Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.  (Przeczytany 470987 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2400 dnia: Marzec 09, 2023, 18:14:54 »
Samochód nie musi widnieć w raporcie VIN po stłuczce, czy obcierce. Ja kupiłem sprowadzany z Belgii, przez człowieka, który sobie tak dorabia, nie handlarza. Auto miało obcierkę prawym przodem, dostałem komplet zdjęć. Wychodzi na to, że jeśli właściciel nie che naprawiać auta, a firma, która go odkupuje i daje pewnie lepszą cenę niż ubezpieczalnia, to taka szkoda nie jest wpisana w rejestr, tym bardziej jeśli auto opuszcza kraj. Raport, drogi nie jest, więc bym wykupił. Sprawdziłbym najprostszym miernikiem lakier osobiście, choćby takim magnetycznym. Jeśli przebieg jest prawdziwy, wszystko działa, nic nie wskazuje, że auto było jakoś niedbale użytkowane, to chyba warto kupić. Jeśli masz DB i można podłączyć, to też nie zaszkodzi. Zrób jazdę próbną. Sprawdź, czy nic nie stuka w zawieszeniu, jak się ogólnie prowadzi, czy nie ściąga przy jeździe na wprost i hamowaniu, sprawdź wszystkie funkcje typu klima, grzanie szyby, nawiewy itp.
Rozrząd na pewno do roboty. Ja mam rocznik 2015 grudzień i przy przebiegu 136kkm na początku stycznia tego roku robiłem. Pasek nie był już w dobrym stanie, więc te 10 lat lub 220kkm, to raczej można miedzy bajki włożyć. Sprawdź stan tarcz hamulcowych. Mimo, że nie można negocjować ceny, to chociaż będziesz wiedział ile musisz wsadzić na start.
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2401 dnia: Marzec 09, 2023, 19:50:12 »
Do wymiany na pewno tez jest olej w skrzyni. Przy 120k powinna być 2 wymiana. W każdym razie sprawdź jak działa automat. Powinien chodzić idealnie.

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2402 dnia: Marzec 09, 2023, 20:08:30 »
No, bo znając życie nie był wymieniany w ogóle, w końcu tak zapewnia producent, że nie trzeba. Możesz też sprawdzić datę produkcji aku. Ja miałem oryginał Vartę z 11.2015r wymieniłem w listopadzie 2021r, bo uznałem, że sześć lat, to już sporo, a nie chciałem mieć problemów zimą. Jest spora szansa, że jest tam cały czas fabryczny, więc kolejny wydatek. Do jesieni pewnie przejeździ ale później wypadałoby wymienić, a przy funkcji start/stop aku parę groszy kosztuje. Filtry komplet, tak czy siak też bym wymienił. Jeszcze możesz sprawdzić stan płynu chłodzącego i hamulcowego, chociaż przy rozrządzie i tak chłodniczy wymienisz ale to już nie fortuna. No, jeszcze banał ale zobacz w jakim stanie są opony i z jakiego rocznika.W sumie, to pewnie rzeczy, o których wiesz ale warto sobie zrobić listę i odhaczać. Przy zakupie auta jednak emocje są i ważne żeby o wszystkim pamiętać, bo jak się tych rzeczy nazbiera na dzień dobry, to może uznasz, że wolisz szukać dalej.
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 059
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2403 dnia: Marzec 09, 2023, 22:12:34 »
Na coś szczególnego radzicie zwrócić uwagę?
Trwałość jasnego wnętrza to porażka. Jeśli bym ponownie kupował C5 x7 to tylko czarne wnętrze lub brązowe (Corillo). Pod tym kątem zwróć uwagę na "lepiące" się pokrętła regulacji temperatury nawiewów i "lepiący" się panel wokół lewarka biegów, oraz obłażące z farby "rączki" uchwyty zamykania drzwi od środka (wszystkie 4 - czy nie jest już zadrapana farba). Do weryfikacji również przyciski w panelu klimy - czy nie są już mocno przetarte.
Korozja pojawia się często na styku ramki tylnych drzwi z nadwoziem, a dokładniej to tylny górny narożnik ramki drzwi tam gdzie się łączy słupek C z dachem. Rdza jest widoczna na narożniku drzwi (na uszczelce) po ich otwarciu oraz na samej karoserii (górny tylny narożnik otworu drzwiowego - punktowo schodzi lakier)

