Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.  (Przeczytany 456985 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Łukasz Bugaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 HDI Exclusive CrossTourer
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2325 dnia: Listopad 04, 2022, 17:30:22 »
Znalazłem coś takiego: „HYBRID4 jest dobrym pomysłem jeśli chodzi o zakup i oszczędną jazdę w mieście, wymaga jednak odrobiny uwagi pod względem skrzyni biegów. Kluczem do jej sprawnej pracy jest wymiana sprzęgła oraz przyuczenie, realizowane w serwisie. Automatyka tej zrobotyzowanej skrzyni działa też wolniej, niż w przypadku klasycznego automatu. Pierwszą rzeczą po zakupie auta na rynku wtórnym powinna być ocena stanu sprzęgła, decyzja o jego wymianie a potem programowanie (przyuczenie) skrzyni. W ten sposób unikniemy pojawiających się w długo już używanych egzemplarzach ewentualnych szarpnięć.”
 
„Innych wyzwań związanych z napędem nie ma, Peugeota z hybrydą serwisuje się w zasadzie tak samo, jak normalnego diesla. Dodatkowy osprzęt – silnik elektryczny i baterie nie wymagają żadnej uwagi. Jedynie w przypadku aut po poważnych wypadkach lub zalanych mogą pojawić się jakieś kłopoty, ale takich należy po prostu unikać.”

Tak na szybko nie znalazłem nic o alternatorze.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 000
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2326 dnia: Listopad 04, 2022, 19:37:45 »
Znalazłem coś takiego: „HYBRID4 jest dobrym pomysłem jeśli chodzi o zakup i oszczędną jazdę w mieście, wymaga jednak odrobiny uwagi pod względem skrzyni biegów. Kluczem do jej sprawnej pracy jest wymiana sprzęgła oraz przyuczenie, realizowane w serwisie. Automatyka tej zrobotyzowanej skrzyni działa też wolniej, niż w przypadku klasycznego automatu. Pierwszą rzeczą po zakupie auta na rynku wtórnym powinna być ocena stanu sprzęgła, decyzja o jego wymianie a potem programowanie (przyuczenie) skrzyni. W ten sposób unikniemy pojawiających się w długo już używanych egzemplarzach ewentualnych szarpnięć.”
 
„Innych wyzwań związanych z napędem nie ma, Peugeota z hybrydą serwisuje się w zasadzie tak samo, jak normalnego diesla. Dodatkowy osprzęt – silnik elektryczny i baterie nie wymagają żadnej uwagi. Jedynie w przypadku aut po poważnych wypadkach lub zalanych mogą pojawić się jakieś kłopoty, ale takich należy po prostu unikać.”

Tak na szybko nie znalazłem nic o alternatorze.
Tyle o nim to mogę i ja powiedzieć.  :D Ciężko żeby ktoś mógł powiedzieć coś więcej gdy nie zrobił takim autem z 150k km.

 Ogólnie skrzynia MCP jest znana z C4 Picasso i dokładnie te same przypadłości ma w innych autach. Sprzęgło i robot, pocieszające jest że sprzęgło ma ludzką cenę. (Nie jest dużo droższe niż do zwykłego HDI).

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 685
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2327 dnia: Listopad 04, 2022, 20:08:00 »
Na forum słyszałem o jednej awarii takiego alternatora. Więcej problemów sprawia wymiana paska bo trzeba później kalibrować układ po wymianie. Nowy alternator 2500 używka już od 1000zł. Skrzynia MCP to zrobotyzowana skrzynia 6 biegowa manual. Wolniejsza od AM6 i od czasu do czasu wymaga kalibracji.
508 III z 1.6PT EAT8 to PHEV także kilka rzędów większa cena, inna filozofia układu no i już benzyna która na trasie w 6 się nie zmieści.
Hybryda z Dieslem jest jeszcze w DS5 i 3008.

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2328 dnia: Listopad 04, 2022, 20:53:10 »


Nowy alternator 2500 używka już od 1000zł.
Za 2500 to są regenerowane. Nowe 3500-6000.

To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Łukasz Bugaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 HDI Exclusive CrossTourer
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2329 dnia: Listopad 06, 2022, 22:11:29 »
A czy to nie tak, że ten awaryjny alternator to przypadłość systemu Start&Stop, a nie stricte Hybrid4?

