Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK1] C5 2.0 HDI Raz zapala, raz nie...  (Przeczytany 2727 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marek Kapusta

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI 2003 r.
  • Zainteresowania: grafika, design, muzyka, podróże ekstremalne
  • Miejscowość: Warszawa
[MK1] C5 2.0 HDI Raz zapala, raz nie...
« dnia: Styczeń 19, 2017, 01:30:46 »
Mam problem z moją C5 2.0 HDI 90KM 2003 r. (marzec/kwiecień), przewertowałem forum, ale nie znalazłem żadnego innego wątku, który by dotyczył podobnego problemu. Na czym polega problem:


- samochód raz zapala, raz nie. Nie ma żadnej zasady, tak samo potrafi zapalić "od strzała" przy -9C, jak i nie zapalić w ogóle,
- problem zdaje się być okresowy, tzn. przez dłuższy czas może być wszystko OK, a potem nagle jest gorzej i nigdy nie wiem czy samochód zapali; po czym znowu problem potrafi minąć na jakiś czas (niemniej jednak ogólna tendencja jest ku gorszemu),
- już na długo przed pierwszym problemem, silnik zapalał przeważnie tak przy trzecim, czwartym obrocie rozrusznika,
- czasami kiedy jest problem, silnik prawie zapala, tzn. słychać, że zaskakuje, ale potem zaraz znowu umiera,
- byłem w warsztacie; wymienili przepływomierz i koło pasowe, niestety problem się znowu powtórzył.


Bardzo serdecznie proszę o pomoc co to może być. Pompa paliwa? Za dużo powietrza w mieszance? Brak jakichś styków na kablach? Ja już trochę odpadam z moją wybrakowaną wiedzą ;)


Dzięki z góry wszystkim za pomoc!

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [MK1] C5 2.0 HDI Raz zapala, raz nie...
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 19, 2017, 01:47:02 »
Zapowietrzony układ paliwowy za filtrem?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline tomasz jakubczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: olsztyn
  • Posiadany samochód: , c5 2.2hdi 2002 , c8 2,2 hdi 2004.jumper 2,8 hdi 2006. kiedyś 406 hdi 2.0 pez fap,jumpy 1,9D 1999
  • Zainteresowania: stare motocykle marki horex. F1
  • Miejscowość: olsztyn
Odp: [MK1] C5 2.0 HDI Raz zapala, raz nie...
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 19, 2017, 08:39:24 »
Poczytaj o pompie paliwa i bsm wypalonym styku...

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka


Offline Dariusz Gołębiowski

  • Sponsor
  • ***
  • Wiadomości: 2 041
  • Skąd: Włodawa
  • Posiadany samochód: Xantia 2.0 Hdi 2000r Millesime
  • Zainteresowania: citroeny.....
  • Miejscowość: Włodawa
Odp: [MK1] C5 2.0 HDI Raz zapala, raz nie...
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 19, 2017, 20:03:56 »
Poczytaj o pompie paliwa i bsm wypalonym styku...

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka


Potwierdzam - sprawdź styki na BSM.
Nic nie umie.......
Ale coś umie z tymi cytrynkami...
WŁODAWA 600 665 608

Offline Pawel Starostecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 179
  • Skąd: Radomsko
  • Posiadany samochód: 2XC5 i to wystarczy....
  • Zainteresowania: Kobiety Muzyka
  • Miejscowość: Radomsko
Odp: [MK1] C5 2.0 HDI Raz zapala, raz nie...
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 19, 2017, 20:15:40 »
U mnie było podobnie i powodem był czujnik wałka rozrządu, lecz była mała różnica, u mnie było To najczęściej jak silnik się rozgrzał. Co idzię mi na myśl to jeszcze czujnik ciśnienia paliwa w pompie. ale nie zostało Ci nic innego jak jechać na kompa i po sprawie .

Offline Dawid Guz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Radzyń Podlaski
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDi 2005 r. Exclusive
  • Miejscowość: Radzyń Podlaski
Odp: [MK1] C5 2.0 HDI Raz zapala, raz nie...
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 22, 2017, 15:48:53 »
Poczytaj o pompie paliwa i bsm wypalonym styku...

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka


Gdzie można znaleźć na ten temat informacje? Dziękuje za info :)

Offline Marek Kapusta

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI 2003 r.
  • Zainteresowania: grafika, design, muzyka, podróże ekstremalne
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MK1] C5 2.0 HDI Raz zapala, raz nie...
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 23, 2017, 21:41:29 »
Ok, postanowiłem zdemontować BSI spod maski (mam wersję Siemensa) i może jestem durny, ale nie mam pojęcia jak wyciągnąć te grube kable prądowe spod spodu i te duże bezpieczniki. Bezpieczniki wykręcę pincetą, prawda?
Nie jestem przyzwyczajony do francuskiej myśli technicznej, więc potrzebuję jeszcze trochę wsparcia ;) Dzięki!

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MK1] C5 2.0 HDI Raz zapala, raz nie...
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 26, 2017, 02:31:38 »
Pod maską masz BSM i pytanie po co chcesz wyciągać, trzeba było sprawdzić najpierw czy jest napięcie sterujące pompą, potem ewentualnie wyciągać.
Lexia, VCDS, MPPS

wowo13

  • Gość
Odp: [MK1] C5 2.0 HDI Raz zapala, raz nie...
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 26, 2017, 08:21:25 »
U mnie to był czujnik położenia wału. Wymieniłem BSI na darmo.