Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: (MKII) Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania  (Przeczytany 11973 razy)

0 użytkowników i 7 Gości przegląda ten wątek.

Offline Dawid Jarecki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 049
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Wygodne sofy ;-)
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
(MKII) Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« dnia: Październik 08, 2016, 06:55:12 »
Witam chłopaki.
Od kilku dni mam to autko. Przed zakupem jeździłem kilkoma cytrynami testowo. W tym wątku będę pytał o różne rzeczy dot eksploatacji samochodu.
1. Wydaje mi się że moja cytryna ma twardsze zawieszenie niż inne które testowałem, nie buja się tak i czuć dziury jak w twardszym samochodzie. Płyn LDS jest ok, nie mam żadnych poceń. Nie jestem pewny ale wydaje mi się jak siedzę w środku, że auto lekko jest nierówne , prawa strona minimalnie niżej. LDS zmierzę prześwity. Macie jakieś sugestie?



« Ostatnia zmiana: Luty 16, 2017, 19:13:59 wysłana przez Dawid Jarecki »
znikająca cytrynowa szarość Islandii ;-)

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 08, 2016, 07:43:56 »
Macie jakieś sugestie?


Kupiłeś HA3 a nie HA3+, czyż nie?

Offline Dawid Jarecki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 049
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Wygodne sofy ;-)
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 08, 2016, 16:37:16 »
Nie ogarniam , możesz napisać jaśniej
znikająca cytrynowa szarość Islandii ;-)

Offline Dawid Jarecki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 049
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Wygodne sofy ;-)
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 08, 2016, 16:42:04 »
2. Pytanko: możecie dokładnie wyjaśnić (wiem ,że lameckie pytanie ) w jaki sposób regulujecie i w jakim momencie zawieszenie hydro. Te guziki dziwnie i z opóźnieniem działają i dlatego wolę zapytać.

Wysłane z mojego MI NOTE LTE przy użyciu Tapatalka

znikająca cytrynowa szarość Islandii ;-)

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 08, 2016, 18:35:59 »
2. Pytanko: możecie dokładnie wyjaśnić (wiem ,że lameckie pytanie ) w jaki sposób regulujecie i w jakim momencie zawieszenie hydro.


Zasadniczo "przy zwykłej jeżdzie drogami" nic nie robię, wyjątki jak wjeżdzam gdzieś w trudniejszy teren, krawęzniki, zjazd na "grunt", tam gdzie obawiam się zaczepienia podwoziem - to naciskam "w górę", dla zmiany koła (uniesienia na podnośniku kolumnowym) - podnoszę "dwa razy". Obniżam dla sięgnięcia "na dach", wsiadania "inwalidy".
Uwaga: przy naciśniętym pedale hamulca sterowanie zawieszeniem jest zabronione - nie jest wykonywana komenda z przycisku !

Te guziki dziwnie i z opóźnieniem działają i dlatego wolę zapytać.


Nie rozumiem, ale upływa dobrych kilka sekund od naciśnięcia do zakończenia podnoszenia. Przy nacisnięciu przycisku otrzymujesz odpowiedni komunikat na wyświetlaczu, po osiągnięciu żądanego poziomu otrzymujesz drugi odpowiedni komunikat na wyświetlaczu.

Nie ogarniam , możesz napisać jaśniej

Masz przycisk SPORT na przycisku od regulacji wysokości ? Czy tylko napis CITROEN między przyciskami górą dół ?

Dzieki Paweł, jak chłopu w oborze, prościej się nie da ...

