Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...  (Przeczytany 78767 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #150 dnia: Luty 03, 2017, 13:30:06 »
Są kolejne broszki :)


Broszki dla loszki..... :D

A tak z innej beczki, co dla Siebie "kupiłeś/zrobiłeś" ?

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #151 dnia: Luty 03, 2017, 15:29:31 »
nie mam. gdyby były nieskórzane fotele z elektryką to pewnie bym już miał :) Ale bronię się jeszcze... Nie lubię skóry pod zadem, ewentualnie może półskóry by jeszcze przeszły, ale siedziałem raz w exclusivie z półskórą i masażami i były jebutnie niewygodne. Nie wiem czy te masaże tak utwardziły ten fotel, czy już były tak wypierdziane, ale jak wsiadłem później do mojego, to aż ulgę poczułem.
Może będę miał kiedyś okazję jeszcze raz przetestować taki fotel, może bez masażu, wtedy się zastanowię.
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #152 dnia: Luty 03, 2017, 15:33:02 »
chlap to pod kolor samochodu albo na czarną perłę !!
Pod kolor samochodu mnie się nie podoba, poza tym nie nawiązałoby do niczego innego we wnętrzu. Prędzej czarna perła pod kolor nowej konsoli środkowej, ale wtedy potrzebowałbym nr lakieru, bo dobieranie z fiszek przy tak wyraźnym ziarnie może się skończyć efektem odwrotnym do zamierzonego...
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #153 dnia: Luty 03, 2017, 15:38:18 »
Są kolejne broszki :)


Broszki dla loszki..... :D

A tak z innej beczki, co dla Siebie "kupiłeś/zrobiłeś" ?


Hmmm... to mnie zażyłeś, dałeś do myślenia... Właśnie ostatnio nic szczególnego, tylko właśnie problem w tym że ja traktuje "loszkę" i to co dla niej zrobię, jakbym robił dla siebie. I moja druga połowa też tak to odbiera:


- ojej, masz nową torebkę?
- tak Kochanie
- droga była?
- ja Ci nie liczę ile wydajesz na samochód!


Może faktycznie mi się w głowie coś zepsuło i pora zrobić coś dla siebie?



FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #154 dnia: Luty 04, 2017, 17:50:17 »
chlap to pod kolor samochodu albo na czarną perłę !!
Pod kolor samochodu mnie się nie podoba, poza tym nie nawiązałoby do niczego innego we wnętrzu. Prędzej czarna perła pod kolor nowej konsoli środkowej, ale wtedy potrzebowałbym nr lakieru, bo dobieranie z fiszek przy tak wyraźnym ziarnie może się skończyć efektem odwrotnym do zamierzonego...
Szkoda że nie miałem czasu żeby pokazać Ci moje plastiki na kolor nadwozia czyli czarna perła. Mam te nakładki, nakładki na kierownicę i listwe deski
Jak świeci słońce pięknie wygląda to
Kod lakieru KTV :P

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #155 dnia: Luty 05, 2017, 11:24:43 »
Ale to jest kod koloru nadwozia czy klamek i konsoli środkowej?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #156 dnia: Luty 06, 2017, 09:21:07 »
nadwozia, kiedyś szukałem kodu lakieru z jasnego wnętrza niestety nie znalazłem. chyba PSA nie udostępnia takich danych

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #157 dnia: Luty 06, 2017, 11:25:28 »
A u Ciebie są czarne uchwyty do zamykania drzwi? Jeżeli tak, to wyślij proszę dokładne zdjęcie na którym widać obudowę klamki i uchwyt do zamykania równocześnie, dzięki.
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #158 dnia: Luty 06, 2017, 11:28:31 »
w jasnym wnętrzu uchwyty na boczku są jasne
przykładowe zdjęcie:



a tak wygląda u mnie :






jakość kiepska bo szybko telefonem robione
« Ostatnia zmiana: Luty 06, 2017, 11:45:50 wysłana przez Michal Wladyniak »

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #159 dnia: Luty 06, 2017, 11:49:36 »
aaaa, to dooopa, masz jasny środek i srebrne uchwyty... Zapomniałem. Jeżeli bym u siebie malował to kolor obudowy klamek musiałby by być identyczny jak na uchwytach, bo by się "pogryzły"


Teraz mi jeszcze wpadł do głowy jeden pomysł :) Ciekawe czym jest oklejona wersja Carlsson? Czy to jest flock? Wtedy można by pociągnąć wstawki kierownicy, listwę konsoli i obudowy klamek. Tylko czy flock wytrzyma na kierownicy? W sumie to mam drugą kierownicę, drugą listwę konsoli i obudowy klamek, może zaryzykować?


FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #160 dnia: Luty 06, 2017, 11:55:40 »
kiedyś nad tym myślałem, nawet pisałem o tym ale nikt nie odpisał mi czy to futerko kreta czy jakaś okleina

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #161 dnia: Luty 06, 2017, 12:08:27 »
Wygląda na to że ta metoda jest dość trwała, najlepsze jest piąte zdjęcie, poflokowali całego chomika :)


http://www.flokowanie.com.pl/galeria2.htm
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Łukasz Olejnik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 33
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MkIII
  • Miejscowość: Lublin
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #162 dnia: Luty 06, 2017, 18:03:53 »
Super temat. Jestem świeżym użytkownikiem C5 i sporo się dowiedziałem. Jestem już umówiony u Pana Grzegorczyka z okolic Puław na sprawdzenie hydro bo nie do końca mnie zadowala jak pracuje, myślałem że tak ma być ale Twój początkowy wpis pokazał że wszystko można poprawić.
Dodałem do obserwowanych w taptalku i czekam na rozwój prac. Ja niewiele mogę u siebie dodać ale może coś podlapie. Pozdrawiam

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka


Offline Roman Piotrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 276
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0 HDi 136KM Exclusive
  • Zainteresowania: wszystko co francuskie...
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #163 dnia: Luty 08, 2017, 12:51:26 »
@Michał wrócę jeszcze na chwilę do tematu przeróbki wydechu - a co z zabezpieczeniem termicznym tej rury co idzie wzdłuż zderzaka do drugiego wylotu ? Jest to konieczne ?