Poza tym różne opony na obu osiach przy tej cenie to trochę wtopa (Falken, Michelin)
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Łukasz Bugaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 HDI Exclusive CrossTourer
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2404 dnia: Marzec 09, 2023, 23:08:13 »
Bardzo, ale to bardzo dziękuję Wam za cenne wskazówki i cierpliwość w znoszeniu moich ciągłych pytań :)

Właśnie cały czas się zastanawiam czy jest sens zamiany. Wczoraj byłem moją starą C5 na przeglądzie i stan jest bardzo dobry. Z drugiej strony problem z częściami pewnie może trochę doskwierać, no i jeszcze chwila i będzie to auto niesprzedawalne. Zawsze też chciałem mieć nowe C5 i to właśnie w jasnym wnętrzu. Po Waszych wcześniejszych komentarzach nastawiłem się na skórę, bo powinna być trwalsza od ekoskóry.
 
Jak się człowiek nastawia na jasne wnętrze ze skóry + panoramę, to z tego co obserwowałem wybór niestety jest dość ograniczony i z biegiem czasu będzie coraz trudniejszy. Przebiegi rosną, samochody się zużywają, a najnowsze z 2017 r. do super nowych bądź co bądź już nie należą.
 
Ten konkretny egzemplarz jest o tyle fajny, że chyba ma max dostępne wyposażenie za wyjątkiem Corillo. Do sprawdzenia czy jest kamera cofania, ale jak ma nawigację w Kombi, to chyba powinna być.
 
Powiem Wam, że wyciągnąłem stare foldery C5 ze strychu. Byłem w salonie w połowie 2017 jak sprzedawali ostatnie sztuki. Dostałem ofertę na ostatni w Warszawie C5 BHDI 150 KM Tourer Exlusive. Jasne ekoskróty w środku, czarny kolor zewnętrzny. Z dodatkami i skromnym rabatem był do wzięcia za 122 500 zł (katalogowo 125 540 zł). Wówczas skórzana biała tapicerka była za dopłatą 5 000 zł, a panorama 3 500 zł. Zestaw Hi-Fi, jaki też jest w tym egzemplarzu, był za 2 500 zł. Myślę, że musiałbym się nastawić na długie poszukiwania i cierpliwe, by znaleźć co podobnego do tego z ogłoszenia, czyli max wypas, przebieg do 130 tys. i w miarę sensowna historia + stan.
 
Co mnie trochę martwi to ta skrzynia. Mam katalog z 2012 roku i tam są dane dot. zużycia paliwa silnika 2.0 HDI 160. Tourer w manualu to 6,8 (cykl miejski), 4,4 (cykl pozamiejski) i 5,3 (cykl mieszany). W automacie ten silnik to już 9,0 (cykl miejski), 5,7 (cykl pozamiejski) i 6,9 (cykl mieszany). Żeby było jeszcze śmieszniej to dane dla 2.2 HDI 200 (tylko automat) są niższe i wynoszą odpowiednio 8,2; 4,9; 6,1. Nie wiem czy to błąd czy jak. Ale wydaje się, że jeżeli u mnie mam średnią ze 172 tankowań na poziomie 6,58. To w powyższym automacie będę musiał się liczyć z minimum +1 litr na 100 KM.     
 
