Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Pasjonat z Wrocławia potrzebny do ogarnięcia C5 3.0  (Przeczytany 4217 razy)

0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.

Offline Jakub Waskan

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk I 3.0 V6 manual
  • Miejscowość: Wrocław
Pasjonat z Wrocławia potrzebny do ogarnięcia C5 3.0
« dnia: Marzec 04, 2017, 16:55:57 »
Dzień dobry.
Jestem nowym użytkownikiem forum i pomimo poszukiwań nie znalazłem tego czego szukałem.
Czy zna ktoś z Was lub czy ktoś potrafiłby mi ogarnąć cytrynkę?
Potrzebuję pomocy we Wrocławiu.
Nietety nie znam się zbyt na mechanice a tan mojej cytrynki jest co raz gorszy.  :(
Byłem u kilku mechaników lecz wyjeżdzałem od nich z autem w jeszcze gorszym stanie.
Chciałbym nawiązać kontakt z osobą, która naprawdę zna to auto, usiądzie i doradzi mi co robić dalej.
Kilka razy jeździłem aż do Katowic do mechanika ale to mimo wszystko trochę za daleko.

Proszę o pomoc.

Jeżeli znajduje się już taki temat na forum proszę o przekierowanie lub podpowiedź jak go znaleźć.

Pozdrawiam
Kuba

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Odp: Pasjonat z Wrocławia potrzebny do ogarnięcia C5 3.0
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 04, 2017, 18:34:04 »
Napisz co sie konkretnie dzieje z samochodem. Jest tu kilku wlascicieli V6, pomoga chociaz slowem i wlasnym doswiadczeniem.
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Offline Jakub Waskan

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk I 3.0 V6 manual
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Pasjonat z Wrocławia potrzebny do ogarnięcia C5 3.0
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 07, 2017, 17:13:01 »
Witam.
Pierwszy problem mam z przepustnicą. Po odkręceniu okazało się, że przewód jest urwany i został zaklejony taśmą izolacyjną. Co to za przewód i co mogę z nim teraz zrobić?

Pzdr

Offline Jakub Waskan

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk I 3.0 V6 manual
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Pasjonat z Wrocławia potrzebny do ogarnięcia C5 3.0
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 07, 2017, 17:34:55 »
Kolejny problem.
Lejące się pokrywy zaworów.
Jest jakiś sposób żeby je na dłuższy czas uszczelnić?
czytałem trochę starych postów i zauważyłem, że to częsty problem.
Coś się zmieniło może w tej kwestii?

Dzięki
 

Offline Bartek Brzoza

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 222
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 v6 exclisive
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Pasjonat z Wrocławia potrzebny do ogarnięcia C5 3.0
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 08, 2017, 20:17:06 »
Pierwszy problem to chyba odma, wystarczy zwykły wąż gumowy odporny na olej, a uszczelnienia pokryw to jedynie jakis dobry silikon. Trzeba tez zobaczyć z czego dokładnie leci bo może trzeba rozrząd ściągać

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Odp: Pasjonat z Wrocławia potrzebny do ogarnięcia C5 3.0
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 08, 2017, 20:49:38 »
Urwany przewód/wąż, to tak jak napisał kolega, najprawdopodobniej część odmy. Musisz dokładnie obejrzeć całą wiązkę odm pod maską i spróbować albo to pokleić albo dostać nowe/używane. Co do cieknących pokryw zaworów, to żaden typowy silikon, tylko specjalna masa uszczelniająca:

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3116302120180-70_31414_10-O15913-uszczelniacz-silikonowy.html

U mnie jeździ na tym już chyba piąty rok. Została jedna do uszczelnienia.
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Odp: Pasjonat z Wrocławia potrzebny do ogarnięcia C5 3.0
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 08, 2017, 22:28:41 »
Do uszczelnienia tylko silikon victror reinz. 100% pewnosci
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Odp: Pasjonat z Wrocławia potrzebny do ogarnięcia C5 3.0
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 09, 2017, 09:44:16 »
Do uszczelnienia tylko silikon victror reinz. 100% pewnosci

Właśnie link do takiego produktu podałem powyżej :-). W Inter Cars występuje właśnie jako część zamienna tych uszczelek.
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Marek_S

  • Gość
Odp: Pasjonat z Wrocławia potrzebny do ogarnięcia C5 3.0
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 09, 2017, 14:39:25 »
Nie napisałeś że u nas byłeś a poprzednicy urwali Ci gniazdo do diagnostyki  8) Nie cieknie już teraz mam nadzieje a hamulce działają idealnie

Offline Jakub Waskan

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk I 3.0 V6 manual
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Pasjonat z Wrocławia potrzebny do ogarnięcia C5 3.0
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 11, 2017, 07:16:13 »
Nie chciałem poruszać tego tematu na forum ale Pan zaczął  :)
Tylne pokrywy nie były nawet ruszone. Po rozebraniu olej był w gniazdach na świece przy podszybiu. Ciekną dalej.
Nie ukrywam, że jestem zawiedziony i jests mi bardzo przykro, ale trudno. Jakoś będę musiał się tym zająć samemu.
Gniazdo wyrwane, to fakt, aczkolwiek mechanik we Wrocławiu połączył się z silnikiem.
Hamulec przedni w październiku przy przeglądzie przestał działać (dobrze, że diagnostyk był znajomym). Oczywiście już naprawiony.

