Ng4 niestety odpada, ważniejsze dla mnie jest posiadanie cupholdera, a RNEG2 ma wszystko czego mi trzeba, najważniejszy Bluetooth i USB, no i ekran HiRes.
Co do mojego problemu z 6 biegiem, cała sobota w Rzeszowie u Grzegorza spędzona, wyeliminowaliśmy wszystkie błędy sieci CAN jakie generowała, winne były pewnie zaśniedziałe kostki, wszystkie kalkulatory (kostki do nich) dostępne rozebrane i wyczyszczone, BSM, BSI - efekt - brak błędów w komunikacji. Dodatkowo rozebraliśmy (w sensie Grzegorz rozebrał) tylne tarcze i tam wyczyszczone bieżnie do czujników obrotu koła - efekt - idealne wskazania obrotu kół ESP, wcześniej lewe tylne koło pokazywało głupoty.
I niestety nic wielkiego to nie zmieniło, dalej wrzuca 6 na niskich obrotach jak chce, raz tak, a raz nie.
Podejrzane są jeszcze wskazania ciśnienia turbodoładowania, zadane różni się od rzeczywistego w czasie jazdy, na postoju jest ok. Do sprawdzenia po urlopie grucha i wężyki podciśnienia.
Co ciekawe, jak jadę na 5 biegu np. 100km/h i skrzynia sama nie chce zmienić na 6 bieg, wystarczy włączyć tempomat i natychmiast wrzuca 6 bieg! Tak jakby pedał gazu nadal źle komunikował się z silnikiem, choć błędów brak. Sterowanie tempomatem zamiast gazem powoduje że wszystko jest ok. I teraz pytanie gdzie dalej szukać przyczyny? Nowy pedał założony w ASO, przecież nie może być zły, zwłaszcza że nie sypie błędami. Ma ktoś jakiś pomysł?
Po urlopie raz jeszcze podjadę do RS Motorsport, bo dzisiaj dzwonił do mnie gość, że zapisał mój cały program po chipowaniu półtora roku temu (wtedy skrzynia chodziła dobrze) i że różni się on nieco od tego, który jest teraz, więc może go przywrócić w tej części, w której się różni. Nie wiadomo skąd jest ta różnica, ale jakaś zmiana nastąpiła ok pół roku temu. Skąd? Nie wiem, zobaczymy.
No ale tym się będę martwił po powrocie z wakacji, na razie w głowie tylko URLOP!