Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Czujnik poziomu płynu spryskiwaczy mk1  (Przeczytany 9541 razy)

0 użytkowników i 8 Gości przegląda ten wątek.

Offline Mateusz Jagieliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 104
  • Skąd: Łańcut
  • Posiadany samochód: Peugeot 5008 11r 2.0hdi, C3 1.6ehdi 16r
  • Zainteresowania: Francuska motoryzacja
  • Miejscowość: Łańcut
Czujnik poziomu płynu spryskiwaczy mk1
« dnia: Styczeń 23, 2017, 07:28:49 »
Po dużych mrozach zgłupiał czujnik pozimu płynu spryskiwaczy. Cały czas pokazuje, że jest niski poziom i trzeba dolać płyn mimo że w zbiorniczku jest na max. Co z tym zrobić?

Offline rafał kaśkiewicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 416
  • Skąd: poznań
  • Posiadany samochód: C5 mk1 1.8 lpg
  • Miejscowość: poznań
Odp: Czujnik poziomu płynu spryskiwaczy mk1
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 23, 2017, 10:32:19 »
Dodaj trochę octu ok 100 ml do płynu, zmieni się opór i czujnik prawdopodobnie odżyje.
Szukam chętnych na spocik w Poznaniu.
Mam do wypożyczenia blokady rozrządu do 1,8 i 2,0.

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: Czujnik poziomu płynu spryskiwaczy mk1
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 23, 2017, 10:39:22 »
Po dużych mrozach zgłupiał czujnik pozimu płynu spryskiwaczy. Cały czas pokazuje, że jest niski poziom i trzeba dolać płyn mimo że w zbiorniczku jest na max. Co z tym zrobić?

To nie od mrozów. Te czujniki tak mają.
Tak jak radzi Rafał - choć na długo to nie pomaga.

Offline Mateusz Jagieliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 104
  • Skąd: Łańcut
  • Posiadany samochód: Peugeot 5008 11r 2.0hdi, C3 1.6ehdi 16r
  • Zainteresowania: Francuska motoryzacja
  • Miejscowość: Łańcut
Odp: Czujnik poziomu płynu spryskiwaczy mk1
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 23, 2017, 13:05:54 »
Dzieki. Zastosuje porade i zobaczymy

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Odp: Czujnik poziomu płynu spryskiwaczy mk1
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 23, 2017, 13:18:49 »
Albo cilit kamień i rdza
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: Czujnik poziomu płynu spryskiwaczy mk1
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 23, 2017, 13:38:06 »
Pozwolę sobie wpisać ponownie mój post z podobnego wątku na tym forum, cyt sam siebie:
 Działanie czujnika elektronicznego polega na pomiarze oporu elektrycznego płynu w zbiorniku, między bolcami czujnika. Niektóre płyny zimowe o dużej zawartości alkoholu, a małej zawartości wody, mają za duży opór (mała zawartość elektrolitów). Wtedy czujnik generuje fałszywy komunikat, bo odczytuje duży opór między bolcami i interpretuje to jako brak płynu. Płukanie w occie raczej nie pomoże, chyba, że bolce są zakamienione, to je trochę oczyści z kamienia. Trzeba poprawić nieco przewodnictwo elektryczne płynu w zbiorniku - można tam dolać octu, ale nie pół szklanki!!!  Wystrczy łyżka stołowa, wtedy nie czuje się przykrego zapachu w kabinie, a to wystarczy, aby czujnik nie generował fałszywych komunikatów. Myślę, że podobną rolę spełniłby dowolny elektrolit, przychodzi mi na myśl np. kwas borny, cytrynowy, odrobina soli, chociaż mam obawy, że sól będzie krystalizować w dyszach. Zresztą sami przpomijcie sobie wiedzę z chemii i pomyślcie co by tu nieagresywnego a elektolitycznego dolać. Ja dolewałem tę odrobinę octu i efekt był 100% jeśli chodzi o ten fałszywy komunikat. Myślę, że duże znaczenia ma czystość samej kostki przyłączeniowej i dobry styk w niej. Zły styk na pinach = dodatkowy opór szeregowy w obwodzie czujnika, co skutkuje skłonnością do fałszywego komunikatu. Myślę też, że do problemu fałszywych komunikatów można by podejść nie od strony chemicznej, ale od elektronicznej. I w obwód czujnika, w połączeniu równoległym, wlutować oprnik o tak dobranej wartości, aby kompensował zbyt duży opór elektryczny płynu zimowego. Niestety nie mam już MkI, aby takie pomiary wykonać. A myślę, że metoda powinna polegać na zmierzeniu oporu w kostce przyłączeniowej, po zalaniu do zbiornika płynu generującego fałszywy komunikat. Potem dolewamy łyżkę octu dobrze zmieszanego z płynem i ponownie mierzymy opór w kostce. Ten drugi pomiar da wynik mniejszy. Różnica obu wyników da nam wartość oprnika jaki trzeba wlutować równolegle do czujnika.   
  • Odpowiedz
  • Cytuj
  • Powiadamiaj
 
