Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.  (Przeczytany 456987 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Maciej Madej

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 326
  • Skąd: Wyżyna Lubelska
  • Posiadany samochód: Citroën, C8, 2.2 HDi ML6CL, 2005, Exclusive
  • Zainteresowania: motoryzacja, elektroniczne nowinki, gry komputerowe, auto detailing
  • Miejscowość: Wyżyna Lubelska
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2450 dnia: Marzec 19, 2023, 18:57:35 »
Ale pomysl też, że to jednak element bezpośrednio łączący auto z asfaltem...


Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

Citroën C8 2.2 HDi (FÁP) Exclusive Gris Aluminium - produkcja listopad 2005
342000 km
Motul 8100 X-Clean+ 5W30

Online Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2451 dnia: Marzec 19, 2023, 20:29:23 »
Moja opinia pewnie nie zyska popularności, ale ja prędzej bym poszedł w używaną, ale markową oponę. Wizualnie sprawdzona (stopka, bok, wnętrze) da mi większą pewność niż nowy no-name z kraju bliskiego wschodu, którego może wybulić na większej dziurze, albo który wywali jak się pojedzie szybciej w upalną pogodę.

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2452 dnia: Marzec 19, 2023, 21:00:52 »
No name też bym nie kupił, ale średniej, czy średniej wyższej klasy oponę uznanej marki można kupić za przyzwoitą cenę. Myślę o kwocie 500-600zł za sztukę. Jeśli mam zaoszczędzić 100zł na sztuce, to jednak wolę nową. Ale jak kto woli. Oczywiście wszystko jeszcze zależy, co kto od opony wymaga.
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 000
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2453 dnia: Marzec 19, 2023, 21:10:58 »
Zasadniczo zależy ile kilometrów kto robi w ciągu roku. U mnie używana opona nie ma sensu z racji że starczyłaby może na pół roku - rok?

 Nie mniej u mojego ojca śmiało by mogła być używana. Pewnie i tak by jej nie zużył do ograniczników nim by popękała ze starości.

Online Łukasz Bugaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 HDI Exclusive CrossTourer
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2454 dnia: Marzec 27, 2023, 21:18:15 »
Mam nadzieję, że mogę kontynuować wątek w tym miejscu, gdyż chyba nie będzie na to lepszego miejsca.
 
Otóż samochód dzisiaj do mnie przyjechał. Generalnie ciekawa usługa, bo rzeczywiście szklana laweta go przywiozła. Miły kierowca, z którym można zamienić parę słów + samochód stoi u mnie na parkingu.
 
Zrobiłem tylko małą spokojną rundkę i tutaj nadal bez zastrzeżeń.
 
Umówiłem się do warsztatu na drobiazgowe sprawdzenie. Dokładnie im opisałem, że szukamy jak najwięcej. No i szukaliśmy.
 
Najpierw blacharka i stan podwozia. Tutaj bez zastrzeżeń. Lakier na każdym elemencie oryginalny (słupki też). Podwozie w bardzo dobrym stanie. Brak korozji, śrubki oryginalne, osłony też. Przegięty jest tylko próg z lewej strony (ten do mocowania podnośnika). Być może przy nieumiejętnej wymianie koła ktoś uszkodził.
 
Komora silnika: Najpierw dziwna sprawa, bo uszkodzona jest dźwignia do poluzowania linki zabezpieczenia maski. Jak wcześniej oglądałem samochód, to była OK.
 
W samej komorze ujawnił się wyciek czynnika z chłodnicy klimatyzacji (w połowie jest zapocona, pewnie do wymiany). Do tego wyciek spod pompy wysokiego ciśnienia paliwa (podobno standard w tym silniku, może na razie do obserwacji, ewentualnie sprawdzenie co dokładnie dolega).
 
Z pozostałych rzeczy to zauważyłem nieszczelność kierunkowskazów w lusterkach (są mokre od środka, szczególnie lewy). Zakładam, że do wymiany.
 
Generalnie do tego momentu byliśmy cały czas bardzo pozytywnie nastawieni i pod wrażeniem dobrej ogólnej kondycji auta.
 
Na koniec podłączenie do komputera.
 
Tutaj niestety zaczęły się trochę schody, bo błędów trochę powyskakiwało:
Nieprawidłowa dawka paliwa (P0001), czujnik ciśnienia paliwa (P2291), czujnik temperatury paliwa (P0183), czujnik temperatury powietrza (P0113), Błąd w zawieszeniu (U2005) i czujnik poziomu oleju (P2291). 
 
Najgorzej chyba z tym paliwem. Może trzeba tylko wymienić ten nieszczęsny filtr paliwa i zobaczyć po skasowaniu czy błędy wrócą. Inaczej to już chyba może być grubsza sprawa z wtryskami. Przynajmniej tak mnie poinformowano.
 
