Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Komputer spalania  (Przeczytany 11630 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Radosław Buluk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 175
  • Skąd: TRZEMESZNO
  • Posiadany samochód: c 5 Kombi 2.0 16V benzyna MK I ,2001r
  • Miejscowość: TRZEMESZNO
Komputer spalania
« dnia: Styczeń 01, 2017, 18:51:29 »
Witam.
Jeśli było z góry przepraszam.
Chodzi mi o wskazanie spalania na wyświetlaczu w C5 Mk1.
Średnie spalanie według tankowania i Lexii mam na poziomie 10-11ltr, chwilowe spalanie na  wyświetlaczu też pokazuje poprawnie.
Lecz spalanie średnie na wyświetlaczu pokazuje 3.5-5ltr i po przejechaniu danej trasy liczba kilometrów do przejechania zamiast się zmniejszyć to się zwiększa. Czy jest możliwość zmiany tego w Lexii?
Diagnostyka Diagbox .
Trzemeszno-Gniezno i okolice

Offline Radosław Buluk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 175
  • Skąd: TRZEMESZNO
  • Posiadany samochód: c 5 Kombi 2.0 16V benzyna MK I ,2001r
  • Miejscowość: TRZEMESZNO
Odp: Komputer spalania
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 05, 2017, 19:32:50 »
Dzięki za odpowiedź,ale dopiero dzisiaj wróciłem i sprawdziłem w samochodzie i niema tam możliwości zmiany tej jednostki .

Diagnostyka Diagbox .
Trzemeszno-Gniezno i okolice

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Komputer spalania
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 05, 2017, 20:44:56 »

zmień ustawienie z km/l na l/km ;) i będzie OK :)


Z POZIOMU USTAWIEŃ jednostek komputera !

Twoja rada tyczy się MkIII
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Radosław Buluk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 175
  • Skąd: TRZEMESZNO
  • Posiadany samochód: c 5 Kombi 2.0 16V benzyna MK I ,2001r
  • Miejscowość: TRZEMESZNO
Odp: Komputer spalania
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 05, 2017, 20:52:33 »
W Moim przypadku jest l/100 dokładnie tak jak w instrukcji.
Diagnostyka Diagbox .
Trzemeszno-Gniezno i okolice

Offline Radosław Buluk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 175
  • Skąd: TRZEMESZNO
  • Posiadany samochód: c 5 Kombi 2.0 16V benzyna MK I ,2001r
  • Miejscowość: TRZEMESZNO
Odp: Komputer spalania
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 06, 2017, 07:09:34 »

zmień ustawienie z km/l na l/km ;) i będzie OK :)


Z POZIOMU USTAWIEŃ jednostek komputera !

Twoja rada tyczy się MkIII

Nie, każdego komputera pokładowego w grupie PSA ;)


Paweł skoro każdego to podziel się tą wiedzą jak to zmienić w MK1 ?
Przejrzałem wszystko i nie znalazłem tej możliwości .
Diagnostyka Diagbox .
Trzemeszno-Gniezno i okolice

Offline Radosław Buluk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 175
  • Skąd: TRZEMESZNO
  • Posiadany samochód: c 5 Kombi 2.0 16V benzyna MK I ,2001r
  • Miejscowość: TRZEMESZNO
Odp: Komputer spalania
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 06, 2017, 11:51:57 »
Podrzuć linka do tematu,bo nie mogę znaleźć  :(
Diagnostyka Diagbox .
Trzemeszno-Gniezno i okolice

Offline Marek Janota

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 137
  • Skąd: Bielsko Biała
  • Posiadany samochód: Citroen C5 II 2.0 HDI 138KM 2007r , Berlingo 1.6 HDI 75KM 2007r
  • Miejscowość: Bielsko Biała
Odp: Komputer spalania
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 07, 2017, 00:35:59 »
Podrzuć linka do tematu,bo nie mogę znaleźć  :(


