Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Kosmiczne spalanie C5 [MkIII] 2.0HDI 136Km 2009 automat  (Przeczytany 15069 razy)

0 użytkowników i 7 Gości przegląda ten wątek.

Offline Jędrzej Glanda

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII
  • Miejscowość: Warszawa
Kosmiczne spalanie C5 [MkIII] 2.0HDI 136Km 2009 automat
« dnia: Czerwiec 06, 2016, 09:15:04 »
Witam wszystkich!
Na dzien dobry mowie ze jestem tu po raz pierwszy wiec prosze o wyrozumialosc ;). Oczywiscie przed rozpoczeciem tego tematu staralem sie poszukac odpowiedzi na moje pytania w tematach, ktore zostaly juz omowione na forum ale niestety nie znalazlem odpowiedzi. Jestem wlascicielem C5 mk3 2.0 HDI 136km 2009 w automacie. Od miesiaca.Podczas zakupu bylem u polecanego mechanika. Przeswietlil auto na wylot i wypisal kilka rzeczy do zrobienia. Naprawilem. Ale pojawila sie jedna dosc bolesna "usterka"? Mianowicie Cytryna pali ponad 10l w miescie przy bardzo spokojnej, wrecz ospalej jezdzie. Ja wiem ze wynik ten osiagnalem w naprawde duzych korkach. Jezdzac non stop z klima. Ale z tego co czytalem to zaden z forumowiczow nie chwalil sie takim spalaniem. Dodam jeszcze ze w trasie przy normalnej/dynamicznej ezdzie auto spalilo mi kolo 6.8l wiec ok... Poprzedni wlasciciel mowil o wyniku na poziomie 7.5l w Warszawskich korkach. Z tego co zauwazylem to jezdzil tak ze rowerzysci go wyprzedzali, oczywiscie bez klimy i w cyklu miesznym miasto/trasa. Jak sadzicie co moze byc przyczyna tak wysokiego spalania? Filtr FAP podobno jest bardzo dobrej kondycji <- tak stwierdzil mechanik po podlaczeniu kompa. Auto przyspiesza chyba normalnie. Adekwatnie do niewielkiej ilosci koni... Podczas przyspieszania z gazem w podlodze widac delikatnego dymka z wydechu. Cytryna z FAPem moze puszczac mikro dymka? Pytam poniewaz wczesniej jezdzilem Octavia z filtrem DPF ktora nawet podczas najwiekszego cisniecia nie puszczala nawet grama dymu.
Zawalony zawor EGR? Jak to sprawdzic? Moze ktorys wtryskiwacz "leje"? Jak to sprawdzic? Jakiego mechanika polecacie w Warszawie i okolicach?
Podczas diagnozy nie bylo zadnych bledow.
Dodatkowo podczas postoju z skrzynia w pozycji "D" w kabinie czuc nieprzyjemne wibracje/drgania. Moze to swiadczyc o uszkodzonej poduszcze pod skrzynia? Jak ja sprawdzic? Z gory bardzo dzieluje za pomoc :).

Jedrzej.

Offline Marcin Markiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 228
  • Skąd: Poza granicami Polski
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1.8 bensa 2003
  • Zainteresowania: Majsterkowanie przy wszystkim
  • Miejscowość: Poza granicami Polski
Odp: Kosmiczne spalanie C5 [MkIII] 2.0HDI 136Km 2009 automat
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 06, 2016, 09:52:52 »
Spalanie w korkach i z włączoną klimą wydaje mi sie ,że to normalne spalanie a drgania to może być inny problem.Poduszke sprawdzisz sprawdzając czy ma luz lub podmienic na nową lub dobrą używaną

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: Kosmiczne spalanie C5 [MkIII] 2.0HDI 136Km 2009 automat
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 06, 2016, 10:02:57 »
Takie jest spalanie tego samochodu w automacie. Stety albo niestety...

mjerz

  • Gość
Odp: Kosmiczne spalanie C5 [MkIII] 2.0HDI 136Km 2009 automat
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 06, 2016, 10:58:14 »
Takie jest spalanie tego samochodu w automacie. Stety albo niestety...

Przy normalnej miejskiej jeździe moja Mk II z tym samym silnikiem i automatem pali 7.5 - 8.5,  zaś typowe spalanie na trasie to 5.5 w porywach do 6.  Średniej 10 (a nawet 9) chyba w życiu na oczy nie widziałem jak jeżdżę tym autem 9 lat.