Offline Dawid Jarecki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 049
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Wygodne sofy ;-)
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 08, 2016, 22:32:03 »
Nie mam sportu
znikająca cytrynowa szarość Islandii ;-)

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 09, 2016, 03:41:59 »
I HA3 będzie twardsze iż HA3+, ale dużo zależy od prawidłowego ciśnienia w kulach, działających łożyskach tylnej belki, poprawnego ustawienia zawieszenia i kilku innych rzeczy np rozmiaru i rodzaju opon.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Dawid Jarecki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 049
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Wygodne sofy ;-)
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 09, 2016, 07:32:48 »
Przed zakupem porównywalne kilka samochodów i jeździłem nimi wydaje mi się że inne , które odrzuciłem z innych względów miały inaczej pracujące to zawieszenie. Przyjeżdżał przez ograniczniki prędkości na drodze przy prędkości 50 km gdzie nie było ich tak bardzo czuć a i zawieszenie ładnie pływało na muldach. W moim egzemplarzu wydaje mi się że jest bardziej twarde a w zasadzie każda dziure czy studzienke czuć podczas jazdy. Co mogę w swoim zakresie w tym kierunku sprawdzić ?

Wysłane z mojego MI NOTE LTE przy użyciu Tapatalka

znikająca cytrynowa szarość Islandii ;-)

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 09, 2016, 09:02:53 »
Miałem HA3 , mam HA3+...różnica spokojnie wyczuwalna, trochę "twardawo" w HA3, lepiej niż na sprężynach lecz nie tak miękko jak HA3+. Oba wozy w stanie technicznym dobrym...
Do własnoręcznego sprawdzenia, stan i nasmarowanie łączników korektorów wysokości, Lexią prace układu zawieszenia (elektrozaworów, nieprawidłowych sygnałów odczytu korektorów, testy..), ostatecznie wymiana kul w zawieszeniu na "komforty".

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 09, 2016, 09:08:31 »
Jak masz z przodu kule które mają chyba 44 bar to jest lipa z miekkoscia. Na 52 jest ok w każdym razie w mocniejszych wersjach było kilka bar więcej i przód zachowuje się wtedy prawie jak normalne hydro. Sprawdź stan kul tył jak siadasz przy otwartym bagażniku powinien odpaść o dobre 10 cm. Przód tak się nie buja.
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Dawid Jarecki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 049
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Wygodne sofy ;-)
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 09, 2016, 17:42:39 »
Tomaszu tył sam opadnie jak wyczuje obciążenie i faktycznie tak opada. Czyli to że tak nie buja a jedynie lekko płynie to normalka w mojej wersji ? Mam 2.0 140 km 16V.

Wysłane z mojego MI NOTE LTE przy użyciu Tapatalka

znikająca cytrynowa szarość Islandii ;-)

Elvis757575

  • Gość
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 09, 2016, 19:47:31 »
A dlaczego nie kupiłeś miękkiego wozu? Skoro jechałeś kilkoma egzemplarzami i zdecydowałeś sie na twardy wóz?? Z definicji jak jest twardo to znaczy ze coś jest nie tak, może rozbity, może źle serwisowany..   Ja tam jak uznam że za mało buja to nie kupie.

Offline Dawid Jarecki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 049
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Wygodne sofy ;-)
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 09, 2016, 20:38:29 »
Bo auto ma oryginalny przebieg,srodek i zużycie materiałów bardzo znikome, bo było serwisowane na bieżąco, żaden element nie był malowany i auto garazowane. Testowałem wcześniej inne ale z silnikiem 1.8 i wydaje mi się że zawieszenie dzialalo bardziej miękko. Cóż oddam do specjalisty zobaczymy co stwierdzi
znikająca cytrynowa szarość Islandii ;-)

Elvis757575

  • Gość
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 09, 2016, 23:57:35 »
Oddaj do specjalisty Cytrusów, nie naciągacza, i daj znać bo sam jestem ciekawy.  Może masz duże felgi lub twarde ogumianie.  Bo to dziwne, że zadbane  auto jest twardsze.  :-[

Offline Dawid Jarecki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 049
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Wygodne sofy ;-)
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 11, 2016, 19:05:15 »
Jestem umówiony dam znać po przeglądzie. Z innej beczki: mam radio z guzikiem tel. W jaki sposób mogę dołożyć zestaw głośnomówiący bluetooth chciałbym aby było jak fabrycznie.