Offline Roman Piotrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 276
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0 HDi 136KM Exclusive
  • Zainteresowania: wszystko co francuskie...
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #164 dnia: Luty 08, 2017, 13:46:15 »
Mówimy o tej samej rurze ? :P Jest dość długa po tej przeróbce... Na pewno jest zimna ? Nawet przy wypalaniu FAPa ?

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #165 dnia: Luty 08, 2017, 14:09:18 »
pomacajcie se jak wrócicie do domu :)

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 952
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #166 dnia: Luty 08, 2017, 14:20:46 »
spokojnie.Rura niczego nie dotyka i nic nie przytopi.Z jednej strony jest pas tylny a z drugiej belka haka holowniczego.

Offline Roman Piotrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 276
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0 HDi 136KM Exclusive
  • Zainteresowania: wszystko co francuskie...
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #167 dnia: Luty 09, 2017, 08:32:54 »
spokojnie.Rura niczego nie dotyka i nic nie przytopi.Z jednej strony jest pas tylny a z drugiej belka haka holowniczego.


No ok, ale nie każda C5 ma hak, więc z jednej strony jest pas tylny, zaś z drugiej już dolna część zderzaka i czujniki parkowania... Stąd moje obawy :/

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 952
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #168 dnia: Luty 09, 2017, 09:12:27 »
spokojnie.Rura niczego nie dotyka i nic nie przytopi.Z jednej strony jest pas tylny a z drugiej belka haka holowniczego.


No ok, ale nie każda C5 ma hak, więc z jednej strony jest pas tylny, zaś z drugiej już dolna część zderzaka i czujniki parkowania... Stąd moje obawy :/
jeśli nie ma haka to odstęp pomiędzy rurą a spojlerem jest dużo większy i tym bardziej nic sie nie stanie

Offline Roman Piotrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 276
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0 HDi 136KM Exclusive
  • Zainteresowania: wszystko co francuskie...
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #169 dnia: Luty 09, 2017, 17:29:14 »
Panowie jestem po przeróbce. Zrobiłem 10km, po zatrzymaniu sprawdziłem rurę i niestety jest ciepła :( Obie są ciepłe. Można je spokojnie dotknąć i złapać, ale są ciepłe (nie zimnie ani nie letnie jakie miały być). Nie wiem co będzie po dłuższej trasie, co będzie przy wypalaniu FAPa ani tym bardziej co będzie latem :( Teraz pytanie - jak i czym to zabezpieczyć ? Pytałem w Castoramie o jakieś maty/izolacje termiczne, ale nic takiego nie ma :/

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 952
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #170 dnia: Luty 09, 2017, 17:36:29 »
ale co ma być?
Rura dotyka ci plastiku?
U mnie rura ma ciasno bo jest hak i przy wielogodzinnej podróży w lato nic sie nie dzieje.

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #171 dnia: Luty 09, 2017, 18:04:32 »
Jak się boisz to są takie taśmy termoizolacyjne, ale raczej do kolektorów i turbo
http://www.rpmotorsport.pl/tasmy-termoizolacyjne-c-1_73_74_3496.html
Ale też nie sądzę, żeby miało się coś dziać, jak niczego Ci nie dotyka

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #172 dnia: Luty 09, 2017, 18:24:41 »
Kiedyś dawno dawno temu miałem samochód do którego zamarzył mi się tłumik sportowy. Bardziej chodziło o wygląd niż dźwięk bo to był turbodiesel. Tłumik miał piękne 2 Końcówki z polerowanej stali. Problem był taki że nie miałem wycietego zderzaka pod te rury. Wyciąłem więc własnoręcznie ale za mało i rury opierały się praktycznie na zderzaku. Pisali na forum że samo się wytopi ale się nie wytopilo. Tym bardziej więc nie sądzę żeby tutaj miało to jakiekolwiek znaczenie. Pokaż zdjęcia z przeróbki proszę.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Roman Piotrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 276
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0 HDi 136KM Exclusive
  • Zainteresowania: wszystko co francuskie...
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #173 dnia: Luty 09, 2017, 18:51:37 »
Rura nie dotyka żadnego plastiku. Wszędzie ma luz. Ale obawy są... Czy przy wyższej temperaturze otoczenia + wypalankaFAPa coś się nie wytopi/zdeformuje :/ Widzę @Tomku, że masz benzynę i może masz mniejszą temperaturę spalin ? No i nie masz FAPa...
Ale tą rurę masz ciepłą po jeździe ? Sprawdzałeś to ?

Offline Piotr Kola

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 582
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C6 3.0 HDI V6 Exclusive BVA - 290 KM & C5 MKIII 1.6 THP Selection BVM - 155 KM & DS4 1.6 eHDI SoChic BVMP -115 KM
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #174 dnia: Luty 10, 2017, 14:39:24 »
Benzyna nigdy nie ma niższej temperatury spalin od diesla nie licząc sytuacji wypalania FAP'a.
http://tnijurl.com/citron_c5_fb/

Było:
Opel Calibra 2.0 16v - 250 KM
Citroën C5 MKI 1.8 16v S/SX BVM - 117 KM
Citroën XM MKII Exclusive BVA 3.0 V6 - 194 KM
Citroën C6 Exclusive BVA 3.0 V6 - 215 KM