Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: AM6 2.7HDI - Tryb jazdy pod góre / uphill mode, nie wraca na adaptacyjny/eco1  (Przeczytany 10330 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Hej,

Podziele się moim problemem, wiem że to kiepska karta przetargowa, ale liczę że Wy podzielicie się swoim doświadczeniem etc :)

1. Skrzynia płynnie zmienia biegi, nie szarpie. Nie ma żadnych błędów.
2. W trybie M jest również poprawnie, czy zimny, czy ciepły.
3. W trybie sport jest lepiej pod względem problemu:

Problem (tylko w trybie D):

a. Jakby... brak lockupu na 3 i 4 biegu. Jak puszcze gaz to obroty spadają do 900. Powyżej 2000 obrotów z reguły zapina się wkońcu lockup, ale wtedy skrzynia zmienia bieg na wyższy.
Po odpaleniu przez jakiś czas jest ok, raz przez 1km, raz przez 5km.

b. Na wyższych biegach, jak przydusze gaz to raczej przepuszcza lockup, dopiero pozniej sie zalacza. Czyli jak by sie sprzeglo slizgało, dopiero później zasprzęgla - w sumie po chwili (dłuższej lub krótszej).

Na co mi to wygląda:


1. Poziom oleju w ASB - może jest za mało? (mogę dolać zanim wymienie - jest gdzieś w miare dostępny bagnet na wierzchu czy jaest inny sposób? I tak samo wlew...) - czy to w ogóle może powodować takie coś?
2. Stary olej w ASB (w końcu jest sterowany olejowo) - będzie wymieniony we wrześniu
3. Czujnik na pedale hamulca - wiem że mam z tym problem, widziałem wieczorem że świeci mi się stop z tyłu, mimo że nie hamuje - może skrzynia dostaje sygnał że hamuje i rozpina lockup? - czy to jest możliwe? Dzisiaj postaram się pogrzebać przy czujniku. Bo czasem działa ok, czasem nie. Może się wypiął, albo zabrudził, bo jak wdusze mocniej hamulec to 'puszcza'.
4. Spieprzona adaptacja ? Jak się ją robi? Po wyzerowaniu licznika, czy jest jakiś przycisk: rozpocznij adaptacje. Jak taka procedura wygląda? Bo w AW55-50 (SU1 w Renault) było tak że delikatnie trzeba jeździć, przerzucać z D na N, później z N na R itp itd.


Gdyby w trybie M było też źle, to bym wiedział...że padnięta skrzynia, ale skoro tam jest oki...
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 09, 2016, 16:05:00 wysłana przez Łukasz Bakalarczyk »

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: AM6 i dziwny temat w 2.7HDI :)
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 18, 2016, 22:26:33 »
Nykt nie wie?



:-(

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 678
  • Skąd: Gorzow Wlkp.
  • Posiadany samochód: C6, BX_4x4_TCT, XM_Ambulance
  • Zainteresowania: technika, gry
  • Miejscowość: Gorzow Wlkp.
Odp: AM6 i dziwny temat w 2.7HDI :)
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 19, 2016, 22:07:32 »
Od wielu lat ASB nie maja juz bagnetow do pomiaru poziomu oleju. W AM6 mierzysz poziom oleju przelewowo. Na dole jest korek ktory jest wkrecony w rurke, ktora ma okolo 10 cm dlugosci. Odkrecasz korek i patrzysz czy olej Ci sie wyleje. Powinno leciec delikatnym strumieniem. Jak nie leci wlewasz 0.5 litra i znowu sprawdzasz i tak do skutku. Temp oleju powinna byc 60`C (wazne).
Swiezy olej w skrzyni to wazna rzecz. Wplywa praktycznie na kazdy element.
Czujnik hamulca czesto sie psuje i tez ma duzy wplyw na prace skrzyni biegow. Sugeruje go wymienic jak najszybciej.
Adaptacja jest automatyczna i nie ma raczej nic do rzeczy.
Citroen - polubisz każdą plamke   ;)

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: AM6 i dziwny temat w 2.7HDI :)
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 19, 2016, 22:24:55 »
Po wypłacie bede jechal na wymiane dynamiczna. Olej juz jest.  Takze skrzyni nie ruszam.
Sprawdzę czujnik pedału hamulca, gdyz wczoraj tego nie zrobiłem

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: AM6 i dziwny temat w 2.7HDI :)
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 20, 2016, 20:29:49 »
OK.
Wiem już że na to pomoże wymiana oleju + adaptacja.