Radek ale ty już napisałeś że pokazuje ci spalanie w l/100km więc co byś chciał jeszcze zmienić ?
Wątek o zablokowanym menu o którym pisze Paweł to był dokładnie mój  przypadek w którym to miałem
tylko wyświetlanie spalania w km/l czyli ile kilometrów przejadę na 1 litrze paliwa . Pokazywało mi wtedy średnie i
chwilowe spalanie w takich właśnie jednostkach. Średnie wychodziło około 12-15 km/l (kilometrów na 1 litrze)
skoro tobie pokazuje 3.5-5 to nie może to być ani w l/100km ani w km/l. Jest jeszcze 3 możliwość wyświetlania w
mpg/g (w milach na galon ) ale to też w twoim przypadku nie pasuje.
problem jest gdzieś indziej

Offline Radosław Buluk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 175
  • Skąd: TRZEMESZNO
  • Posiadany samochód: c 5 Kombi 2.0 16V benzyna MK I ,2001r
  • Miejscowość: TRZEMESZNO
Odp: Komputer spalania
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 07, 2017, 06:43:02 »
Dzięki za odpowiedź.
Ja też uważam,że przyczyna jest inna i podejrzewam źle wpisane parametry zbiornika w Lexii ?
Dzisiaj sprawdzę dokładnie jakie mam wpisane.
Bo jeśli będzie wpisana zła pojemność zbiornika i oporność pływaka na pełnym i pustym zbiorniku, to komputer będzie chyba źle brał odczyt z pływaka ?
Diagnostyka Diagbox .
Trzemeszno-Gniezno i okolice

Offline Radosław Buluk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 175
  • Skąd: TRZEMESZNO
  • Posiadany samochód: c 5 Kombi 2.0 16V benzyna MK I ,2001r
  • Miejscowość: TRZEMESZNO
Odp: Komputer spalania
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 07, 2017, 18:03:30 »
Dzisiaj 2 godzinki szperania w Le..i i doszedłem do wniosku,że to co Mi wskazuje to zużycie średnie przebytej drogi.
Nie pokazuje zużycia średniego i nie ma możliwości zmiany.


Lecz zastanawia Mnie dlaczego poziom paliwa zgrubny jest jednakowy jak poziom paliwa filtrowany,a różni się o prawie 8ltr od poziomu wyświetlonego .


Dodam,że zdarzyło się już 2 razy mimo,że komputer pokazywał 150-200 km do pustego zbiornika i wskazówka wskazywała 1/4 zbiornika ,a paliwa nie było i samochód zgasł.
Diagnostyka Diagbox .
Trzemeszno-Gniezno i okolice

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Komputer spalania
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 07, 2017, 21:07:34 »
Poziom wyświetlony to poziom wyliczony przez komputer z zużycia (wtrysk).... zgrubny to zmierzony "za pomocą pływaka".
Ewidentnie źle zlicza komputer...

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Komputer spalania
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 07, 2017, 21:41:20 »
Podczas jazdy poziom filtrowany zliczany jest przez paliwo dawkowane przez wtryski i odejmowane od całości (poziom wyświetlany na desce) i tak do wyłączenia silnika po którym BSI 4 razy weryfikuje i koryguje stan z pływakiem w zbiorniku (do uśpienia). Wyjątkiem jest moment przejścia na rezerwę wtedy priorytet to nie paliwo przefiltrowane a to które znajduje sie fizycznie w baku i jest zmierzone przez pływak, jeżeli w tej sytuacji oporność pływaka dla pustego zbiornika jest błędna moze brkaknac paliwa. U mnie kiedys  różnica miedzy filtrowanym a zgrubnym  była około 4l . W momencie przejścia na rezerwę przy pokonywaniu dłuższej trasy mozna zauważyć wachniecie wskazówki to właśnie oznacza tryb nadrzędny pływaka.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 07, 2017, 21:58:20 wysłana przez Marc Waldemar »

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Komputer spalania
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 07, 2017, 22:17:11 »
A czy są jakieś wartości stałe oporności dla plywaka? U mnie od kiedy go kupiłem jest problem ze po zatankowaniu na full pokazuje trochę więcej niż 3/4. Ostatnio db zmniejszylismy pojemność baku z 72 na 70. Wskazówka idzie troszkę wyżej ale mam wrażenie ze teraz błędnie oblicza ilość km do końca paliwa. 2.0 hdi RHR