Dziękuję Panowie za odpowiedzi.
Wczoraj wyjąłem całą wiązkę odmy i jak nie trudno zgadnąć przewody były kruche jak szkło. Dzisiaj wymiana na przewody gumowe olejowe i mam nadzieję, że po sprawie.
Dostać nowe to cud  ;D
Czy po wymianie cewek błędy po odpięciu aku same się wykasują czy muszę jechać do magika i go podpiąć?

Co do uszczelnień to pierwsze pokrywy wykręca się bez problemu. Co z tymi pod spodem?

Dzięki za pomoc  :)

« Ostatnia zmiana: Marzec 11, 2017, 07:46:51 wysłana przez Jakub Waskan »

Marek_S

  • Gość
Odp: Pasjonat z Wrocławia potrzebny do ogarnięcia C5 3.0
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 11, 2017, 12:33:01 »
Uszczelnialiśmy przednią bo lała jak wściekła a tylna nie była sprawdzana bo jest pod kolektorem a taki był duży wyciek z przedniej że sądziliśmy że to tylko to wiec żeby kosztów nie mnożyć  nie zajrzeliśmy pod kolektor , nasz błąd przyznaje ale dziwne jest ze obydwie się rozciekły .
Chciałem zrobić standardową kontrole Lexia ale gniazdo było wyrwane z obudowy ponadto stwierdziłem że nie było w gnieździe napięcia, dzwoniłem wtedy się dowiedziałem że bagażnik też nie działa ale nie było zlecenia na naprawę. wiec nie szukałem .
Co do hamulców jak pamiętam gumki były wymienione, oczyszczone, nasmarowane  a w tylnych zaciskach nie było prowadzeń na pręt trzymający klocki . dorobiliśmy gniazda ale ciekawy jestem co się stało z tymi przednimi hamulcami może więcej konkretów ? z czystej ciekawości pros.ze napisać
Ja robię np, takie sprawy jak zrobienie sterownika na off , klonowanie sterowników , usuwanie egr i fap i takie inne jak mody itp . Też należy pamiętać że to stare auto  na szczęście u mnie wszystko działa oprocz tej szwabskiej skrzyni mającej napady poszarpywania na szczęście przenosi napęd tak że nic z nią nie robię. Miałem kłopoty z tymi plastikowymi przewodami ale nie rozpadły się wiec nałożyłem samoklejącego termoskurcza i trzyma .
« Ostatnia zmiana: Marzec 11, 2017, 13:13:41 wysłana przez Marek Spychalski »

Offline Jakub Waskan

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk I 3.0 V6 manual
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Pasjonat z Wrocławia potrzebny do ogarnięcia C5 3.0
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 11, 2017, 12:40:20 »
Dobrze Panie Marku.
Zostawmy ten temat.
Nie ukrywam, że Pana warsztat sporo mi pomógł z cytryną a tym razem może był to poprostu wypadek przy pracy i kwiestia złej komunikacji między warsztatem a mną.
Forum, moim zdaniem, nie służy do wyjaśniania takich spraw lecz do pomocy niekumatym  :)

Pozdrawiam
 

Offline Jakub Waskan

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk I 3.0 V6 manual
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Pasjonat z Wrocławia potrzebny do ogarnięcia C5 3.0
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 11, 2017, 13:05:55 »
Wracając do tematu.
Czy po wymianie cewek wystarczy wypiąć akumulator żeby komputer przestał pokazywać błąd czy niezbędne jest podpięcie pod lexie?

Marek_S

  • Gość
Odp: Pasjonat z Wrocławia potrzebny do ogarnięcia C5 3.0
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 11, 2017, 13:16:53 »
Teraz niestety Lexia ale takie sprawy robi się po odpięciu klemy ale uwaga na to żeby system się uśpił , nie pamiętam czy w tym wypadku ale po 5 uruchomieniach powinien wygasić komunikat i zapisać jako sporadyczny

Offline Jakub Waskan

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk I 3.0 V6 manual
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Pasjonat z Wrocławia potrzebny do ogarnięcia C5 3.0
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 11, 2017, 15:46:35 »
Dziękuję za informacje  :)


Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Odp: Pasjonat z Wrocławia potrzebny do ogarnięcia C5 3.0
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 11, 2017, 17:11:23 »
Z usuwaniem bledow to roznie bywa. U mnie np. po wymianie cewek nie kasuje sie sam nawet po 20 uruchomieniach, wiec konieczne usuniecie albo Lexia albo zwyklym ELM 327.
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Offline Bartek Brzoza

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 222
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 v6 exclisive
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Pasjonat z Wrocławia potrzebny do ogarnięcia C5 3.0
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 11, 2017, 18:21:58 »
u mnie po wymianie cewek nie miałem dostępu do lexi to odłączyłem akumulator i nie wyświetlało checka. Ale błąd w kompie był widoczny jako odległy.

Offline Jakub Waskan

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk I 3.0 V6 manual
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Pasjonat z Wrocławia potrzebny do ogarnięcia C5 3.0
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 15, 2017, 18:01:32 »
Witam.
Udało mi się poskładać moje cudo  ;)
Pytanko od razu:
rozumiem, że po wymianie cewek a nie wykasowaniu błędów silnik nadal będzie pracował nierówno do czasu zdiagnozowania?

Pozdrawiam

Offline Bartek Brzoza

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 222
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 v6 exclisive
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Pasjonat z Wrocławia potrzebny do ogarnięcia C5 3.0
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 15, 2017, 18:45:23 »
hmm z tego co pamiętam to powinien już równo chodzić ale dalej będzie się świecić check

Offline Jakub Waskan

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk I 3.0 V6 manual
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Pasjonat z Wrocławia potrzebny do ogarnięcia C5 3.0
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 15, 2017, 18:57:19 »
To niedobrze.
U mnie pali się check, wyświetla "antipollution" i nierówno pracuje. Ewidentnie brakuje mu jakiegoś garka.

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Odp: Pasjonat z Wrocławia potrzebny do ogarnięcia C5 3.0
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 15, 2017, 19:05:48 »
To niedobrze.
U mnie pali się check, wyświetla "antipollution" i nierówno pracuje. Ewidentnie brakuje mu jakiegoś garka.

No to trzeba podłączyć pod komputer i pokaże błąd na którym cylindrze jest missfire. Powinno pokazać P300 i analogicznie P30x, gdzie x to numer cylindra, na którym jest wypadanie zapłonów.
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Offline Jakub Waskan

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk I 3.0 V6 manual
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Pasjonat z Wrocławia potrzebny do ogarnięcia C5 3.0
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 15, 2017, 19:30:57 »
Tak jutro zrobię.
Dzięki Panowie za pomoc  :)

Offline Jakub Waskan

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk I 3.0 V6 manual
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Pasjonat z Wrocławia potrzebny do ogarnięcia C5 3.0
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 22, 2017, 16:32:40 »
Witam.
W piątek udało mi się wykasować błędy i przez weekend cieszyć się jako tako z jazdy.
W poniedziałek jadąc przez miasto raz dodałem na 3/4 gazu.
Od razu błąd "antipollution" drżenie samochodu itp.
Dojechałem do domu i wczoraj po odpaleniu nie było drżenia ale błąd "anti" się wyświetlał.
Zdiagnozowałem auto i chciałbym żebyście pomogli mi zinterpretować błędy i napisać jak je wyeliminować.
Poniżej zamieszczam zdjęcie wydruku błędów.
Dzięki z góry za Waszą nieocenioną pomoc :)
Aha. Wczoraj wieczorem błąd "anti' zniknął sam i narazie się nie pojawił  :o

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Pasjonat z Wrocławia potrzebny do ogarnięcia C5 3.0
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 22, 2017, 17:29:32 »
Jak drżenie auta to brak zapłonu w cylindrze, sprawdź świece (wymiana?), skontroluj wtyk 1- szej cewki i przewody, wymień cewkę na 1-ym cylindrze.
Skasować błędy i obserwować dalej zachowanie sond... po usunięciu usterki wypadania zapłonów.
Do sprawdzenia obw grzania sondy 2 ....

Skąd opis w tytule "RFN", czy my mówimy o 2,0 czy 3,0?
« Ostatnia zmiana: Marzec 22, 2017, 18:07:46 wysłana przez Grzegorz Mościszewski »

Offline Jakub Waskan

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk I 3.0 V6 manual
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Pasjonat z Wrocławia potrzebny do ogarnięcia C5 3.0
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 22, 2017, 20:55:52 »
Mówimy jak najbardziej o 3.0. Nie wiem co diagnosta kombinował ale mówił coś, że komputer sam sobie wybierał z którym komputerem w aucie chce się połączyć. Czyli dał jakieś ogólne wyszukiwanie po marce tylko i pozwolił mu działać.
Jeżeli chodzi o 1 cylinder to jest tak jak zaznaczyłem niżej na zielono? Bank 1 jest od strony chłodnicy?

Aha. I ciekawostka, którą od dawna uważałem za mało istotną. KOPIE!! przy wysiadaniu z auta  :(
Powiązanie jakieś z niedziałającą cewką?

Odnośnie świec to tydzień temu wymieniałem wszystkie przy okazji wymiany cewek.