Dzięki. Czujnik na pedale poprawiony, wyczyszczony - nie zawiesza sie, jest spoko

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: AM6 i dziwny temat w 2.7HDI :)
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 05, 2016, 07:49:58 »
Uch.


Wymiana dopiero w piątek (długie terminy są).


A ja doszedłem dopiero do jakiegoś wniosku.

Skrzynia zaczyna działać nie poprawnie od momentu jazdy po jakimś wziesieniu do góry.


Czy może być to spowodowane zbyt mała ilością oleju w ASB?

Offline Adam Madejski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 440
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: C5 3,0 V6 2005 MKII + LPG / 307 2,0 16V 2002 / C5 x7 2.0 163KM
  • Zainteresowania: motoryzacja, rowery, piłka ręczna, bushcraft, zhp
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Odp: AM6 i dziwny temat w 2.7HDI :)
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 05, 2016, 08:35:43 »
Czyli skrzynia działa dobrze jak ma lekko a jak dojdzie obciążenie (np górka) to zaczyna się problem...
U mnie w V6 miałem coś podobnego. Auto na tempomacie np 120km pod górę potrafił redukować do 5ki bo nie miał siły pociągnąć. A wcześniej wymieniałem olej dynamicznie...
Później okazało się że auto miało przytkany katalizator - którego wyciąłem, i auto odzyskało swoje dawne właściwości.
Teraz skrzynia zmienia biegi płynniej oraz auto ma lepsze osiągi....ale to zrozumiałe bo oddycha "pełna piersią". W trybie sport na 5ce ciągnie do 210km i dopiero zapina 6 bieg.
Nie wiem czy pomogłem ale podpowiedziałem jedna z możliwości.

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: AM6 i dziwny temat w 2.7HDI :)
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 05, 2016, 09:39:49 »
Czyli skrzynia działa dobrze jak ma lekko a jak dojdzie obciążenie (np górka) to zaczyna się problem...
U mnie w V6 miałem coś podobnego. Auto na tempomacie np 120km pod górę potrafił redukować do 5ki bo nie miał siły pociągnąć. A wcześniej wymieniałem olej dynamicznie...
Później okazało się że auto miało przytkany katalizator - którego wyciąłem, i auto odzyskało swoje dawne właściwości.
Teraz skrzynia zmienia biegi płynniej oraz auto ma lepsze osiągi....ale to zrozumiałe bo oddycha "pełna piersią". W trybie sport na 5ce ciągnie do 210km i dopiero zapina 6 bieg.
Nie wiem czy pomogłem ale podpowiedziałem jedna z możliwości.


Hej, to nic nie dało gdyż, nie mam FAP'u i kata.


Skrzynia zmienia poprawnie biegi, ale po prostu na 3 i 4 nie zapina lockupu poniżej 1900 obrotów. na 1,2,5,6 jest OK.
Na 4 praktycznie wcale nie zapina, bo jak ma zapiąć to już 5 wskakuje.
Przy bardziej agresywnej jeździe jednak czasem zapnie.


W trybie S, W zapina zawsze i jest cacy.
W trybie M działa w 100% poprawnie.


Problem w trybie D pojawia się gdy auto jest na lekkim wziesieniu i dalej już jedzie 'że tak powiem - niepoprawnie'.


Tutaj jak by po prostu przechył auta robił 'problem' gdyż na prostej mogę mu dać większe obciązenie niz pod gorke i jest ok.

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: AM6 i dziwny temat w 2.7HDI :)
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 05, 2016, 09:45:10 »
I abstrahując od wszystkiego to auto mi pali
9,0 - 9,1l w mieście (100% miasto) - Bydgoszcz
5,5 - 6,5l w trasie (100% trasa) - 6,5l gdy Autostrada 140-160, 90-120 poza miastem. Wyprzedzanie jak trzeba, a 5,5l gdy jest jazda 100% z przepisami.




Dla porówniania. 2.0HDI 163KM w mieście palił mi dosłownie tyle samo (moze nieco ostrzej jeździłem? nie jestem w stanie powiedzieć, bo silnik pewnie musiał być nieco bardziej kręcony) i w trasie ok. 6l.


Także 1/4 kamienia z serca. Zawieszenie puki co OK - zawory trzymają, jest sucho, kolejne 1/4 kamienia z serca.

Zostaje 1/4 na skrzynie, która stała się teraz 2/3 kamienia
I obecne 1/3 kamienia w sercu że silnik się posypie - nie ma żadnych objawów ani oznak, ale opinie swoje robią, mimo to dbam jak mogę (oleje, traktowanie).

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: AM6 i dziwny temat w 2.7HDI :)
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 05, 2016, 09:46:58 »
Coś jest u Ciebie nie tak bo u mnie jest odwrotnie. Przy podjeżdżaniu pod górkę auto dostaje jakby dodatkowej mocy, czyli mniej gazu jak na płaskim, powoduje natychmiastowe przyspieszenie. Biegi zmienia też ok. Jedynym problemem u mnie jest kickdown. Po gwałtownym wbiciu gazu w deskę auto czasem redukuje nawet o 3 biegi w dół i ciągnie do 4.5 tys obrotów, co wcale nie przekłada się na dynamiczniejsze przyspieszenie. Znacznie lepszy efekt osiagam wciskając gaz na 70-80% i wtedy idzie pięknie. Redukcja o 1 w dół i ogień. Jak w manualu.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Adam Madejski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 440
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: C5 3,0 V6 2005 MKII + LPG / 307 2,0 16V 2002 / C5 x7 2.0 163KM
  • Zainteresowania: motoryzacja, rowery, piłka ręczna, bushcraft, zhp
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Odp: AM6 i dziwny temat w 2.7HDI :)
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 05, 2016, 10:03:28 »
No to nie pomogłem :P
U mnie przy zatkanym kacie gdy dałem pedał do podłogi redukował  z 6ki do 4ki a nawet 3ki i ciągnął do odcinki...lecz nie zmieniał biegu...tylko się dusił na tym niskim biegu...po czym sypał błędem na deskę...a auto wcale nie szło jakoś super żywo...po wycięciu kata auto leci jak powinno...skrzynia działa wzorowo i za każdym razem zmienia biegi tak jak powinno.


Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: AM6 i dziwny temat w 2.7HDI :)
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 05, 2016, 10:36:33 »
Coś jest u Ciebie nie tak bo u mnie jest odwrotnie. Przy podjeżdżaniu pod górkę auto dostaje jakby dodatkowej mocy, czyli mniej gazu jak na płaskim, powoduje natychmiastowe przyspieszenie. Biegi zmienia też ok. Jedynym problemem u mnie jest kickdown. Po gwałtownym wbiciu gazu w deskę auto czasem redukuje nawet o 3 biegi w dół i ciągnie do 4.5 tys obrotów, co wcale nie przekłada się na dynamiczniejsze przyspieszenie. Znacznie lepszy efekt osiagam wciskając gaz na 70-80% i wtedy idzie pięknie. Redukcja o 1 w dół i ogień. Jak w manualu.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka


Ja napisałem gdy u mnie skrzynia zaczyna działać niepoprawnie. Później już na równej drodze itp nie działa poprawnie. Coś jak jakiś specyficzny tryb awaryjny ? Ciezko to okreslic.
To nie jest tak ze tylko na wzniesieniach jest problem, ale wtedy sie On zaczyna.

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: AM6 i dziwny temat w 2.7HDI :)
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 05, 2016, 10:37:10 »
No to nie pomogłem :P
U mnie przy zatkanym kacie gdy dałem pedał do podłogi redukował  z 6ki do 4ki a nawet 3ki i ciągnął do odcinki...lecz nie zmieniał biegu...tylko się dusił na tym niskim biegu...po czym sypał błędem na deskę...a auto wcale nie szło jakoś super żywo...po wycięciu kata auto leci jak powinno...skrzynia działa wzorowo i za każdym razem zmienia biegi tak jak powinno.
Spoko, ale zawsze coś dodałeś od siebie i bardzo to cenie.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: AM6 i dziwny temat w 2.7HDI :)
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 05, 2016, 14:52:03 »
Miałem (bo naprawione) , coś podobnego, po rozgrzaniu oleju, nie zapinał 4-ki tylko mocno sie ślizgało, bez przenoszenia momentu. Inne biegi ok. uszkodzony/wyrobiony zawór na płycie hydraulicznej, płyta była regenerowana....

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: AM6 i dziwny temat w 2.7HDI :)
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 05, 2016, 15:49:34 »
Miałem (bo naprawione) , coś podobnego, po rozgrzaniu oleju, nie zapinał 4-ki tylko mocno sie ślizgało, bez przenoszenia momentu. Inne biegi ok. uszkodzony/wyrobiony zawór na płycie hydraulicznej, płyta była regenerowana....


No ale za 4 odpowiada kilka elektrozaworów, m.in te które odpowiadają za inne biegi - a te działają u mnie ok.
W trybie Sport, WInter i Manual jest OK.


I tak jak mówie, dziś jechałem 8km i przez 8km było ok.
Rano, jechałem inną drogą i też dopiero później się to stało (pod górke oczywiśćie). Mimo że na prostej go też przydusiłem (większe obciążenie i OK)




Widzę kilka możliwości:


1. Za mało oleju?
2. Za dużo oleju?
3. Za wysokie ciśnienie oleju. Ktoś wymienił olej, nie zresetował licznika.
4. Spieprzona adaptacja ?
5. Jakis zły sygnał dostaje skrzynia, ale wg. tego co widzi Diagbox jest okej..


Błędów w skrzyni nie ma żadnych.

Podgląd pracy elektrozaworów też nie budzi żadnych zastrzeżeń.

Offline Adam Madejski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 440
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: C5 3,0 V6 2005 MKII + LPG / 307 2,0 16V 2002 / C5 x7 2.0 163KM
  • Zainteresowania: motoryzacja, rowery, piłka ręczna, bushcraft, zhp
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Odp: AM6 i dziwny temat w 2.7HDI :)
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 05, 2016, 16:22:50 »
Myślę że dynamiczna wymiana oleju rozwieje wszelkie wątpliwości.

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: AM6 i dziwny temat w 2.7HDI :)
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 05, 2016, 16:39:18 »
Myślę że dynamiczna wymiana oleju rozwieje wszelkie wątpliwości.


Razem z adaptacją daje około 80% szansy na to że będzie dobrze.


Elektrozawory nie dają o sobie znać (szarpania przy zmianie biegów tj. takich myśleń czy zmienić bieg na wyższy czy nie), zmiany są płynne, nie odczuwalne, mimo że ma to 245 tyś km i jest to na granicy 'wytrzymałości' skrzyni - choć i pewnie jest jakiś margines na to narzucony.


Ale po prostu nie mogę się doczekać :) aaaa dzisiaj właśnie jakieś nowe...hmm przemyślenia były na ten temat to też napisałem.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: AM6 i dziwny temat w 2.7HDI :)
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 05, 2016, 18:26:58 »
Myślę że dynamiczna wymiana oleju rozwieje wszelkie wątpliwości.

Żebyś się kiedyś nie zdziwił,  u mnie "ukazała w całej krasie" usterkę.

Żeby być pewnym pracy elektrozaworów należy płytę "zbadać" na stanowisku testowym z pomiarami ciśnień....

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: AM6 i dziwny temat w 2.7HDI :)
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 05, 2016, 19:46:30 »
No cóż.

Nowa-używana skrzynia 3400zł.


https://www.youtube.com/watch?v=0URiEe8MczE

Tak to wygląda w praktycie. (proszę zwracać uwagę na tryb w którym jade (D/S/M/D)

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: AM6 i dziwny temat w 2.7HDI :)
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 06, 2016, 18:44:37 »
Nykt nycz?