Co do rzeczy jakie będzie trzeba zrobić, to pewnie:
1. Akumulator (był przez nich już ładowany, czyli pewnie do wymiany). No ale on chyba nie ma S&S, czyli jest taki sam, jak u mnie w 136 KM?
2. Opony – są letnie. Drugiego kompletu nie ma. Ja się przesiadłem na wielosezonowe, które tu też bym założył
3. Olej w skrzyni (jaki to koszt?, wiem że są różne metody i nie wiem jaką miałbym wybrać)
4. Filtr paliwa (reszty filtrów i olej na razie bym zostawił, skoro wymienili)
5. Rozrząd. U siebie wymieniałem przy przebiegu 107 213, więc tutaj pewnie w miarę szybko trzeba to zrobić
6. Gumowe dywaniki, ciekawe czy pasują z C5 II?

Jeżeli reszta jest jak mówią i wymieniać dodatkowo za bardzo nic nie trzeba, to i tak wydatki dość konkretne. Z tym że nie oszukujmy się, to wciąż eksploatacja, a samochód chcę użytkować 6/7 lat, więc w każdym prędzej czy później byłyby do poniesienia.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 059
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2405 dnia: Marzec 09, 2023, 23:16:35 »
Do sprawdzenia czy jest kamera cofania, ale jak ma nawigację w Kombi, to chyba powinna być.
Chyba jest ale nie ma 100% pewności bo zdjęcia są słabe.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2406 dnia: Marzec 10, 2023, 07:37:10 »
za wyjątkiem Corillo.
 
Co mnie trochę martwi to ta skrzynia. Mam katalog z 2012 roku i tam są dane dot. zużycia paliwa silnika 2.0 HDI 160. Tourer w manualu to 6,8 (cykl miejski), 4,4 (cykl pozamiejski) i 5,3 (cykl mieszany). W automacie ten silnik to już 9,0 (cykl miejski), 5,7 (cykl pozamiejski) i 6,9 (cykl mieszany). Żeby było jeszcze śmieszniej to dane dla 2.2 HDI 200 (tylko automat) są niższe i wynoszą odpowiednio 8,2; 4,9; 6,1. Nie wiem czy to błąd czy jak. Ale wydaje się, że jeżeli u mnie mam średnią ze 172 tankowań na poziomie 6,58. To w powyższym automacie będę musiał się liczyć z minimum +1 litr na 100 KM.     
 
3. Olej w skrzyni (jaki to koszt?, wiem że są różne metody i nie wiem jaką miałbym wybrać)



Prawidłowa nazwa wyposażenia z brązową skórą to Crollio.


Mój HDI 200 w mieście spala właśnie ok 9l ale zaznaczam że ja wykorzystuje parametry tego silnika i jeżdzę raczej dynamicznie. Trasa polska autostrada 140 (niepłynna jazda)  spalanie 7.2 l.
Weź pod uwagę masę C5 X7. HDI200 waży 1800 kg. Gdybym miał wybierać MK2 i X7 to bez wątpienia biorę X7. MK2 ma jeden plus jest większe w środku.


Olej w skrzyni wymień kilka razy statycznie. Wtedy koszt oleju fajnie się rozkłada w czasie.

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2407 dnia: Marzec 10, 2023, 09:08:20 »
Za oryginalny rozrząd (pasek, napinacz, pompa) zapłaciłem 860zł, więc nie majątek. Oczywiście trzeba dodać robociznę.Jeśli chodzi o dywaniki, to polecam takie: https://www.evadywaniki.pl/eva-mats/citro-n/citro-n-c5-2-gen-kombi-2008-2017.htmlMam na przodzie i to są wreszcie takie, które łączą zalety gumowych i welurowych. Nie są tanie ale uważam, że warto.Co do katalogowych wartości spalania, to są chyba minimalne i niełatwo byłoby osiągnąć te 4,4 w cyklu pozamiejskim. Na tzw. "emeryta", jadąc z wiatrem może by się dało  ;) tylko, co to za przyjemność z jazdy, szczególnie takim autem.
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Łukasz Bugaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 HDI Exclusive CrossTourer
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2408 dnia: Marzec 10, 2023, 23:04:55 »
Samochód na chwilę obecną nie jest zarejestrowany i będzie można się przyjechać tylko po hali. Nie można także pojechać do jakiegoś serwisu na oględziny. W zamian jest 21-dniowa gwarancja zwrotu pieniędzy. Mogę go więc kupić i dopiero wtedy dokładnie sprawdzić, ewentualnie oddać jak coś nie będzie grało.
 
