Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk2] Wentylator chłodnicy - problem.  (Przeczytany 4554 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

romanserwis

  • Gość
[Mk2] Wentylator chłodnicy - problem.
« dnia: Listopad 11, 2016, 16:49:28 »
Był podobny temat, ale problem nieco inny.

W moim 1.6 HDI jak tylko trochę pojadę załącza się wiatrak na chłodnicy. Po zgaszeniu silnika jeszcze długo się kręci, następnie się się wyłączy.

Załącza się zanim termostat puści wodę na chłodnicę. Wskaźnik temperatury silnika stoi w połowie, nie przegrzewa się. Na dworze zimno.
Przekaźnik i złączki z przodu auta, w puszce - obejrzałem, raczej to nie tutaj jest problem.
Macie jakiś pomysł, co to może być? Gdzie szukać przyczyny?


Tapatalk z telefona.


romanserwis

  • Gość
Odp: [Mk2] Wentylator chłodnicy - problem.
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 11, 2016, 17:52:05 »
Dodam jeszcze, że klimatyzacja jest wyłączona.

Tapatalk z telefona.


Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [Mk2] Wentylator chłodnicy - problem.
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 12, 2016, 02:55:11 »
Z tego co pamiętam to masz 2 czujniki temperatury, jeden daje dane na deskę drugi "steruje" wentylatorami.
Ewentualnie jakiś problem elektryczny.
Podłączyć Lexię i sprawdzić parametry, może Lexia podpowie gdzie jest problem.
Lexia, VCDS, MPPS

romanserwis

  • Gość
Odp: [Mk2] Wentylator chłodnicy - problem.
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 12, 2016, 14:04:27 »
Czujnik jest raczej jeden, w obudowie termostatu. Po podłączeniu Lexii pokazuje wzrost temperatury cieczy, silnik pracuje. Gdy Lexia pokazuje ok. 60 stopni, wiatrak się włącza na pierwszy bieg. W tym momencie wskazówka od temperatury na desce rozdzielczej jeszcze się nawet nie wychyla. Jak wskazówka dojdzie do połowy, Lexia pokazuje ok. 80 stopni. Wiatrak cały czas chodzi. Po wyłączeniu zapłonu chodzi nadal. Odpięcie wtyczki z czujnika skutkuje tym, że wiatrak zaczyna dmuchać na maxa. Założenie wtyczki, wiatrak staje. 

Tapatalk z telefona.


romanserwis

  • Gość
Odp: [Mk2] Wentylator chłodnicy - problem.
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 12, 2016, 15:56:43 »
Poczytałem trochę o fapie. A może wypala się fap i wentylator wówczas pracuje?
Mam też błąd - uszkodzenie zaworu EGR. Czy może być to powód załączania wiatraka?

Tapatalk z telefona.

« Ostatnia zmiana: Listopad 12, 2016, 16:22:08 wysłana przez Andrzej Romańczuk »

Offline Jacek Mierzejewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 121
  • Skąd: OSTRÓDA
  • Posiadany samochód: Była Xsara II + Saxo jest Peugeot 407 sedan 2008/2009 2.0HDI + Renault Clio II
  • Miejscowość: OSTRÓDA
Odp: [Mk2] Wentylator chłodnicy - problem.
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 12, 2016, 17:03:56 »
EGR nie powinien zakłócać pracy wentylatora. Jak masz FAP sprawdź ręką czy załącza się grzanie tylnej szyby oraz lusterek (jak są podgrzewane). Jeśli tak jest to może być to przyczyną. Możesz podejrzeć również w LEXI czy jest wypalanie w trakcie...

romanserwis

  • Gość
Odp: [Mk2] Wentylator chłodnicy - problem.
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 12, 2016, 18:31:12 »
Lusterka i szyba się grzeją. Pojechałem specjalnie za miasto, 40km i się wypalanie nie skończyło. Teraz chodzi na wolnych, nie gasiłem po powrocie i końca wypalania nie ma.
Podczas ostatniego podłączenia Lexii fap był zapchany w 5℅. I faktycznie był chyba "w trakcie". Ale wówczas go nie podejrzewałem i się temu za bardzo nie przyjżałem.