Wycieków z hydro nie widzieliśmy, więc błąd zawieszenia może wynika z faktu, że samochód przez ostatnie ok. 4 miesiące głównie stał.
 
Generalnie najpierw szło dość kładko, ale błędy z komputera pogorszyły obraz. Nie pamiętam z mojego starego MKII aż takiej litanii.
 
Napiszcie może coś sądzicie, szczególnie o tych błędach z kompa. Mnie czeka reklamacja i pytanie czy samochód zwracać czy zostawiać. Autko generalnie wciąż sprawia bardzo pozytywne wrażenie, tylko te koszty zaczynają się mnożyć i nie wiadomo jak do sprawy podejdzie Autohero.

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2455 dnia: Marzec 27, 2023, 21:38:13 »
Błędy do wykasowania i zobacz co wróci.
A zagięty rant przedni to standard. Jeszcze nie raz będziesz go prostował.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 685
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2456 dnia: Marzec 28, 2023, 07:15:23 »

 
Tutaj niestety zaczęły się trochę schody, bo błędów trochę powyskakiwało:
Nieprawidłowa dawka paliwa (P0001), czujnik ciśnienia paliwa (P2291), czujnik temperatury paliwa (P0183), czujnik temperatury powietrza (P0113), Błąd w zawieszeniu (U2005) i czujnik poziomu oleju (P2291). 
 
Najgorzej chyba z tym paliwem. Może trzeba tylko wymienić ten nieszczęsny filtr paliwa i zobaczyć po skasowaniu czy błędy wrócą. Inaczej to już chyba może być grubsza sprawa z wtryskami. Przynajmniej tak mnie poinformowano.
 


Błąd zawieszenia wyskakuje zawsze przy skanowaniu, to nie jest problem auta. Błąd czujnika oleju to też błąd systemowy, ponoć aktualizacja softu auta poprawia ten błąd.
Błąd ciśnienia paliwa tu trzeba doprecyzować co wskazał i jak się ponowi to należy ściągnąć apkę FAP podłączyć się podczas jazdy i zrobić loga z ciśnienia pracy zadajnika i czujnika. Bardzo często problemem jest zawór sterujący ciśnieniem, który zaczyna się przycinać.

Online Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 578
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2457 dnia: Marzec 28, 2023, 09:59:21 »
Z tego co widzę ten P2291 od ciśnienia paliwa, wynika z braku odpowiedniego ciśnienia podczas rozruchu, więc jest szansa, że przyczyną był długi postój i po skasowaniu już nie wróci, P0001 to otwarty obwód (przerwa) w obwodzie regulatora ciśnienia paliwa. P0183 zbyt niska wartość podawana przez czujnik temperatury paliwa P0113 również zbyt niska temperatura tym razem powietrza podawana przez przepływomierz, Na początek sprawdził bym po prostu stan wtyczek również przy ECU - dłuższy postój w połączeniu z wilgocią mógł spowodować, że styki zaśniedziały (czasem wystarczy kilka razy rozpiąć i wpiąć). O błędzie zawieszenia Tadeusz już napisał - dokładny opis to "nieprawidłowy odbiór prędkości pojazdu" i każde C5x7 go łapie przy skanowaniu.
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Online Łukasz Bugaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 HDI Exclusive CrossTourer
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2458 dnia: Marzec 28, 2023, 12:51:47 »
W tym błędzie ciśnienie paliwa pokazywało zbyt wolny wzrost ciśnienia (załączam zdjęcie).
 
W przypadku P0001 to co oznacza „otwarty obwód (przerwa) w obwodzie regulatora ciśnienia paliwa”? Możliwy problem z regulatorem ciśnienia paliwa?

Czy część z tego może mieć związek z wyciekiem spod pompy wysokiego ciśnienia paliwa?

Online Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 578
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2459 dnia: Marzec 28, 2023, 14:24:39 »
Opisy błędów zawsze sprawdzam na C4Owners, pokrywają się z tym co mówi DiagBox (przynajmniej w wersji angielskiej, bo z tłumaczeniem na polski to już różnie bywa). Skoro zapalił, to znaczy, że w końcu te minimalne ciśnienie na listwie CR osiągnął. Błąd mógł powstać podczas prób uruchomienia przy padniętym akumulatorze. Obwód otwarty czyli przerwa przy P0001 oznacza albo wypiętą wtyczkę (równie dobrze skorodowane złącze) lub zerwany przewód, chociaż uszkodzenia samego regulatora też nie można wykluczyć.
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Online Łukasz Bugaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 HDI Exclusive CrossTourer
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2460 dnia: Marzec 29, 2023, 09:05:42 »
Próby uruchomienia przy padniętym akumulatorze były bardzo prawdopodobne, gdyż sam akumulator był ładowany w Autohero. Czy więc dobrze rozumiem, że na chwilę obecną warto wymienić filtr paliwa + sprawdzić te wtyczki i po skasowaniu błędy może już nie wrócą. W skrócie to może być „z dużej chmury, mały deszcz”. Dzisiaj rano przy ujemnej temperaturze silnik bardzo ładnie odpalił. Aż byłem zaskoczony, bo myślałem że przy tym akumulatorze będzie problem.
 
PS. Może głupie pytanie przy okazji. Zapaliła mi się dzisiaj rezerwa i zjechałem na stację. Do korka wlewu kluczyk wchodzi tylko do mniej więcej połowy. Aż zgłupiałem. Jedyne co przyszło mi do głowy, to zamarznięta woda w zamku. Ale aż się nie chce wierzyć, że tam się dostała przy myciu auta. Może być jakiś inny powód?

Online Łukasz Bugaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 HDI Exclusive CrossTourer
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2461 dnia: Marzec 29, 2023, 22:48:05 »
W tym korku to była zamarznięta woda, najprawdopodobniej po myciu.

Kwestie mechaniczne wraz z błędami z komputera zostaną zweryfikowane w serwisie wskazanym przez Autohero. Bardzo dziękuję za pomoc w tym względzie.

Średnie spalanie z 26 kilometrowej wycieczki po mieście to wg komputera 9,8 litra/100 km. Rano przy mniejszym ruchu było niewiele ponad 8, po południu w korkach było już dwucyfrowo. Pewnie to nie do końca miarodajne, ale jakiś pogląd już daje. Automat jednak zwiększony apetyt ma, no chyba że muszę się jakoś nauczyć nim jeździć (nie wiem jak jest w X7, ale w MKII komputer mi lekko zaniża spalanie).

Offline Marek Armata

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 85
  • Skąd: Wiocha pod Kielcami
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 PB/LPG rok 2007
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery, słuchawki
  • Miejscowość: Wiocha pod Kielcami
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2462 dnia: Marzec 30, 2023, 07:19:55 »
W moim x7 2.0 bluehdi komputer pokładowy zaniża spalanie o około 0,2-0,3 litra na 100 km w stosunku do rzeczywistego.

Wysłane z mojego ASUS_I002D przy użyciu Tapatalka


Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2463 dnia: Marzec 30, 2023, 10:27:56 »
Rano przy mniejszym ruchu było niewiele ponad 8, po południu w korkach było już dwucyfrowo.
Co prawda mam 2.0 bez blue ale spalanie średnie po mieście to w/g komputera 6,9 a w realu ok 7,8L/100km na dystansie około 3000 km, średnia prędkość 28-29km/h. Liczenie na podstawie 30 km jest mocno niemiarodajne.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Online Łukasz Bugaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 HDI Exclusive CrossTourer
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2464 dnia: Marzec 30, 2023, 23:24:06 »
A kolega Andrzej ma też X7 w automacie? Jeżeli tak, to spalanie 7,8l/100 km w mieście uznaję za bardzo dobry i w pełni akceptowalny wynik. W moim MKII motostat podaje wynik w mieście na poziomie 6,87l/100 km. Tak naprawdę jednak praktycznie nie tankowałem do pełna jeżdżąc tylko po mieście. Myślę więc, że spalanie realnie może być trochę większe. Per saldo automat w X7 mógłby dodawać w mieście od 0,6 do 0,8 litra na 100 km. Jest to OK, szczególnie że poza miastem pewnie dodaje wyraźnie mniej. 

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2465 dnia: Marzec 31, 2023, 08:01:17 »
W x7 mam manual, ale c4 Picasso mam 2.0BHDi z eat6 i jest tak samo.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Online Łukasz Bugaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 HDI Exclusive CrossTourer
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2466 dnia: Marzec 31, 2023, 08:43:41 »
To jednak zmienia postać rzeczy. EAT6 jest oszczędniejsza od AM6. Do tego BHDI jest chyba także trochę oszczędniejszy od zwykłego HDI. Z kolei 2.0 HDI w manualu nie porównywałbym z 2.0 HDI z AM6, bo w automacie na pewno będzie więcej. Pytanie właśnie o ile.

Online Łukasz Bugaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 HDI Exclusive CrossTourer
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2467 dnia: Kwiecień 14, 2023, 08:53:31 »
Byłem samochodem na święta i na dystansie 650 km, gdzie blisko 50% to były autostrady i ekspresówki, ponad 45% drogi krajowe i śladowe ilości miasta, przy średniej prędkości 78 km/h, spalił 6,65 l/100 km. Komputer pokazywał 6,7, czyli po zaokrągleniu idealnie odwzorował spalanie. W podobnych warunkach mój MKII spaliłby pewnie jakieś 0,5 litra mniej. Samochód sporo jechał na 6 biegu (szybko się załącza) i ten w automacie daje chyba lekko wyższe obroty niż w manualu i stąd lekko wyższe spalanie. To subiektywne odczucie, bo pewnie masa i większe opony też coś dodają.
 
