Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Nierówna praca zimnego silnika 2.0 HDI  (Przeczytany 10237 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Arkadiusz Kania

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 153
  • Skąd: Malbork
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break 2.0 16v LPG 2001r. Citroen C5 Break 2.0HDI 107KM FAP 2002r.
  • Zainteresowania: Militaria, mechanika, elektryka, elektronika, historia
  • Miejscowość: Malbork
Nierówna praca zimnego silnika 2.0 HDI
« dnia: Kwiecień 06, 2017, 20:00:32 »
A więc pod długiej bezawaryjnej pracy moja cytrynka na wiosnę się skwasiła  ;) A mianowicie gdy odpalam zimny silnik nierówno pracuje, trwa to nie dłużej niż 30 sek. Później wszystko wraca do normy. Wciśnięcie gazu niweluje to. Dziś po pracy zauważyłem że przy rozruchu delikatnego dymka puściła. Świece żarowe wymieniałem latem zeszłego roku także na razie nie wydają się podejrzane. Przy dużych mrozach paliła bezproblemowo. Kilka dni przed pojawieniem się tych objawów czyściłem przepływomierz i wszystko było okej. Po wyczyszczeniu także. Może ktoś z was miał podobną przypadłość i podsunie jakiś pomysł? Jutro sprawdzę świece żarowe. W Lexii robiłem test przekaźnika świec i słychać że pracuje. Od razu ktoś z większą wiedzą ode mnie niech oceni parametry na screenach z Lexii  :)

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Nierówna praca zimnego silnika 2.0 HDI
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 06, 2017, 23:26:34 »
Może być świeca żarowa, może być któryś z wtrysków. Nalej jakiegoś dodatku do czyszczenia układu paliwowego.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Krzysztof Kalinowski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDi 2004 Break
  • Zainteresowania: Turystyka górska
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Nierówna praca zimnego silnika 2.0 HDI
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 07, 2017, 08:03:55 »
U mnie było podobnie. Najpierw pracował nierówno na zimnym silniku. Dalej po ok 5 tys. km zaczął pracować nierówno również na ciepłym silniku. Skończyło się na regeneracji 2 wtryskiwaczy.

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Odp: Nierówna praca zimnego silnika 2.0 HDI
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 07, 2017, 11:14:12 »
3 wtrysk masz poza tolerancja. W psa liczymy od skrzyni biegów. Zrób jeszcze zrzuty na totalnie zimnym i rozgrzanym
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Natan Masny

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 21
  • Skąd: Kwidzyn
  • Posiadany samochód: C5 Mk1 break, Xsara Picasso, Ford explorer.
  • Miejscowość: Kwidzyn
Odp: Nierówna praca zimnego silnika 2.0 HDI
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 07, 2017, 15:19:33 »

Na początek można wgrać plik do poprawy pracy na zimnym silniku .

Marek_S

  • Gość
Odp: Nierówna praca zimnego silnika 2.0 HDI
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 08, 2017, 07:30:41 »
Korekty straszne dziwne ze w miarę pali , ile ma przebiegu ?

Offline Arkadiusz Kania

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 153
  • Skąd: Malbork
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break 2.0 16v LPG 2001r. Citroen C5 Break 2.0HDI 107KM FAP 2002r.
  • Zainteresowania: Militaria, mechanika, elektryka, elektronika, historia
  • Miejscowość: Malbork
Odp: Nierówna praca zimnego silnika 2.0 HDI
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 08, 2017, 20:38:55 »
Na prośbę Bartka dodaję parametry na ciepłym i zimnym silniku. Sorki za jakość zdjęć ale pogoda nie ułatwiła mi tego . Przebieg 380 000tys. i nadal daje radę  ;D
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 08, 2017, 20:53:03 wysłana przez Arkadiusz Kania »

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Odp: Nierówna praca zimnego silnika 2.0 HDI
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 08, 2017, 22:03:58 »
Jeżeli 1 zdjęcie jest na zimno a 2 na ciepło to przyczyna raczej tkwi w świecach. Korekty plus 5 to jeszcze nie widziałem. Ostatnio w passacie b6 wtrysk stanol kolkiem to pokazywalo 3.5 ale to wina programu. Arku weź multimetr do ręki. Sprawna świeca ma rezystancje około 1 ohma. Np 150 ohmow jeszcze świeca działa ale juz lipa totalna. Jak nic nie pokaże to swieca kaput.
Ps mimo wszystko 2 i 3 wtrysk dal bym do regeneracji te wartosci sa za duze nawet na rozgrzanym. posprawdzaj jeszcze wartosci korekcji powinny byc bliskie zeru a jak sa na delikatnym minusie to juz bajka
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 08, 2017, 22:53:09 wysłana przez Bartłomiej Trocha »
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Nierówna praca zimnego silnika 2.0 HDI
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 09, 2017, 00:33:27 »
Sprawdź świecę na 4 cylindrze, możesz sprawdzić kompresję na cylindrach. Co do wtrysków to jak już to daj wszystkie do sprawdzenia, korekty nie są złe.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Arkadiusz Kania

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 153
  • Skąd: Malbork
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break 2.0 16v LPG 2001r. Citroen C5 Break 2.0HDI 107KM FAP 2002r.
  • Zainteresowania: Militaria, mechanika, elektryka, elektronika, historia
  • Miejscowość: Malbork
Odp: Nierówna praca zimnego silnika 2.0 HDI
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 09, 2017, 14:05:10 »
Tak dokładnie pierwsze jest na zimnym, drugie na ciepłym. Dziś sprawdzę w końcu świece. Dobrze by było gdyby to tylko świeca

Edit:
A więc świece sprawdzone wszystkie mają po 1 Ohm także są sprawne. Czyżby trzeba skłaniać się ku wtryskom ?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 09, 2017, 16:12:01 wysłana przez Arkadiusz Kania »

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Nierówna praca zimnego silnika 2.0 HDI
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 10, 2017, 00:11:14 »
Teoretycznie świece ok, odłącz przekaźnik od świec i zobacz czy tak samo zapali.
Mogą być wtryski, może być kompresja. Jeśli masz możliwość to daj do sprawdzenia jeśli nie to zamień wtryski miejscami.

U mnie był podobny objaw, przyczyna może być odmienna od twojej, na początku po uruchomieniu też pracował nierówno, wymieniłem świecę było lepiej ale nadal na jednym przez chwilę nie pracował, po około 3 latach zaczął mocniej i to podczas jazdy, po zdjęciu głowicy okazało się że był pęknięty tłok na 4 cylindrze. Z korekt wychodziło że leje 2, bo pokazywał +5, a wyszło że nie pracował 4.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Arkadiusz Kania

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 153
  • Skąd: Malbork
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break 2.0 16v LPG 2001r. Citroen C5 Break 2.0HDI 107KM FAP 2002r.
  • Zainteresowania: Militaria, mechanika, elektryka, elektronika, historia
  • Miejscowość: Malbork
Odp: Nierówna praca zimnego silnika 2.0 HDI
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 23, 2017, 12:33:43 »
A więc winowajcą całego zamieszania była obudowa filtra paliwa. Była w niej nieszczelność na wtyczce od czujnika niskiego ciśnienia. Po dłuższym postoju i ostygnięciu silnika ( co mylnie interpretowałem) zapowietrzał się. Także stwierdzam że zamienniki obudowy są marnej jakości ;)