Tapatalk z telefona.


Offline Jacek Bednarczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 227
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.6HDI Fap 2006r
Odp: [Mk2] Wentylator chłodnicy - problem.
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 12, 2016, 21:26:29 »
Nie pomogę Ci ale coś masz nieźle namieszane bo 40km jazdy i dalej filtr się wypala :o ?
U mnie np. jadąc na trójce wypala się 6km, na czwórce 8 do 10 a na piątym biegu nie dłużej niż 12 do 13 km.
Tak samo te 5% zapchania... U mnie zaczyna się regenerować przy 75% zapełnienia sadzą.

Offline Jacek Mierzejewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 121
  • Skąd: OSTRÓDA
  • Posiadany samochód: Była Xsara II + Saxo jest Peugeot 407 sedan 2008/2009 2.0HDI + Renault Clio II
  • Miejscowość: OSTRÓDA
Odp: [Mk2] Wentylator chłodnicy - problem.
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 12, 2016, 22:12:38 »
Podpowiem jeszcze coś od siebie. Jakiś czas temu był u mnie kuzyn Peugeotem 407 2.0HDI z ciągłym wypalaniem filtra. Dane na kompie były dość dziwne. Rozłączyliśmy kostki od sterownika silnika oraz czujnika różnicy ciśnienia FAP-u, następnie spryskaliśmy kostki oraz gniazda preparatem do czyszczenia styków (nie WD-40) i pospinaliśmy wszystko z powrotem. Autko skończyło w dość krótkim czasie wypalanie, może spróbuj tego również u siebie...

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 288
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: [Mk2] Wentylator chłodnicy - problem.
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 12, 2016, 22:58:33 »
Sprawdz przekaznik na wentylatorze bo to on prawdopodobnie padl.

romanserwis

  • Gość
Odp: [Mk2] Wentylator chłodnicy - problem.
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 13, 2016, 06:15:26 »
O przekaźniku pisałem w pierwszym poście.

Zrobiłem kolejne 50km i cały czas wypala.
W Lexii pokazuje już 2% zapchania. Ale "domieszkowanie paliwa niemożliwe". Płyn jest, prawie pełny zbiorniczek, w Lexii pokazuje 3000ml.
Zatankuję paliwa i zobaczę, czy doda płynu.
A może coś trzeba zresetować?
Auto mam od tygodnia...
« Ostatnia zmiana: Grudzień 04, 2016, 08:44:19 wysłana przez Andrzej Romańczuk »

Offline Jacek Mierzejewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 121
  • Skąd: OSTRÓDA
  • Posiadany samochód: Była Xsara II + Saxo jest Peugeot 407 sedan 2008/2009 2.0HDI + Renault Clio II
  • Miejscowość: OSTRÓDA
Odp: [Mk2] Wentylator chłodnicy - problem.
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 13, 2016, 12:06:30 »
Sprawdź czy nie masz błędu korka paliwowego. Jak komputer nie wykryje zamknięcia korka wtedy jest niemożliwe dodanie dodatku do paliwa...
Napisz jeszcze jak jeździsz - dynamicznie czy niedynamicznie... radzę go trochę pogonić oraz zalać dobrej jakości paliwa (ja tankuje na Orlenie Vervę...)

