Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Pasjonat z Wrocławia potrzebny do ogarnięcia C5 3.0  (Przeczytany 4216 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Pasjonat z Wrocławia potrzebny do ogarnięcia C5 3.0
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 22, 2017, 21:32:58 »
Po  co ja się produkuje? Diagnosta odczytał....a kto naprawiał?  Kto będzie "schylał się" pod samochód? Nie będę ojca dzieci robić... :P

Krótko, "kopanie" nie ma powiązania z cewkami...
Cewka pewnie dokonała żywota...skontrolować przerwę świec.
Sondy do kontroli....
Tak, to jest 1 cylinder...

Offline Jakub Waskan

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk I 3.0 V6 manual
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Pasjonat z Wrocławia potrzebny do ogarnięcia C5 3.0
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 22, 2017, 21:36:54 »
No ja naprawiał  8)
On tylko błędy zczytał żebym wiedział co i jak. Niestety narzeka na brak czasu żeby się zająć cytrynką a po drugie to ja już w mechaników przestałem wierzyć i sam się za to zabierm powoli  ;)

Marek_S

  • Gość
Odp: Pasjonat z Wrocławia potrzebny do ogarnięcia C5 3.0
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 26, 2017, 13:26:08 »
To stado błędów prawdopodobnie wynika  LPG , bo wystąpiła podczas jazdy na LPG i przy dodaniu gazu możliwe że wypadanie zapłonu  też z tym jest związane , jak bym zrobił wykasowanie parametrów wyuczonych przejechał w trybie miejskim 10 km jak zaleca lexia a potem porządnie zestroił instalkę . Ja długo walczyłem z LPG żeby parametry korekt były poprawne , dopiero wtryskiwacze hana jak i IG1 po przeróbkach zakonczyły problemy z LPG , to silnik dość histeryczny bo spełnia normy euro 4 wiec o każdą pierdolę się czepia . Jeszcze się zastanawiam nad tymi wyciekami czy on ma drożną odme ? bo przy popękanych przewodach powinno być pełno oleju .

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Pasjonat z Wrocławia potrzebny do ogarnięcia C5 3.0
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 26, 2017, 13:53:29 »
No ja naprawiał  8)
On tylko błędy zczytał żebym wiedział co i jak.

No i jak historia dalej...pochwal się , co zrobiłeś? Czy ja się produkuję "w powietrze".....

To stado błędów prawdopodobnie wynika  LPG , bo wystąpiła podczas jazdy na LPG i przy dodaniu gazu możliwe że wypadanie zapłonu  też z tym jest związane...

Ty to wiesz , ja się domyślam..... patrząc tylko na "efekt" drgania silnika to sam to znasz....

Reszta błędów , tak, nie mogą się wszystkie sondy naraz "zepścić". Stąd najpierw cewka potem obserwacja na benzynie....

Marek_S

  • Gość
Odp: Pasjonat z Wrocławia potrzebny do ogarnięcia C5 3.0
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 28, 2017, 20:20:59 »
Sam jestem pasjonatem swojego C5 , po prostu lubie tego wieloryba i chyba on mnie też bo fajnie się jeździ .  ;D ;D

Offline Jakub Waskan

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk I 3.0 V6 manual
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Pasjonat z Wrocławia potrzebny do ogarnięcia C5 3.0
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 28, 2017, 20:34:09 »
Jak to w powietrze  ;)
Każda rada jest dla mnie cenna i staram się jak mogę żeby to ogarnąć  ;D
Wymieniłem cewkę, wtyczka nie ma przerwanych przewodów, ale nie sprawdziłem czy ma napięcie. W weekend postaram się to zrobić. Świece są nowe.
Niestety auto dalej drga.
Nie pokazuje już błędu "anti" ani innych wcześniejszych błędów.
Może to urwana łapa silnika? Gaszenie silnika również nie jest płynne tylko porządnie nim trzepnie zanim zgaśnie. Łapy od strony rozrządu były wymieniane przez Pana Marka ale nie wiem jak druga strona.

Panie Marku,
co do odmy to po jej rozebraniu wyglądała na drożną. Wewnątrz była delikatnia zaolejona ale nie była zatkana. Teraz są nowe przewody i są raczej drożne.
Pewnie będę się musiał do Pana wybrać do diagnozy i ustawienia instalacji.

Offline Jakub Waskan

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk I 3.0 V6 manual
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Pasjonat z Wrocławia potrzebny do ogarnięcia C5 3.0
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 28, 2017, 20:38:04 »
Co do wycieków to wydaje mi się, że są spod tych głowic. Żeby je rozebrać muszę demontować rozrząd?
Co trzeba zrobić żeby je zdjąć?

Marek_S

  • Gość
Odp: Pasjonat z Wrocławia potrzebny do ogarnięcia C5 3.0
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 28, 2017, 20:42:31 »
Zapraszam , poduszka jest jeszcze pod spodem przy długiej półosi , skrzynia biegów i drążek przy przedniej poduszce olejowej. Proponuje zakup ELM327 do diagnostyki silnika , koszt niewielki a błędy czy parametry pokaże . Prosty sposób na sprawdzenie drożności odm , zapalić silnik i zobaczyć czy na bagnecie dmucha jak nie to drożna . Dziwi mnie to że tak puściły uszczelki na pokrywach i to dwóch ja na szczęście mam to szczelne .  Głowic czy pokryw ? przednia nie leje ?

Offline Jakub Waskan

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk I 3.0 V6 manual
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Pasjonat z Wrocławia potrzebny do ogarnięcia C5 3.0
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 28, 2017, 20:49:14 »
Proszę mnie poprawić jeżeli się mylę.
Pokrywy to te pierwsze od góry (4 sztuki)(?) i one leją się napewno. Ta przednia niestety też trochę.
Pod nimi przypadają głowice (2 sztuki) jedna na dwie pokrywy tak? Wydaje mi się, że one również nie są szczelne.

Marek_S

  • Gość
Odp: Pasjonat z Wrocławia potrzebny do ogarnięcia C5 3.0
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 28, 2017, 21:00:49 »
Pokrywy to ta przednia z tworzywa czarna , pod kolektorem jest metalowa , pod nimi są głowice a potem blok silnika ... rozciekło się co w końcu ?

Offline Jakub Waskan

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk I 3.0 V6 manual
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Pasjonat z Wrocławia potrzebny do ogarnięcia C5 3.0
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 28, 2017, 21:07:56 »
W takim razie wszystko co Pan wymienił  :(

Marek_S

  • Gość
Odp: Pasjonat z Wrocławia potrzebny do ogarnięcia C5 3.0
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 28, 2017, 21:17:56 »
rany to juz kosztowne ,,,,

Offline Jakub Waskan

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk I 3.0 V6 manual
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Pasjonat z Wrocławia potrzebny do ogarnięcia C5 3.0
« Odpowiedź #37 dnia: Marzec 28, 2017, 23:09:58 »
Tak mi się też wydaję. Ale zapewne będę musiał to zrobić.  :(

Marek_S

  • Gość
Odp: Pasjonat z Wrocławia potrzebny do ogarnięcia C5 3.0
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 28, 2017, 23:31:50 »
ja jednak dokładnie bym wymył i szukał gdzie zaczyna się ten wyciek a uszczelnialiśmy specjalną płynna uszczelką do misek tak że dziwne ze tam tez leje .

Offline Łukasz Kaczmarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 153
  • Skąd: Rumia
  • Posiadany samochód: Citroen C5 3,0 V6 Exlusive automat, 2005r
  • Zainteresowania: Motoryzacja, akwarystyka, ogrodnictwo, wędkarstwo
  • Miejscowość: Rumia
Odp: Pasjonat z Wrocławia potrzebny do ogarnięcia C5 3.0
« Odpowiedź #39 dnia: Kwiecień 18, 2017, 22:16:23 »
Przeczytałem cały temat i chciałbym jeszcze się upewnić. Lexia wykaże mi, która cewka padła?

Marek_S

  • Gość
Odp: Pasjonat z Wrocławia potrzebny do ogarnięcia C5 3.0
« Odpowiedź #40 dnia: Kwiecień 19, 2017, 00:26:45 »
Tak