Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...  (Przeczytany 78820 razy)

0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #200 dnia: Marzec 31, 2017, 14:30:40 »
Jak sobie przypomnę jak autko i skrzynia "chodziła".... ;D Ech, zycie jesteś do d..y!

W tym konkretnym przypadku to fakt, a nie żadne proroctwo... ;) Bardziej przeznaczenie...

Twoje przekonania o skrzyni świadczą o fałszywej Twojej religii. Tylko nie staraj się przekonywać innych do Siebie... >:(
Nie odnosiłem się na fakt usterki technicznej Michała...

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #201 dnia: Marzec 31, 2017, 14:35:16 »
Jeszcze będzie chodziła, przynajmniej tak dobrze jak u Ciebie, zobaczysz. To porządna konstrukcja, idiotoodporna.
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #202 dnia: Marzec 31, 2017, 18:08:04 »
Oczywiście, a gdzie znajdziesz "lepszą" kochankę? Po prostu inne nie mają tej klasy....  ;D

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #203 dnia: Kwiecień 04, 2017, 22:40:32 »
No i dzisiaj zapadł wyrok... Siedzę teraz i piję. Niestety nie jestem dobrym prorokiem i moje zakładane 4k były wersją baaardzo optymistyczną. Okazuje się że praktycznie wsio jest do wymiany, pocieszające jest jedynie to, że po naprawie będzie jak nowa. Poniżej mail z serwisu:


Witam w załączniku przesyłam kosztorys naprawy citroena c5
 Przyzwoitością by była wymiana tłoków w skrzyni bo są już twarde.
 Regeneracja konwertera musowo, i niestety uszkodzona jest hydraulika w skrzyni biegów.
 Koniecznością w przypadku regeneracji konwertera jest wymiana oleju i filtra w skrzyni który jest wewnętrzny ale w tym przypadku kiedy skrzynia jest rozebrana oczywiscie proponujemy go wymienic na nowy.
 Proszę o decyzję zapoznanie sie z kosztorysem i zlecenie usługi.
Rs Service



oczywiście udało się utargować jeszcze 10% z całości, ale nadal ta kwota zabija. No to siup w ten głupi dziób... Na zdrowie!
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Tomasz Stoszko

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 070
  • Skąd: Dżwirzyno
  • Posiadany samochód: renault kadjar 1,3 Tce był C5 x7 2,0 blue hdi crosstourer
  • Miejscowość: Dżwirzyno
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #204 dnia: Kwiecień 04, 2017, 22:43:51 »
Nooooo , to będziesz miał prawie pół auta nowego :)

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #205 dnia: Kwiecień 04, 2017, 23:17:10 »
Jakoś mnie nie pocieszyłeś... Ale jakby się nad tym zastanowić, to masz rację. Dużo z pierwotnie zakupionego samochodu nie zostało :)
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Piotr Kola

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 582
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C6 3.0 HDI V6 Exclusive BVA - 290 KM & C5 MKIII 1.6 THP Selection BVM - 155 KM & DS4 1.6 eHDI SoChic BVMP -115 KM
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #206 dnia: Kwiecień 05, 2017, 09:31:03 »
Normalnie remont tej skrzyni kosztuję ok. 10 tys. zł, więc 6300 zł to i tak nieźle ;)
http://tnijurl.com/citron_c5_fb/

Było:
Opel Calibra 2.0 16v - 250 KM
Citroën C5 MKI 1.8 16v S/SX BVM - 117 KM
Citroën XM MKII Exclusive BVA 3.0 V6 - 194 KM
Citroën C6 Exclusive BVA 3.0 V6 - 215 KM

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #207 dnia: Kwiecień 05, 2017, 11:47:57 »
Niby tak, ale to i tak mocny strzał między oczy.
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #208 dnia: Kwiecień 05, 2017, 12:48:39 »
... Siedzę teraz i piję...


"Stefan nie pij tyle!" bo zabraknie Ci na opłaty.

No dobra już sobie popłakałeś - prawdziwi mężczyźni nie płaczą... tylko płacą. Zdrowie masz to dasz radę...głowa do góry. Masz teraz więcej czasu dla siebie! i dla KC.

To nie może być koniec "tej historii niekoniecznie krótkiej"!!!

A propo... o jakich tłokach piszesz?

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #209 dnia: Kwiecień 05, 2017, 13:29:39 »
teraz nie piję bo w robocie jestem... tłoki w tym stylu


http://midparts.com.pl/pl/p/TF80SC-AF40-KOMPLET-TLOKOW-MET-GUM/2976


poszła właśnie zaliczka 3500 z konta, mniej będzie bolało na miejscu przy odbiorze :)
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Roman Piotrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 276
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0 HDi 136KM Exclusive
  • Zainteresowania: wszystko co francuskie...
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #210 dnia: Kwiecień 08, 2017, 10:01:21 »
W imię ojca i syna... ale potężna bomba! Powtarzam się teraz, ale NIGDY W ŻYCIU automatu ;) Będę wachlował wajchą do końca życia :P

BTW Ile dają gwarancji na taką robotę za prawie 7 kafli ?

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #211 dnia: Kwiecień 08, 2017, 10:10:44 »
Dostałem 2 lata gwarancji bez limitu kilometrów. Mnie ta sytuacja absolutnie nie zniechecila do automata. To prawda koszt ogromny ale takie jest życie.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Roman Piotrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 276
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0 HDi 136KM Exclusive
  • Zainteresowania: wszystko co francuskie...
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #212 dnia: Kwiecień 08, 2017, 10:48:51 »
Odebrałeś już ?

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #213 dnia: Kwiecień 08, 2017, 12:29:01 »
Tak wczoraj po południu. Przyjechałem tylko z Rzeszowa więc na dłuższe testy czasu jeszcze nie miałem. Na trasie było ok brak falowania obrotów, brak poszarpywania przy redukcji, zmiana biegów bardzo płynna. Musi się jeszcze zaadaptować bo wyzerowali licznik a za 2000 mam jechać na ponowną dynamiczną wymianę oleju. Gość twierdzi że dla bezpieczeństwa warto bo skrzynia jest złożona na kleju niby całkowicie bezpiecznym dla oleju ale on woli dmuchać na zimne i wymienić bo wszystko jest w skrzyni nowe i szkoda by było żeby jakiś syf narobił dziadostwa. Wymiana dynamiczna ma być gratis.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Piotr Wolfowicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 071
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Mk I 2.0i
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #214 dnia: Kwiecień 08, 2017, 14:05:59 »
e tam gratis po prostu była wliczona :)

Offline Tomasz Rożeński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 151
  • Skąd: Livigno (So) Italia
  • Posiadany samochód: Pontiac Trans Sport 3.1 94' , Citroën C5 Tourer 2.0 HDi (X7)
  • Zainteresowania: żeglarstwo, windsurfing kiedyś lotnictwo
  • Miejscowość: Livigno (So) Italia
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #215 dnia: Kwiecień 08, 2017, 14:48:44 »
Ja myślałem o manualu ale właśnie ze względu na koszty wybrałem automat. W Pontiac-u nie miałem najmniejszych problemów ze skrzynią, gdy go oddawalem przebieg na liczniku to 330 tys, czy był prawdziwy tego nie wie nikt. Aaa, raz wymienialem TCC, to koszt ~150zł, wymieniłem sam bo mechanicy bali się dotykać automatu w amerykańcu. Nawet nie wiem, czy w Cytrynie jest TCC ale pewnie jest. Dodam jeszcze, że olej wymieniałem statycznie co 30tyś. km, w Cytrynce mam zamiar trzymać się tej tradycji (caly czas wacham się nad metodą wymiany)
pozdrawiam Tomek

Pontiac Trans Sport 3,1 94'
Citroën C5 Tourer 2.0 HDi 11'

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #216 dnia: Kwiecień 08, 2017, 14:49:33 »
Czyli ceny nie są takie straszne. 6000 zł zapłaciłem 9 lat temu za kapitalny remont zwykłej ZF 4HP20 :-).
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #217 dnia: Kwiecień 08, 2017, 19:09:49 »
Ceny faktycznie już spadły pamiętajcie że mam wymienioną całą hydraulike na nową oryginalną, konwerter, zawory, filtr, olej 2 x. Roboty też mało nie było przy wyjmowaniu skrzyni. Ale z drugiej strony to fajne wakacje za 6500 można ogarnąć...

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #218 dnia: Kwiecień 09, 2017, 09:47:14 »
Michał i teraz zostanie pytanie kiedy będziesz się chciał jej pozbyć :)

Jak napisałeś wakacje fajne by były, ale jednak wygoda automatem w C5 to bajka :) Niestety u mnie w Danii taka naprawa nie miałaby sensu ze względu na koszty... Dlatego zmuszony jestem do manuala..

Nie myślałeś też żeby zamontować łopatki? Na CP gdzieś widziałem temat że ktoś montował z sukcesem

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #219 dnia: Kwiecień 09, 2017, 11:22:40 »
Pozbyć się?  Teraz? No way! Co do łopatek, tak myślałem o tym nawet gdzieś temat założyłem ale nikt nie potrafił odpowiedzieć czy łopatki z mcp podejda do am6. Jak znajdziesz gdzieś ten temat na CP podrzuć linka proszę! Dziękuję.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #220 dnia: Kwiecień 09, 2017, 11:40:33 »
Podrzucę tylko muszę znaleźć ;)

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #221 dnia: Kwiecień 09, 2017, 12:53:36 »
Michał, bój się boga, na Nurburgring się wybierasz? ;D

Przecież od dawna ręce zapomniały "o skrzyni".... po to masz AM6 , by ręką trzymać cygaro/fajkę lub kolano.

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 952
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #222 dnia: Kwiecień 09, 2017, 13:19:13 »
Tutaj widziałem,ze gość zaadoptował łopatki z MCP ale nie wiem w którym temacie.Jak ktoś ma dużo czasu to niech przeleci wszystkie wątki  :P
https://www.drive2.ru/r/citroen/g2291/
EDIT
znalazłem: https://www.drive2.ru/l/460732481629325169/
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 09, 2017, 15:00:55 wysłana przez Machoński Tomasz »

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #223 dnia: Kwiecień 09, 2017, 16:37:52 »
Ogólnie to Citroen do AM6 nie dał sterowania, ale Volvo z tą samą skrzynią ma możliwość działania na łopatkach także link Tomka jest słuszny :) a ja coś mojego znaleźć jak na złość nie moge...

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #224 dnia: Kwiecień 09, 2017, 20:38:33 »
Czyli jednak zabawa w małego elektronika jest niezbędna. Tego niestety nie ogarniam. Może Maciej znajdzie na pl forum to mi się bardziej rozjaśni. Ważne że się da więc jakiś pomysł na przyszłość jest. Na razie najbliższy  kolejny diabelski plan to przeistoczenie mojego tourera w crosstourera. Mission in progress... 

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)