Offline Jacek Bednarczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 227
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.6HDI Fap 2006r
Odp: [Mk2] Wentylator chłodnicy - problem.
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 13, 2016, 12:39:23 »
Sprawdzałeś czy w zbiorniku masz dodatek? Piszesz że prawie pełny zbiorniczek, ale wnioskujesz to z lexii czy zaglądałeś tam? Na to co pokazuje lexia nie patrz, wiele osób w tym ja pisało o tym że lexia pokazuje 3000ml i ten stan się wogóle nie zmienia, a w zbiorniku nie koniecznie jest pełno, u mnie jest np. mniej niż połowe. Sprawdź dokładnie w zbiorniku bo może nie masz tego dodatku i dlatego masz problem z wypalaniem. Druga sprawa to dziwne jest to że tak wolno spada zapełnienie sadzą, choć do póki nie spadnie do zera to wypalanie musi trwać aż pokaże 0%. Sprawdź jeszcze , bo nic nie piszesz o tym, jakie jest ciśnienie różnicowe na pracującym silniku. Jeśli jest duże to normalne jest że filtr jest zawalony sadzą i musi być wypalanie.

romanserwis

  • Gość
Odp: [Mk2] Wentylator chłodnicy - problem.
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 13, 2016, 12:43:19 »
Mam go od tygodnia i głownie dopieszczam w garaźu. Wczoraj to go przegoniłem dynamicznie.
Wiem, ze takimi silnikami jeździć należy dynamicznie. I tak jeżdżę służbowym 1.6 TDI z dpf, w podłogę i do odcięcia nieraz. :) Ale swoimi, wcześniej np. DCI, teraz HDI to bardziej patrzę na spalanie, ale do emeryta jeszcze mi trochę brakuje.

romanserwis

  • Gość
Odp: [Mk2] Wentylator chłodnicy - problem.
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 13, 2016, 12:59:17 »
Sprawdzałeś czy w zbiorniku masz dodatek? Piszesz że prawie pełny zbiorniczek, ale wnioskujesz to z lexii czy zaglądałeś tam? Na to co pokazuje lexia nie patrz, wiele osób w tym ja pisało o tym że lexia pokazuje 3000ml i ten stan się wogóle nie zmienia, a w zbiorniku nie koniecznie jest pełno, u mnie jest np. mniej niż połowe. Sprawdź dokładnie w zbiorniku bo może nie masz tego dodatku i dlatego masz problem z wypalaniem. Druga sprawa to dziwne jest to że tak wolno spada zapełnienie sadzą, choć do póki nie spadnie do zera to wypalanie musi trwać aż pokaże 0%. Sprawdź jeszcze , bo nic nie piszesz o tym, jakie jest ciśnienie różnicowe na pracującym silniku. Jeśli jest duże to normalne jest że filtr jest zawalony sadzą i musi być wypalanie.
Płyn sprawdziłem wzrokowo, prawie na maxa.
Sprawdzę te ciśnienia.
Jak robiłem testy osprzętu, to zawór EGR nie stukał, ale pompki dodatku również nie słyszałem i wyskakiwał jakiś błąd w Lexii. Może pompka padnięta. Jutro zatankuję paliwa pod korek. Bo jak tydzień temu kupiłem tą C5tkę to dolałem tylko za stówkę.
Zapchany filtr raczej nie jest, bo moc jest i spalanie w normie.
Na wyświetlaczu pojawia się błąd antipollutiilon faulty, ale chyba to może być też przez niedziałający zawór EGR.
Dopiero uczę się HDI z fapem i Lexia też nowy zakup jest. Ale może z Waszą pomocą jakoś ogarnę to, co jest do poprawy.
C5tka w dobrym stanie jest ogólnie, serwisowana. Zdrowe blachy, oryginalny lakier, dwunasa i turbo po wymianie, płyn fap jak widać też był dolewany. Ręczny do wymiany, ale to standard w C5 raczej jest. Przebieg 214tys. 3 lata w kraju, wcześniej Niemcy.

---------------

Rozwiązanie problemu:
Wymiana zaworu EGR na nowy i jest wszystko OK.
Czyszczenie egr-a nie pomogło bo uszkodzone były rolki prowadzące i się klinowało jak silniczek chciał zawór otworzyć.
Po wymianie nie ma już załączania wentylatora i ogrzewania lusterek oraz szyby.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 04, 2016, 08:43:41 wysłana przez Andrzej Romańczuk »