Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: (MKII) Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania  (Przeczytany 11912 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dawid Jarecki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 049
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Wygodne sofy ;-)
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 23, 2016, 16:41:51 »
Co to ifhs

Wysłane z mojego MI NOTE LTE przy użyciu Tapatalka

znikająca cytrynowa szarość Islandii ;-)

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 23, 2016, 16:55:15 »
Co to ifhs

Wysłane z mojego MI NOTE LTE przy użyciu Tapatalka


Producent sfer również na pierwszy montaż.


Wysłane z komputera za pomoca klawiatury.

Offline Dawid Jarecki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 049
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Wygodne sofy ;-)
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 23, 2016, 17:19:30 »
Trzeba tam jechać czy można od kogoś zakupić w PL

Wysłane z mojego MI NOTE LTE przy użyciu Tapatalka

znikająca cytrynowa szarość Islandii ;-)

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 23, 2016, 17:46:25 »
każda sfera zakupiona czy to na allegro czy w ASO Citroena bedzie firmy IFHS.

Offline Dawid Jarecki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 049
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Wygodne sofy ;-)
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 23, 2016, 17:59:33 »
Podobno te gruszki są mniej trwałe niż ory dlatego niektórzy twierdzą że lepiej napełnić ory który się ma w aucie. Ile z tego prawdy sam nie wiem.

Wysłane z mojego MI NOTE LTE przy użyciu Tapatalka

znikająca cytrynowa szarość Islandii ;-)

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 23, 2016, 21:02:53 »
Podobno te gruszki są mniej trwałe niż ory dlatego niektórzy twierdzą że lepiej napełnić ory który się ma w aucie. Ile z tego prawdy sam nie wiem.


To pobobno nie rozgłaszaj takiej opinii o sferach.....

Offline Dawid Jarecki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 049
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Wygodne sofy ;-)
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 23, 2016, 21:49:04 »
Opieram się na opinii dwóch niezaleznych mechanikach serwisujacych cytryny.

Wysłane z mojego MI NOTE LTE przy użyciu Tapatalka
znikająca cytrynowa szarość Islandii ;-)

Elvis757575

  • Gość
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 27, 2016, 15:42:03 »
No kolego i jak tam Cytryna? Jak wrażenia bo już chyba odebrałeś Cytrynę? Co do Twojej foty w avatarze to właśnie jakoś na początku nowego roku  zamierzam kupić ten  model w benzynie 2 l  za ok 18 tys zł  i mam nadzieję że trafie na dobry egzemplarz, choć nie będzie łatwo, wszędzie diesle..   Na pewno nie będę jeździł więcej niż 5 tys km rocznie więc ten hydrowóz posłuży mi wiele lat.  A nawet jak będzie trzeba wymieniać sfery w niedalekiej przyszłości, w co wątpię przy tym budżecie,  to  inwestycja przy moich przebiegach chyba bezterminowa.

