Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 Mk3 - jak rozpoznać bez ściągania obudowy czy EW10A ma KZFR  (Przeczytany 3442 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Paweł Cynamon

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 447
  • Skąd: Krosno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk III Tourer 2.0 16V LPG HA3+
  • Miejscowość: Krosno
Jak rozpoznać bez ściągania obudowy czy EW10A ma zmienne fazy rozrządu? (żeby zdjąć obudowę rozrządu, trzeba demontować górną poduszkę).
Druga sprawa, to jak sprawdzić czy działa prawidłowo.
Czy może być tak uszkodzony, że nie hałasuje ale powoduje większe spalanie.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: C5 Mk3 - jak rozpoznać bez ściągania obudowy czy EW10A ma KZFR
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 26, 2016, 07:36:45 »
Każdy EW10A ma zmienne fazy, sprawdzić zmianę faz podglądając parametry...
Każde uszkodzenie możliwe, zacięcie itp...

Offline Paweł Cynamon

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 447
  • Skąd: Krosno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk III Tourer 2.0 16V LPG HA3+
  • Miejscowość: Krosno
Odp: C5 Mk3 - jak rozpoznać bez ściągania obudowy czy EW10A ma KZFR
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 26, 2016, 10:46:01 »
a czy może powodować większe spalanie?
Możesz coś więcej powiedzieć jak dokładnie sprawdzić? Jakie powinny być prawidłowe wartości?

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: C5 Mk3 - jak rozpoznać bez ściągania obudowy czy EW10A ma KZFR
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 26, 2016, 20:45:27 »
Pewnie tak, jak źle "sterowane" fazy zaworów ...
Bierzesz jakiś program do "dostania się do sterownika silnika (elm najprostszy) i czytasz jak zmieniają się kąty czytane z czujnika wałka ssącego " w ruchu" samochodem. Jakie wartości otrzymujesz należy porównać z innym egzemplarzem (niestety nie mam już RFJ aby doradzić)....

Offline Paweł Cynamon

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 447
  • Skąd: Krosno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk III Tourer 2.0 16V LPG HA3+
  • Miejscowość: Krosno
Odp: C5 Mk3 - jak rozpoznać bez ściągania obudowy czy EW10A ma KZFR
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 27, 2016, 10:20:12 »
dzięki za info

Offline Maciej Węgrzyn

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 586
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 16V Tourer Exclusive, SMax 2.0 TDCi
  • Miejscowość: Poznań
Odp: C5 Mk3 - jak rozpoznać bez ściągania obudowy czy EW10A ma KZFR
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 27, 2016, 20:40:07 »
I jak u was ta zmiana kąta faz wygląda?
były: BX 14 TGE '93, Xsara 1.4 SX '97, Xsara 2.0 VTS '97, C4 1.6 16V Exclusive '06, C5 MkII 2.0 16V Exclusive, C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive


Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: C5 Mk3 - jak rozpoznać bez ściągania obudowy czy EW10A ma KZFR
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 27, 2016, 21:43:00 »
Nie będzie klekotal na cieplym jak bedzie kzfr walniete?