Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII] Podłącznie pod DB błąd: A4A7, P1351, U2005, U1213  (Przeczytany 7187 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mati2642

  • Gość
[MkIII] Podłącznie pod DB błąd: A4A7, P1351, U2005, U1213
« dnia: Grudzień 08, 2016, 14:51:21 »
Na wstępnie stałem sie posiadaczem DB jakby ktoś potrzebował to służę pomoca. A teraz mniej przyjemne rzeczy , otóż po podpięciu pokazały mi sie takie błędy jak na zdjęciach, o ile błąd
1) Kalkulator : SUSPENSION_ECOTECH
U2005: wzbudzenie (nieprawidłowy odbiór prędkości pojazdu)

2) DSG : wykrywanie niedopompowania opon
U1213: błąd informacji o prędkości pojazdu, odebranej przez
CAN kalkulatora ABS lub ESP

 jak wyczytałem to normalne i nie da się ich skasować

O tyle A4A7 i P1351 nie mogę sie pozbyć przy tym A4A7  przy próbie skasowania wyskakuje monit "Aby wykasować monit trzeba najpierw wcześniej wykonać odczyt błędu..." reszta na zdjeciu dodam że tablica świeci normalnie , przy P1351 ten przekażnik podmieniałem na nowy z ASO i nic nie dało . Chciełem sprawdzić świece ale dostęp do nich jest !@#$% (niemożliwy)
Poradzimy coś?



« Ostatnia zmiana: Grudzień 08, 2016, 15:09:52 wysłana przez Mateusz Szweda »

Offline Marek Maliszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 MkIII Tourer 2.0 2012 ON kombi
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: [MkIII] Podłącznie pod DB błąd: A4A7, P1351, U2005, U1213
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 08, 2016, 15:28:16 »
Witam
Podepnę się pod post ...czy normalne jest że w moim aucie nie mogę nawiązać komunikacji z modułem "wtrysk/zapłon" ?
kolega może
Gdzieś widziałem jakiś post o tym mówiący ale ....
proszę o podpowiedz


dziękuje

Offline Jacek Bednarczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 227
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.6HDI Fap 2006r
Odp: [MkIII] Podłącznie pod DB błąd: A4A7, P1351, U2005, U1213
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 08, 2016, 16:03:10 »
P1351 - masz jedną lub więcej uszkodzonych świec żarowych.

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Odp: [MkIII] Podłącznie pod DB błąd: A4A7, P1351, U2005, U1213
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 08, 2016, 17:01:28 »
Witam
Podepnę się pod post ...czy normalne jest że w moim aucie nie mogę nawiązać komunikacji z modułem "wtrysk/zapłon" ?
kolega może
Gdzieś widziałem jakiś post o tym mówiący ale ....
proszę o podpowiedz


dziękuje
Spróbuj Lexią

mati2642

  • Gość
Odp: [MkIII] Podłącznie pod DB błąd: A4A7, P1351, U2005, U1213
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 08, 2016, 22:10:32 »
P1351 - masz jedną lub więcej uszkodzonych świec żarowych.
A jak się do nich dobrać ? Chciałem sprawdzić ich opornosc ale nie mam jak się tam dostać. Lub zmierzyć jakoś po kablach i przekaźnika.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MkIII] Podłącznie pod DB błąd: A4A7, P1351, U2005, U1213
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 09, 2016, 08:12:48 »
P1351 - masz jedną lub więcej uszkodzonych świec żarowych.
A jak się do nich dobrać ? Chciałem sprawdzić ich opornosc ale nie mam jak się tam dostać. Lub zmierzyć jakoś po kablach i przekaźnika.
Tam gdzie podłączyłeś przekaźnik (taki chybaniebieski wtyk) w pin 1 masz zasilanie swiecy 3, pin2 zasilanie świecy 2, pin 6 świeca 4, pin 7 swieca 2. Zmierz oporność spalona bedzie wyraźnie odstawać.
Cylindry liczysz od strony skrzyni.

mati2642

  • Gość
Odp: [MkIII] Podłącznie pod DB błąd: A4A7, P1351, U2005, U1213
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 09, 2016, 13:09:38 »
A przez to że będzie po kablach sprawdzane to nie będzie dawać większej opornosci a co za tym idzie oszukiwać wyniku?  Chociaż i tak lepsze to niż zatrudnienie akrobaty lub krasnala żeby tam wszedł to sprawdzić :)

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MkIII] Podłącznie pod DB błąd: A4A7, P1351, U2005, U1213
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 09, 2016, 13:50:50 »
A przez to że będzie po kablach sprawdzane to nie będzie dawać większej opornosci a co za tym idzie oszukiwać wyniku?  Chociaż i tak lepsze to niż zatrudnienie akrobaty lub krasnala żeby tam wszedł to sprawdzić :)
Oporność napewno wzrośnie, ale jak na jednej bedzie przerwa to od razu masz winowajcę w prosty sposób. Oczywiscie najlepiej to wpiąć sie szeregowo i zmierzyć pobór prądu.

mati2642

  • Gość
Odp: [MkIII] Podłącznie pod DB błąd: A4A7, P1351, U2005, U1213
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 09, 2016, 14:07:56 »
Sprawdzone pon 1: 02.1ohma pin 2: 01.8 ohma pin 6: 02.1ohma pin 7: brak reakcji sprawdzałem przejścia i na pinach 1.2.6 jest przejście a na 7 nie ma

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MkIII] Podłącznie pod DB błąd: A4A7, P1351, U2005, U1213
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 09, 2016, 15:06:23 »
Sprawdzone pon 1: 02.1ohma pin 2: 01.8 ohma pin 6: 02.1ohma pin 7: brak reakcji sprawdzałem przejścia i na pinach 1.2.6 jest przejście a na 7 nie ma
No i widzisz w jak prosty sposób znalazłeś spalona świece na 2 cylindrze (albo przecięty kabel)

mati2642

  • Gość
Odp: [MkIII] Podłącznie pod DB błąd: A4A7, P1351, U2005, U1213
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 09, 2016, 15:21:40 »
No w przyszły piątek idzie do mechanika bo ja wolę nie ryzykować ukrecenia a po drugie dostęp ze masakra ponoć . Ale dziwne że bledu swiecy nie pokazuje ,czemu ?

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MkIII] Podłącznie pod DB błąd: A4A7, P1351, U2005, U1213
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 09, 2016, 15:32:06 »
No w przyszły piątek idzie do mechanika bo ja wolę nie ryzykować ukrecenia a po drugie dostęp ze masakra ponoć . Ale dziwne że bledu swiecy nie pokazuje ,czemu ?
P1351 - masz jedną lub więcej uszkodzonych świec żarowych.
Jacek Ci napisał, błąd oznacza padnięty przekaźnik lub świece , dlatego jeden z pinów w wtyku jest pinem diagnostycznym mierzący pobór prądu.

mati2642

  • Gość
Odp: [MkIII] Podłącznie pod DB błąd: A4A7, P1351, U2005, U1213
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 09, 2016, 15:42:36 »
No ja rozumiem ale taka informacja powinna być wyświetlona dla kierowcy na desce poprzez mrugnięcie lub komunikat a nie po podpieciu kompa

mati2642

  • Gość
Odp: [MkIII] Podłącznie pod DB błąd: A4A7, P1351, U2005, U1213
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 09, 2016, 19:52:59 »
Pytanie wymienić ta spalona czy wszystkie ? Ja wiem ze w większości artykułów piszą "Wszystkie"! Ale jak to się ma do praktyki ? Strach jest przy jednej żeby nie ukręcić a co dopiero 4 jak się tfu ...tfu... ukręci już mu ta jedna to niech już wszystkie próbuje bo i tak będzie zaje..ne ale jak jednak pójdzie gładko to co ? Lecieć z resztą ?

mati2642

  • Gość
Odp: [MkIII] Podłącznie pod DB błąd: A4A7, P1351, U2005, U1213
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 10, 2016, 12:24:31 »
Koszt robocizny jeżeli się odkreci to 30 zl sztuka chodzi o to czy jak tamte grzeja to czy je ruszać , zastosowanie ma tu tekst "ruszysz go..no a zacznie smierdziec "

mati2642

  • Gość
Odp: [MkIII] Podłącznie pod DB błąd: A4A7, P1351, U2005, U1213
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 17, 2016, 09:27:13 »
No tak zrobilem bo trzeba było egr zrzucać więc kazalem wymieniać wszystkie na szczęście odkrecily się  ładnie blad też znikł , tylko koszt jednak  nie mały . Ale ważne że nic się nie urwało . Pozdro.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 17, 2016, 18:15:50 wysłana przez Mateusz Szweda »