Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: (MKI) Uszczelki pokrywy zaworów, katalizator C5 3.0 v6 mk1  (Przeczytany 4081 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Artur Sznajder

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 56
  • Skąd: Grudziądz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 110KM 2001R
  • Miejscowość: Grudziądz
(MKI) Uszczelki pokrywy zaworów, katalizator C5 3.0 v6 mk1
« dnia: Listopad 27, 2016, 09:55:51 »
Witam serdecznie. Mam pytanie do posiadaczy c5 z silnikiem 3.0 v6, a mianowicie czy kupię w miarę tanio i czy sam wymienię uszczelkę pod pokrywą zaworów? zaczęła mi się pocić na tyle że w gniazdach gdzie są cewki zbiera mi się olej.
Druga sprawa dotyczy katalizatorów w 3.0 v6. Wyświetla mi anypollution fault wraz z service, podłączany był samochód pod komputer nie wyświetla żadnych błędów, i to jest dziwne, rozmawiałem ze znajomym i mówi  że katalizator może być do wywalenia ( wymiany itp) jest ich kilka w moim samochodzie , jak dokładnie sprawdzić który to? komputer nic nie pokazuje... idzie je zastapić czymś? pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Luty 16, 2017, 19:19:18 wysłana przez Dawid Jarecki »

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Odp: C5 3.0 v6 mk1 uszczelki pokrywy zaworów, katalizator
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 27, 2016, 15:56:21 »
Witam serdecznie. Mam pytanie do posiadaczy c5 z silnikiem 3.0 v6, a mianowicie czy kupię w miarę tanio i czy sam wymienię uszczelkę pod pokrywą zaworów? zaczęła mi się pocić na tyle że w gniazdach gdzie są cewki zbiera mi się olej.
Druga sprawa dotyczy katalizatorów w 3.0 v6. Wyświetla mi anypollution fault wraz z service, podłączany był samochód pod komputer nie wyświetla żadnych błędów, i to jest dziwne, rozmawiałem ze znajomym i mówi  że katalizator może być do wywalenia ( wymiany itp) jest ich kilka w moim samochodzie , jak dokładnie sprawdzić który to? komputer nic nie pokazuje... idzie je zastapić czymś? pozdrawiam

Z uszczelkami pod pokrywami zaworów jest tak:
- metalowe są łączone na uszczelkę w płynie/tubce
- plastikowe są na gumową, ale jest ona nie do dostania ani w ASO ani w żadnym sklepie i producent też zaleca założyć uszczelkę wyciskaną z tuby.

Jaką konkretnie kupić, to pewnie polecą Ci w sklepie z tymi rzeczami lub ktoś na forum, bo ja już nie pamietam.

Katalizatory masz w V6 trzy. Dwa dla każdego rzędu cylindrów i jeden zbiorczy. Obniża się skuteczność tych pierwszych, za którymi są jeszcze sondy Lambda. Pod jaki komp podłączaliście auto? Pod Lexię/Diag Boxa? Bo zwykły ELM może nic nie pokazać. Lexia pokazuje zwykle błąd zestarzenia katalizatorów. Jego wykasowanie zwykle daje spokój na kilka miesięcy. Można dać też dystanse do tylnych sond. Ale generalnie to trzeba się przyzwyczaić do tego, że raz na jakiś czas coś takiego wyskoczy. Z tego co pamiętam, to była też opcja adaptacji sterownika silnika, ale robiłem to już tak dawno, że mogłem coś namieszać.
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Offline Artur Sznajder

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 56
  • Skąd: Grudziądz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 110KM 2001R
  • Miejscowość: Grudziądz
Odp: C5 3.0 v6 mk1 uszczelki pokrywy zaworów, katalizator
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 29, 2016, 09:07:53 »
Dziękuję bardzo. Czyli uszczelki nie kupię nigdzie, a jak ta masa ( silikon) ma się do nakładania tzn jak długo trzeba czekać od nałożenia takiej pasty? 1-2 dni, bo różnie podają. Zaczęła się cholerka pocić zaraz z przodu i olej spływa mi do kanałów gdzie są cewki.

Offline Artur Sznajder

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 56
  • Skąd: Grudziądz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 110KM 2001R
  • Miejscowość: Grudziądz
Odp: C5 3.0 v6 mk1 uszczelki pokrywy zaworów, katalizator
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 29, 2016, 09:10:34 »
Jeśli chodzi o to na jakim programie był podpinany to Diag BOX.

