyciek" spalin kolektor lub turbosprężarka
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 20, 2016, 15:16:32 »
Za 3 tyś to można pewnie spokojnie nową turbinę kupić  ;)  W 1.6 to raczej normalna rzecz że się poci i są przedmuchy  przy przewodzie olejowym. Intensywność tego u ciebie wskazuje raczej na większy przebieg samochodu
Musiałbym w fakturę popatrzeć ale coś koło 1000-1100e w szkopskim aso płaciłem

Xperia Z5 Compact über TapaTalk


sunnychris

  • Gość
Odp: [MkIII] "Wyciek" spalin kolektor lub turbosprężarka
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 20, 2016, 15:19:25 »


Za 3 tyś to można pewnie spokojnie nową turbinę kupić  ;)  W 1.6 to raczej normalna rzecz że się poci i są przedmuchy  przy przewodzie olejowym. Intensywność tego u ciebie wskazuje raczej na większy przebieg samochodu
Musiałbym w fakturę popatrzeć ale coś koło 1000-1100e w szkopskim aso płaciłem. A całość z wezami,  olejem, płynem chłodzenia,  updatem softu itd  2150e.

Xperia Z5 Compact über TapaTalk



Xperia Z5 Compact über TapaTalk


Offline Marcin Kaminski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: UK
  • Posiadany samochód: C5 MKIII
  • Miejscowość: UK
Odp: [MkIII] "Wyciek" spalin kolektor lub turbosprężarka
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 20, 2016, 15:37:13 »
Osobiscie bym zainwestowal w zestaw kluczy (lub kupil jeden klucz 10) i odkrecil oslone zeby sprwadzic skad wydostaja sie spaliny. Wg mnie uszczelka, ale trzeba sprawdzic.
Niestety nie moge pomoc w sprawie dobrego mechanika bo takich nie znam.

Offline Arkadiusz Borzęcki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 910
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Gs300
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII] "Wyciek" spalin kolektor lub turbosprężarka
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 20, 2016, 15:46:52 »


Za 3 tyś to można pewnie spokojnie nową turbinę kupić  ;)  W 1.6 to raczej normalna rzecz że się poci i są przedmuchy  przy przewodzie olejowym. Intensywność tego u ciebie wskazuje raczej na większy przebieg samochodu
Musiałbym w fakturę popatrzeć ale coś koło 1000-1100e w szkopskim aso płaciłem. A całość z wezami,  olejem, płynem chłodzenia,  updatem softu itd  2150e.

Xperia Z5 Compact über TapaTalk



Xperia Z5 Compact über TapaTalk


Krzysztof w aso to pewnie i u nas nie mniej policzą, ale jest to popularny model garretta montowany do tego silnika i chociażby na aledrogo oferują nowe za ok 1500 zł.  U dystrybutora garretta nowa  1600 netto, a po regeneracji fabrycznej po zwrocie starej 1300 brutto
był Ls 430,C6 2.7 HDI, Lexus GS 430, C5 2.0 HDI Exclusive 2009, C5 1.6HDi Break 2005 oraz Activa V6 :-)

sunnychris

  • Gość
Odp: [MkIII] "Wyciek" spalin kolektor lub turbosprężarka
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 20, 2016, 16:24:03 »
Dopiero zobaczyłem że chodzi o 1.6. Ja mam 2.2 200

Xperia Z5 Compact über TapaTalk


Offline Marcin Kaminski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: UK
  • Posiadany samochód: C5 MKIII
  • Miejscowość: UK
Odp: [MkIII] "Wyciek" spalin kolektor lub turbosprężarka
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 20, 2016, 16:34:27 »
Ale on jeszcze turbo nie wymienia.
Jezeli tam jest sciagnieta juz jedna oslona to bardzo mozliwe, ze leci z wejscia sztangi do turbo, ale to trzeba zdjac wszystkie oslony, wyczyscic i zobaczyc gdzie leci. W 1.6 turbo jest w latwym miejscu wiec nie powinienes miec problemow.