Offline Dawid Jarecki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 049
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Wygodne sofy ;-)
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 27, 2016, 19:39:03 »
Sfery są tanie bo w Częstochowie kompleksowo jedna kosztuje 210 pln z wymianą. W Rybarzowicach nabijaja czyli co kto woli. Jeśli chodzi o citka to użytkuje go od dwoch tygodni. Mam rozdwojenie jaźni co do opinii na temat mojego zakupu.Z jednej strony bardzo się cieszę że mam ładne komfortowe auto nieźle wyposazone. Z drugiej strony jestem przerażony ilością dziwnych rozwiązań konstruktorów oraz mnogością elektroniki która przytłacza normalnego śmiertelnika. Elektronika i czujniki są wszędzie, w kołach, w spryskiwaczu, zapięciu pasow itp. Są to bardzo czułe punkty które reagują na zmiany temperatur zarówno w lecie jak i w zimie a każdy błąd elektroniki zostanie wywalony na desce światełkiem service.Samochód posiada typowe fabryczne bolączki tego modelu takie jak : rdzewiejace zaciski hamulcowe, zapierające się linki i pancerze hamulca ręcznego, łamiące się łopatki ogrzewania, wychodząca ruda na tylnej klapie, delikatne drogie lamiace się klamki drzwi, konstrukcja belki tylnej która z czasem wymaga regeneracji itp. rzeczy o których jeszcze nie wiem albo które doświadcze. Już przestały mi przeszkadzać welur obecny wszędzie gdzie patrząc z zewnątrz człowiek czuje się jak w skansenie u babci a siedząc wewnątrz i jadąc czując satysfakcję z wygody i komfortu jazdy oraz siedzeń. Cieszy małe zainteresowanie złodziei samochodem. Obecnie moje autko stoi w serwisie u fachowca bo niestety w drugim tygodniu użytkowania mnie zawiodło. Opisałem to w innym poście. Przed citkiem miałem 4 lata Kia Cerato z pełnym wyposażeniem na której zawsze mogłem polegac. W C5 urzekła mnie stylistyka , chęć zmiany na lepsze wygodniejsze auto z dużym bagażnikiem otwieranym z szybą. Silnik ten samej mocy i pojemności. Jeśli masz 18 tys na citka to zastanów się dobrze bo za taką kwotę powinieneś kupić wersje exclusive z pełnym wyposażeniem i świetnym stanie. Citeoeny ogólnie są tanimi autami w zakupie w porównaniu do innych. Dlatego taka kwota jest wysoka i powinieneś oczekiwać najwyższego standardu. Mój mechanik powtarzał mi zawsze i mi to cały czas wytyka że jedyny sensowny bezawaryjny wybór to 2.0 HDI lub 3.0 V8 z automatem. Ogólnie twierdzi że benzynowymi są problemowe, padające cewki , ciągle drobne usterki osprzętu silnika, silnik żrący olej jak słoń wodę itp. Nie posłuchałam i na tym etapie chyba miał rację ale zobaczymy co będzie dalej. Jestem dobrej mysli.
« Ostatnia zmiana: Październik 27, 2016, 21:29:08 wysłana przez Dawid Jarecki »
znikająca cytrynowa szarość Islandii ;-)

Elvis757575

  • Gość
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 27, 2016, 20:50:19 »
A jak z komfortem??

Offline Dawid Jarecki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 049
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Wygodne sofy ;-)
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 27, 2016, 22:06:57 »
Jeśli chodzi o komfort. Tuż po zakupie wydawało mi się że coś Twardawa bestia i okazało się że sfery do nabycia - więc nabilem. Troszkę profilaktycznie ale i z małej potrzeby wymieniłem łożyska igiełkowe w tylnej belce. Teraz czekam na kolejny werdykt mechanika. Jazda poduszkowcem to jak delikatne pływanie pontonem. Mnie ten efekt przypadł do gustu pół roku wcześniej jak znajomy na wakacjach dał mi się przejechać i od tego momentu zachorowalem. Z perspektywy czasu człowiek się przyzwyczaja i już tak to nie bawi ale docenia ten komfort przesiadajac się do normalnego auta.

Wysłane z mojego MI NOTE LTE przy użyciu Tapatalka

znikająca cytrynowa szarość Islandii ;-)

Offline Paweł Łukasik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 2.0 16v pb
  • Zainteresowania: Samochody :)
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 27, 2016, 22:33:08 »

Dawid Jarecki:


Czy silnik żre tak olej w benzynie? Nie powiedziałbym, że to typowa usterka tego modelu. Na pewno nie w moim. Co do cewek - mnie komputer wywalił ich błąd już niecały rok temu, został wykasowany. Póki co jeździ, odpukać. Wiem też, że auto miewa problemy ze sondą lambda, też z popychaczami. Najczęściej figle płata jednak samo BSI.