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Odp: C5 3.0 v6 mk1 uszczelki pokrywy zaworów, katalizator
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 29, 2016, 09:35:50 »
Dziękuję bardzo. Czyli uszczelki nie kupię nigdzie, a jak ta masa ( silikon) ma się do nakładania tzn jak długo trzeba czekać od nałożenia takiej pasty? 1-2 dni, bo różnie podają. Zaczęła się cholerka pocić zaraz z przodu i olej spływa mi do kanałów gdzie są cewki.


No to akurat chyba na opakowaniu tej masy jest napisane :-). Ciesz się, że Ci na kolektor wydechowy nie cieknie i nie dymi spod maski. Mi właśnie tak się robiło.
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Offline Robert Urbański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 349
  • Skąd: Rokietnica
  • Posiadany samochód: C5 sedan 2011
  • Miejscowość: Rokietnica
Odp: C5 3.0 v6 mk1 uszczelki pokrywy zaworów, katalizator
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 29, 2016, 11:21:15 »
z tymi wyciekami V6 jest bardziej skomplikowana sprawa - często leci nie tylko spod plastikowych pokryw wałków, tylko spod drugiej części pokrywy, przykrywającej zawory. Z nią jest taki problem, że jak zacznie lecieć, nie da się już normalnie uszczelnić, bo ma wypustki, przez które uszczelka - a jakże, silikonowa - ma kilka mm grubości i jest po prostujest wydmuchiwana. W klubie peugeota ktoś testował spiłowanie tych wypustek i ponoć wszystko gra bez nich, bo wtedy da się dobrze uszczelnić. Zatem jeśli to tylko plastikowe dekle wałka, to dziękuj Opatrzności, Swarogowi czy komukolwiek innemu. A jeśli nie... no cóż. Wtedy zaczną się schody:)

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Odp: C5 3.0 v6 mk1 uszczelki pokrywy zaworów, katalizator
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 29, 2016, 11:30:55 »
Miałem uszczelniane metalowe dekle i od 6 lat mam spokój. Jest jeden warunek: nie można nalać ZA DUŻO oleju. Ten silnik jest na to bardzo wrażliwy. Przy zbyt dużym poziomie oleju robi się nadciśnienie i właśnie wywala uszczelki. Trzeba też bardzo dokładnie oczyścić powierzchnię przed nałożeniem uszczelniacza.
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Offline Artur Sznajder

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 56
  • Skąd: Grudziądz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 110KM 2001R
  • Miejscowość: Grudziądz
Odp: C5 3.0 v6 mk1 uszczelki pokrywy zaworów, katalizator
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 07, 2016, 10:38:37 »
Panowie czyli ile dokłądnie oleju wlać aby nie było za dużo? ksiązkowo wchodzi podobno 5,3 litra, ja ostatnio przy wymianie wlałem 4 litry na pusty silnik, w sensie po wymianie oleju i filtra. Na bagnecie mam powyżej połowy a elektroniczy wskażnik na liczniku pokazuje prawie max, brakuje 1 kreski do maxa.

Offline Jacek Dominikiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 176
  • Skąd: Reda
  • Posiadany samochód: '01 C5 3.0 Exclusive automatic
  • Miejscowość: Reda
Odp: C5 3.0 v6 mk1 uszczelki pokrywy zaworów, katalizator
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 07, 2016, 11:44:43 »
Artur, mi co roku podczas przeglądu ASO wlewa ok 4,5 l i jest ok. Wskaźnik pokazuje tak jak Tobie( chociaż od czasu- do czasu wskaże max, zależne pewnie od ustawienia auta). Na bagnecie wychodzi pewnie z 3/4 stanu.
Ilości książkowej nigdy nie wlejesz, bo nigdy nie zlejesz 100 % starego oleju.


Pozdrawiam

Offline Bartek Brzoza

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 222
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 v6 exclisive
  • Miejscowość: Poznań
Odp: C5 3.0 v6 mk1 uszczelki pokrywy zaworów, katalizator
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 07, 2016, 16:23:13 »
Ja ostatnio zmieniałem olej i filtr, wlałem na pewniaka 5 litrów bo niby wchodzi więcej. Po sprawdzeniu miałem z 0,5cm powyżej max na bagnecie. Nie wiem gdzie się mieści reszta.

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Odp: C5 3.0 v6 mk1 uszczelki pokrywy zaworów, katalizator
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 07, 2016, 21:04:45 »
Ja leję 4,6-4,7 i to jest u mnie połowa między min. a max.
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm