Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Czyszczenie układu dolotowego 2.0HDI  (Przeczytany 45758 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: Czyszczenie układu dolotowego 2.0HDI
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 30, 2018, 18:42:46 »
Silnik EW10 ma chyba pompę powietrza wtórnego - też nie wiem czy wszystkie wersje tego silnika, bo ostatnio ktoś pisał, że wersja ze zmienną fazą wałka ssącego  (silnik RFJ) - i tej pompy też nie ma. Ale pompa powietrza wtórnego nie ma nic wspólnego z egr i dolotem, tylko z wydechem - dostarcza powietrze atmosferyczne przed katalizator, aby dopalić resztki węglowodorów i szybciej podnieść temp. gazów w katalizatorze w pierwszej minucie po rozruchu, kiedy silnik pracuje na wzbogaconej mieszance..
Pozdrawiam,
Lech

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 848
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: Czyszczenie układu dolotowego 2.0HDI
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 22, 2021, 21:39:54 »
A czy ma ktoś może manual czyszczenia dolotu w 2.0 hdi 163KM?. I czy zauważył ktoś różnice w pracy silnika bądź mocy silnika po wyczyszczeniu dolotu?

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 353
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Czyszczenie układu dolotowego 2.0HDI
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 22, 2021, 21:42:49 »
Jeśli dolot jest zawalony to różnica jest ewidentna. Zmienia się charakterystyka silnika, bo siłą rzeczy powietrze swobodniej dostaje się do cylindrów. Zwłaszcza 1-go i 4-tego.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Michał Chmura

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 426
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: Czyszczenie układu dolotowego 2.0HDI
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 06, 2021, 09:00:29 »
W wersji 163 Km  listwa paliwowa chyba jest na kolektorze także dochodzi jej demontaż jak się nie mylę.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 243
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Czyszczenie układu dolotowego 2.0HDI
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 06, 2021, 09:53:16 »
MkIII od 2008r. do chyba 2012 kiedy zakończono tę wersję silnikową - nie miało egr. Ja mam auto z profilu od nowości, a więc bez ingerencji w układ i  egr nie ma.
Nie chce mi się wierzyć bo na pewno spełnia co najmniej EURO4 a wtedy musi być egr. Po prostu nie miałeś z nim problemów i tyle. Poza tym w benzynie bez turbiny w zasadzie nie ma nagaru w kolektorze. Co innego THP.
Mylisz się. Nie musi mieć EGR. Można funkcje EGR zrealizować za pomocą zmiennych faz rozrządu. Przynajmniej w benzynie. W Diesslu to może być nieco trudniejsze tą technologią. Dlatego może tak ochoczo jej silniki wysokoprężne nie dostają.

Sama idea EGR jest chora.

 Mam auto Euro 6d-temp które nie ma EGR fabrycznie...  ;) A przynajmniej nie widzę go tam.

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 848
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: Czyszczenie układu dolotowego 2.0HDI
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 24, 2021, 12:47:38 »
Ija się przymierzam do czyszczenia kolektora dolotowegow2.0 HDi 163KM w ds5. Jakieś komplikacje po drodze mogą wystąpić? Na co zwrócić szczególną uwagę?

Offline Michał Chmura

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 426
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: Czyszczenie układu dolotowego 2.0HDI
« Odpowiedź #31 dnia: Maj 07, 2022, 10:47:53 »
I jak czyściłeś kolektor?