Offline Kamil Dziczeg

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 76
  • Skąd: Malenin
  • Posiadany samochód: xantia 1.8 1999
  • Miejscowość: Malenin
Odp: AM6 i dziwny temat w 2.7HDI :)
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 07, 2016, 09:06:03 »
A może po prostu ta skrzynia przy silniku v6 ma bardziej "gładkie" nastawy. Nie mam konkretnego doświadczenia z aisin am6, ale starsze generacyjnie 4 i 5 biegowe aisiny, z którymi miałem orzyjemnosc, właśnie tak się zachowywały. Również fakt, że w trybie sport lockup jest zapinany bardziej agresywnie, wskazuje że nie jest uszkodzony.

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: AM6 i dziwny temat w 2.7HDI :)
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 07, 2016, 12:04:15 »
A może po prostu ta skrzynia przy silniku v6 ma bardziej "gładkie" nastawy. Nie mam konkretnego doświadczenia z aisin am6, ale starsze generacyjnie 4 i 5 biegowe aisiny, z którymi miałem orzyjemnosc, właśnie tak się zachowywały. Również fakt, że w trybie sport lockup jest zapinany bardziej agresywnie, wskazuje że nie jest uszkodzony.
No właśnie. Ktoś już mi coś takiego sugerował. Lecz w trybie winter, też ten lockup się 'lepiej' - szybciej zapina.


Musiałbym się innym egzemplarzem (czy chociażby C6) z takim połączeniem przejechać, chyba że ktoś z forum poratuje filmikiem podczas jazdy

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 678
  • Skąd: Gorzow Wlkp.
  • Posiadany samochód: C6, BX_4x4_TCT, XM_Ambulance
  • Zainteresowania: technika, gry
  • Miejscowość: Gorzow Wlkp.
Odp: AM6 i dziwny temat w 2.7HDI :)
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 07, 2016, 23:51:58 »
No cóż.

Nowa-używana skrzynia 3400zł.


https://www.youtube.com/watch?v=0URiEe8MczE

Tak to wygląda w praktycie. (proszę zwracać uwagę na tryb w którym jade (D/S/M/D)

Skrzynie na allegro po 1500 zl. Nastepnym razem jak bedziesz nagrywal filmik demonstarcyjny to sugeruje wylaczyc radio. Nie da sie tego ogladac, a co dopiero analizowac i doradzac.
Citroen - polubisz każdą plamke   ;)

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: AM6 i dziwny temat w 2.7HDI :)
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 08, 2016, 05:58:45 »
No ale tskie za 3400 maja mały prxbieg i sa mlodsze (2013r itp).
Z radiem później sie skapnalem,  myslalem ze nie będzie słychać bo na prawdę cicho leciało ale tak widocznie mikrofon telefonu zbiera

Offline Paweł Kempiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 192
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Był C5 Hatchback 2.0 Hdi 2003r; C5 Hatchback 2.0 Hdi 2007r, Excl. Jest: C5 X7 Tourer '10 2.0 163KM
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: AM6 i dziwny temat w 2.7HDI :)
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 09, 2016, 14:00:22 »
Moje pytanie dotyczy innego silnika w niż temacie - posiadam motor 2.0 HDi 163KM, skrzynia AM6
W moim samochodzie pojawił się problem poszarpywania skrzyni oraz efektu "uślizgiwania się sprzęgła" przy zmianie z 2 na 3 (spadają obroty i po chwili wracają). Wczoraj również po włączeniu zapłonu pojawił się pierwszy raz błąd skrzyni. Błąd dotyczył pozycji "P", gdy chciałem przełączyć na D to ustawiał się od razu D3 i "mrugała" kontrolka śnieżynki. Odłączyłem akumulator na 5 minut, podłączyłem i błąd zniknął - skrzynia pracuje.
Dodam, że 3 tygodnie temu wymieniłem olej statycznie - niestety poprzedni właściciel tego chyba ani razu nie robił -olej wyglądał jak smoła. Po tej wymianie skrzynia chyba zachowuje się gorzej. Samochód obecnie ma przebieg 164kkm. Czy ktoś mi może powiedzieć co to mogą być za problemy i polecić warsztat w okolicach Kalisza/Ostrowa Wlkp.?
Jutro muszę pokonać 270km i obawiam się czy wrócę do domu...