Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKIII] Ciśnienie w układzie - klima  (Przeczytany 10995 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Bartek Wit

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 X7 2.0 HDI
  • Miejscowość: Poznań
[MKIII] Ciśnienie w układzie - klima
« dnia: Luty 15, 2017, 20:34:29 »
Powitać
Można sprawdzić ciśnienie w układzie klimatyzacji - Lexią ???
« Ostatnia zmiana: Luty 15, 2017, 21:00:11 wysłana przez Bartek Wit »

Offline Artur Winczewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Mazowsze
  • Posiadany samochód: DS5 2.0 HDI, 13. Renault ESPACE V, 16. Było: C5 X7 2.0 HDi, C5 MKII HB 2.0 HDi, XP 2.0HDI, Xsara II, Xantia 1.8, Peugeoty 106, 405, Fiaty i Maluchy
  • Miejscowość: Mazowsze
Odp: [MKIII] Ciśnienie w układzie - klima
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 15, 2017, 21:12:30 »
Tak, jest taka możliwość. Ścieżki Ci nie podam, ale napewno widziałem że ciśnienie jest pokazywane.
Lexija Citroen Peugeot.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MKIII] Ciśnienie w układzie - klima
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 15, 2017, 21:24:49 »
Info chłodzenie /chłodzenie/ standardowe pomiary ..../informacje o chłodzeniu/ klimatyzacja
W sumie mozna to sprawdzic w kilku miejscach. Jutro wrzucę zrzut ekranu.
Edit. Ten przykład powyżej to z zakładki wtrysk
Nie wiem po co ale to ciśnienie mierzone przez presostat nie powie Ci ile masz czynnika, jest to zabezpieczenie przed wzrostem do granicy chyba 30 bar po czym sterownik odcina sprężarkę.
« Ostatnia zmiana: Luty 15, 2017, 21:41:56 wysłana przez Marc Waldemar »

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MKIII] Ciśnienie w układzie - klima
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 15, 2017, 22:17:31 »
Powitać
Można sprawdzić ciśnienie w układzie klimatyzacji - Lexią ???

W której części układu chcesz sprawdzać i co to da?

mati2642

  • Gość
Odp: [MKIII] Ciśnienie w układzie - klima
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 16, 2017, 00:53:03 »
A czy przy takich chlodniejszych dniach nie jest tak że wiatrak nie jest potrzebny ?

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MKIII] Ciśnienie w układzie - klima
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 16, 2017, 06:26:31 »
A czy przy takich chlodniejszych dniach nie jest tak że wiatrak nie jest potrzebny ?
Przy temp. poniżej + 4 stopni sprężarka klimatyzacji sie nie załączy wiec i wiatrak nie bedzie sie kręcił.
BSI uniemożliwi włączenie klimy gdy ciśnienie w obiegu jest niższe od 3 a wyższe od 27 bar. Jeżeli temp na parowniku przekroczy -2 stopnie również chłodzenie zostaje przerwane. Sprawdź napięcie na cewce kompresora a bedziesz pewny czy w danym przypadku BSI zezwoliło lub nie.
« Ostatnia zmiana: Luty 16, 2017, 06:41:51 wysłana przez Marc Waldemar »

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MKIII] Ciśnienie w układzie - klima
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 16, 2017, 07:18:23 »
Sprawdź napięcie na cewce kompresora a bedziesz pewny czy w danym przypadku BSI zezwoliło lub nie.

A nie lepiej podlączyć się kompem i "zobaczyć zezwolenie"? Chyba wygodniej....

Profilaktycznie chcę zobaczyć co i jak z klimą .... sprężarka się załącza klima chłodzi a wiatrak STOI ... nie działa błędów brak

