Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: (MKII) Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania  (Przeczytany 12876 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Elvis757575

  • Gość
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #50 dnia: Grudzień 14, 2016, 21:35:32 »
P to parking...aby zmienić tryb musisz nacisnąć hamulec...Wtedy zwalnia się blokada. Możesz odpalić auto bez trzymania hamulca.
Podczas dłuższego postoju w czasie jazdy zamiast trzymać hamulec możesz dac na P
N to neutralny...taki luz....Ale wyczytałem na forum żeby nie korzystać z niego.
R to wsteczny nie wiem jak inni ale ja wbijam go tylko gdy auto się zatrzyma...
D czyli Do jazdy...samo się wszystko dzieje...czyli gaz i do przodu.
M to manualne zmiany biegów tiptronic.....na początku się tym bawiłem...teraz o tym zapomniałem...tylko tryb D.
I tyle co do automatu.


Spoko, dzięki. Ten manual mnie zaciekawił.. Nie wiedziałem ,że do jachtu z automatem dają takie rzeczy. W sportowym samochodzie to co innego można wiosłować skoro jedzie się łódką, znaczy taczką.

Offline Marcin Purcell

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 187
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: C5
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #51 dnia: Grudzień 14, 2016, 23:09:15 »
To że ktoś w ogóle je sprawdza jest błędem. Tam nie ma oc sprawdzać, ponieważ ubytek ciśnienie oznacza wyeksploatowanie membrany. O nabiciu nie wspomnę. To dobry patent na sprzedaż auta, a nie do codziennej eksploatacji. Resztę napisał Irek.

W poprzednikach C5 sytuacja wyglądała zgoła inaczej. Membrany były inaczej skontruowane, gaz z czasem się ulatniał. Wystarczyło go uzupełnić i śmigać dalej. Ale wtedy płyn był inny (LHM), auto bardziej komfortowe i zawieszenie nieco bardziej skomplikowane.

Elvis757575

  • Gość
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #52 dnia: Grudzień 14, 2016, 23:41:11 »
Przed C5 zawieszenie było mniej skompilowane. To po raz pierwszy w C5 dorzucili czujniki i elektronikę której wcześniej nie było.  Co do komfortu to niekoniecznie były bardziej komfortowe. Po prostu aby porównać trzeba mieć obie sztuki - np. BXa czy Xantię i C5  - w identycznym i idealnym stanie z takimi samami oponami i felgami.   Starsze auta mają mniejsze felgi i większe balonowe opony.  Ja do C5 chce kupić ładne alusy 15 calowe, bo oryginały 16 czy 17 już proporcjonalnie do wielkości zmniejszają komfort.  Znam gościa który ma BXa a wcześniej miał większy model, nie pamiętam jaki to był, i stwierdził że te mniejszy czyli BX jest bardziej miękki.  Tyle że auta za grosze, auta w różnych stanach technicznych więc i zawieszenia trudno porównywać. Starsze miały tylko skomplikowane rozbudowanie  hamulce, bo były integralną całością z zawieszeniem co jest niepotrzebne i kłopotliwe, ale to nie ma nic wspólnego z samym zawieszeniem.  A ze membrany inne, no cóż serwis chce zarobić, to kwestia kasy i polityki firmy a nie mniej skomplikowanej budowy w C5. Czyli rozumiem, że nabicie azotem w C5 nie jest wskazane i lepiej wymieniać kolumny na nowe?  W sumie wystarczy regeneracja, niekoniecznie wymiana, poza tym słyszałem, że nabija się azotem, dolewa płyn syntetyczny i kilka lat bez problemu.

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #53 dnia: Grudzień 15, 2016, 00:28:14 »
Słyszałem że się nabija, podobno ktoś to robi......
Rok temu osobiście rozmawiałem z p. Tadeuszem Vorbrodt z Warszawy (chyba największy hydro specjalista w kraju) i był na etapie rozpracowania nabijania sfer do C5. Robił to jako ciekawostkę i eksperyment bo (tu cyt.) "jeżeli się uda, to i tak nie będzie to opłacalne dla indywidualnego klienta. Koszty będą trochę mniejsze od nowej sfery".
Więc jeżeli "KTOŚ" ma nabite, to proszę o namiary kto to zrobił, za ile i foto sfery.

Offline Dawid Jarecki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 049
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Wygodne sofy ;-)
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #54 dnia: Grudzień 15, 2016, 06:33:18 »
W innym watku wstawilem namiar ze zdjeciami.

Wysłane z mojego Redmi Pro przy użyciu Tapatalka

znikająca cytrynowa szarość Islandii ;-)

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #55 dnia: Grudzień 15, 2016, 09:17:33 »
W innym watku wstawilem namiar ze zdjeciami.

Wysłane z mojego Redmi Pro przy użyciu Tapatalka



Proszę link i info o mechaniku....

Offline Marcin Purcell

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 187
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: C5
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #56 dnia: Grudzień 15, 2016, 10:54:16 »
C5 ma membrany wielowarstwowe, przy czym środkowa warstwa jest praktycznie nieprzepuszczalna a co za tym idzie mniej elastyczna. Dlatego sfery C5 są bardziej spłaszczone niż w poprzednich modelach (zakres pracy membrany jest mniejszy). Stąd też wynika niższy poziom komfortu. Za to sfery nie wymagają żadnej obsługi przez ~200-300 tysięcy km. Starsze modele, po ok 70-100 tysiacach wykazywaly deficyt cisnienia gazu (który ulatniał się przez membrany) i choć taka sfera mogła śmialo dociagnąc do 200 tysiecy km, to spadek komfortu byl mocno odczuwalny. Jeśli sfera była dobijana regularnie, nic zlego się nie dzieje, do momentu mechanicznego zuzycia membrany, ktore nastepuje o wiele pozniej niz w przypadku sfer C5. Dlaczego? Otóż dlatego że podstawowym czynnikiem wplywajacym na trwalosc membran jest...powietrze a konkretnie tlen ktorego w instalacji nie uswiadczysz. W przypadku sfer C5 problem stanowi sztywna warstwa membrany ktora mimo braku dostepu powietrza ulegnie uszkodzeniu. Po prostu sie polamie. Nawet wtedy sfera moze jeszcze troche dzialac, ale ubytek gazu bedzie spory i raczej gwaltowny.

Instalacja hydro w C5 jest uproszczona w stosunku do poprzednich modeli Citroena, poniewaz role mechanicznych rozdzielaczy, konzektora, korektorow wysokosci,ich orle przejeły elementy elektroniczne, ktore jak czas pokazuje sa chyba trwalsze niz mechaniczne odpowiedniki.

Elvis757575

  • Gość
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #57 dnia: Grudzień 15, 2016, 13:20:42 »
Może i racja ze ta membrana ma wpływ, ale możliwe, że to subtelności.  Np. pierwszy C5 ma większą możliwość podniesienia niż ostatnia generacja, która aż tak się nie podnosi.  Nie wiem czy to ma jakiś wpływ na komfort, ale możliwe, ze pośrednio dzięki temu, że tłok zanurzony w oleju ma większe możliwości do uskoków, to finalnie wpływa to na nieco lepsze tłumienie na normalnym trybie po opuszczeniu. Też ważne jaki jest silnik, moja teoria, że C5 o poj. powyżej 2 l jest fabrycznie utwardzony zaczyna się sprawdzać.  Czyli jeśli ktoś wybiera diesla 2.2 lub benzyniaka V6 3 l to może narzekać na komfort, choć to też nie są wielkie różnice, ale już może być mniej komfortowo niż w Lagunie I czy w Omedze. Swoją drogą jest reklama -  https://www.youtube.com/watch?v=nCqgxlbXzqw  - na której widać jak niesamowicie chodzi ta membrana. Cóż ostatni Citroen który ma tak zaawansowane zawieszenie pasujące bardziej do segmentu F. :) Chyba wejdzie coś typu ''C6'' jako następca C5 z prostszym zawieszeniem, czyli taki zabieg marketingowy, że niby Peugeot 508 to coś pomiędzy 407 a 607 a jest to po prostu 408 pod nazwą 508, tyle że w Citroenie brakuje wolnych cyferek. :)  A tak na marginesie, 508 ma chyba prostszy wahacz  (oprócz wersji GT)  niż ten rozbudowany i widocznie zbyt drogi w produkcji w 407, więc i następca C5, o ile będzie, będzie miał wahacz podobny do tego z pierwszego modelu C5.

Elvis757575

  • Gość
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #58 dnia: Grudzień 15, 2016, 15:53:35 »
0:42 - https://www.youtube.com/watch?v=vxnmvFKIIpQ   - widać jak podnosi się  belka, gdy wjeżdżasz na dziurawą nawierzchnię, przed C5 raczej tego nie było, to elektronika dostaje informacje z czujników i steruje.  Coś w rodzaju skanera w Mercedesie S W222, tyle że w C5 po najechaniu zawieszenie zmienna nastawy a w S klasie już przed.. ale podobno ta nowa Esa nie płynie jak poprzednie generacje, podobno:).  A do tego obniża się C5  przy większych prędkościach, przed C5 tego nie było.  Przed C5 tylko jedna była innowacja z której zrezygnowano, czyli auto opada po wyłączeniu silnika, czyli bajer pod tuning gratis:).

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #59 dnia: Grudzień 15, 2016, 15:54:06 »
Też ważne jaki jest silnik, moja teoria, że C5 o poj. powyżej 2 l jest fabrycznie utwardzony zaczyna się sprawdzać.  Czyli jeśli ktoś wybiera diesla 2.2 lub benzyniaka V6 3 l to może narzekać na komfort,

Dlatego są odpowiednie ciśnieniowo sfery do różnych wersji silnikowych jak również z plusem i bez.

Offline Dawid Jarecki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 049
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Wygodne sofy ;-)
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #60 dnia: Grudzień 15, 2016, 19:31:43 »
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=94694.0

Wysłane z mojego Redmi Pro przy użyciu Tapatalka

znikająca cytrynowa szarość Islandii ;-)

Offline Marcin Purcell

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 187
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: C5
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #61 dnia: Grudzień 15, 2016, 22:46:39 »
Irek - to jest zwykły valprex, stosowany w starszych citroenach. Jest odmiana niby do C5 (gwint 7x1), ale grubość ścianki sfery stanowi problem, bo wyjdzie okolo 4mm gwintu w srednioutwardzonym materiale. Za mało by zapewnić szczelność przy tak wysokim cisnieniu.

Offline Dawid Jarecki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 049
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Wygodne sofy ;-)
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
Odp: Po zakupie C5 Lift 2.0 16V 2006- pytania
« Odpowiedź #62 dnia: Grudzień 15, 2016, 22:48:06 »
Teoria teoria a nabic sie da i cisnienie trzyma.

Wysłane z mojego Redmi Pro przy użyciu Tapatalka

znikająca cytrynowa szarość Islandii ;-)