Inne bolączki - faktycznie, C5 ma te mankamenty, o których wspomniałeś. Rdza na tylnej klapie póki co mnie skutecznie omija. Z nawiewami to trochę pojechali, bo to wszędzie ludzie mają problemy. U mnie co prawda działa póki co ok, ale wentylator powoli zaczyna świszczeć, co jest irytujące ;( Tak samo wolno zwijający się pas, na który swoją drogą istnieje wiele sposobów nawet bez rozbierania wnętrza. No i te nieszczęsne linki ręcznego. Ogólnie C5 ma swoje wady, ale pragnę zauważyć, że większość z nich jest drobnostkami w stosunku do wielu konkurentów, a i części mają przystępne ceny.


Jeśli wierzyć mojej książce serwisowej (auto salon PL jeden właściciel do tej pory), mój egzemplarz dopiero teraz doczeka się pierwszej ingerencji w zawieszenie. Po zrobieniu ponad 200k - które auto to potrafi? To samo rdza ogólnie - jak widzę niektóre VW z tego okresu to aż mnie boli patrzeć na nadkola. A nawet odnośnie rzekomo szwankującej elektryki i elektroniki - wg mnie to trochę mit. Fakt faktem na forum często zdarzają się tematy z przepalonymi bezpiecznikami/padającymi czujnikami parkowania i czasami sterowaniem klimatyzacji/szyb, ale to w sumie też w większości pierdółki (no może oprócz klimy). Wkurzające bo wkurzające, ale często do ogarnięcia samemu przy odrobinie chęci i wiedzy. Dla przykładu dodam, że w domu stoi i Seat, i VW, dawniej był Ford - w żadnym zamek nie działał poprawnie. Cytrynka pod tym względem bije na głowę konkurentów zza odry.


Kolejna sprawa - ja nie wiem, skąd się wzięło przekłamanie, że C5 to jakiś superskomplikowany wóz.


Cytuj
Z drugiej strony jestem przerażony ilością dziwnych rozwiązań konstruktorów


Ja wręcz przeciwnie - niektórymi rozwiązaniami auto zaskakuje mnie pozytywnie. Wręcz mam wrażenie, że to jest bardzo przemyślany samochód. Np. akumulator - w życiu nie widziałem takiego patentu w żadnym innym aucie (czyżby dlatego, że francuzom za wiele pod maskę nie zaglądałem, może to standard tam?), a ułatwia życie niezwykle. Dodatkowo wydaje mi się, że konstruktorzy specjalnie stworzyli radio bez konieczności kodowania po jego odłączeniu, co by maksymalnie ułatwić wymianę z pozoru niedostępnej żarówki. Poza tym w bazowych silnikach (nie wiem jak jest przy większym dieslu i V6) jest bardzo dużo miejsca pod maską, co ułatwia pracę, są stosunkowo nieskomplikowane. W środku dużo praktycznych schowków wg , łatwo dostępne odłączanie poduszek, podwójne osłony przeciwsłoneczne - dla mnie właśnie to auto jest wręcz tak do bólu przemyślane i proste (jakby myślą przewodnią konstruktorów była głównie praktyczność), że aż wyjątkowo nie w stylu Citroena. Już MK 3 jest wiele bardziej awangardowe. Czasami mam wrażenie, że hydro to jego jedyny bardziej awangardowy i skomplikowany wyróżnik i gdyby nie on, 90% z nas by pewnie nawet nie obejrzało się za tym modelem.


P.s. Czy przejeżdżając po progu zwalniającym czujesz go? (tym gumowatym, nie wielkim z kostki) :P  Kurde, muszę dla porównania dorwać jakąś taksę C5 i sie przejechać

Offline Dawid Jarecki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 049
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Wygodne sofy ;-)
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #37 dnia: Październik 27, 2016, 22:41:11 »
Tak czułem jakbym w bagażniku woził wiaderko z gwoździami i klamotami a tyl twardo opadał . To znak na łożyska belki lub sfery.

Wysłane z mojego MI NOTE LTE przy użyciu Tapatalka
znikająca cytrynowa szarość Islandii ;-)

Offline Paweł Łukasik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 2.0 16v pb
  • Zainteresowania: Samochody :)
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #38 dnia: Październik 27, 2016, 22:50:06 »
Nie, ale chodzi mi o to, jak czujesz teraz jak przejeżdżasz przez próg?