Lepiej poczekać do wiosny (temperatury na plusie  tak jak Waldek pisze), dopiero wtedy sprawdzić "organoleptycznie"....chłodzi/nie chłodzi. Nic więcej profilaktycznie nie wyczytasz z pojedyńczego ciśnienia.
Chcesz sprawdzać ciśnienia to tylko podłączyć dwa manometry w układ... wtedy można cokolwiek wyciągnąć wnioski o pracy układu.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MKIII] Ciśnienie w układzie - klima
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 16, 2017, 17:05:50 »
Temp. +7 włączam klimę w automacie przekaźnik "strzela" klima się załącza wiatrak stoi powietrze chłodne leci ale bardzo delikatnie .... jedna rurka od klimy letnia a druga wręcz gorąca !!
Temp. zewnętrzną możesz "podgrzać" dotykając palcem czujnika zewnętrznego w lusterku i słuchać czy Ci się sprzęgiełko kompresora załączy ale to tylko na próbę bo czujnik parownika czuwa. Z tego co piszesz to kompresor działa skoro piszesz że rurka jest gorąca więc dostał pozwolenie, problem jest z wentylatorem który się nie kręci, sprawdz w DB jak z nim sprawa wygląda. To że powietrze leci delikatnie może oznaczać ochronę przed oblodzeniem parownika.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MKIII] Ciśnienie w układzie - klima
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 16, 2017, 17:26:51 »
Najpierw panowie, kontrola "wiatraka" diagnoskopem.... ma załączać się pierwszy bieg. Potem kontrola klimy dwoma manometrami, jak zastartuje kompresor, oczywiście.

+7 to za mała temperatura do prób, zaraz wyłączy się kompresor od wzrostu cisnienia lub zalodzenia parownika....

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MKIII] Ciśnienie w układzie - klima
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 16, 2017, 19:10:00 »
Odłącz czujnik temp. plynu system przejdzie w tryb awaryjny, sterownik bedzie myślał ze temp. cieczy jest 96 stopni i powinien załączyć wentylator. Bedziesz juz miał jakiś punkt odniesienia.
« Ostatnia zmiana: Luty 17, 2017, 08:30:37 wysłana przez Marc Waldemar »

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MKIII] Ciśnienie w układzie - klima
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 16, 2017, 20:12:04 »
Na termostacie są 2 czujniki chyba na wskaźnik i do kompa (sterownik) zielony i czarny.... jutro zobaczę z tym czujnikiem,być może wtyczka na wentylu nie styka ?
To bedzie zielona wtyczka od czujnika temp. Ale czarna ....? Albo prościej rozgrzej silnik i zobacz czy wentylator Ci sie załącza.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MKIII] Ciśnienie w układzie - klima
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 16, 2017, 21:30:33 »
Uwalony wentylator nie pokazuję usterki/błędu ??  w większości macie tu wiedzę i rację ale chyba bez speca od klim się nie obejdzie...
Błędu związanego z wentylatorem lub klimą nie pokazuje (Lexia)

I tak jest prawidłowo. Nie wszystko obejmuje autodiagnostyka. Tylko test i obserwacja zachowania wentylatora....

Odłącz czujnik temp. plynu system przejdzie w tryb awaryjny, sterownik bedzie myślał ze temp. cieczy jest 85 stopni i powinien załączyć wentylator. Bedziesz juz miał jakiś punkt odniesienia.

A po chińskiego ciula....ma to robić! Naprawić wentylator nalezy. Ma wykonać test z powodzeniem...

A może to spalony bezpiecznik pod maską....

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MKIII] Ciśnienie w układzie - klima
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 16, 2017, 23:22:48 »
Uwalony wentylator nie pokazuję usterki/błędu ??  w większości macie tu wiedzę i rację ale chyba bez speca od klim się nie obejdzie...
Błędu związanego z wentylatorem lub klimą nie pokazuje (Lexia)

I tak jest prawidłowo. Nie wszystko obejmuje autodiagnostyka. Tylko test i obserwacja zachowania wentylatora....

Odłącz czujnik temp. plynu system przejdzie w tryb awaryjny, sterownik bedzie myślał ze temp. cieczy jest 85 stopni i powinien załączyć wentylator. Bedziesz juz miał jakiś punkt odniesienia.

A po chińskiego ciula....ma to robić! Naprawić wentylator nalezy. Ma wykonać test z powodzeniem...

