Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Chiptuning 2.0HDI błąd P0234 wymiana turbiny na większą  (Przeczytany 8244 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Tomek Dzwigulski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII Grandtour 2010 2.0 HDI 163KM
Chiptuning 2.0HDI błąd P0234 wymiana turbiny na większą
« dnia: Kwiecień 23, 2017, 17:43:57 »
Właśnie rozstałem się z FAPem. Wytrzymał 200tys km. Przy okazji fachowiec odpiął EGR i popracował nad oprogramowaniem. Podniósł moc i moment a samochód nie kopci. Jeszcze go nie hamowałem ale ma być podobno  ok.190KM i 450Nm (z 163KM i 340Nm) i chyba jest bo samochód dostał kopa. Kłopot że mocno dociskając powyżej 2500 zaczyna wyskakiwać błąd przeładowania turbiny P0234 i odcina na chwilę dodawanie gazu.Później można dalej szybko jechać ale ostrożniej dociskać i działa normalnie. Przypuszczam że przyszedł czas na turbinę. Najechany przebieg plus podniesienie jakiegoś jej parametru o 0,2 przez fachowca zaraz ją dobije. Rozważam 2 opcje regenerować słabszą czy zainstalować turbinę większą np z silnika 2.2HDI o mocy 200KM.
Czy do silnika (163/340) dWłaśnie rozstałem się z FAPem. Wytrzymał 200tys km. Przy okazji fachowiec odpiął EGR i popracował nad oprogramowaniem. Podniósł moc i moment a samochód nie kopci. Jeszcze go nie hamowałem ale ma być podobno  ok.190KM i 450Nm (z 163KM i 340Nm) i chyba jest bo samochód dostał kopa. Kłopot że mocno dociskając powyżej 2500 zaczyna wyskakiwać błąd przeładowania turbiny P0234 i odcina na chwilę dodawanie gazu.Później można dalej szybko jechać ale ostrożniej dociskać i działa normalnie. Przypuszczam że przyszedł czas na turbinę. Najechany przebieg plus podniesienie jakiegoś jej parametru o 0,2 przez fachowca zaraz ją dobije. Rozważam 2 opcje regenerować słabszą czy zainstalować turbinę większą np z silnika 2.2HDI o mocy 200KM.
 Czy do silnika (163/340) da radę zamontować turbosprężarkę z modelu silnika (200/450)? Czy to byłoby dobrym rozwiązaniem?
zamontować turbosprężarkę z modelu silnika (200/450)? Czy to byłoby dobrym rozwiązaniem?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 14, 2019, 22:21:13 wysłana przez Błażej Banisz »

dziara

  • Gość
Odp: Chiptuning 2.0HDI błąd P0234 wymiana turbiny na większą
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 23, 2017, 17:59:39 »
A tak z ciekawości to ile zapłaciłeś za te modyfikacje?

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 746
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Chiptuning 2.0HDI błąd P0234 wymiana turbiny na większą
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 23, 2017, 19:21:17 »
Moim zdaniem to jest to jednak nie do konca dobrze zrobiony program. Strojenie było na hamowni?

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: Chiptuning 2.0HDI błąd P0234 wymiana turbiny na większą
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 23, 2017, 19:28:48 »
Zrobienie dobrego programu to nie tylko podniesienie ciśnienia turbo i zwiększenia dawki paliwa.
Dobry program powinien być dopasowany do danego samochodu. Zrobienie nowej mapy albo poprawienie fabrycznej zajmuje trochę czasu na hamowni bo każda zmiana musi być sprawdzona, dopiero na nowej mapie można się bawić w ciśnienia, czasy i ilość wtrysku, pod warunkiem, że pozostałe el jak wtryskiwacze, turbo, sprzęgł itp są w dobrym stanie.

Offline Tomek Dzwigulski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII Grandtour 2010 2.0 HDI 163KM
Odp: Chiptuning 2.0HDI błąd P0234 wymiana turbiny na większą
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 23, 2017, 20:45:15 »
W sprawie hamowni to słuszna uwaga. Muszę podjechać i może skorygować nieco program u mojego magika. Za wycięcie FAPa i chip tuning zapłaciłem, pod Warszawą, 1300 PLN.