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Kosmiczne spalanie C5 [MkIII] 2.0HDI 136Km 2009 automat
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 06, 2016, 11:06:19 »
Piszemy tutaj o mk3 nie o mk2... tak, spalanie w okolicach 10l to raczej norma w dużych korkach. U mnie jest na poziomie ok 9.2-9.4 w samym mieście, na krótkich odcinkach I na niedogrzanym silniku. Średnia miasto trasa mam na poziomie 8-8.2. Sama trasa ale na autostradzie tempomat 140km/h to 7.3. Jak jest sprawny dpf to nie powinien nawet najmniejszy dymek się z niego wydobywać  no chyba ze się właśnie wypala...

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Jacek kŁYS

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 177
  • Skąd: Pabianice
  • Posiadany samochód: C5 Break 2.0hdi BVA 06r
  • Miejscowość: Pabianice
Odp: Kosmiczne spalanie C5 [MkIII] 2.0HDI 136Km 2009 automat
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 06, 2016, 11:09:32 »
Mam podobny zestaw tylko w starszej budzie 2006r.
W mieście 9-11 zależy kiedy o dziwo w lecie więcej, ale to chyba kwestia przyśpieszeń z pod świateł. Trasa 6-7 jak prędkości autostradowe bliżej 8.

Wg. mnie spalanie w normie. Auto ma swoją masę u mnie przy wersji excusive prawie 1700kg. Zdemontowałem DPF oraz przeprogramowałem sterownik na trochę większą moc i po tych operacjach około -1  -1,5  przy średnim spalaniu.

Mam też 1,9 tdi i nigdy nie miałem takiego spalania jak w cytrynie ale auto o jakieś 400kg lżejsze,więc pewnie to odgrywa duże znaczenie
Pozdrawiam

Offline Marcin Kaminski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: UK
  • Posiadany samochód: C5 MKIII
  • Miejscowość: UK
Odp: Kosmiczne spalanie C5 [MkIII] 2.0HDI 136Km 2009 automat
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 06, 2016, 11:16:13 »

Jedrzej:Poprzedni wlasciciel zanizyl spalanie? Niemozliwe, przeciez jak ktos sprzedaje auto to nigdy nie wciska bajek.


To auto wazy kolo 1800kg wiec 10l w korkach to osiagalny wynik.
Czego nie podales to stan DPF oraz kiedy byl ostatnio DPF i czy czasami w tych korkach sie ciagle nie dopala. Jest sporo tematow na forum.
Jezeli rura wydechowa jest czysta i auto nie puszcza bakow to znaczy, ze DPF jeszcze jest i zyje. Wyjedz na trase na wiekszych obrotach (3000-3500) przez pare kilometrow i zacznij sprawdzanie spalania po tym zabiegu.


U mnie jak jezdze krotka trase w korku i DPF sie zaczyna dopalac to wychodzi okolo 10l, jezeli ruch sie zwolni i DPF jest dopalony to spada w okolice 7.5-8.5l, ale wtedy jest malo korkow.

Offline Jędrzej Glanda

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Kosmiczne spalanie C5 [MkIII] 2.0HDI 136Km 2009 automat
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 06, 2016, 11:19:17 »
Panowie! Bardzo dziekuje za szybka reakcje. Sadzilem ze ufa sie zejsc ponizej tym bardziej ze jezdze naprawde delikatnie. Pan Michal napisal o DPFie, rozumiem ze to jest skrot myslowy i dalej mowimy o FAPie. Tak? Czyli ze u mnie cos jest nie tak jak ten dymek sie pojawia?

Offline Marcin Kaminski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: UK
  • Posiadany samochód: C5 MKIII
  • Miejscowość: UK
Odp: Kosmiczne spalanie C5 [MkIII] 2.0HDI 136Km 2009 automat
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 06, 2016, 11:26:18 »

DPF - Diesel Particulate Filter
FAP - filtre à particules


To jest to samo, tylko w dwoch jezykach.


Jezeli filtr dziala, to koncowka wydechu bedzie czysta jakby byla wlasnie zalozona. Jezeli filtra nie ma, jest przedziurawiony lub uszkodzony to zobaczysz sadze na koncowce.

