Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Citroen C5 MkII 2.0 HDI 136 Fap Czy da się naprawić tę część - pokrywę głowicy  (Przeczytany 5946 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Artur Pawłowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Zainteresowania: Piłka nożna
  • Miejscowość: Legionowo
Witam serdecznie, jest to mój pierwszy post zatem gorąco Wszystkich pozdrawiam.


Mam pytanie czy ktoś z Was miał kiedyś do czynienia z separatorem oleju. Chodzi o silnik 2.0 hdi 136 km w C5 2006 r. Czy da się go uszczelnić, zregenerować czy w grę wchodzi tylko wymiana na nowy? Dziękuję za odpowiedzi.
Jest to pokrywa głowicy, diagnosta określił awarię separatora oleju. To jedna z części tej pokrywy dlatego moje pytanie, czy da się to naprawić czy trzeba cały element kupić nowy - a koszt niemały ~1500 zł. Pozdrawiam.

Tak to wygląda, a numer części 0248q6


https://www.google.pl/search?q=0248q6&ie=&oe=

Dzięki.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Może napisz dokładnie co się zepsuło? Ta część z korkiem oleju i separatorem to na alegro nie kosztuje raczej więcej niż 100PLN, przynajmniej ja tyle płaciłem do 2.2 hdi. Czy w 2.0 to jest zespolone razem z pokrywą głowicy? Generalnie tam się nie ma co zepsuć, chyba że uszkodzi się ją mechanicznie.  Jak leje się spod klawiatury to są nowe uszczelki.

Offline Artur Pawłowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Zainteresowania: Piłka nożna
  • Miejscowość: Legionowo
Dzięki za odpowiedź. Otóż diagnoza jest taka, że padł separator oleju - nikt, a pytałem kilku polecanych mechaników od Citroena, jak również w ASO na dziale serwis-części, nie potwierdził czy da się ten element rozkręcić, naprawić i złożyć. Podobno separator oleju znajduje się w środku całej części i padają w nim membrany. Nie potrafię nic więcej napisać. Pozdrawiam.

Offline Olgierd Malik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 417
  • Skąd: Świnoujście
  • Posiadany samochód: C4 Picasso II 2013r 1.6 HDI 115 KM
  • Zainteresowania: komputery
  • Miejscowość: Świnoujście
Mialem w swoim to samo, czyli padnieta odme w pokrywie zaworow a ze jest razem z kolektorem ssacym to cena nowej po prostu powala. Mozesz poszukac na allegro ale nie wiadomo czy i w tej pokrywie odma bedzie cala. Ja problem rozwiazalem w ten sposob ze zakupilem odme od XM-a i zamontowalem podpinajac ja za uszkodzona odma od pokrywy zaworow na osobnych rurkach gumowych olejoodpornych. 
maxiu11
było: Xantia 2,1 TD 96 Kombi
było: Renault Megane 1,9 dTi
było: XM MK II 2,1 TD 1999r HA II
było: C5 2.0 HDI 2001r
było: C5 2.2 HDI MK I 2002r
było: C5 MK II 2,0 HDI Kombi 2007r
było: C4GP 1.6 HDI 2007r
było: C5 X7 2.2 HDI 170 KM 2008

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Pytanie tylko czy tam w ogóle jest jakiś zawór. Oglądałem kilka pokryw i przy dmuchaniu nie było czuć żadnej różnicy - być może wszystkie były zepsute... W ASO mi powiedzieli, że tam nie ma żadnego zaworu, jest tylko korytarz dla spalin w którym wytrącają się opary oleju, to było co prawda 2,2hdi, ale powinno być raczej tak samo. W sumie to jak się ma starą odmę to można by było to rozciąć aby się przekonać czy coś tam jest, ja niestety swoją wyrzuciłem, ale u mnie ułamany był jeden króciec więc akurat nie separacja oleju była powodem wymiany.

Offline Artur Pawłowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Zainteresowania: Piłka nożna
  • Miejscowość: Legionowo
Reno Max oraz polecany mechanik z Poznania niezależnie powiedzieli: "ok, można tę część wymienić, tyle tylko, że tam nic samo z siebie się nie psuje - jeśli rzuca olejem to raczej kwestia dlaczego rzuca i skąd" - sugerując, że raczej silnik kaput. Nie wiem, pospieszenie postawiona diagnoza i zaczął się rollercoaster. Nie wspomniałem może, że ja ten samochód chciałbym kupić i mam gwoździa, a przecież drugi raz nie wyciągnę sprzedawcy do mechanika, bo popatrzy na mnie z politowaniem. Fakt, jest zasyfiony silnik. Mechanik twierdzi, że należy wymienić.

Offline Artur Pawłowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Zainteresowania: Piłka nożna
  • Miejscowość: Legionowo

Myślę, że to w jakimś stopniu rozwiązuje temat, nie lubię niezakończonych wątków. Może się komuś przyda.



https://www.youtube.com/watch?v=wg9pTmp5spc

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg



Myślę, że to w jakimś stopniu rozwiązuje temat, nie lubię niezakończonych wątków. Może się komuś przyda.






https://www.youtube.com/watch?v=wg9pTmp5spc




To nie jest super rozwiązanie, bo z tej rurki prędzej czy później coś poleci... Są tacy, co rurkę wkładają do butelki i tak jeżdżą - partyzantka. Ja dowiedziałem się o innej metodzie. Zdjąć całą pokrywę i ją po prostu umyć / przepłukać / rozpuścić syf zalegający na tych sitkach / membranach. Nie wiem z czego są te sitka / membrany więc agresywna chemia odpada, ale wykąpanie tego w izopropanolu może da pozytywny rezultat. Też muszę się tym tematem zająć i myślę, że pójdę tą drogą.


Reno Max oraz polecany mechanik z Poznania niezależnie powiedzieli: "ok, można tę część wymienić, tyle tylko, że tam nic samo z siebie się nie psuje - jeśli rzuca olejem to raczej kwestia dlaczego rzuca i skąd" - sugerując, że raczej silnik kaput. Nie wiem, pospieszenie postawiona diagnoza i zaczął się rollercoaster. Nie wspomniałem może, że ja ten samochód chciałbym kupić i mam gwoździa, a przecież drugi raz nie wyciągnę sprzedawcy do mechanika, bo popatrzy na mnie z politowaniem. Fakt, jest zasyfiony silnik. Mechanik twierdzi, że należy wymienić.


Następny mądry inaczej mechanik. Nie silnik kaput, tylko zapchana odma - zdarza się w każdej marce. Nie słyszał o wywalaniu oleju przez bagnet przy zapchanej odmie na amen?

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Zmywaczem do hamulców szybko idzie
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Fakt, ten środek ładnie czyści wszelki brud. Ja bym zaczął właśnie od tej metody, nowa pokrywa nie ucieknie i będzie można ją kupić w razie czego.