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Chiptuning 2.0HDI błąd P0234 wymiana turbiny na większą
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 23, 2017, 21:00:24 »
jaka cena - taki efekt. Jak nie był hamowany w trakcie, to dostałeś gotowca.
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Chiptuning 2.0HDI błąd P0234 wymiana turbiny na większą
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 24, 2017, 08:34:09 »
Paweł dobrze przeczytałeś? Program + fap + egr za 1300zl. Bez hamowania.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Chiptuning 2.0HDI błąd P0234 wymiana turbiny na większą
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 24, 2017, 09:43:59 »
I rozumem że swoje auto też byś oddał na zrobienie programu bez hamowni.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 952
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Chiptuning 2.0HDI błąd P0234 wymiana turbiny na większą
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 24, 2017, 09:49:13 »
skąd teraz wiedzieć ile KM auto miało przed i ile ma po?

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Chiptuning 2.0HDI błąd P0234 wymiana turbiny na większą
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 24, 2017, 10:39:39 »
Przypominam, że tematem postu kolegi jest dylemat:

Rozważam 2 opcje regenerować słabszą czy zainstalować turbinę większą np z silnika 2.2HDI o mocy 200KM.
Czy do silnika (163/340) da radę zamontować turbosprężarkę z modelu silnika (200/450)? Czy to byłoby dobrym rozwiązaniem?

Po co Wasze dywagacje?

PS: a,że brak logiki w rozwiązaniu problemu....

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Chiptuning 2.0HDI błąd P0234 wymiana turbiny na większą
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 24, 2017, 15:15:22 »
Kolega zrobił bez hamowni i o to się rozchodzi, skąd wie o ile przyrosła moc i moment, w jakim zakresie? Śmiem więc mniemać, że dostał gotowca, a z tego się biorą problemy, właśnie jak opisane przez autora wątku. Każda szanująca się firma najpierw hamuje auto, ocenia jego stan techniczny, potem wgrywa program i modyfikuje go na podstawie odczytów wykresów z hamowni. Jeżeli turbo nie wydala, to coś jest chyba nie tak. A może to nie wina turbo tylko złego programu? A może wina źle wyprogramowanego fapa, egr? Nie wiemy.
Oczywiście że są promocje u tunerów z "marką", ale przecież przysłowiowy "Janusz" z laptopem też da radę "zaczipować", a jak!
Swoją drogą najmniej ile widziałem że krzyczeli za chips+fap+egr+hamownia+gwarancja to coś ok 1800zł
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Odp: Chiptuning 2.0HDI błąd P0234 wymiana turbiny na większą
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 24, 2017, 21:31:39 »
W VW robiło się logi i od razu było wiadomo czy turbo ładuje ok czy nie, podnosząc ciśnienie doładowanie o 0,2 bara trzeba też limiter podnieść o 0,2 bara ale żeby to wyeliminować muszą być zrobione logi dynamiczne doładowania i wtrysku. Kończące się turbo to takie szerokie pojęcie i jedyne co mi przychodzi na myśl to to że gdy ECU zadaje 1,2bara+atmosferyczne) a turbina nie wyrabia i pompuje 1bar+atmosferyczne), może świadczyć o tym że się kończy ale wtedy jest bład jak przy pękniętym wężu wysokiego ciśnienia typu "za niskie ciśnienie doładowania"
Pewnie czips do poprawki będzie.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Chiptuning 2.0HDI błąd P0234 wymiana turbiny na większą
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 24, 2017, 22:28:19 »
hm... koledzy ale P0234 to przeładowanie tubiny czyli za dużo pompuje a to raczej wina elektrozaworu, gruchy, łopatek, podciśnienia ... softu, może wstrzymać się z wymianą turbo.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 24, 2017, 22:42:07 wysłana przez Marc Waldemar »

Offline Mariusz Jastrzębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 425
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer, ekskluzywne 2.0 HDi, ASB, 163KM; SAAB 9-5, 2.0t, 190KM
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Chiptuning 2.0HDI błąd P0234 wymiana turbiny na większą
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 23, 2018, 20:37:44 »
Odkopuję.
Sprawa dotyczy P0234 podczas dłuższej jazdy przy mocnym depnięciu w gaz.
Z racji tego, że dostęp do turbiny tragiczny (silnik RHH) i poruszanie sztangą od gruchy bez rozbierania połowy auta jest niemożliwy, chciałem się zapytać czy jest jakaś inna możliwość na przetestowanie jej działania. Ktoś gdzieś pisał, że wystarczy wpiąć strzykawkę w przewód. Tylko w który? Od dołu patrząc nie mogę prześledzić gdzie on dalej idzie.Pomożecie?

