Bardzo, ale to bardzo dziękuję Wam za cenne wskazówki i cierpliwość w znoszeniu moich ciągłych pytań
Właśnie cały czas się zastanawiam czy jest sens zamiany. Wczoraj byłem moją starą C5 na przeglądzie i stan jest bardzo dobry. Z drugiej strony problem z częściami pewnie może trochę doskwierać, no i jeszcze chwila i będzie to auto niesprzedawalne. Zawsze też chciałem mieć nowe C5 i to właśnie w jasnym wnętrzu. Po Waszych wcześniejszych komentarzach nastawiłem się na skórę, bo powinna być trwalsza od ekoskóry.
Jak się człowiek nastawia na jasne wnętrze ze skóry + panoramę, to z tego co obserwowałem wybór niestety jest dość ograniczony i z biegiem czasu będzie coraz trudniejszy. Przebiegi rosną, samochody się zużywają, a najnowsze z 2017 r. do super nowych bądź co bądź już nie należą.
Ten konkretny egzemplarz jest o tyle fajny, że chyba ma max dostępne wyposażenie za wyjątkiem Corillo. Do sprawdzenia czy jest kamera cofania, ale jak ma nawigację w Kombi, to chyba powinna być.
Powiem Wam, że wyciągnąłem stare foldery C5 ze strychu. Byłem w salonie w połowie 2017 jak sprzedawali ostatnie sztuki. Dostałem ofertę na ostatni w Warszawie C5 BHDI 150 KM Tourer Exlusive. Jasne ekoskróty w środku, czarny kolor zewnętrzny. Z dodatkami i skromnym rabatem był do wzięcia za 122 500 zł (katalogowo 125 540 zł). Wówczas skórzana biała tapicerka była za dopłatą 5 000 zł, a panorama 3 500 zł. Zestaw Hi-Fi, jaki też jest w tym egzemplarzu, był za 2 500 zł. Myślę, że musiałbym się nastawić na długie poszukiwania i cierpliwe, by znaleźć co podobnego do tego z ogłoszenia, czyli max wypas, przebieg do 130 tys. i w miarę sensowna historia + stan.
Co mnie trochę martwi to ta skrzynia. Mam katalog z 2012 roku i tam są dane dot. zużycia paliwa silnika 2.0 HDI 160. Tourer w manualu to 6,8 (cykl miejski), 4,4 (cykl pozamiejski) i 5,3 (cykl mieszany). W automacie ten silnik to już 9,0 (cykl miejski), 5,7 (cykl pozamiejski) i 6,9 (cykl mieszany). Żeby było jeszcze śmieszniej to dane dla 2.2 HDI 200 (tylko automat) są niższe i wynoszą odpowiednio 8,2; 4,9; 6,1. Nie wiem czy to błąd czy jak. Ale wydaje się, że jeżeli u mnie mam średnią ze 172 tankowań na poziomie 6,58. To w powyższym automacie będę musiał się liczyć z minimum +1 litr na 100 KM.
Co do rzeczy jakie będzie trzeba zrobić, to pewnie:
1. Akumulator (był przez nich już ładowany, czyli pewnie do wymiany). No ale on chyba nie ma S&S, czyli jest taki sam, jak u mnie w 136 KM?
2. Opony – są letnie. Drugiego kompletu nie ma. Ja się przesiadłem na wielosezonowe, które tu też bym założył
3. Olej w skrzyni (jaki to koszt?, wiem że są różne metody i nie wiem jaką miałbym wybrać)
4. Filtr paliwa (reszty filtrów i olej na razie bym zostawił, skoro wymienili)
5. Rozrząd. U siebie wymieniałem przy przebiegu 107 213, więc tutaj pewnie w miarę szybko trzeba to zrobić
6. Gumowe dywaniki, ciekawe czy pasują z C5 II?
Jeżeli reszta jest jak mówią i wymieniać dodatkowo za bardzo nic nie trzeba, to i tak wydatki dość konkretne. Z tym że nie oszukujmy się, to wciąż eksploatacja, a samochód chcę użytkować 6/7 lat, więc w każdym prędzej czy później byłyby do poniesienia.