Pozdrawiam,
Lech

Offline rafał kaśkiewicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 416
  • Skąd: poznań
  • Posiadany samochód: C5 mk1 1.8 lpg
  • Miejscowość: poznań
Odp: Czujnik poziomu płynu spryskiwaczy mk1
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 24, 2017, 10:38:55 »
Pozwolę sobie wpisać ponownie mój post z podobnego wątku na tym forum, cyt sam siebie:
 Działanie czujnika elektronicznego polega na pomiarze oporu elektrycznego płynu w zbiorniku, między bolcami czujnika. Niektóre płyny zimowe o dużej zawartości alkoholu, a małej zawartości wody, mają za duży opór (mała zawartość elektrolitów). Wtedy czujnik generuje fałszywy komunikat, bo odczytuje duży opór między bolcami i interpretuje to jako brak płynu. Płukanie w occie raczej nie pomoże, chyba, że bolce są zakamienione, to je trochę oczyści z kamienia. Trzeba poprawić nieco przewodnictwo elektryczne płynu w zbiorniku - można tam dolać octu, ale nie pół szklanki!!!  Wystrczy łyżka stołowa, wtedy nie czuje się przykrego zapachu w kabinie, a to wystarczy, aby czujnik nie generował fałszywych komunikatów. Myślę, że podobną rolę spełniłby dowolny elektrolit, przychodzi mi na myśl np. kwas borny, cytrynowy, odrobina soli, chociaż mam obawy, że sól będzie krystalizować w dyszach. Zresztą sami przpomijcie sobie wiedzę z chemii i pomyślcie co by tu nieagresywnego a elektolitycznego dolać. Ja dolewałem tę odrobinę octu i efekt był 100% jeśli chodzi o ten fałszywy komunikat. Myślę, że duże znaczenia ma czystość samej kostki przyłączeniowej i dobry styk w niej. Zły styk na pinach = dodatkowy opór szeregowy w obwodzie czujnika, co skutkuje skłonnością do fałszywego komunikatu. Myślę też, że do problemu fałszywych komunikatów można by podejść nie od strony chemicznej, ale od elektronicznej. I w obwód czujnika, w połączeniu równoległym, wlutować oprnik o tak dobranej wartości, aby kompensował zbyt duży opór elektryczny płynu zimowego. Niestety nie mam już MkI, aby takie pomiary wykonać. A myślę, że metoda powinna polegać na zmierzeniu oporu w kostce przyłączeniowej, po zalaniu do zbiornika płynu generującego fałszywy komunikat. Potem dolewamy łyżkę octu dobrze zmieszanego z płynem i ponownie mierzymy opór w kostce. Ten drugi pomiar da wynik mniejszy. Różnica obu wyników da nam wartość oprnika jaki trzeba wlutować równolegle do czujnika.   
  • Odpowiedz
  • Cytuj
  • Powiadamiaj
 
Właśnie to kiedyś czytałem i sprawdziłem , że działa. Mi zapach octu nie przeszkadza.
Szukam chętnych na spocik w Poznaniu.
Mam do wypożyczenia blokady rozrządu do 1,8 i 2,0.

Offline Marcin Basiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 116
  • Skąd: Sieraków
  • Posiadany samochód: C4 Picasso 1.2 Puretech
  • Miejscowość: Sieraków
Odp: Czujnik poziomu płynu spryskiwaczy mk1
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 24, 2017, 13:08:38 »
A ja właśnie zauważyłem że od nowego kilka razy skończył mi się płyn a nigdy nie było komunikatu o niskim poziomie... Narzekałem nawet że w 15 letnim focusie był czujnik a tu nie ma.... Jak to możliwe?

Offline Marcin Basiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 116
  • Skąd: Sieraków
  • Posiadany samochód: C4 Picasso 1.2 Puretech
  • Miejscowość: Sieraków
Odp: Czujnik poziomu płynu spryskiwaczy mk1
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 24, 2017, 13:20:30 »
Miałem na myśli spryskiwacz przedniej szyby. Nie wczytalem się w wątek...

Offline Piotr Kola

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 582
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C6 3.0 HDI V6 Exclusive BVA - 290 KM & C5 MKIII 1.6 THP Selection BVM - 155 KM & DS4 1.6 eHDI SoChic BVMP -115 KM
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Czujnik poziomu płynu spryskiwaczy mk1
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 24, 2017, 17:23:51 »
Nie zawsze. Ja nie mam w MKI.
http://tnijurl.com/citron_c5_fb/

Było:
Opel Calibra 2.0 16v - 250 KM
Citroën C5 MKI 1.8 16v S/SX BVM - 117 KM
Citroën XM MKII Exclusive BVA 3.0 V6 - 194 KM
Citroën C6 Exclusive BVA 3.0 V6 - 215 KM

Offline Marcin Basiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 116
  • Skąd: Sieraków
  • Posiadany samochód: C4 Picasso 1.2 Puretech
  • Miejscowość: Sieraków
Odp: Czujnik poziomu płynu spryskiwaczy mk1
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 24, 2017, 17:58:10 »
Post pojawił mi się na telefonie i nie zauważyłem że nie chodzi o c4

Offline Piotr Kola

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 582
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C6 3.0 HDI V6 Exclusive BVA - 290 KM & C5 MKIII 1.6 THP Selection BVM - 155 KM & DS4 1.6 eHDI SoChic BVMP -115 KM
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Czujnik poziomu płynu spryskiwaczy mk1
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 25, 2017, 00:28:42 »
Klima była w standardzie i to by było na tyle ;)
http://tnijurl.com/citron_c5_fb/

Było:
Opel Calibra 2.0 16v - 250 KM
Citroën C5 MKI 1.8 16v S/SX BVM - 117 KM
Citroën XM MKII Exclusive BVA 3.0 V6 - 194 KM
Citroën C6 Exclusive BVA 3.0 V6 - 215 KM

Offline Piotr Kola

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 582
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C6 3.0 HDI V6 Exclusive BVA - 290 KM & C5 MKIII 1.6 THP Selection BVM - 155 KM & DS4 1.6 eHDI SoChic BVMP -115 KM
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Czujnik poziomu płynu spryskiwaczy mk1
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 25, 2017, 09:02:36 »
Ja pamiętam tylko dopłatę do radia CD, ale mój był brany już jako gotowiec z placu ;)
http://tnijurl.com/citron_c5_fb/

Było:
Opel Calibra 2.0 16v - 250 KM
Citroën C5 MKI 1.8 16v S/SX BVM - 117 KM
Citroën XM MKII Exclusive BVA 3.0 V6 - 194 KM
Citroën C6 Exclusive BVA 3.0 V6 - 215 KM

Offline Artur Puźniak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 337
  • Skąd: Warszawa, Ząbki
  • Posiadany samochód: Były Xsara 1,6i SX; C5 II 1,8i SX. Jest C5 III 2,0 HDI Exclusive
  • Zainteresowania: Citroen, muzyka, zamki i takie tam rozne >:o)
  • Miejscowość: Warszawa, Ząbki
Odp: Czujnik poziomu płynu spryskiwaczy mk1
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 26, 2017, 11:05:16 »
W moim przypadku na ożywienie czujnika nie pomógł ani ocet, ani cilit bang, ani inne cudotwórcze środki. Pomogło 150 zł na nowy i 5 minut mojej, manualnej pracy :)
Artur Puźniak
Były: Xsara 1,6i SX; C5 II 1,8i SX. Jest C5 III 2,0 HDI Exclusive
[email protected]
GG: 2448261

Offline Mateusz Jagieliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 104
  • Skąd: Łańcut
  • Posiadany samochód: Peugeot 5008 11r 2.0hdi, C3 1.6ehdi 16r
  • Zainteresowania: Francuska motoryzacja
  • Miejscowość: Łańcut
Odp: Czujnik poziomu płynu spryskiwaczy mk1
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 26, 2017, 21:16:19 »
U mnie narazie tez ocet nie zadziałał. Czyżby tak szybko dało się wymienić czujnik. Trzeba demontowac zderzak lub nadkole?

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Odp: Czujnik poziomu płynu spryskiwaczy mk1
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 27, 2017, 07:47:07 »
Kup nowy czujnik.Co do demontażu to wystarczy, że poluzujesz zderzak z prawej strony ( tam gdzie zbiornik) i masz dobry dostęp.

Offline Przemysław Pochyły

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 22
  • Posiadany samochód: Citroen C5 II 2.0 HDI (2007/2008)
Odp: Czujnik poziomu płynu spryskiwaczy mk1
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 27, 2017, 08:51:10 »
Może ktoś jakiś tutorial zrobić? Chyba wiosną czeka mnie podobna operacja. Na razie poszedł ocet, ale efektów póki co nie widać.