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Odp: Chiptuning 2.0HDI błąd P0234 wymiana turbiny na większą
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 23, 2018, 20:44:48 »
Przewód idzie od gruszki gumowym wężykiem aż do prawej strony silnika puźniej zamienia się w metalową rurkę i idzie w stronę pompy CR . Przynajmniej w silniku RHF

Offline Mateusz Flakiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Skąd: Olkusz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Hdi 163KM
  • Zainteresowania: francuska motoryzacja, sport, fotografia
  • Miejscowość: Olkusz
Odp: Chiptuning 2.0HDI błąd P0234 wymiana turbiny na większą
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 04, 2020, 11:01:02 »
Odkopię temat. Dziś podczas wyjazdu nad morze 2x wyskoczył mi P0234. Samochód jedzie normalnie, ale nie działa tempomat i świeci się check. Też mam RHH 163 KM po chipie, ale zostawiłem egr i FAP. Program robiony zimą z hamowaniem i do tej pory było wszystko ok. Wczoraj założyłem nowy przepływomierz, bo miałem wrażenie, że stary już niedomaga. Błąd po drugim kasowaniu na razie nie wrócił. Czy autor uporał się z usterką? A może ktoś inny wie gdzie szukać w pierwszej kolejności?

Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: Chiptuning 2.0HDI błąd P0234 wymiana turbiny na większą
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 04, 2020, 12:39:10 »
Sprawdź pompę paliwa i czujnik ciśnienia paliwa.

Mi wywalało tryb awaryjny (nie działał tempomat) przez uszkodzony czujnik ciśnienia.

Czujnik namierzyłem po tym że na logach dynamicznych z dawkami paliwa czujnik dawał odwrotne wartości.
Przy mocnym przyśpieszaniu dawał mniej paliwa niż przy lekkim przyspieszeniu.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 04, 2020, 13:23:43 wysłana przez Artur Kubica »
2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • ***
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: Chiptuning 2.0HDI błąd P0234 wymiana turbiny na większą
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 04, 2020, 13:07:26 »
U mnie koledzy była hamownia. Zgranie mapy i jej ocena. Przeróbka mapy przez fachowca który zrobił x między innymi hdi... Załadowanie mapy do ECU. Test auta zero błędów i problemów. Później dopiero hamownia i wynik. Więc jak sprawdzona osoba która nie aplikuje gotowej jednej mapy do różnych aut tylko przerabia ją z Twojego auta jest możliwa jak najbardziej. Przeladowuje Ci pewnie turbo. Może jakiś czujnik?
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 360
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Chiptuning 2.0HDI błąd P0234 wymiana turbiny na większą
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 05, 2020, 12:24:11 »
...jak sprawdzona osoba która nie aplikuje gotowej jednej mapy do różnych aut tylko przerabia ją z Twojego auta jest możliwa jak najbardziej...
Biorąc pod uwagę, że w fabryce ta sama mapa "idzie" do wszystkich 163KM, bazą przeróbek może być dowolna mapa z takiego samego silnika a nie z tego konkretnego. Hamownia przed jest jedynie testem kondycji tego konkretnego silnika i w ekstremalnym przypadku tuner mówi nie, bo silnik jest po prostu zaniedbany i nie ma ma czym robić chipa. Pomijam już sprawę, że rzadko który 163KM trzyma normę, bo z reguły na hamowni wychodzi 150-155KM.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Mateusz Flakiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Skąd: Olkusz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Hdi 163KM
  • Zainteresowania: francuska motoryzacja, sport, fotografia
  • Miejscowość: Olkusz
Odp: Chiptuning 2.0HDI błąd P0234 wymiana turbiny na większą
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 05, 2020, 15:12:23 »
Tomasz Strzelczak zakładam, że to jest jakiś czujnik  :P Andrzej Makowski mój RHH osiągnął 153 KM więc potwierdza tę regułę. Utrzymuję go w jak najlepszym stanie i mimo wszystko nie dawało mi to spokoju. Stąd po kilku miesiącach - 3 dni temu wymieniłem przepływomierz. Stary niby pokazywał dobre wartości, ale doczytałem, że to wcale nie znaczy, że działa poprawnie. Po wymianie znacznie wzrósł interwał wypalania fapa i auto jest nieco bardziej dynamiczne (przejechałem 1000 km). Zastanawiam się, czy jeśli ta przepływka była powodem utraty tych ~10 KM i mapa była modyfikowana na uszkodzonej, to czy teraz może przeładowywać turbo przez sprawny czujnik masy powietrza... Na razie od wczoraj błąd się nie powtórzył, ale jeżdżę już lokalnie i z mniejszymi prędkościami...