Powiem Wam, że jak tak patrzę, to ten P508 z Hybrid4 przynajmniej na papierze dobrze wygląda. Cenowo dość konkurencyjny, nawet widzę egzemplarze z 2015 r. po face liftingu. Skrzynia może mułowata, ale oparcie o konwencjonalnej konstrukcji powinno skutkować mniejszym spalaniem od klasycznego automatu. Brak hydro gigantycznie nie boli, skoro w X7 to już jednak awarie potrafią trochę truć głowę. Może to dobry sposób na przeczekanie do czasu aż C5X stanie się bardziej racjonalne finansowo w zakupie. Co mi się nie podoba, to brak jasnego wnętrza. Przynajmniej takiego jeszcze nie spotkałem.
 
Inny pomysł jaki rozważam to doładowana benzyna w 4 cylindrach + LPG, ewentualnie 6 cylindrów + LPG. Nie chcę pozbyć się dynamiki przy wyprzedzaniu, stąd odpuszczam wolnossące 4 cylindry. Na razie na tapecie jest 1.8T w Seat Execo lub jakiś Saab z końca produkcji. Oba rozwiązania nietuzinkowe, jakim zresztą od początku był C5:) LPG jednak stwarza pewne problemy, jak oficjalny zakaz wjazdu do parkingów podziemnych i mały zasięg. Dlatego P508 wydaje się przy tym cały czas bardzo interesującym wyborem. Niestety, w mojej opinii, klasyczny HDI w obecnym świecie trochę już ekonomicznie się mało spina (mowa o nowym zakupie).   

Offline Piotr Wojtas

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2005 2.0 16v
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2330 dnia: Listopad 07, 2022, 20:10:47 »
Dzień dobry. W związku z tym że moja C5 z 2005 r. nie przetrwała spotkania z tramwajem i poszukuje jej następcy, mam kilka pytań. Co koledzy/kolezanki sądzą o tych ogłoszeniach:
https://www.otomoto.pl/oferta/citroen-c5-cross-tourer-exclusive-nawigacja-kamera-elektryka-biksenon-ID6F4g7Z.html
https://www.otomoto.pl/oferta/citroen-c5-biala-perla2-0-blue-2-0-180kmcross-tourer18zadbany-ID6F39xn.html
https://www.otomoto.pl/oferta/citroen-c5-exclusive-2-0hdi-163-automat-klimatronik-skora-navi-alu-18-ID6F0Pgr.html
Mam jeszcze 2 pytania:
  • Czy wersja CrossTourer (2 pierwsze ogłoszenia) rożni się w komforcie jazdy,kosztach eksploatacji  i części zamiennych (siłowniki czy ogólnie zawieszenie) od standardowego kombi?
  • Czy silniki blueHdi są godne polecenia? Silniki Hdi 163 km cieszą się nalepszą opinią z tego co zauwazyłem (do tej pory jeżdziłem na benzynie więc nie znam tematu),  jak sie ma sprawa z tymi słabszymi wersjami (140 km) ewentualnie właśnie z blueHdi?

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2331 dnia: Listopad 08, 2022, 19:01:37 »
Auto z ostatniego linka było na sprzedaż już w marcu. Brak prawidłowego nr vin. Generalnie jak już znajdziesz coś co Cię zainteresuje kupuj raport AutoDNA albo jakieś carverticale. Jak oglądałem auta to trafiały się nawet po szkodzie całkowitej (szkoda o wartości 10-15tys euro więc raczej coś większego niż tylko zderzak i lampa). Szukanie dobrego auta może trochę zająć czasu, uważaj na ogłoszenia z Oławy. Tam taki jeden spec z dobrą gadką ;)  Uważaj na auta z niemiec (tam chyba rok temu sporo podtopień było), ja mam sprowadzone z bawarii i nie wiem czy jest po moczeniu w wodzie czy tyle soli sypią ale korozja podwozia jest dość mocno zaawansowana czego w polifcie C5 I nie ma.
Proponuje też sprawdzenie czy 2.2 204KM będzie w zasięgu finansów. Tam są  wtryski bosch, podobno lepsze od delphi. Mocy więcej a spalanie nie koniecznie :)