Wysłane z mojego MI NOTE LTE przy użyciu Tapatalka

znikająca cytrynowa szarość Islandii ;-)

Offline Dawid Jarecki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 049
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Wygodne sofy ;-)
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 19, 2016, 22:48:26 »
Chłopaki, mechanik napelnil sfery każda byla nierówna, dolal płynu hydro i zasugerował aby zregenerować łożyska belki bo wyczuwa lekki Luz . Główna przyczyna były mało napełnione sfery i ubytek lds.

Wysłane z mojego MI NOTE LTE przy użyciu Tapatalka

znikająca cytrynowa szarość Islandii ;-)

Offline Dawid Jarecki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 049
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Wygodne sofy ;-)
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 19, 2016, 22:49:17 »
W piątek odbieram autko dam znać jak się teraz jeździ

Wysłane z mojego MI NOTE LTE przy użyciu Tapatalka

znikająca cytrynowa szarość Islandii ;-)

Offline Paweł Łukasik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 2.0 16v pb
  • Zainteresowania: Samochody :)
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 20, 2016, 01:21:45 »
Da się, może nie tak prosto i tanio, ale dalej poniżej kosztu sfery. Jednak różnica jest na tyle niewielka, że i tak 90% osób wybiera nową sferę...

Offline Dawid Jarecki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 049
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Wygodne sofy ;-)
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 20, 2016, 19:35:09 »
W Częstochowie twierdzą że nie da się nabić w C5 sfer a w Rybarzowicach nabijaja
Ale zeby nie było co nowe to nowe.
znikająca cytrynowa szarość Islandii ;-)

Offline Dawid Jarecki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 049
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Wygodne sofy ;-)
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 21, 2016, 21:29:11 »
Koszt nabicie w C 5 to 100 pln. Połowa kwoty to kosztuje odpowiedni zaworek do tego. Reszta aut z hydro to ok 40 50 ale trzeba dopytac.
Mechanik twierdzi, że lepiej nabić jeśli są dobre swoje oryginalne sfery niż wymieniać na nowe niewiadomego pochodzenia. Twierdzi że na tych nowych ludzie do niego po roku przyjeżdżają żeby coś zregenerować. Podobno lepiej mieć oryginały niż jakieś zamienniki.
znikająca cytrynowa szarość Islandii ;-)

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 21, 2016, 22:12:04 »
... Podobno lepiej mieć oryginały niż jakieś zamienniki.


A ile fabryk produkuje "zamienniki" ? Sądzę, że nie ma zamienników....jest zasadniczo jedna fabryka, skąd się pozyskuje.

Offline Dawid Jarecki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 049
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Wygodne sofy ;-)
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 21, 2016, 23:22:13 »
Nie zmienia to faktu, że to nie są oryginalne sfery Citroena.

Wysłane z mojego MI NOTE LTE przy użyciu Tapatalka

znikająca cytrynowa szarość Islandii ;-)

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 22, 2016, 09:13:13 »
Nie zmienia to faktu, że to nie są oryginalne sfery Citroena.

Wysłane z mojego MI NOTE LTE przy użyciu Tapatalka


Bo Citroen nie produkuje części.I nie ma oryginalnych sfer.Z resztą jest tak z całą mechaniką.

Offline Dawid Jarecki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 049
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Wygodne sofy ;-)
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 23, 2016, 07:42:30 »
Chłopaki czy wam również ramki pod szyba pruchleją? Moje jeszcze są w miarę ok ale jak inne autka oglądałem to często miały te ramki powykrecane i przygnile. Można takie nowe dokupić czy cus ?

Wysłane z mojego MI NOTE LTE przy użyciu Tapatalka

znikająca cytrynowa szarość Islandii ;-)

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 23, 2016, 09:18:52 »
Ifhs kupujesz z Francji i masz spokój na kilka lat. 
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)