Witam,
Wczoraj miałem wyciek płynu chłodzącego z przewodu opisanego w temacie, auta nie ruszam, stoi pod domem na podwórku.
Z sąsiadem zidentyfikowałem miejsce z którego cieknie, przewód jest uszkodzony w pobliżu miejsca gdzie wchodzi do silnika, trzeba go wymienić.
Jak się patrzę na silnik to za silnikiem po prawej stronie z kabiny wychodzą dwa przewody, do wymiany jest ten po lewej stronie który idzie od razu w dół ( kolanko ).
Wiem że ten przewód nie ma cybantów tylko po obu stronach uniwersalne pierścienie / zaciski plastikowe.
Zamówiłem już ten przewód w hurtowni ( ciężko było dostać ), powiedzieli że jest oryginalny i koszt to ok 90zl, przyjdzie jutro.
Informacyjnie, samochód jest z 2010 roku i jest to model przedliftowy.
Pytania:
1. Czy ktoś z Was wymieniał już taki przewód ? Nie wiem co najlepiej rozkręcić po drodze żeby był do niego łatwy dostęp ( a łatwy nie jest )
3. Jak się odpina i zapina te plastikowe pierścienie ?
3. Kolor mojego płynu chłodzącego jest zielony, czytałem na forum że powinno się lać płyn Total Glacelf Auto Supra, jednak z tego co widzę na necie to jest to koncentrat a gotowy płyn ma nazwę Coolelf Auto Supra, kupić ten gotowy ? Czy to jest ten sam co Glacelf tylko rozrobiony ?
4. Czy spuścić płyn do samego końca i zalać nowy czy dolać nowy do resztki która jeszcze jest w zbiorniku ( ok 2cm ) ?
5. Czy jest ktoś z Katowic kto mógłby do mnie przyjechać na Burowiec/Szopienice i pomóc odpowietrzyć układ chłodzenia ? Zapłacę alkoholem lub pieniędzmi
6. Jeżeli nie znalazłby się nikt do pomocy, to wiecie jak odpowietrza się układ chłodzenia ?
Jak wrócę z pracy to postaram się wrzucić jakieś zdjęcie tego przewodu.
To się zdarzyło akurat w dzień kiedy kupiłem sobie kamerę / sondę do diagnozowania za 50zł w Chorzowie
Dzięki serdeczne za uwagę !