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Odp: Czujnik poziomu płynu spryskiwaczy mk1
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 27, 2017, 13:38:56 »
TUTORIAL:

1. Podnosisz auto maksymalnie do góry
2. Odkręcasz śruby/wypinasz spinki ( nie wiem co tam masz) przy prawym nadkolu od strony zderzaka
3. Odkręcasz śruby i wyciągasz spinki od góry zderzaka ( wystarczy odkręcić do połowy zderzaka )
4. Odkręcasz śruby trzymające zderzak od spodu ( wystarczy odkręcić do połowy zderzaka )
5. Wyciągasz zderzak z tej strony, którą rozkręcałeś (zderzak jest na tyle elastyczny, że nic nie popęka)
6. Oczom ukazuje się zbiornik płynu.
7. Odpinasz wtyczkę od czujnika
8. Wyciągasz czujnik ( z uszczelką lub bez - jak Ci wygodniej )
9. Wkładasz czujnik z nową lub starą uszczelką
10. Wpinasz wtyczkę w czujnik
11. Montaż reszty z pkt. 1-5 w odwrotnej kolejności

Koniec tutoriala.

Offline Przemysław Pochyły

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 22
  • Posiadany samochód: Citroen C5 II 2.0 HDI (2007/2008)
Odp: Czujnik poziomu płynu spryskiwaczy mk1
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 31, 2017, 09:09:21 »
Wielkie dzięki.

Offline Marcin Konieczko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 89
  • Posiadany samochód: c5 x7
Odp: Czujnik poziomu płynu spryskiwaczy mk1
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 31, 2017, 16:28:16 »
Witam.
może trochę odejdę od tematu ale mnie też irytuje brak sygnalizacji plynu.
niestety brak spryskiwaczy = brak sygnalizacji i tak właśnie jest u mnie i tu moje pytanie czy jest możliwość zamontowania tego wynalazku?
trzeba by wymienić  zbiornik czy wystarczy dołożyć czujnik, co z instalacją do niego jest, czy trzeba dorobić ??

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 952
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Czujnik poziomu płynu spryskiwaczy mk1
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 31, 2017, 16:33:37 »
Witam.
może trochę odejdę od tematu ale mnie też irytuje brak sygnalizacji plynu.
niestety brak spryskiwaczy = brak sygnalizacji i tak właśnie jest u mnie i tu moje pytanie czy jest możliwość zamontowania tego wynalazku?
trzeba by wymienić  zbiornik czy wystarczy dołożyć czujnik, co z instalacją do niego jest, czy trzeba dorobić ??
Instalacja jest.Nie wiem czy można zrobić w starym zbiorniuku otwór.Najprościej to zamontować zbiornik od wersji z ksenonami.Będzie tam dodatkowa pompka ale też bedzie czujnik.

Offline Marcin Konieczko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 89
  • Posiadany samochód: c5 x7
Odp: Czujnik poziomu płynu spryskiwaczy mk1
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 31, 2017, 16:44:55 »
dzięki za szybką odpowiedz.
a ta druga pompka to zapewne od reflektorów?
może ktoś ma zbędny czujnik lub wie jaki powinien być w mk3 bądź ma uszkodzony i mógłby go poświęcić do testów?

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 952
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice

Offline Marcin Konieczko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 89
  • Posiadany samochód: c5 x7
Odp: Czujnik poziomu płynu spryskiwaczy mk1
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 31, 2017, 18:06:55 »
a zdjęcie samego czujnika? jaki jest jego koszt może da rade dołożyć go do tego zbiornika?

Offline Kamil Komodziński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 123
  • Skąd: Osiek / Toruń
  • Posiadany samochód: Peugeot 307SW FL 1,6HDI, Xsara II 1,4HDI
  • Miejscowość: Osiek / Toruń
Odp: Czujnik poziomu płynu spryskiwaczy mk1
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 01, 2017, 09:58:20 »
Sorry za OT, ale Mnie to najbardziej wkurza, że w MKII spryskiwanie lamp jest za każdym razem spryskiwania szyby. W innych autach jest to co np. 3-cie spryskanie szyby (tak na kumpel w Toyocie)
Przez to u mnie płyn kończy się w tempie ekspresowym i raz w tygodniu trzeba zalać płynu...
Tak wiem, można wyjąc bezpiecznik od spryskiwaczy lamp, ale nie o to chodzi...