Offline Dawid Jarecki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 049
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Wygodne sofy ;-)
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 27, 2016, 22:54:53 »
Teraz jest ok ciężko to opisać ale różnica znaczna, nie spada tył.

Wysłane z mojego MI NOTE LTE przy użyciu Tapatalka

znikająca cytrynowa szarość Islandii ;-)

Offline Paweł Łukasik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 2.0 16v pb
  • Zainteresowania: Samochody :)
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #40 dnia: Październik 27, 2016, 23:23:57 »
U mnie z tyłu jest miękko, ale mam wrażenie, że przód mógłby być miększy, chociaż i tak jest lepiej niż w zwykłym sprężynowcu.

Zobaczę co będzie, jak mi zmienią siłownik cieknący/przewody hydro i sfery.

Elvis757575

  • Gość
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #41 dnia: Październik 28, 2016, 00:24:16 »
Myślę, że właśnie C5  kupuje się tylko dla hydro a sama stylistyka, silnik czy wersja nadwoziowa schodzi na drugi plan. Bo gdyby miał wybierać to wolałbym wnętrze z Laguny II (białe podświetlenie wskaźników, białe także w panelu klimatyzacji co w nocy wygląda pięknie, karta zamiast kluczyka + inne drobne szczegóły). W C5 niestety podświetlenie pomarańczowe.  Choć wnętrze C5 i tak jest dopieszczone.. nie  to co w Passacie czy Avensisie smutne, przygnębiające i szare   Wykończone niesamowicie i przytulniejsze niż inne auta także  wyższej klasy, bo te fotele czy nawet boki drzwi wyłożone welurem, tego nie ma w Mercedesach klasy E gdzie jest położona zwykła tapicerka która równie dobrze pasuje do Lanosa.  Żeby mieć coś ciekawszego od sprężyny to oprócz Cytryny można brać Mercedesa na awaryjnym i drogim w serwisowaniu airmaticu. 

Offline Paweł Łukasik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 2.0 16v pb
  • Zainteresowania: Samochody :)
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #42 dnia: Październik 28, 2016, 03:07:47 »
Dzisiejszy airmatic jest już wyrobiony. No tylko kosztuje krocie, ale to i tak nie to samo co hydro xP

Elvis757575

  • Gość
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #43 dnia: Grudzień 11, 2016, 15:47:11 »
Panowie, a jak obsługiwać automat? Nie powiem ale w wielu autach jest prosty automat a tu w C5 jest dużo funkcji z którymi się nie spotkałem.  Na początku ''P'' ze znaczkiem aby trzymać nogę na hamulcu czyli rozumiem, że nastawia się przed wyłączeniem silnika a później przed włączeniem należy trzymać nogę na hamulcu.  Następnie jest R czyli wsteczny, później N nie wiem do czego? Później M i pomiędzy ''+'' i ''-'' tez nie wiem,  a z boku D czyli do jazdy drive.  A jest jakiś ustawienie abym nie musiał trzymać hamulca nożnego? W sensie takie P na postój?

Offline Marcin Purcell

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 187
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: C5
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #44 dnia: Grudzień 11, 2016, 21:25:54 »
i okazało się że sfery do nabycia - więc nabilem.
Sfery C5 nie bardzo nadają się do nabijania. Rzekłbym raczej że wcale. Trzeba je wymienić. Oczywiście da się to zrobić, ale to nie ta generacja HA.

Offline Dawid Jarecki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 049
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Wygodne sofy ;-)
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #45 dnia: Grudzień 13, 2016, 18:45:59 »
Marcinie w innym watku zrkbilem zdjecie mlich sfer , ktore zostaly nabite zarowno przod jak i tyl. Wiec opowiadanie ze sie nie da to lekkie naduzycie. Da sie i to z powodzeniem.