Offline Artur Parzygnat

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 063
  • Skąd: Kwidzyn- Zmywakowo
  • Posiadany samochód: Peugeot 407 2.0 HDI 2006 Siemens- wóz drabiniasty
  • Zainteresowania: Bioenergoterapia
  • Miejscowość: Kwidzyn- Zmywakowo
Odp: Kosmiczne spalanie C5 [MkIII] 2.0HDI 136Km 2009 automat
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 06, 2016, 11:30:45 »
Egr do sprawdzenia, FAP ostro przegonić a najlepiej wypłukać, przyjrzeć sie obudowie filtra paliwa, może być do wymiany. Zaznaczam obudowa. I sie ciesz, bo mój C5 był 300kg lżejszy (2.2 HDI plus czterobiegowy automat) i w ciasnym mieście chlał pod 13/100.
Były: Garbus 1200 Meksyk, Ford Taunus 1.6 kombi, Mazda 626 GD 2.0 Liftback automat, Ford Transit 130 2.4D , Mazda Premacy 2.0D, Nissan Primera P11 lift 2.0D, Citroen C5 MkI 2.0 HDI, Volvo 740 2.0 benz, Ford Mondeo MkIII 2.0 TDCI, Citroen C5 MkII 2.2 HDI automat.

Offline Jędrzej Glanda

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Kosmiczne spalanie C5 [MkIII] 2.0HDI 136Km 2009 automat
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 06, 2016, 12:38:34 »
Pod 13? Wow... Tez myslalem o walnietym EGR ale nie ma zadnych objawow wskazujacych na niego. Silnik pracuje normalnie. Od samego dolu wkreca sie na obroty bez zajakniecia. Tylko te dymki przy ostrym przyspieszaniu, podczas kick downu... Rura wydechowa jest czarna. Czyli zapewne przy FAPie bylo cos robione. Podczas przegladu auta przed zakupem mechanik zapieral sie ze filtr jest w dobrej kondycji, widac tez ze plyn byl uzupeniany bo pokazuje 100%. Jest opcja zeby kompa oszukac? Zeby przez caly czas pokazywal 100% plynu w zbiorniczku? Jak sprawdzic czy FAP jesy np. Przewiercony?

Offline Marcin Kaminski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: UK
  • Posiadany samochód: C5 MKIII
  • Miejscowość: UK
Odp: Kosmiczne spalanie C5 [MkIII] 2.0HDI 136Km 2009 automat
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 06, 2016, 12:44:55 »

Jezeli dymi i jest czarny wydech to DPFa nie ma lub nie spelnia juz swojej funkcji.
Jest mozliwosc, ze byl usuniety nieprofesjonalnie i teraz probuje sie wypalac.

FAP mozesz sprwadzic programowo, ale nie wiem czy pokaze prawdziwe dane, jezeli uzyty jest emulator.
Wyciecie bedzie widoczne po dodatkowym spawaniu, ale najczesciej od gory DPFa (wzdluz i na koncach).
Wywiercenie sprawdzisz tylko wyjmujac DPF. Nie pamietam czy w tym DPFie mozna wlozyc kamere w otory na czujniki, ale tak tez czesto mozna sprawdzic stan.


Offline Jacek kŁYS

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 177
  • Skąd: Pabianice
  • Posiadany samochód: C5 Break 2.0hdi BVA 06r
  • Miejscowość: Pabianice
Odp: Kosmiczne spalanie C5 [MkIII] 2.0HDI 136Km 2009 automat
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 06, 2016, 13:01:53 »
Obudowa filtra Fap jest rozkręcana wiec jeśli było coś majstrowane to zapewne będą nowe nakrętki - nie sądzę aby udało się je wszystkie odkręcić przy demontażu

Offline Jędrzej Glanda

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Kosmiczne spalanie C5 [MkIII] 2.0HDI 136Km 2009 automat
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 06, 2016, 13:24:56 »
Programem to byl juz sprawdzany i pokazuje ze jest w bardzo dobrej komdycji. Mechanik wspominal cos o 20% zapchania? Wiec jak teoretycznie jest super a praktycznie podczas gwaltownego przyspieszania puszcza baczki to moge go tam juz nie ma? W Octavi jak DPF mi sie wypalal to rosly obroty. A tu jakie sa objawy?  Czytalem ze wlacza sie podgrzewanie lusterek. Prawda to?

Offline Jędrzej Glanda

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Kosmiczne spalanie C5 [MkIII] 2.0HDI 136Km 2009 automat
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 06, 2016, 13:26:33 »
Ktorys w kolegow wspomnial cos o plukaniu FAPa. Jak to sie robi? Tak poprostu rozkreca sie obudowe. Wyjmuje i plucze pod woda?

Offline Marcin Kaminski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: UK
  • Posiadany samochód: C5 MKIII
  • Miejscowość: UK
Odp: Kosmiczne spalanie C5 [MkIII] 2.0HDI 136Km 2009 automat
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 06, 2016, 14:34:04 »
Gdyby byl sprawny to by nie puszczal sadzy, wiec wioskuje, ze moze byc zalozony emulator lub po prostu jest dziura. Nie widzialem takich emulatorow z Citroenach, ale generalnie to pudelko ktore oszukuje komputer o tym, ze DPF jest czysty i nie trzeba go wypalac. Tu jednak komputer zlicza kilometry i nie wiem czy czasami i tak po pewnym czasie sie nie zacznie wypalac.


nie wiem o jakie plukanie konkretnier chodzilo koledze, ale sa srodki do czyszczenia DPFow. Najczesciej jak juz jest zapchany to nie pomagaja, a jezeli to na krotko. Jezeli nie masz bledow w DPF to bym tylko sprawdzil co jest w puszcze DPFa. Jezeli pusto to chyba zostaje ktos obeznany z wycinka kto sprawdzi jak dobrze usunieto DPF z programu.


Wg mnie spalanie jak na takie auto i to w automacie jest w miare sensowne.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 06, 2016, 14:55:56 wysłana przez Marcin Kaminski »

Offline Artur Parzygnat

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 063
  • Skąd: Kwidzyn- Zmywakowo
  • Posiadany samochód: Peugeot 407 2.0 HDI 2006 Siemens- wóz drabiniasty
  • Zainteresowania: Bioenergoterapia
  • Miejscowość: Kwidzyn- Zmywakowo
Odp: Kosmiczne spalanie C5 [MkIII] 2.0HDI 136Km 2009 automat
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 06, 2016, 15:08:15 »
Ktorys w kolegow wspomnial cos o plukaniu FAPa. Jak to sie robi? Tak poprostu rozkreca sie obudowe. Wyjmuje i plucze pod woda?

Rozkręcasz dziada i go myjką ciśnieniową albo pod wodę prezemysłową na kilka godzin. Ale! Jeśli jest zaćpany cerem, to tylko wymiana - bądź usunięcie.
Były: Garbus 1200 Meksyk, Ford Taunus 1.6 kombi, Mazda 626 GD 2.0 Liftback automat, Ford Transit 130 2.4D , Mazda Premacy 2.0D, Nissan Primera P11 lift 2.0D, Citroen C5 MkI 2.0 HDI, Volvo 740 2.0 benz, Ford Mondeo MkIII 2.0 TDCI, Citroen C5 MkII 2.2 HDI automat.

Offline Jędrzej Glanda

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Kosmiczne spalanie C5 [MkIII] 2.0HDI 136Km 2009 automat
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 06, 2016, 15:20:29 »
Ok to podjade do osoby ktora sie zajmuje wycinka. Orietuje sie ktos jakie sa skutki usuniecia? Poza tym ze moze zaczac dymic.

Offline Artur Parzygnat

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 063
  • Skąd: Kwidzyn- Zmywakowo
  • Posiadany samochód: Peugeot 407 2.0 HDI 2006 Siemens- wóz drabiniasty
  • Zainteresowania: Bioenergoterapia
  • Miejscowość: Kwidzyn- Zmywakowo
Odp: Kosmiczne spalanie C5 [MkIII] 2.0HDI 136Km 2009 automat
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 06, 2016, 15:24:47 »
Tylko że jeszcze nie masz pojęcia co powoduje dymienie.
Były: Garbus 1200 Meksyk, Ford Taunus 1.6 kombi, Mazda 626 GD 2.0 Liftback automat, Ford Transit 130 2.4D , Mazda Premacy 2.0D, Nissan Primera P11 lift 2.0D, Citroen C5 MkI 2.0 HDI, Volvo 740 2.0 benz, Ford Mondeo MkIII 2.0 TDCI, Citroen C5 MkII 2.2 HDI automat.

Offline Marcin Kaminski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: UK
  • Posiadany samochód: C5 MKIII
  • Miejscowość: UK
Odp: Kosmiczne spalanie C5 [MkIII] 2.0HDI 136Km 2009 automat
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 06, 2016, 15:27:30 »
Konsekwencje zaleza od tego jaki byl stan DPFa przed wycieciem oraz profesjonalismu osoby ktore go usuwala.
Spalanie spada zaleznie od stopnia zapchania.
Moc wzrasta zaleznie od stopnia zapchania.


Zaczyna dymic, co jest calkowicie normale.


Jezeli filtr byl zle usuniety to bedzie probowal sie regenerowac co spowoduje wzrost spalania.


I tak jak pisal Artur - sprawdz inne podzespoly. Raczej watpie w zaciecie sie EGRa, bo silnik EURO IV-V to rozpozna.


Sprawdz najpierw pod autem jak wyglada filtr, bo jak nie znasz ludzi od wycinania to nie wiesz czy tez Ci bajki nie wcisna.


No i jeszcze raz - takie spalanie jest wg mnie normalne na automat. Zamiast wydawac pieniadze na ekspertyzy, wyjedz na trase i sprawdz autentyczne spalanie i podaj.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 06, 2016, 15:47:45 wysłana przez Marcin Kaminski »

mjerz

  • Gość
Odp: Kosmiczne spalanie C5 [MkIII] 2.0HDI 136Km 2009 automat
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 06, 2016, 15:49:06 »
Piszemy tutaj o mk3 nie o mk2...

A jaka to różnica jeśli silnik i skrzynia te same?

Cytuj
spalanie w okolicach 10l to raczej norma w dużych korkach

W pełni zgoda! Tylko że ja komentowałem post (patrz cytat), w którym było napisane, że "takie jest spalanie tego auta w automacie" a nie że w korkach, więc uznałem że warto doprecyzować, że w normalnej miejskiej jeździe jest sporo mniejsze. Tylko tyle.

Offline Jędrzej Glanda

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Kosmiczne spalanie C5 [MkIII] 2.0HDI 136Km 2009 automat
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 06, 2016, 16:38:20 »
Panowie! Wiec plan jest taki. Jade do mechanika zeby wejsc pod samochod. Jezeli zobacze ze bylo dlubane cos przy FAPie to dam znac. Poprosze o podpiecie pod kompa. Lookne na korekty wtryskiwaczy. Jezeli ktorys bedzie mocno odstawal, wyroznial sie to niestety chyba trzeba bedzie go wymienic bo zapewne "leje" i jest powodem dymienia.

Offline Artur Parzygnat

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 063
  • Skąd: Kwidzyn- Zmywakowo
  • Posiadany samochód: Peugeot 407 2.0 HDI 2006 Siemens- wóz drabiniasty
  • Zainteresowania: Bioenergoterapia
  • Miejscowość: Kwidzyn- Zmywakowo
Odp: Kosmiczne spalanie C5 [MkIII] 2.0HDI 136Km 2009 automat
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 06, 2016, 16:45:07 »
Jędruś, co Ty taki skory do wymian ha? Za dużo kasy masz? Wlej ewentualnie unik albo coś dedykowane z Liqui Moly (czy jak to się nazywa) a najlepiej olej 2T do każdego tankowania i wtryski będą cacy.
Były: Garbus 1200 Meksyk, Ford Taunus 1.6 kombi, Mazda 626 GD 2.0 Liftback automat, Ford Transit 130 2.4D , Mazda Premacy 2.0D, Nissan Primera P11 lift 2.0D, Citroen C5 MkI 2.0 HDI, Volvo 740 2.0 benz, Ford Mondeo MkIII 2.0 TDCI, Citroen C5 MkII 2.2 HDI automat.

Offline Jędrzej Glanda

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Kosmiczne spalanie C5 [MkIII] 2.0HDI 136Km 2009 automat
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 06, 2016, 17:27:09 »
Za duzo kasy? Oooo nie ;D. Nie sadzilem ze cos takiego pomoze... Z tego co slyszalem to lepiej unikac takich plynow bo efekt moze byc odwrotny... Sadzisz ze po dolaniu wtryskiwacz wroci do swoich orginalnych ustawien? Jaki dokladnie plyn polecacie?

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Kosmiczne spalanie C5 [MkIII] 2.0HDI 136Km 2009 automat
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 06, 2016, 17:29:16 »
Gdzieś tam wyżej wkradł sie chochlik, jeżeli filtr zapchany jest tlenkiem ceru to jak najbardziej mozna go wymyć natomiast na zbita tłusta sadze juz nie ma rady. Wracając do dymienia moze sie okazać ze wkład filtra (środek)jest uszkodzony.