Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII] - wymiana przewodu wodnego nagrzewnicy kabinowej  (Przeczytany 4021 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Barczyński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 49
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III/X7 2010 2.0 HDI 163
  • Zainteresowania: Programowanie, strzelectwo rekreacyjne
  • Miejscowość: Katowice
[MkIII] - wymiana przewodu wodnego nagrzewnicy kabinowej
« dnia: Sierpień 18, 2016, 14:24:11 »
Witam,


Wczoraj miałem wyciek płynu chłodzącego z przewodu opisanego w temacie, auta nie ruszam, stoi pod domem na podwórku.
Z sąsiadem zidentyfikowałem miejsce z którego cieknie, przewód jest uszkodzony w pobliżu miejsca gdzie wchodzi do silnika, trzeba go wymienić.
Jak się patrzę na silnik to za silnikiem po prawej stronie z kabiny wychodzą dwa przewody, do wymiany jest ten po lewej stronie który idzie od razu w dół ( kolanko ).
Wiem że ten przewód nie ma cybantów tylko po obu stronach uniwersalne pierścienie / zaciski plastikowe.
Zamówiłem już ten przewód w hurtowni ( ciężko było dostać ), powiedzieli że jest oryginalny i koszt to ok 90zl, przyjdzie jutro.
Informacyjnie, samochód jest z 2010 roku i jest to model przedliftowy.
Pytania:




1. Czy ktoś z Was wymieniał już taki przewód ? Nie wiem co najlepiej rozkręcić po drodze żeby był do niego łatwy dostęp ( a łatwy nie jest )
3. Jak się odpina i zapina te plastikowe pierścienie ?
3. Kolor mojego płynu chłodzącego jest zielony, czytałem na forum że powinno się lać płyn Total Glacelf Auto Supra, jednak z tego co widzę na necie to jest to koncentrat a gotowy płyn ma nazwę Coolelf Auto Supra, kupić ten gotowy ? Czy to jest ten sam co Glacelf tylko rozrobiony ?
4. Czy spuścić płyn do samego końca i zalać nowy czy dolać nowy do resztki która jeszcze jest w zbiorniku ( ok 2cm ) ?
5. Czy jest ktoś z Katowic kto mógłby do mnie przyjechać na Burowiec/Szopienice i pomóc odpowietrzyć układ chłodzenia ? Zapłacę alkoholem lub pieniędzmi :)
6. Jeżeli nie znalazłby się nikt do pomocy, to wiecie jak odpowietrza się układ chłodzenia ?


Jak wrócę z pracy to postaram się wrzucić jakieś zdjęcie tego przewodu.
To się zdarzyło akurat w dzień kiedy kupiłem sobie kamerę / sondę do diagnozowania za 50zł w Chorzowie :D


Dzięki serdeczne za uwagę !
« Ostatnia zmiana: Sierpień 18, 2016, 15:23:18 wysłana przez Tomasz Barczyński »

Offline Piotr Turski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 602
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Xantia II 2.0. 16v Lpg 98r liftback. Renault Laguna 3 Coupe GT 2.0 T LPG
  • Miejscowość: Poznań
Odp: [MkIII] - wymiana przewodu wodnego nagrzewnicy kabinowej
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 18, 2016, 21:22:58 »
Ta opaska jest zgrzana na stałe na gumowym przewodzie. W kolanku jest odpowietrznik i stalowa zapinka. Podejrzewam, że uszczelka jest typu o-ring. wysuń zapinkę, wyciągnij całość ciągnąc za kolanko.Nagrzewnica jest wysoko i nie trzeba spuszczać płynu. Co miało wylecieć, już pewnie wyleciało. Po wymianie wystarczy dolać płynu, odpowietrzyć, zagrzać silnik. Skontrolować i po ochłodzeniu ewentualnie dolać.

Offline Tomasz Barczyński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 49
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III/X7 2010 2.0 HDI 163
  • Zainteresowania: Programowanie, strzelectwo rekreacyjne
  • Miejscowość: Katowice
Odp: [MkIII] - wymiana przewodu wodnego nagrzewnicy kabinowej
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 20, 2016, 16:51:43 »
Sprawa wygląda tak, zamówiony przewód nie pasuje, przyszedł przewód bez odpowietrznika którego nawet jak się człowiek uprze to się nie zamontuje bo jest w połowie skręcony w inną stronę.
Ciekawostka , byłem w serwisie ASO i Pan pokazał mi schemat ze wszystkimi rodzajami przewodów nagrzewnicy i upierał się strasznie o dwa typy przewodów które miały dwa kolanka, mój na jedno, szanowny Pan leciałi głową do dołu z dużą prędkością i uderzył w coś twardego.
Jutro wstawię zdjęcie fajnego schematu. Uważajcie na serwisy bo często wymyślają kwadratowe jaja żeby tylko zarobić.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: [MkIII] - wymiana przewodu wodnego nagrzewnicy kabinowej
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 21, 2016, 19:29:03 »
Auto masz z polskiego salonu, czy sprowadzane?

Przy wyciąganiu tego przewodu prawdopodobnie połamiesz króćce nagrzewnicy...
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Tomasz Barczyński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 49
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III/X7 2010 2.0 HDI 163
  • Zainteresowania: Programowanie, strzelectwo rekreacyjne
  • Miejscowość: Katowice
Odp: [MkIII] - wymiana przewodu wodnego nagrzewnicy kabinowej
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 21, 2016, 23:43:35 »
Auto masz z polskiego salonu, czy sprowadzane? Przy wyciąganiu tego przewodu prawdopodobnie połamiesz króćce nagrzewnicy...
[/color]
Auto sprowadzone z Belgii, przebieg pewny na 100% bo sprawdzany po VIN w serwisie Citroena ( przebiegi przy naprawach na gwarancji ) i zresztą widać to także po stanie skór.Szukałem Citroena C5 niecałe 6 miesięcy.Co do króćców, ten przewód w kolanku ma metalowe druciane zatrzaski, jak się zdejmie taki zatrzask to przewód schodzi z króćca jak masełko, nie trzeba jakąś mocno szarpać. Zdjąłem przewód, zabezpieczyłem otwory przy silniku i przy nagrzewnicy żeby nie wleciał tam jakiś syf i we wtorek będę zakładać nowy. Wiem że w Citroenie C5 MKII takie przewody mają szerokie metalowe cybanty, w C5 MKIII już jest zupełnie inne rozwiązanie.Zdjęty przewód ma podłużną dziurę tuż przy plastikowym pierścieniu który jest zgrzany fabrycznie.Jaki jest powód przecięcia / uszkodzenia ? Nie wiem, może to być przytrzaśnięcie / przygniecenie czymś przy zmianie rozrządu, przegryzienie przez kunę raczej mało prawdopodobne, ze starości może ? Sam nie wiem, ważne że to się stało niedaleko domu i że wiadomo gdzie dokładnie był wyciek.Gratis, dodaję schemat który dostałem w serwisie ASO kiedy chciałem zamówić przewód.Mój przewód to nr 10 czyli przewód wodny nagrzewnicy z odpowietrznikiem do C5 MKIII 2.0 HDI 163km exclusive.