Dzisiaj trochę podzwoniłem. Ma jeden wpis gwarancyjny z czerwca 2017 roku przy przebiegu 31 596. W książce serwisowej jest wpis z 27 kwietnia 2017 roku przy stanie licznika 29 665. Wygląda więc w miarę wiarygodnie. Zadzwoniłem nawet do tego niemieckiego serwisu, ale po angielsku z nimi nie można się niestety dogadać.
 
Rozmawiałem też z "Citroen Vorbrodt" i CITROEN PEUGEOT SERWIS JACEK PIÓREK. Jedni i drudzy chwalą ten silnik i skrzynię. Co interesujące, oboje odradzają BHDI, ludzie przyjeżdżają z różnymi problemami. Vorbrodt robi statyczną i dynamiczną wymianę oleju w skrzyni. Piórek tylko statyczną i jest trochę tańszy. U niego rozrząd + olej w skrzyni to jakieś 2 tys. zł. W ASO taka przyjemność to 4,5 tys. zł.
 
Opony to pewnie jakieś 3 tys. zł, czyli w sumie razem z ubezpieczeniem i rejestracją i innymi rzeczami trzeba liczyć ok. 7 tys. zł. Trochę dużo, szczególnie że sam samochód pewnie wart jest coś koło 50 tys. zł niż 55 tys. zł. Aha, potwierdzone po VIN, że nie ma Start&Stop. Na upartego mogę przełożyć akumulator ze swojego :)

Offline Łukasz Bugaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 HDI Exclusive CrossTourer
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2409 dnia: Marzec 12, 2023, 16:29:49 »
Samochód obejrzany.

Środek zadbany i brak oznak opisywanych wyżej negatywnych przypadłości jasnego wnętrza. Po zużyciu widać, że przebieg jak najbardziej realny. Ogólny stan i drobiazgi wskazują na to, że były właściciel o auto dbał. Jest oryginalna instrukcja obsługi oraz plastikowa pokrywa akumulatora. Pierwszy raz ją widziałem w X7, a już myślałem, że ją wycofali po MK II. Zresztą byłym właścicielem była najprawdopodobniej kobieta.
 
Brak oznaków rdzy. Skrzynia rzeczywiście działa bardzo płynnie. Gigantyczna różnica vs MCP. Dobre nagłośnienie (Hi-Fi) i wyciszenie pojazdu. No, ale jest trochę twardszy od mojego. Hydro chodziło płynnie i bez zbędnych opóźnień. Reflektory przednie oryginalne, fabryczne z kwietnia 2015.
 
Niestety przednia szyba nie jest oryginalna (rocznik 2016). Nie miałem czujnika grubości lakieru, ale pod maską nie wyglądał na egzemplarz po kolizji z przodu. Zresztą ma oryginalne lampy przednie. Boczne tylne szyby też nie z rocznika (2013 i 2014). Gdzieś jednak słyszałem, że fabryka może montować chyba do 2 lat wstecz. Nie wiem czy to prawda.   
 
Rozczarowanie Autohero. Środek zadbany, ale z pewnością nie był profesjonalnie czyszczony. Co innego pod maską. Brak możliwości wglądu w dokumenty auta. Teoretycznie nawet nie można go było samemu prowadzić, ale chyba pracownicy i tak to ignorują, bo ja i ktoś inny sami prowadziliśmy auta.
 
Tor nierówny, co pozwoliło sprawdzić, że zawieszenie płynnie chodzi. Jest rzeczywiście trochę twardsze od MK II, ale za to wyciszenie wnętrza zdecydowanie lepsze. Zresztą komfort podróżowania inny i widać, że to samochód nowszy. Samochód trochę znosiło na lewo, choć na lepszym odcinku jechał raczej prosto. Ciężko stwierdzić czy znoszenie nie wynikało z nierówności terenu.
 
Wydawało mi się, że grzanie fotela kierowcy nie działało. Na postoju chyba też powinno działać?

Nawigacja nie pokazała trasy do punktu z Niemiec (zapisanego przez poprzedniego właściciela). Jakiś błąd, że poza obszarem. Czyli mapy trzeba wgrać?

Jest kamera cofania, ale jakoś nie mogłem uruchomić tego pomiaru miejsca przy parkowaniu równoległym. Nie wiem jednak do końca jak to się robi.
 
Pogoda była fatalna i ciężko było sprawdzić klimę. Grzanie działało, ale w moim chyba jest lepsze.

Zgodnie z oczekiwaniami akumulator słaby (z listopada 2018 r.). Kable do klem były jakieś podwójne, inne niż u mnie. Czy je można tak samo łatwo odpinać jak w MK II?

Są gumowe dywaniki :)

Opony przednie z samego końca 2018 (pewnie wymieniane razem z akumulatorem), tylne z 2021 roku. Felgi aż 19 cali! No nie wiem czy to dobry rozmiar na nasze drogi. Szkoda, że nie ma drugiego kompletu i rzeczywiście trochę słabo, że są inne marki na osiach. Klocki OK, choć nie jakoś szczególnie nowe.

Ogólnie wg mnie samochód do brania. Szkoda, że nie można negocjować ceny. Gdyby dorzucili jakieś opony czy coś tam jeszcze, to by człowiek już przełkną tę wycenę.

Jeszcze czekam na raport z pomiaru czujnikiem grubości lakieru. Napisałem też do serwisu w Niemczech. Ciekawe czy odpiszą. 

PS. Czy w X7 nie ma siatki odgradzającej przedział bagażowy od tylnego rzędu siedzeń? W RXH jest taka siatka wysuwana z tylnego rzędu siedzeń.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 059
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2410 dnia: Marzec 12, 2023, 17:52:08 »
X7 ma siatkę. Widocznie nie wybrano tej opcji przy zakupie, bo w standardzie jej nie było.
A mapy pokazywały "poza obszarem", bo stałeś na terenie wewnętrznym.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2411 dnia: Marzec 13, 2023, 10:34:17 »
Nie wiem czy to standard w X7 ale u mnie klema minus jest przykręcana a plusowa na zacisk. Wolałbym jak w mk ll obie na zacisk. Mam ustawioną zbieżność ale też ściąga w zależności od pochylenia drogi więc to chyba normalne. Grzanie fotela działa na postoju ale chwilę trwa zanim się fotel rozgrzeje. Oczywiście silnik musi pracować. Parkowanie równoległe działa następująco: włączasz kierunkowskaz i naciskasz przycisk pomiaru. Przy prędkości do 10km/h (albo 20?) czujniki parkowania mierzą dostępne miejsce i na wyświetlaczu prędkościomierza dostajesz wynik pomiaru.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 059
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2412 dnia: Marzec 13, 2023, 10:47:42 »
Nie wiem czy to standard w X7 ale u mnie klema minus jest przykręcana a plusowa na zacisk.
Obie nadal są na zacisk. Widocznie ktoś podmienił.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Szczepan Mroczko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 29
  • Skąd: Podlasie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 HDI 136KM
  • Miejscowość: Podlasie
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2413 dnia: Marzec 13, 2023, 15:20:54 »
U mnie jest na zacisk a druga przykrecana.  Auto od  nowego

Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2414 dnia: Marzec 13, 2023, 15:26:21 »
Klema minusowa z modułem szacowania naładowania akumulatora u mnie jest skręcana. I w sumie innych nie widziałem.