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Komputer spalania
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 07, 2017, 22:20:04 »
A czy są jakieś wartości stałe oporności dla plywaka? U mnie od kiedy go kupiłem jest problem ze po zatankowaniu na full pokazuje trochę więcej niż 3/4. Ostatnio db zmniejszylismy pojemność baku z 72 na 70. Wskazówka idzie troszkę wyżej ale mam wrażenie ze teraz błędnie oblicza ilość km do końca paliwa. 2.0 hdi RHR

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka



Sa jutro Ci podam.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Komputer spalania
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 07, 2017, 22:25:28 »
Michał, jak widzisz trochę To pokomplikowane przez producenta....
Powinieneś "podać" rzeczywiste wartości rezystancji, każdy pływak może inaczej pracować, może się uszkodzić.... zeby dojść prawdy należy zacząć od tych wartości rezystancji pływaka u Ciebie. "Nominalne" to 50 om - 350 om

Masz przykład z takiego samego diesla C5x7...

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Komputer spalania
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 07, 2017, 22:47:40 »
Michał, jak widzisz trochę To pokomplikowane przez producenta....
Powinieneś "podać" rzeczywiste wartości rezystancji, każdy pływak może inaczej pracować, może się uszkodzić.... zeby dojść prawdy należy zacząć od tych wartości rezystancji pływaka u Ciebie. "Nominalne" to 50 om - 350 om

Masz przykład z takiego samego diesla C5x7...

No nie ten sam silnik, oporność sie zgadza ale tryb pomiaru nie.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Komputer spalania
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 07, 2017, 23:12:54 »
No nie ten sam silnik, oporność sie zgadza ale tryb pomiaru nie.

Ze co, że inny sterownik wtrysku ma inny program pomiaru poziomu paliwa?

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Komputer spalania
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 08, 2017, 08:23:13 »
Michał, jak widzisz trochę To pokomplikowane przez producenta....
Powinieneś "podać" rzeczywiste wartości rezystancji, każdy pływak może inaczej pracować, może się uszkodzić.... zeby dojść prawdy należy zacząć od tych wartości rezystancji pływaka u Ciebie. "Nominalne" to 50 om - 350 om

Masz przykład z takiego samego diesla C5x7...
Oporności które podałeś sa zmierzone pływak "na stole " dochodzą jeszcze akceptowalne granice błędu do max 2 ohm podawane przez producenta. BSI dokonując pomiaru " na aucie" bierze pod uwagę całe okablowanie od pływaka po wtyki, złącza itd i tu oporność jeszcze znacząco rośnie. Dlatego kodowane wartości  58 dla pełnego i 332 dla pustego  tak odbiegają od nominalnych. Dodatkowo narzucony "bezpiecznik" aby auto szybciej pokazywało pusty zbiornik niż realnie ma to miejsce w zbiorniku ( to te 18 ohm czyli 350-332). Tryb pomiaru a jest ich chyba 5 do wyboru nalezy wybrać z zaleceniami producenta u Michała bedzie to chyba Tryb nr1.




Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Komputer spalania
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 08, 2017, 08:39:58 »
No to podrążmy temat.... "tryb pomiaru paliwa" - masz jakieś info o tym parametrze? Michał N. ma ustawione nr 1 (rocznik 2008) mój znajomy nr 5 (rocznik 2014)....ciekawi mnie, a nie mam skąd się dowiedzieć. Masz swoje sposoby?

Cały opis działania jak najbardziej ok, właśnie dlatego oporność mierzymy "ze stanu faktycznego pływaka" DB. Należy zauważyć, że w używanym aucie może być różnica w stosunku do "fabryki", wtedy właściciel zauważa nie do końca prawidłowe wskazywanie poziomu...i tu potrzebna korekta parametru.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Komputer spalania
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 08, 2017, 09:32:48 »
No to podrążmy temat.... "tryb pomiaru paliwa" - masz jakieś info o tym parametrze? Michał N. ma ustawione nr 1 (rocznik 2008) mój znajomy nr 5 (rocznik 2014)....ciekawi mnie, a nie mam skąd się dowiedzieć. Masz swoje sposoby?

Cały opis działania jak najbardziej ok, właśnie dlatego oporność mierzymy "ze stanu faktycznego pływaka" DB. Należy zauważyć, że w używanym aucie może być różnica w stosunku do "fabryki", wtedy właściciel zauważa nie do końca prawidłowe wskazywanie poziomu...i tu potrzebna korekta parametru.
Kiedyś zadałem to pytanie "mądrej głowie" i otrzymałem odpowiedz, brzmiała ..." pomiar zależy od zastosowanych komponentów w układzie... są np. pływaki VDO i MARVAL, pierwszy ma stałą tolerancje błędu +-5 ohm, drugi zmienną od 11ohm na pustym do 2 na pełnym. Zaprogramowany tryb w BSI musi wiedzieć z jakim pływakiem ma styczność i algorytmem nanosić poprawki" . Dla Michała najlepiej zalać zbiornik do pełna zrobić podgląd DB co zmierzyło BSI i tą wartość zakodować. Nie podejrzewam że przyczyną złych wskazań są małe dawki tankowania bo chyba robi dłuższe trasy.

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Komputer spalania
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 08, 2017, 11:54:36 »
Trasy raz krótsze raz dłuższe ale tankowanie zawsze pod korek.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Komputer spalania
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 08, 2017, 13:19:22 »
Trasy raz krótsze raz dłuższe ale tankowanie zawsze pod korek.

Michał, wróć z pojemnością do 72 litrów, zatankuj i zmierz DB rezystancję(taką zakoduj), powinno się poprawić wskazanie "full".
Jak to zawiedzie, pogłówkujemy.....

Offline Radosław Buluk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 175
  • Skąd: TRZEMESZNO
  • Posiadany samochód: c 5 Kombi 2.0 16V benzyna MK I ,2001r
  • Miejscowość: TRZEMESZNO
Odp: Komputer spalania
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 08, 2017, 16:26:56 »
No i dzisiaj doszedł problem ze wskazaniem spalania chwilowego .
Przy prędkości 90 km/h średnie spalanie pokazuje 2-2,5 ltr
Natomiast przy 110 km/h pokazuje 3-3.5 ltr.
Według Mnie coś jest nie tak, przez to że zaniża chwilowe to zaniża średnie spalanie i przez to kilometry do przejechania zamiast się zmniejszać w czasie jazdy to przybywają .
Skoro pomiar nie idzie z pływaka tylko z wtrysków to gdzie szukać przyczyny ?
Diagnostyka Diagbox .
Trzemeszno-Gniezno i okolice

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Komputer spalania
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 08, 2017, 17:33:03 »
Pytanie, błędy z innych sterowników? brak łączości w sieci?
Przeglądnij parametry kodowania w BSI, wtrysku....dotyczące/podejrzane związane z liczeniem zużycia.

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Komputer spalania
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 08, 2017, 18:13:27 »
Trasy raz krótsze raz dłuższe ale tankowanie zawsze pod korek.

Michał, wróć z pojemnością do 72 litrów, zatankuj i zmierz DB rezystancję(taką zakoduj), powinno się poprawić wskazanie "full".
Jak to zawiedzie, pogłówkujemy.....
Zanim zamówię DB pewnie wcześniej będę w Twoich okolicach :) Może do tego czasu ogarniesz jakiś spocik, co by nas więcej niż 2 auta było...
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Radosław Buluk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 175
  • Skąd: TRZEMESZNO
  • Posiadany samochód: c 5 Kombi 2.0 16V benzyna MK I ,2001r
  • Miejscowość: TRZEMESZNO
Odp: Komputer spalania
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 08, 2017, 18:35:24 »
Pytanie, błędy z innych sterowników? brak łączości w sieci?
Przeglądnij parametry kodowania w BSI, wtrysku....dotyczące/podejrzane związane z liczeniem zużycia.
Co do błędów jak już pisałem w temacie klimatyzacji, jest tylko błąd ciśnienia w układzie chłodzenia .
Jest on w BSI i Klimatyzacji usunąć się nie da.

Diagnostyka Diagbox .
Trzemeszno-Gniezno i okolice