Wrażenia z jazdy i użytkowania vs MKII zdecydowanie na plus. Pewnie lepsze wyposażenie robi swoje, ale samochód do tego lepiej się prowadzi, jest lepiej wygłuszony i ma wygodniejsze siedzenia. W kabinie subiektywnie nie odczuwamy mniejszej ilości miejsca. To raczej bagażnik kombi vs hatchback MKII nie sprawia wrażenia szczególnie większego. Załadować można niewiele więcej i wygląda na węższy od poprzednika. Ogólnie jak ktoś się zastanawia czy przesiadka warta zachodu, to moim subiektywnym zdaniem warto, o ile oczywiście znajdzie się coś wartościowego.

Offline Marek Armata

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 85
  • Skąd: Wiocha pod Kielcami
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 PB/LPG rok 2007
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery, słuchawki
  • Miejscowość: Wiocha pod Kielcami
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2468 dnia: Kwiecień 14, 2023, 11:47:03 »
Jakie obroty w manualu w porównaniu do automatu? Ja mam wrażenie że właśnie w mojej EAT6 są niskie (np. przy 130 km/h mam 2 tyś obr/min na 6 biegu)

Wysłane z mojego ASUS_I002D przy użyciu Tapatalka


Online Łukasz Bugaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 HDI Exclusive CrossTourer
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2469 dnia: Kwiecień 14, 2023, 12:45:00 »
Mam starszą skrzynię AM6. Jak sprawdzałem to na 6 biegu przy włączonym tempomacie:
Przy 108 km/h - 2 tys. obr/min
Przy 121 km/h – 2,25 tys. obr/min
Przy 134 km/h – 2,5 tys. obr/min

Może właśnie to zmienili w EAT6 i „magicznie” spalanie spadło. W moim średnio opłaca się jechać szybciej niż 120 km/h patrząc od strony spalania. W starym manualu było podobnie pod tym względem, że nie za bardzo opłacało się jechać szybciej niż 120 km/h, ale dokładnych obrotów nie znam. Może uda mi się jeszcze sprawdzić.

Online Łukasz Bugaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 HDI Exclusive CrossTourer
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2470 dnia: Maj 25, 2023, 15:43:03 »
Widzę wątek trochę martwy, więc może podsumuję moją sytuację. Ostatecznie Autohero uznało większość, jeżeli nie wszystkie moje zastrzeżenia. Kwestie mechaniczne zostały w całości naprawione na ich koszt. Mam praktycznie nową klimatyzację, a samochód pod maską też wygląda jakby niedawno wyjechał z fabryki. Trochę to ich kosztowało, więc sumarycznie samochód na pewno wyszedł mnie poniżej 50 tys. zł i jestem zadowolony z zakupu. Po pierwszej naprawie okazało się, że uszkodzony został przewód odprowadzający paliwo z powrotem do baku (paliwo skapywało na zewnątrz – podobno znana przypadłość). Został już naprawiony nie na mój koszt. Od samochodu jeszcze czuć trochę paliwa, ale mam nadzieję, że to z czasem przejdzie.
 
Sam jak na razie nie poczyniłem większych inwestycji. Wymieniony został olej w skrzyni biegów i filtr paliwa. Podzielone są opinie co do wymiany rozrządu (samochód ma 125 tys. przebiegu i 8 lat, więc teoretycznie wymienić można dopiero za rok), ale pewnie wkrótce się na to zdecyduję.
 
Co interesujące, tak śledzę sobie jeszcze z ciekawości ogłoszenia i od czasu mojego zakupu, czyli przez jakieś ostatnie dwa miesiące, nic z mojej perspektywy ciekawego się nie pokazało. Szczególnie widać, że osoby prywatne zadbanych egzemplarzy raczej nie chcą się pozbywać i po dotychczasowych doświadczeniach z tym autem w ogóle się temu nie dziwię. To jednak pewna świeżość wobec MKII i osobiście z przesiadki jestem bardzo zadowolony. Jednocześnie bardzo Wam dziękuję za pomoc i rady.

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2471 dnia: Maj 25, 2023, 16:49:33 »
No i super, oby auto się sprawowało. Konkretna opinia o autohero, a z rozrządem nie czekaj, jak pisałem wcześniej robiłem w wieku 7 lat przy przebiegu 137kkm i pasek nie był już w dobrym stanie.Lepiej zrobić wcześniej niż za późno.
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma