Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK2] Uszkodzone 4 świece żarowe a odpalanie 2.0 Hdi 100kW  (Przeczytany 20171 razy)

0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.

Offline Marek Brzeziński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5II, 2.0 Hdi, 2006, ASB, exclusive <=250 kkm
  • Zainteresowania: fotografia, wideo
  • Miejscowość: Warszawa
[MK2] Uszkodzone 4 świece żarowe a odpalanie 2.0 Hdi 100kW
« dnia: Styczeń 10, 2017, 14:05:44 »
Dziś mam zły dzień. Oddałem auto na zwykły przegląd plus problem opadającego tyłu a tu wyszło, że wszystkie świece żarowe kaput i nie grzeją.
Czy można odpalić samochód na minus 16 bez grzania świec? Odpalał na mrozach bez najmniejszego problemu.
youtube.com/wedkarskiedylematy

Offline Jacek Bednarczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 227
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.6HDI Fap 2006r
Odp: [MK2] Uszkodzone 4 świece żarowe a odpalanie 2.0 Hdi 100kW
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 10, 2017, 14:10:05 »
Już wcześniej tu na forum pisałem, że kiedyś miałem spalone wszystkie 4 świece i przy około -20 stopni zapalał bez problemu.

Offline Marek Brzeziński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5II, 2.0 Hdi, 2006, ASB, exclusive <=250 kkm
  • Zainteresowania: fotografia, wideo
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MK2] Uszkodzone 4 świece żarowe a odpalanie 2.0 Hdi 100kW
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 10, 2017, 14:22:17 »
To po co one tam są? :) Może nie wymieniać jak nie są potrzebne?
youtube.com/wedkarskiedylematy

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: [MK2] Uszkodzone 4 świece żarowe a odpalanie 2.0 Hdi 100kW
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 10, 2017, 18:38:23 »
jedna świeca uszkodzona, wszystkie odłączone. Tylko Francuzi mogli wpaść na taki durny pomysł.
Z punktu widzenia inżyniera projektanta, a także z punktu widzenia strategii producenta, to wbrew pozorom nie takie durne. Silniki te są bardzo precyzyjne i technologicznie złożone. Świece jak napisano wyżej biorą udział nie tylko w rozruchu, ale załączają się w róznych sytuacjach pracy silnika - ogólnie mówiąc - poprawiając jego osiągi i kulturę pracy. Ktoś to tak zaprojektował, i nie dopuszcza sytuacji, nie bierze odpowiedzialności za swoje dzieło, kiedy uzytkownik zechce długo eksploatować silnik na dwóch sprawnych cylindrach i na dwóch "półsprawnych". W swoim zamyśle inzynier zaprojektował to tak: masz "półsprawny " motor - napraw go, on nie nadaje się do użykowania. I jestem w stanie zrozumieć tego inżyniera i jego księgowego też. Natomiast karygodne moim zdaniem jest takie zaprojektowanie świec żarowych, że ich wymiana powoduje ból głowy i osiwienie ze stresu właściciela pojazdu. Gdyby te świece wymieniało się w przybliżeniu tak łatwo, jak świece iskrowe, temat świec żarowych nie istniałby prawie na tym forum.
Pozdrawiam,
Lech

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MK2] Uszkodzone 4 świece żarowe a odpalanie 2.0 Hdi 100kW
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 10, 2017, 19:24:11 »
Panowie ale wymiana świec w RHR C5 to nie taka tragedia, wystarczy odkręcić chłodnice EGR od zaworu opuścić ją minimalne w dół i jest już dostęp. W starym C5 wymieniał mi szwagier świece zeszło z gadaniem niecałą godzinę. Problem może być w Vanach PSA bo tam dostępu praktycznie nie ma.
A swoją drogą Leszek ma rację, niestety każdy element silnika wpływa na jego pracę i powinien być sprawny

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MK2] Uszkodzone 4 świece żarowe a odpalanie 2.0 Hdi 100kW
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 10, 2017, 20:30:36 »
Gdy padnie świeca i zaczyna telepać silnikiem ECU dzięki czujnikowi na wale dokładnie wie na który cylinder nalezy zwiększyć dawkę paliwa abywyrownac obroty.
Lech, wszystko ok, ale mi C5 ani jednym komunikatem nie dał znać, że jeździ bez świec (miałem 3 spalone), a taki 6 lat starszy Fiat Stilo gdy tylko pierwsza się do połowy odłączyła (tzn grzała połowa), od razu przy zapalaniu elegancko poinformował mnie na wyświetlaczu (preheat failure).

Czyli cała Twoja teoria idzie w las. Gdyby im zależało na dobrym działaniu nie dopuszczaliby, że ktoś latami będzie jeździł bez świec.
No u nas tylko interfejs dzięki któremu mozna stwierdzić  nastepujace stany :problem świecy lub wiązki, przekaźnik sklejony, przekaźnik stałe rozwarty. Test przekaźnika mozna sobie w Lexii lub DB sprawdzic.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 10, 2017, 20:52:01 wysłana przez Marc Waldemar »

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: [MK2] Uszkodzone 4 świece żarowe a odpalanie 2.0 Hdi 100kW
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 10, 2017, 20:51:26 »
wszystko ok, ale mi C5 ani jednym komunikatem nie dał znać, że jeździ bez świec
Do innych użytkowników pytanie, czy wszystkie wersje HDI są tak nieśmiałe w komunikowaniu awarii świec jak biturbo Wojtka?
Pozdrawiam,
Lech

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 641
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [MK2] Uszkodzone 4 świece żarowe a odpalanie 2.0 Hdi 100kW
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 10, 2017, 22:02:21 »
Gdy padnie świeca i zaczyna telepać silnikiem ECU dzięki czujnikowi na wale dokładnie wie na który cylinder nalezy zwiększyć dawkę paliwa abywyrownac obroty.



Nie jestem tego pewien czy to jest realizowane w ten sposób.  Co daje zwiększenie dawki paliwa do cylindra w którym nie następuje prawidłowy zapłon?  Świece mają za zadanie  podgrzać cylinder/powietrze w nim aby nastąpił zapłon.  Wiadomo że diesel potrzebuje ciśnienia,  sprawnych wtryskow i oczywiście temperatury. Ropa musi być bardzo dobrze rozpylona,  czytaj wyymieszana z powietrzem , sprężona pod odpowiednim ciśnieniem i w dość wysokiej temperaturze,  wtedy nie ma problemów,  gdy zawiedzie jeden z tych czynników to mamy problem z odpaleniem zimnego silnika. Nowoczesne świece żarowe potrafią w ciągu 1 sek rozgrzać się do 1000 stopni.
Natomiast sterownik na podstawie sygnalow z czujnika wału i wałka potrafi określić w czasie pracy na wolnych obrotach , który cylinder ma problemy,  np słabsza kompresja,  zużycie wtrysku i wtedy mamy do czynienia z korekcja,  która wielokrotnie odczytujemy testerem.  Mniej więcej robi to po to aby nie pływały obroty na wolnych,  dlatego mamy korekcję na plus i na minus. Większość na podstawie odczytów korekt określa stan wtrysku, co nie do końca jest prawdą,  bo to określa że dany cylinder jest słabszy , a to może być wina zużytego wtrysku jak i słaba kompresją.  To tak jakoś chyba jest.
Diesle common rail dość dobrze radzą sobie z uszkodzoną jedną świecą.  Czy dalej podczas pracy sterownik je włącza to nie wiem. Dobry mechanik po stanie świecy jest w stanie powiedzieć jak wygląda proces spalania w danym cylindrze.
Świecę można sprawdzić praktycznie tylko po wyjęciu.  Wcześniej pomiar rezystancji , pomiar prądu miernikiem cegowym powie nam tylko tyle czy jest całkowicie spalona,  ale już nie będziemy wiedzieć w jakim jest stanie.
Na pewno warto mieć dobre :) To lżej dla silnika
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MK2] Uszkodzone 4 świece żarowe a odpalanie 2.0 Hdi 100kW
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 10, 2017, 22:23:23 »
Niesprawność swiecy powoduje zwiększenie dawki aby w ten sposób podnieść temp. działa to do 2000obr/min.

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 641
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [MK2] Uszkodzone 4 świece żarowe a odpalanie 2.0 Hdi 100kW
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 10, 2017, 22:35:28 »
Jeżeli to odbywa się bez podniesienia obrotów,  to przy stałej ilości  zasysanego powietrza zwiększenie w jakiś znaczny sposób ilości paliwa spowoduje, że to paliwo nie będzie w stanie ulec spaleniu,  pojawi się sadza,  niedopalone paliwo. Wiadomo, że dawka rozruchowa jest większa , stad większe obroty, ale nie można bezkarnie tego robić.  Stąd w nowszych konstrukcjach proces wtrysku jest skomplikowany,  nie jest to jedno otworzenie wtryskiwacza na jeden cykl. 
Być może jest tak jak piszesz,  nie znam tego jak konstruktor  to oprogramowal.
A najlepiej zobaczyć czy na zimnym silniku czy w testerze widać czy korekty zmieniają się i porównać do tego jak to się ma do tego jak prawidłowo sprawdzamy na ciepłym silniku.
Jakby tak było to po co mierzyć świece,  odpalamy zimnego i patrzymy tam gdzie duża korekta na plus tam padnieta swieca,  proste bez rozkrecania i logiczne jeśli to co piszesz ma miejsce.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 10, 2017, 22:45:29 wysłana przez Mariusz Chobot »
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MK2] Uszkodzone 4 świece żarowe a odpalanie 2.0 Hdi 100kW
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 10, 2017, 22:50:48 »
Sa progi aby nie zapaskudzic: max dawka wtrysku 30 mm3 miedzy 1200 a 1500 obr lub większa dawka od 10 mm3 przy 2500 tys i coś tam jeszcze

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 641
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [MK2] Uszkodzone 4 świece żarowe a odpalanie 2.0 Hdi 100kW
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 10, 2017, 23:12:40 »
Tylko , że nigdy  po odpaleniu zimnego silnika mój na wolnych  nie osiąga takich obrotów,  trzyma około 1000  i nawet jak na zimnym  coś tam nie równo chodzi to nie podciąga go na obrotach.  Ale jak napisałem wcześniej , nie wiem jak konstruktor to zaimplementowal w sterowniku i broń boże nie twierdzę , że nie jest tak jak piszesz.
Te progi na pewno istnieją,  bo bezkrytycznie nie można tego robić,  jest granica gdzie trzeba już zrobić remoncik. 
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Marek Pepłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 242
  • Skąd: Pułtusk
  • Posiadany samochód: Santa Fe 2.7v6
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Pułtusk
Odp: [MK2] Uszkodzone 4 świece żarowe a odpalanie 2.0 Hdi 100kW
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 11, 2017, 07:52:38 »
Panowie ale wymiana świec w RHR C5 to nie taka tragedia, wystarczy odkręcić chłodnice EGR od zaworu opuścić ją minimalne w dół i jest już dostęp. W starym C5 wymieniał mi szwagier świece zeszło z gadaniem niecałą godzinę. Problem może być w Vanach PSA bo tam dostępu praktycznie nie ma.
A swoją drogą Leszek ma rację, niestety każdy element silnika wpływa na jego pracę i powinien być sprawny
A możesz kolego coś więcej napisać o wymianie świec w silniku RHR?

Offline Marek Brzeziński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5II, 2.0 Hdi, 2006, ASB, exclusive <=250 kkm
  • Zainteresowania: fotografia, wideo
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MK2] Uszkodzone 4 świece żarowe a odpalanie 2.0 Hdi 100kW
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 11, 2017, 09:15:49 »
Ja ma komunikat z Lexii czy tam innego interfejsu (nie wiem jaki ma serwis), że idzie prąd do przekaźnika a dalej nie. Może coś pokręciłem, bo wydruk mam w domu, ale świece kaput.
Mam sąsiada, który z ojcem sam buduje auta terenowe i zapytam go czy nie chciałby ze mną wymienić tych świec w garażu:) Ma doświadczenie i dwa diesle. Garaż cieplutki jest, światło i ogólnie prąd jest, chęci są, czas jest (wybiorę jakieś 3 dni aby po ewentualnym urwaniu świec żona nie psioczyła, że nie ma auta). Kupię porządny klucz dynamometryczny obustronny, ustawię moment na odkręcanie powiedzmy 15-17Nm i będę kręcił, po zrobieniu oczywiście miejsca na robotę:)
Taki mam plan:)
youtube.com/wedkarskiedylematy

Offline Marek Brzeziński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5II, 2.0 Hdi, 2006, ASB, exclusive <=250 kkm
  • Zainteresowania: fotografia, wideo
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MK2] Uszkodzone 4 świece żarowe a odpalanie 2.0 Hdi 100kW
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 11, 2017, 09:40:11 »
Moja kontrolka świec normalnie zapala się i gaśnie po chwili.
youtube.com/wedkarskiedylematy

Offline Marek Brzeziński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5II, 2.0 Hdi, 2006, ASB, exclusive <=250 kkm
  • Zainteresowania: fotografia, wideo
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MK2] Uszkodzone 4 świece żarowe a odpalanie 2.0 Hdi 100kW
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 11, 2017, 11:55:36 »
Paweł,
Kontrolka świec pojawia się wyłącznie w zimne dni. I tak, pojawiała się zimą.
Moja kontrolka świec normalnie zapala się i gaśnie po chwili.

Gdy BSI odłączyć na stałe podgrzewanie że względu na stan świec, Kontrolka się nie zapala nigdy....

Czyli? Bo już nie rozumiem czy te moje świece są kaput czy nie. I czy mogę to sobie jakoś w garażu sprawdzić.
youtube.com/wedkarskiedylematy

Offline Olgierd Siwczyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 164
  • Skąd: Wielkopolska
  • Posiadany samochód: Peugeot 4007 2.2 HDI
  • Miejscowość: PNT
Odp: [MK2] Uszkodzone 4 świece żarowe a odpalanie 2.0 Hdi 100kW
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 11, 2017, 21:15:04 »
BSI odłącza moduł grzania wstępnego gdy choć jedna ze świec jest padnięta :)
Jestem u siebie ze świecami na bieżąco bo akurat własnoręcznie wymieniłem u siebie komplet (dwie były nieczynne).
Ale czegoś nie ogarniam z tego co powyżej napisałeś - bo skoro tak jest to jak można mieć dwie, trzy a nawet wszystkie przepalone świece ?
No bo gdy moduł odłącza grzanie po uszkodzeniu już jednej to od czego "umierają" kolejne ?

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 641
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [MK2] Uszkodzone 4 świece żarowe a odpalanie 2.0 Hdi 100kW
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 11, 2017, 21:37:24 »
Teoretycznie jest to możliwe,  świeca pracuje w extremalnych warunkach, cały czas jest narażona na działanie różnych czynników,  które panują w cylindrze,  wiec uszkodzenie także teoretycznie może powstać od tego, Ale któż to wie.  W każdej wypowiedzi jest sens, bo faktycznie gdy padnięty jedna świeca to w tym cylindrze warunki rozruchu i początkowej pracy są dużo gorsze.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Kamil Komodziński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 123
  • Skąd: Osiek / Toruń
  • Posiadany samochód: Peugeot 307SW FL 1,6HDI, Xsara II 1,4HDI
  • Miejscowość: Osiek / Toruń
Odp: [MK2] Uszkodzone 4 świece żarowe a odpalanie 2.0 Hdi 100kW
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 12, 2017, 12:46:17 »
Gdy BSI odłączyć na stałe podgrzewanie że względu na stan świec, Kontrolka się nie zapala nigdy....

Przy spalonych 3 świecach, oczywiście błąd w Lexii "Układ wstępnego podgrzewania nigdy nie zasilany", kontrolka przy przekręceniu kluczyka mrugnęła nawet przy plusowej temperaturze.
Oczywiście auto paliło normalnie nawet podczas mrozu.
Po wymianie świec, błąd w Lexii wyeliminowany, kontrolka załącza się dopiero jak jest -5st.C lub mniej. Im zimniej tym dłużej świeci. Powyżej -5st.C nawet nie mrugnie.

Offline Olgierd Siwczyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 164
  • Skąd: Wielkopolska
  • Posiadany samochód: Peugeot 4007 2.2 HDI
  • Miejscowość: PNT
Odp: [MK2] Uszkodzone 4 świece żarowe a odpalanie 2.0 Hdi 100kW
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 12, 2017, 18:09:26 »
Teoretycznie jest to możliwe,  świeca pracuje w extremalnych warunkach, cały czas jest narażona na działanie różnych czynników,  które panują w cylindrze,  wiec uszkodzenie także teoretycznie może powstać od tego, Ale któż to wie.  W każdej wypowiedzi jest sens, bo faktycznie gdy padnięty jedna świeca to w tym cylindrze warunki rozruchu i początkowej pracy są dużo gorsze.
No jakoś to do mnie nie przemawia. Interesuje mnie to więc przy sposobności wykonam test jak to z tym naprawdę jest.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MK2] Uszkodzone 4 świece żarowe a odpalanie 2.0 Hdi 100kW
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 16, 2017, 19:42:24 »
W DB mozna podpatrzeć jaki stan ma przekaźnik podgrzewania-grzania przy rozruchu jeśli jest aktywny to grzeje (nie pisze tu o teście przekaźnika bo to inna sprawa).

Offline Marek Brzeziński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5II, 2.0 Hdi, 2006, ASB, exclusive <=250 kkm
  • Zainteresowania: fotografia, wideo
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MK2] Uszkodzone 4 świece żarowe a odpalanie 2.0 Hdi 100kW
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 18, 2017, 21:22:48 »
Gdy BSI odłączyć na stałe podgrzewanie że względu na stan świec, Kontrolka się nie zapala nigdy....

Przy spalonych 3 świecach, oczywiście błąd w Lexii "Układ wstępnego podgrzewania nigdy nie zasilany", kontrolka przy przekręceniu kluczyka mrugnęła nawet przy plusowej temperaturze.
Oczywiście auto paliło normalnie nawet podczas mrozu.
Po wymianie świec, błąd w Lexii wyeliminowany, kontrolka załącza się dopiero jak jest -5st.C lub mniej. Im zimniej tym dłużej świeci. Powyżej -5st.C nawet nie mrugnie.


Sam wymieniałeś czy serwis? Urwali czy poszło ok? Jaki koszt?
youtube.com/wedkarskiedylematy

Offline Kamil Komodziński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 123
  • Skąd: Osiek / Toruń
  • Posiadany samochód: Peugeot 307SW FL 1,6HDI, Xsara II 1,4HDI
  • Miejscowość: Osiek / Toruń
Odp: [MK2] Uszkodzone 4 świece żarowe a odpalanie 2.0 Hdi 100kW
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 19, 2017, 12:54:24 »
Sam wymieniałeś czy serwis? Urwali czy poszło ok? Jaki koszt?
Wymieniał serwis a w zasadzie kumpel co ma warsztat, miałem ja mu pomóc ale w końcu zostawiłem mu auto i wymieniał sam. Wszystkie poszły bez problemu.
Dałem nieco ponad 200PLN za 4szt. eyquem czy jak się to pisze oraz 50zł za wymianę...

Offline Marek Brzeziński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5II, 2.0 Hdi, 2006, ASB, exclusive <=250 kkm
  • Zainteresowania: fotografia, wideo
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MK2] Uszkodzone 4 świece żarowe a odpalanie 2.0 Hdi 100kW
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 19, 2017, 14:12:02 »
50 zł za wymianę 4 świec? Świetna cena, w stolycy 500 wołają ze świecami DENSO.
W związku z powyższym sam szykuję się do wymiany i zamówienia 4 sztuki BERU (po 49) i dwukierunkowego klucza dynamometrycznego (rocks 5-25Nm 1/4) aby nie urwać tylko odkręcić z wyczuciem:) WD-40 do luzowania i może jakiś smar do wkręcania.

PS

Jak zdjąć ten plastik z silnika, nic nie trzeba odkręcać? Oglądałem to i nie widziałem żadnych spinek czy śrubek.
youtube.com/wedkarskiedylematy

Offline Marek Brzeziński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5II, 2.0 Hdi, 2006, ASB, exclusive <=250 kkm
  • Zainteresowania: fotografia, wideo
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MK2] Uszkodzone 4 świece żarowe a odpalanie 2.0 Hdi 100kW
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 19, 2017, 14:43:41 »
Toć to ta sama firma...


Z dniem 31 lipca 2003 Beru AG zakupiło Eyquem – dział świec zapłonowych, część firmy Johnson Controls Inc, USA. Transakcja ta jest rezultatem silnej, ponad 15 letniej współpracy tych dwóch firm. Eyquem dołączy do Beru AG, niemieckiej firmy specjalizującej się w produkcji wysokiej jakości wyrobów takich jak świece żarowe, świece iskrowe i przewody zapłonowe dla aftermarketu i pierwszego montażu. Obie marki Eyquem i Beru i obie sieci dystrybucji będą rozwijane i optymalizowane niezależnie w celu rozwoju ich własnej międzynarodowej pozycji. Podstawowym celem Eyquem będzie wzrost poziomu usług i podniesienie image marki Eyquem na rynku.

Albo Eyquem G30 albo BERU GN 054
youtube.com/wedkarskiedylematy