A może to spalony bezpiecznik pod maską....
Ależ Grzegorzu jak to nie ma autodiagnostyki systemu chłodzenia błędy P0480, P0481, P0482, P0483 ....84 ...85, P0495, P0493, P0494 ..... dodam że są to błędy dotyczące tylko wentylatora .... zwarcie jak najbardziej może oznaczać spalony bezpiecznik.
Bartek jeśli chcesz zrobić test DB to normalne że nie chodzi na 1 biegu. Jak widzisz czasami lepiej stanąć po drugiej stronie kabla.
« Ostatnia zmiana: Luty 16, 2017, 23:46:31 wysłana przez Marc Waldemar »

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MKIII] Ciśnienie w układzie - klima
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 17, 2017, 07:24:22 »

Ależ Grzegorzu jak to nie ma autodiagnostyki systemu chłodzenia błędy P0480, P0481, P0482, P0483 ....84 ...85, P0495, P0493, P0494 ..... dodam że są to błędy dotyczące tylko wentylatora .... zwarcie jak najbardziej może oznaczać spalony bezpiecznik.
Bartek jeśli chcesz zrobić test DB to normalne że nie chodzi na 1 biegu. Jak widzisz czasami lepiej stanąć po drugiej stronie kabla.

Szanowny "dyskutancie", zgadzam się,  tak są numerki błędów od "wentylatora", z tym nalezy wiedzieć nie obejmują kontrolą samego wentylatora (nie ma w nim zainstalowanych procesów kontroli)....może nieprecyzyjnie napisałem.
Szanowny kolega ma na pewno swoje "metody diagnostyki", szanuję za wiedzę, ale mając Lexie/DB dlaczego mamy nie wykorzystać tego narzędzia.


PS: Jeśli odłączymy czujnik temperatury to sterownik wejdzie wtryb awaryjny - pytanie na którym biegu załączy wentylator? Jeśli nie na pierwszym to duda blada i nie sprawdzimy wentylatora na biegu 1-szym.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MKIII] Ciśnienie w układzie - klima
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 17, 2017, 08:22:27 »

Ależ Grzegorzu jak to nie ma autodiagnostyki systemu chłodzenia błędy P0480, P0481, P0482, P0483 ....84 ...85, P0495, P0493, P0494 ..... dodam że są to błędy dotyczące tylko wentylatora .... zwarcie jak najbardziej może oznaczać spalony bezpiecznik.
Bartek jeśli chcesz zrobić test DB to normalne że nie chodzi na 1 biegu. Jak widzisz czasami lepiej stanąć po drugiej stronie kabla.

Szanowny "dyskutancie", zgadzam się,  tak są numerki błędów od "wentylatora", z tym nalezy wiedzieć nie obejmują kontrolą samego wentylatora (nie ma w nim zainstalowanych procesów kontroli)....może nieprecyzyjnie napisałem.
Szanowny kolega ma na pewno swoje "metody diagnostyki", szanuję za wiedzę, ale mając Lexie/DB dlaczego mamy nie wykorzystać tego narzędzia.


PS: Jeśli odłączymy czujnik temperatury to sterownik wejdzie wtryb awaryjny - pytanie na którym biegu załączy wentylator? Jeśli nie na pierwszym to duda blada i nie sprawdzimy wentylatora na biegu 1-szym.
Sam korzystam z interfejsu ale jak ktoś kiedyś napisał "mieć interfejs a umieć sie nim posługiwać to ..." w Twoim wypadku brak wiedzy jak działa wentylator sterowany liniowo przez elektronikę plus babol w DB który daje możliwość testu na 1 biegu (niemożliwe).
Co do testu z odpieciem czujnika to bedzie sie kręcił z max prędkością (to nie drugi bieg :-) a 80%.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MKIII] Ciśnienie w układzie - klima
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 17, 2017, 10:06:55 »
O Tym babolu z "pierwszym biegiem" słyszałem, znam (nie wiem jakich modeli dotyczy/brak praktyki)....ale to nie usprawiedliwia aby nie korzystać z diagnoskopu. Znając, że wentylator ma sterowanie przekształtnikowe możemy domniemywać, że po udanym teście wentylatora na wyższych biegach (test polega na narastaniu prędkości obrotowej), wentylator jest sprawny (oraz jego sterowanie).
Stwierdzenie "mieć...a umieć..." niczego nie usprawiedliwia. To tylko skłania mnie albo do "nauki" albo oddania do tych co wiedzą (a z tym też kiepsko...).

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MKIII] Ciśnienie w układzie - klima
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 17, 2017, 12:33:15 »
Grzesiu, zacznijmy od babola. W DB jest opcja testu dla wentylatora na 1 biegu i na 2 biegu jak wiemy pierwszy nie działa. Sama nazwa "bieg" została niepoprawnie przetłumaczona na nasz język.
W języku fr. VITESSE ma znaczenie dwuznaczne oznacza bieg lub prędkość, moze być np. BOITE DE VITESSE czyli skrzynia biegów lub VITESE DE VHL. czyli prędkość samochodu. Jako ze sterowanie wentylatorem jest prostą linią pochyłą nie ma na niej charaktrystycznych schodków początek oznaczono jako PV czyli PETITE VITESSE czyli mała prędkość  i koniec GV GRAND VITESSE czyli duża prędkość, w tłumaczeniu ktoś pomylił prędkość z biegiem - trochę to zagmatwane. Jako ze nasza linia pochyla ma " niezliczoną liczbę prędkości" wybrali jeden punkt który w DB pełni role "drugiego biegu" mozna go odczytać na wykresie ale nie mam go pod ręką. Sterowanie liniowe zostało wymuszone aby ograniczyć emisje spalin poprostu chłodzi tyle ile musi nie pobierając nadwyżki prądu, podejrzewam ze wszystkie auta chłodzone w ten sposób bedą miały nie aktywny 1 bieg diagnostyki w DB. Pózniej zapodam jakieś rysunki.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MKIII] Ciśnienie w układzie - klima
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 17, 2017, 12:46:20 »
Ja jestem lepszy a Grzegorz lepszejszy. Spokojnie kolego na początek sprawdź  bezpieczniki F1 i F21 w BSM i przekaźnik na wentylatorze bo chyba nie chcesz nowego wiatraka odrazu kupować.

EDIT. O skasowałeś posta ...

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MKIII] Ciśnienie w układzie - klima
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 17, 2017, 12:59:05 »
Pisałem że przez następne 20 postów będziecie se dogryzać kto lepszy..... ;D
Czyli bezpieczniki do sprawdzenia i kostka łączenia przy wentylach ??

Jakie dojście do przekaźnika na wentylatorze ?
Ciulowe

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MKIII] Ciśnienie w układzie - klima
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 17, 2017, 13:10:49 »
No i ten od głównego zasilania MF1

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MKIII] Ciśnienie w układzie - klima
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 17, 2017, 14:04:37 »
No i ten od głównego zasilania MF1

Właśnie na niego zwróć uwagę, trza podnieść (wychaczyć z zaczepów) BSM z obudowy....

Dostęp świetny, Waldek co narzekasz, po zdjęciu zderzaka... :P

My sobie z Waldkiem NIE dogryzamy, ale się wywyższamy mundrościami przed Wami, żebyście nas szanowali i uważali za bogów.... ;D

"Klimatem" się nie przejmuj, nie dotyczy Twojego problemu. Nie chcę być prorokiem, pojawienie się błędów to albo kable/wtyczki albo uszkodzenie BSM-a....mało sie znam i mi nie wierzcie we wszystko co piszę.... :D

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MKIII] Ciśnienie w układzie - klima
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 20, 2017, 11:05:34 »
Wiedza kosztuje, moja porada też.... ;D

Wentylator do wymiany, raz działa raz nie, nie? Skontroluj przekaźnik (duzy, wiszący na przewodach) w obudowie przed chłodnicą - jest to załączający prąd do wentylatora....może on winny

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MKIII] Ciśnienie w układzie - klima
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 20, 2017, 14:45:29 »
Taki, są jego odmiany dla wersji różnych modeli....

U mnie przegniła elektronika wentylatora.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MKIII] Ciśnienie w układzie - klima
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 20, 2017, 17:02:39 »
Kupię wymienie ... zobaczymy  - pzdr
Sprzedam ci patent aby nie zdejmować zderzaka, zdejmij tylko dolną osłonę chłodnicy oczywiście najpierw dolną silnika.
« Ostatnia zmiana: Marzec 20, 2017, 17:34:04 wysłana przez Marc Waldemar »

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MKIII] Ciśnienie w układzie - klima
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 20, 2017, 20:48:43 »
A tej środkowej osłony plastikowej się nie ściąga ?? tej pomiędzy lampami
Kiedyś ktoś ją ściągnął bo widziałem i to na ty forum ja nie wiem jak.