Wysłane z mojego Redmi Pro przy użyciu Tapatalka

znikająca cytrynowa szarość Islandii ;-)

Offline Adam Madejski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 440
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: C5 3,0 V6 2005 MKII + LPG / 307 2,0 16V 2002 / C5 x7 2.0 163KM
  • Zainteresowania: motoryzacja, rowery, piłka ręczna, bushcraft, zhp
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #46 dnia: Grudzień 14, 2016, 09:43:23 »
Panowie, a jak obsługiwać automat? Nie powiem ale w wielu autach jest prosty automat a tu w C5 jest dużo funkcji z którymi się nie spotkałem.  Na początku ''P'' ze znaczkiem aby trzymać nogę na hamulcu czyli rozumiem, że nastawia się przed wyłączeniem silnika a później przed włączeniem należy trzymać nogę na hamulcu.  Następnie jest R czyli wsteczny, później N nie wiem do czego? Później M i pomiędzy ''+'' i ''-'' tez nie wiem,  a z boku D czyli do jazdy drive.  A jest jakiś ustawienie abym nie musiał trzymać hamulca nożnego? W sensie takie P na postój?
P to parking...aby zmienić tryb musisz nacisnąć hamulec...Wtedy zwalnia się blokada. Możesz odpalić auto bez trzymania hamulca.
Podczas dłuższego postoju w czasie jazdy zamiast trzymać hamulec możesz dac na P
N to neutralny...taki luz....Ale wyczytałem na forum żeby nie korzystać z niego.
R to wsteczny nie wiem jak inni ale ja wbijam go tylko gdy auto się zatrzyma...
D czyli Do jazdy...samo się wszystko dzieje...czyli gaz i do przodu.
M to manualne zmiany biegów tiptronic.....na początku się tym bawiłem...teraz o tym zapomniałem...tylko tryb D.
I tyle co do automatu.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Offline Marcin Purcell

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 187
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: C5
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #47 dnia: Grudzień 14, 2016, 19:46:34 »
Marcinie w innym watku zrkbilem zdjecie mlich sfer , ktore zostaly nabite zarowno przod jak i tyl. Wiec opowiadanie ze sie nie da to lekkie naduzycie. Da sie i to z powodzeniem.

Wysłane z mojego Redmi Pro przy użyciu Tapatalka

A przeczytaj mój post jeszcze raz, powoli i ze zrozumieniem.

Nigdzie nie napisałem że się nie da, tylko że się nie nadają, bo to nie przywróci ich pełnej sprawności. W trakcie eksploatacji,ubytek azotu jest realatywnie niski (w przeciwieństwie do sfer ze starszych hydrocytryn), więc ocenianie sprawności sfery tylko na podstawie ciśnienia, bez sprawdzania objętości  potrzebnej do osiągnięcia ciśnienia, jest bezcelowe i niemiarodajne. Pewnie jest trochę lepiej, bo membrana jest naprężona, ale zakres jej pracy jest teraz stanowczo za długi i pewnie w niedługim czasie zostanie przebita kolcami znajdującymi się po wewnętrznej stronie ścianki sfery.
Coś za coś - sfery są o wiele trwalsze w C5 niż w poprzednich, ale ich regeneracja jest nieefektywna.

To właśnie napisałem, a nie że się nie da.

Offline Dawid Jarecki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 049
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Wygodne sofy ;-)
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #48 dnia: Grudzień 14, 2016, 20:57:46 »
Nikt na pale nie nabija ich bez sprawdzenia czy sie nadaja. Moim zdaniem lepiej nabic oruginalne sfery niz dawac zamkenniki nie wiadomo jakiej jakosci

Wysłane z mojego Redmi Pro przy użyciu Tapatalka

znikająca cytrynowa szarość Islandii ;-)

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #49 dnia: Grudzień 14, 2016, 21:06:39 »
Moim zdaniem lepiej nabic oruginalne sfery niz dawac zamkenniki nie wiadomo jakiej jakosci

Wysłane z mojego Redmi Pro przy użyciu Tapatalka



Sory, ale bzdura.
Po nabiciu nie wiadomo jaka jakość (ze względu na membranę, samo ciśnienie to nie wszystko) a zamienniki np IFHS są jakości oryginałów....