Mam C5 I polift z 2006 z 2.0 136KM RHR  i C5 II 2.0 163KM RHH. Z różnic które zauważyłem: mocy 163KM wcale nie czuć, auto jest cięższe więc gdzieś zanika ta większa moc (swoją drogą silniki te nie trzymają mocy i podobno częściej jest to około 150KM), egr jest bardziej skomplikowany ( dwie oddzielne przesłony we wnętrzu, trudno też kupić wersję z wtyczką/czujnikiem hala - część bardzo droga; 1600-2000zł) i umieszczony z przodu silnika w RHR jest z tyłu i ma prostą budowę (zwykły grzybek, koszt 600zł). Turbina w RHH ma chłodzenie wodne więc jest pewnie bardziej skomplikowana (za pewne droższe w naprawie). Auto 163KM pali mniej (przy najmniej u mnie, oba auta z automatem 6 biegów), na urlopie notowałem spalanie na poziomie 5,5l/100km, spokojnie na zbiorniku robiłem 1300km i paliwomierz pokazywał początek rezerwy zbiornika . We wrocku, jazda głownie po AOW (prędkości 120-130km/h)  trochę miasta i korków to spalanie na poziomie 6.8-7.0, przy jeździe 110-120km/h można zejść do 6,5l/100km. Ale jak będzie wiecej jazdy po mieście to 850km na zbiorniku to pewnie będzie max.

Auta z 136/140KM są maksymalnie z 2009 roku (jak się mylę poprawcie proszę) więc jeśli trafisz dobrze doposażoną wersję będziesz miał więcej bajerów np. indeksowane lusterko wsteczne, oświetlenie ambientowe ale starsze navi. W nowszym aucie (lift 2011?) będą światła do jazdy dziennej w technologi LED, wymiana żarówki w starszej wersji to mordęga, żarówka jest też dość droga. Wersja bHDI 180KM ma ad blue. Tu na forum były wpisy że układ adblue sprawia czasem problemy ale to dobrze jak by się użytkownicy takie jednostki wypowiedzieli. We wszystkich wersjach będą chyba wtryski delphi. Opinie o nich są różne a komplet 4 nowych kosztuje około 4tys. (tańszych nie znalazłem).

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2332 dnia: Listopad 08, 2022, 19:10:57 »
...Auta z 136/140KM są maksymalnie z 2009 roku (jak się mylę poprawcie proszę)...
136KM to RHR na Siemensie, 140KM to RHF na Delphi produkowany chyba jeszcze w 2015.
W każdym razie w C5 polift 2011/2012 jeszcze był,  w P508 również nawet w poliftowych.
Osobiście 136KM Siemens widziałem w P407, w C5 widziałem już tylko Delphi.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 685
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2333 dnia: Listopad 08, 2022, 20:37:57 »
RHR w C5 tak jak pisze kolega jest na Siemensie natomiast ten sam silnik w P308 jaki mam ma osprzęt Delphi.
Jak ktoś patrzy na wtryski to najlepsza opcja to 2.2 204. Tam jest ostatni wypust niezawodnego osprzętu Bosch.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 685
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2334 dnia: Listopad 08, 2022, 20:55:41 »
Jednak pomyłka. RHR w X7 ma osprzęt zawsze na Delphi. Były jednak dwa rodzaje wtrysków.
MK2 miał w większości VDO/Siemens ale też były wersje na Delphi.

Offline Jarek Malecki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDi RHR
  • Zainteresowania: elektronika
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2335 dnia: Listopad 08, 2022, 21:30:47 »
Ja mam rocznikowo 2008 rok X7 z RHR na Delphi DCM3.4.

Offline Piotr Wojtas

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2005 2.0 16v
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2336 dnia: Listopad 14, 2022, 15:24:35 »
Dziekuję kolgom z odpowiedzi. Dzwoniłem w sprawie tych ogłoszeń o które wczseniej pytałem ale sprzedający bardzo mało konkretów chcieli powiedzieć ma temat historii samochodów wiec na razie sobie odpuściłem. W miedzy czasie pojawiło sie takie ogłoszenie z salonu Mazdy w Długołęce. Auto było zostawione w rozliczeniu.
https://www.otomoto.pl/oferta/citroen-c5-salon-polska-mazda-grupa-wrobel-serwisowany-w-aso-citroena-ID6F4Ird.html
Byłem obejrzałem. Z rzeczy które mnie zaniepokoiły  to:
  • auto miało myta komore silnika, mata wygłuszająca maskę dosłownie przesiąknieta wodą. wręcz kapało z niej;
  • nie wiem ale po przesiadce z mojej c5 2005 zaskoczenie jak dużo rdzy na elementach mocujących pod maską (np. śruby podstawy pompy lds) czy na zdaje się alternatorze; poziom płynu chłodzacego ponizej minimum - czy to normalne w c5 20015 w sensie ta rdza w komorze silnika?
  • Na obu przednich błotnikach na rantach zaprawki + lekki brązowy nalot + drobne rdzawe kropki - tylko na wewnetrznych krawedziach błotników od strony nadkoli (moze sie czepiam) - nowe c5 ruda tam bierze? Tez zdziwienie bo w mojej starej c5 mimo nigdy nie widziałem śladu rdzy
  • Bardzo słaby akumulator. Na zimnym silniku tester pokazywał poniżej 12 V, mimo to auto odpaliło bez problemu; pozimom ładowania alternatora prawie na maxa przy włączonym silniku; Auto po zgaszeniu po kilkudziesieciu sek, przeszło w tryb ekonomiczny po kilkukrotnym przesunieciu fotela  . Podobno akumulator ma rok. Obawiam sie że w takim wypadku problem z ładowaniam ale może ten model tak ma
  • Zawieszenie reaguje poprawnia na zmiany wysokości co prawda wejscie z dolnego serwisu na normal zajeło mu dość długo - pompa chodziła z 40 sek - nie wiem czy to dobrze swiadczy o pompie. Sfery dość twarde jak dla mnie.
  • Fotel ma brzydką szrame na lewym boczku siedziska - ale ogólnie stopień zuzycia z plasików nie jest zły choć jak na auto za prawie 50k można by sie spodziewać wiecej
  • Ładne opony/felgi + ładne zimówki
Niestety na razie nie mam porównania z innymi C5 z tych roczników wiec może się czepiam ....W środę sie nim przejade i odstawiam go do ASO (jest naprzeciw salonu mazdy/mercedesa) na przegląd.

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2337 dnia: Listopad 14, 2022, 16:05:44 »
Ja mam z 2015r, kupiłem w lutym zeszłego roku. Auto sprowadzone z Belgii. Zero rdzy. Zarówno w komorze silnika, jak i podwodzie. Żadnych nalotów, nic. Generalnie to dobrze zabezpieczone auto, więc takie rzeczy mogą świadczyć o jakiś naprawach blacharskich.
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 685
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2338 dnia: Listopad 14, 2022, 19:47:57 »
Dziekuję kolgom z odpowiedzi. Dzwoniłem w sprawie tych ogłoszeń o które wczseniej pytałem ale sprzedający bardzo mało konkretów chcieli powiedzieć ma temat historii samochodów wiec na razie sobie odpuściłem. W miedzy czasie pojawiło sie takie ogłoszenie z salonu Mazdy w Długołęce. Auto było zostawione w rozliczeniu.
https://www.otomoto.pl/oferta/citroen-c5-salon-polska-mazda-grupa-wrobel-serwisowany-w-aso-citroena-ID6F4Ird.html
Byłem obejrzałem. Z rzeczy które mnie zaniepokoiły  to:
  • auto miało myta komore silnika, mata wygłuszająca maskę dosłownie przesiąknieta wodą. wręcz kapało z niej;
  • nie wiem ale po przesiadce z mojej c5 2005 zaskoczenie jak dużo rdzy na elementach mocujących pod maską (np. śruby podstawy pompy lds) czy na zdaje się alternatorze; poziom płynu chłodzacego ponizej minimum - czy to normalne w c5 20015 w sensie ta rdza w komorze silnika?
To zależy od miejsca użytkowania. Widzialem różne citroen z Danii i były mega zżarte. Drobne naloty na śrubach są dopuszczalne
Cytuj
   
  • Na obu przednich błotnikach na rantach zaprawki + lekki brązowy nalot + drobne rdzawe kropki - tylko na wewnetrznych krawedziach błotników od strony nadkoli (moze sie czepiam) - nowe c5 ruda tam bierze? Tez zdziwienie bo w mojej starej c5 mimo nigdy nie widziałem śladu rdzy
Na krawędziach może schodzić lakier zwłaszcza po lifcie czyli już na eko lakierze. Odpryski od kamieni spowodują korozję. Błotniki mają ocynk także nie powinno być tragedii.
Cytuj
   
  • Bardzo słaby akumulator. Na zimnym silniku tester pokazywał poniżej 12 V, mimo to auto odpaliło bez problemu; pozimom ładowania alternatora prawie na maxa przy włączonym silniku; Auto po zgaszeniu po kilkudziesieciu sek, przeszło w tryb ekonomiczny po kilkukrotnym przesunieciu fotela  . Podobno akumulator ma rok. Obawiam sie że w takim wypadku problem z ładowaniam ale może ten model tak ma
Możliwe lub akumulator trzeba podładować do 16V jeżeli nie jest żelowy
Cytuj
   
  • Zawieszenie reaguje poprawnia na zmiany wysokości co prawda wejscie z dolnego serwisu na normal zajeło mu dość długo - pompa chodziła z 40 sek - nie wiem czy to dobrze swiadczy o pompie. Sfery dość twarde jak dla mnie.
Trzeba sprawdzić układ bo faktycznie trochę długo. Może mało oleju w układzie.
Cytuj
   
  • Fotel ma brzydką szrame na lewym boczku siedziska - ale ogólnie stopień zuzycia z plasików nie jest zły choć jak na auto za prawie 50k można by sie spodziewać wiecej
Normalka przy ekoskórze niemniej przy takim przebiegu jasna ekoskóra nie powinna mieć takich zniszczeń
Cytuj
   
  • Ładne opony/felgi + ładne zimówki
Jak dla mnie jeśli chodzi o te na zdjęciu to koszmar - wyglądają jak kołpaki.
Cytuj
Niestety na razie nie mam porównania z innymi C5 z tych roczników wiec może się czepiam ....W środę sie nim przejade i odstawiam go do ASO (jest naprzeciw salonu mazdy/mercedesa) na przegląd.
« Ostatnia zmiana: Listopad 14, 2022, 22:20:30 wysłana przez Błażej Banisz »

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 000
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2339 dnia: Listopad 14, 2022, 20:20:25 »
Rdza C5 X7 atakuje dużo chętniej niż starsze C5.

Co do akumulatora i ładowania. Raczej wszystko jest ok. Normalne gdy auto długo stoi. Tam jest moduł szacowania naładowania.

Offline Łukasz Bugaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 HDI Exclusive CrossTourer
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2340 dnia: Grudzień 12, 2022, 14:06:04 »
Jeżeli ktoś szuka, to pojawiło się chyba ciekawe Criollo: https://www.otomoto.pl/oferta/citroen-c5-2-0hdi-163km-exclusive-criollo-maly-przebieg-ID6F8prE.html#gallery-open

Niestety sedan.

Na pierwszy rzut oka wygląda racjonalnie. U tego dealera ktoś z forum chyba pracował/pracuje?

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2341 dnia: Grudzień 13, 2022, 14:10:56 »
Już sprzedany. Akurat ja wystawiałem te ogłoszenie :-)
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Łukasz Bugaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 HDI Exclusive CrossTourer
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2342 dnia: Grudzień 14, 2022, 09:59:38 »
Szybka piłka :) Aż dziwne, że trafił do sieci – jednak warto przeglądać w poszukiwaniu ciekawostek.

Offline Łukasz Bugaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 HDI Exclusive CrossTourer
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2343 dnia: Styczeń 09, 2023, 07:49:20 »
Pojawiła się kolejna interesująca wersja, ale jednocześnie budząca wątpliwości: https://www.otomoto.pl/oferta/citroen-c5-3-0b-211km-exclusive-xenon-skora-nav-grzane-fotele-masaz-hifi-full-opc-ID6FcXY9.html. Wygląda jak Criollo, ale skóra czarna. Do tego kompletny brak emblematów z tyłu, no i te felgi.
 
Żeby było ciekawie, to bardzo podobnie wygląda ogłoszenie egzemplarza, którym osobiście mógłbym być bardziej zainteresowany: https://www.otomoto.pl/oferta/peugeot-508-rxh-163km-xenon-led-park-assist-head-up-masaz-grzane-skory-navi-full-ID6Fd4eu.html. Tak na szybko, to nie znalazłem pochlebnej opinii o Autokomisie Veyron.

Napiszcie co widzicie.

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2344 dnia: Styczeń 09, 2023, 08:09:11 »
Przy tym C5 zdjęcia są mocno przerobione. Skóra jest brązowa ale zdjęcia tego nie oddają. Tylne lampy w klapie są poliftowe a na błotnikach przedliftowe. Klapa pewnie malowana, oby tylko ona.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 685
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2345 dnia: Styczeń 09, 2023, 11:39:21 »
Jako użytkownik wersji z crolio powiem, że to normalne. W zimie nawet przy otwartym dachu skóra ma odcień czarny. Ciemno brązowy robi się jak jest więcej światła czyli od wiosny. Na zdjęciach kolor widać przy otwartych drzwiach na boczkach. Taki kolor ma skóra przy lepszym świetle.
Auto ze Szwajcarii wiec przebieg niski ale faktycznie tył mógł być robiony bo trzeba na czymś zarobić.

Offline Łukasz Bugaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 HDI Exclusive CrossTourer
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2346 dnia: Luty 23, 2023, 17:15:30 »
Na wstępie przepraszam za trochę off-topic. Jednak chciałbym się do Was zwrócić z pytaniem, gdyż forum Peugeot Klub Polska niestety milczy na ten temat. Otóż zastanawiam się nad zamianą swojej C5 2007 2.0 HDI (161 tys. przebiegu) na coś nowszego. Pierwotnie miał być X7, ale jak wyżej pisaliście nie ma to za bardzo sensu, bo nie będzie on szczególnie lepszy. Pomyślałem o 508 RXH jako kuszącej alternatywie, gdyż w bonusie mam ciekawą hybrydę z niższym spalaniem, no i z egzemplarzem od rocznika 2015 będę mógł 4 lata dłużej wjeżdżać do centrum Warszawy. Jeździłem takim i mi odpowiada. Chciałbym jednak mieć go w jasnym wnętrzu, a takich mało. Znalazłem jednak coś takiego: https://www.otomoto.pl/oferta/peugeot-508-2-0-hdi-rhx-hybryd4-4x4-nawi-panoramadach-ID6Fjt0V.html. Wydaje się ładny, ale jest daleko i szybki wyskok, żeby go zobaczyć nie wchodzi w grę. Zastanawiam się jednak czy gra jest warta świeczki, żeby dopłacać jakieś 54 tys. zł (mogę nawet zostawić swój w rozliczeniu) do samochodu, który ma ciut większy przebieg od mojego. Owszem jest nowszy, no i fajnie się nim jeździ. Tym niemniej te 508 chyba nie są wolne od problemów z korozją, choć w RXH może być lepiej pod tym względem z uwagi na plastiki na nadkolach, gdzie najczęściej pojawia się ruda po kamieniach. Gdybyście byli tak mili, to byłbym niezmiernie wdzięczny za pomoc w dwóch kwestiach:

1. Czy na pierwszym rzut oka ten egzemplarz w ogóle warty jest uwagi (sprowadzony w 2019 przez dealera Peugeot i od tego czasu użytkowany przez jedną osobę, która go serwisowała w autoryzowanym serwisie). Podobno zadbany, malowany był tylny błotnik, ale bez szpachtli.

2. Czy dobrze myślę, że zamiana z C5 na 508 RXH jeszcze trzymała by się kupy, jeżeli ten RXH miałby niższy przebieg od mojego. W przeciwnym wypadku lepiej dać sobie spokój i dbać o swoje hydro (BTW to hydro jak długo jeszcze będzie „bezawaryjne”, bo słyszałem, że jak zacznie coś się dziać, to może pójść lawina. U mnie na razie cisza, spokój).

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2347 dnia: Luty 23, 2023, 17:28:11 »
Hybrid4 jest tylko z silnikiem 163KM więc to Euro5. Wydaje mi się na 90%, że Euro6 (AdBlue) nie było w hybrydzie.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Łukasz Bugaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 HDI Exclusive CrossTourer
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2348 dnia: Luty 23, 2023, 17:52:01 »
Zgadza się, ale w planach mają wpuszczać także samochody z pierwszą rejestracją w 2015 roku, więc jak kupować to od tego rocznika, który ma być traktowany jak Euro6 :)  Niestety tylko do 2030 roku. Później szlaban. Mój ma być wpuszczany do połowy 2026 roku. Więc RXH daje +4 lata jazdy, ale tylko egzemplarze od 2015 roku. Wcześniejsze RXH dają +2 lata jazdy, czyli do 2028 roku.

Offline Maciej Madej

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 326
  • Skąd: Wyżyna Lubelska
  • Posiadany samochód: Citroën, C8, 2.2 HDi ML6CL, 2005, Exclusive
  • Zainteresowania: motoryzacja, elektroniczne nowinki, gry komputerowe, auto detailing
  • Miejscowość: Wyżyna Lubelska
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2349 dnia: Luty 23, 2023, 21:32:11 »
RXH ma skrzynię MCP. Pytanie, czy jesteś ją w stanie zaakceptować.

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

Citroën C8 2.2 HDi (FÁP) Exclusive Gris Aluminium - produkcja listopad 2005
342000 km
Motul 8100 X-Clean+ 5W30