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2415 dnia: Marzec 13, 2023, 16:01:04 »
No dobrze. Czyli jak chce coś pogrzebać w aucie i potrzebuję odłączyć akumulator to mam odpiąć tylko tę plusowa klemę? Zawsze mnie uczono że najpierw minus potem plus przy odłączaniu. A podłączanie na odwrót. Nawet w moim fordzie taunusie jak podłączyłem najpierw plus potem minut to paliło bezpiecznik. Jak najpierw minut to nic złego się nie działo.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 059
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2416 dnia: Marzec 13, 2023, 20:14:17 »
Ja nie mam modułu dlatego mam zacisk na minusie. Sorry.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Łukasz Bugaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 HDI Exclusive CrossTourer
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2417 dnia: Marzec 14, 2023, 17:02:58 »
Wracając do tematu samochodu. Dostałem raport pomiaru powłoki lakierniczej oraz szyb. Każdy element jest w granicach 120 – 140, czyli nie był powtórnie malowany. Wszystkie szyby są oryginalne i tutaj już może być dyskusja, co to znaczy. Bo oryginalna może i przednia szyba jest, ale z pewnością nie jest fabryczna.
 
Niestety ciężko się z nimi negocjuje. Próbowałem coś osiągnąć poza obniżką ceny, na jaką nie chcą się zgodzić. Żadnych opon na podmiankę nie mają, może akumulator wymienią. Handlowiec szczerze powiedział, że więcej ugram już po zakupie i złożeniu reklamacji (wtedy może pojawić się rabat, bo znalazłem nieujęte niedoskonałości). I pewnie tak właśnie zrobię. Niby na samochód jest branie, no ale w sumie się nie dziwię, bo chyba ciężko byłoby złapać coś podobnego. Można jeszcze wziąć gwarancję na wszystkie układy wozu na 12 msc za 1 tys. zł. W standardzie bez dopłaty dają gwarancję tylko na silnik i skrzynię. Myślicie, że warto ją rozszerzać na wszystkie podzespoły?

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 586
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2418 dnia: Marzec 14, 2023, 19:59:35 »
Ta gwarancja to może być tylko chwyt marketingowy... trzeba by dokładnie przeczytać umowę co za ten 1k PLN dostajesz i jakie są wykluczenia - bez tej wiedzy ciężko określić realną wartość takiej gwarancji. Trzeba wyjść z założenia, że ta gwarancja jest też sprzedawanym produktem i na jej sprzedaży też zarobią. Ile z tego ich zarobku w razie gdyby coś jeszcze wyszło, będziesz w stanie odzyskać, ciężko powiedzieć. Co do reklamacji... to zależy, czy "chcą robić interesy, a nie puszczać brzydkie bąki" i czy mają jakiś dowód świadczący o tym, że o części mankamentów wiedziałeś w chwili zakupu...
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2419 dnia: Marzec 14, 2023, 20:18:32 »
Niestety, ciężkie czasy na kupowanie używki. Wybór mały, ceny wysokie, każdy che ukręcić maksymalny zysk. Szczerze, to myślałem, że to hero lepiej będzie się prezentować. Wiadomo, cena wysoka ale myślałem, że za tym idzie i obsługa i jakość. Tutaj mnóstwo niewiadomych, mnóstwo mankamentów, jak chociażby opony i w zasadzie brak możliwości. Chcesz to bierz, jak nie to inny się trafi  :( Nie namawiam, nie zniechęcam. Auto ma na pewno zalety ale i wady. Jedno jest pewne, z reklamacjami, gwarancją, czy ubezpieczeniem, to wszystko na papierze ładnie wygląda. Jak przyjdzie, co do czego, to zaczynają się schody. Zapiski drobnym druczkiem itp.
Mnie w sierpniu w tyłek wjechał jakiś obywatel Turkmenistanu. Auto na polskich rejestracjach ale brak oc. Na pozór, wszystko pójdzie z funduszu gwarancyjnego ale gdybym nie miał AC, to pewnie do tej pory auto stałoby w warsztacie i wszystko robione by było na taśmę 3M. Masakra, mimo AC, też mnóstwo nerwów zjadłem i czasu upłynęło zanim odebrałem auto z ASO.
Przelicz wszystko, czy Ci się opłaca na chłodno.
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Łukasz Bugaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 HDI Exclusive CrossTourer
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2420 dnia: Marzec 14, 2023, 23:15:23 »
Wiecie, to zależy jak się patrzy. Teraz samochód podobnej klasy to koszt ponad 200 tys. zł. Pytanie czy będzie lepszy od starszej C5? X7 jeszcze chyba nie są aż drogie. Używana Toyota Corolla z podobnego rocznika potrafi być w podobnej cenie lub nawet droższa, a to cała klasa niżej.
 
Wydaje mi się, że ten zadbany egzemplarz jest wart te 51/52 tys., co i tak jest około 1/3 wartości tego samochodu, jak był kupowany jako nowy. Tak patrząc samochód używany nawet po tych cenach nie musi być złym wyborem.

Muszę się po prostu zgodzić przepłacić te 3/4 tys. zł. Na szczęście jestem 1 tys. zł do przodu na podatku i te założone opony pewnie sprzedam za kolejny 1 tys. zł. Jeszcze walczę o wymianę filtra paliwa i takie duperele jak zdobycie historii z niemieckiego serwisu. Mi ten serwis nie odpisuje, ale poprosiłem Autohero o wystąpienie do nich. Szanse, że prześlą mi tę historię uznaję za niewielkie, ale próbować warto.
 
Jeżeli chodzi o samo Autohero to trochę ich rozumiem. Kiedyś mieli podobno ponad 2 tys. aut na placu. Teraz mniej niż 800. Zaczęły się oszczędności, pracowników jest mniej. Kiedyś podobno dawali drugi komplet opon za free i coś tam jeszcze dało się ugrać. Teraz jak jest drugi komplet, to podobno musisz dopłacać. W przypadku tego C5 właścicielka nie dała drugiego kompletu. Nie dała, bo Autohero mogło jej dopłacić tylko jakieś grosze, więc sprzedała go na rynku po wyższej cenie.
 
Ja cały czas sobie tłumaczę, że ciężko będzie znaleźć podobny egzemplarz. Jutro z ciekawości może zobaczę ten wóz: https://www.otomoto.pl/oferta/citroen-c5-2-0d-180km-bogate-wyposazenie-gwarancja-ID6FmxAb.html. Na wejściu schodzą z ceny o 1,2 tys. zł. Ale to od razu widać, że gorzej utrzymany samochód. Fotel kierowcy to jakaś porażka. Ciekawi mnie bardziej jak się odnajdę w czarnym wnętrzu.

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2421 dnia: Marzec 15, 2023, 10:54:41 »
To chyba bym wolał tego z Hero. Jakoś autokomisy wzbudzają we mnie alergię  ;) ;D
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Łukasz Bugaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 HDI Exclusive CrossTourer
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2422 dnia: Marzec 15, 2023, 11:21:46 »
A kiedy kupowałeś swojego BHDI? Ile mniej więcej wówczas chodziły C5 z 2015 roku? Bo dwa lata temu to pewnie było bliżej 40 tys. zł za ładny egzemplarz, a teraz ok. 50 tys. zł. Tak myślę, że właśnie o ok. 10 tys. zł ceny niestety poszły w górę, no chyba że się mylę.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 059
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2423 dnia: Marzec 15, 2023, 11:50:36 »
W 2015 roku nowe C5 kosztowało w salonie ok 110kpln. 4-5 latki były wtedy w cenie około 35-40kpln.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2424 dnia: Marzec 15, 2023, 13:47:43 »
Mój jest z grudnia 2015r, kupowałem w lutym 2021r z przebiegiem ok 93kkm. Wywoławcza cena była 46tyś, udało się zjechać na 43tyś. Komplet opon letnich w zestawie.Nie wiem, czy przypadkiem teraz nie wziąłbym więcej  ;D
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma