Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: wyświetlanie spalania na postoju  (Przeczytany 6662 razy)

0 użytkowników i 11 Gości przegląda ten wątek.

Offline Sławomir Kornek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 343
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2010 2.0 HDI 140 KM
  • Miejscowość: Rzeszów
wyświetlanie spalania na postoju
« dnia: Czerwiec 30, 2017, 19:44:52 »
Pytanko czy w tym aucie na postoju pokazuje spalanie na komputerze ? chodzi o to żeby czasem nie przerywać wypalania filtra w razie jakby się załączyło na postoju. :)

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: wyświetlanie spalania na postoju
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 30, 2017, 19:55:36 »
Nie , nie pokazuje.
Wypalaniem się nie martw, producent to tak zrobił aby użytkownik o to nie "dbał"... nigdy na postoju się nie załączy, kalkulator najpierw "obserwuje" styl Twojej jazdy i przy "sprzyjających" warunkach załącza wypalnie. Jak zakończysz jazdę to proces jest przerwany i oczekuje do następnych korzystnych warunków.

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: wyświetlanie spalania na postoju
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 30, 2017, 20:08:32 »
Nie , nie pokazuje.
Wypalaniem się nie martw, producent to tak zrobił aby użytkownik o to nie "dbał"... nigdy na postoju się nie załączy, kalkulator najpierw "obserwuje" styl Twojej jazdy i przy "sprzyjających" warunkach załącza wypalnie. Jak zakończysz jazdę to proces jest przerwany i oczekuje do następnych korzystnych warunków.
Nie jest do końca tak jak piszesz. Zdarza się że proces wypalania się rozpocznie,(o czym nie jesteś informowany) dojeżdżasz do miejsca docelowego i wyłączasz silnik. I takich sytuacji może być mnóstwo, co nie wpływa korzystnie dla silnika. Dlatego duża liczba posiadaczy aut z filtrem cząstek stałych, montuje diodę, która informuje kierowcę o rozpoczęciu wypalania. W takim wypadku najlepiej jechać gdzieś dalej i pozwolić komputerowi dokończyć proces.

Wysłane z mojego HTC Desire 626 przy użyciu Tapatalka
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: wyświetlanie spalania na postoju
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 30, 2017, 20:17:47 »

...wyłączasz silnik. I takich sytuacji może być mnóstwo, co nie wpływa korzystnie dla silnika.

Co oznacza "niekorzystny wpływ". Przecież filtr to osobne urządzenie, 0,5m od silnika. Po przerwaniu filtr wypali tylko częściowo zawartość...dokończy  nastepnym razem


Dlatego duża liczba posiadaczy aut z filtrem cząstek stałych, montuje diodę, która informuje kierowcę o rozpoczęciu wypalania.

Nie jest tak jak piszesz... są wypalania bez załączania "cudownej" diody.

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: wyświetlanie spalania na postoju
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 30, 2017, 20:26:32 »

...wyłączasz silnik. I takich sytuacji może być mnóstwo, co nie wpływa korzystnie dla silnika.

Co oznacza "niekorzystny wpływ". Przecież filtr to osobne urządzenie, 0,5m od silnika. Po przerwaniu filtr wypali tylko częściowo zawartość...dokończy  nastepnym razem


Dlatego duża liczba posiadaczy aut z filtrem cząstek stałych, montuje diodę, która informuje kierowcę o rozpoczęciu wypalania.

Nie jest tak jak piszesz... są wypalania bez załączania "cudownej" diody.
Masz rację, że dioda nie zawsze informuje o wypalaniu, dlatego ja jej nie nazywam "cudowną". Zauważ, ile czasu potrzeba do osiągnięcia warunków by komputer wznowił wypalanie po jego przerwaniu ,a filtr się zapycha.  Uważasz że utrudnianie silnikowi pozbywania się spalin swobodnie nie ma wpływu na jego kondycję?

Wysłane z mojego HTC Desire 626 przy użyciu Tapatalka

Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: wyświetlanie spalania na postoju
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 30, 2017, 21:38:29 »
Filtr jest od tego żeby się zapychać - jest to jego naturalna "praca" przewidziana przez producenta. Silnik cały czas pracuje na opór filtra, jedynie jego usunięcie polepszy warunki.
Nie uważam za "racjonalne zachowanie" latanie wozem bo się wypala. Jak by tak było to producent zalecił takie zachowanie w instrukcji....

Offline Patryk Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 165
  • Skąd: DE
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 Hdi 2014
  • Zainteresowania: Motoryzacja
Odp: wyświetlanie spalania na postoju
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 30, 2017, 22:58:17 »
No tak Grzegorz, ale czy producent przewidział to, że jednego dnia zaczyna Ci się wypalanie, a Ty przerywasz cykl wyłączając silnik i przez kolejnych 15 dni latasz tym dieslem po 2 km dziennie, bo akurat masz taką potrzebę i co wtedy? Filtr zapchany, przekroczono x prób regeneracji... Może tak być, lepiej nie ryzykować. Dieslem nowej generacji "po mieście" polatasz, ale jak długo? Nie do tego został chyba stworzony.
Co do wypalania na postoju i wyświetlaniu aktualnego spalania, mogę potwierdzić, że po przestawieniu jednej z opcji w DiagBoxie licznik spalania chwilowego pokazuje wartość tak na biegu jałowym jak i po puszczeniu nogi z pedału gazu podczas jazdy. Tej opcji trzeba szukać gdzieś w BSI - Informacja dla kierowcy - Wyświetlanie zużycia paliwa bez nadmiernego zużycia spowodowanego regeneracją filtra cząstek stałych. Domyślnie watrość ustawiona jest na TAK, trzeba zmienić na NIE.


Wypalaniem się nie martw, producent to tak zrobił aby użytkownik o to nie "dbał"... nigdy na postoju się nie załączy, kalkulator najpierw "obserwuje" styl Twojej jazdy i przy "sprzyjających" warunkach załącza wypalnie. Jak zakończysz jazdę to proces jest przerwany i oczekuje do następnych korzystnych warunków.



No tu też się nie zgodzę. Kalkulator dzięki czujnikom badającym ciśnienie przepływu spalin w filtrze FAP decyduje o rozpoczęciu regeneracji. To że regeneracja nie rozpocznie się na postoju jest mylące. Rozpocznie się np 500 m przez planowanym zatrzymaniem auta, a Ty nie pozowolisz się jej zakończyć, bo wyłączysz silnik. Mnie się tak właśnie zdarzyło 3 razy. Poza tym, krótki czasookres wypalania się filtra (czyt. częste regeneracje) wpływają niekorzystnie chociażby na poziom i jakość oleju silnikowego rozrzedzonego paliwem)




« Ostatnia zmiana: Czerwiec 30, 2017, 23:17:44 wysłana przez Patryk Jarosz »

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: wyświetlanie spalania na postoju
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 30, 2017, 23:16:14 »
No tak Grzegorz, ale czy producent przewidział to, że jednego dnia zaczyna Ci się wypalanie, a Ty przerywasz cykl wyłączając silnik i przez kolejnych 15 dni latasz tym dieslem po 2 km dziennie, bo akurat masz taką potrzebę i co wtedy? Filtr zapchany, przekroczono x prób regeneracji... Może tak być, lepiej nie ryzykować. Dieslem nowej generacji "po mieście" polatasz, ale jak długo? Nie do tego został chyba stworzony.
Co do wypalania na postoju i wyświetlaniu aktualnego spalania, mogę potwierdzić, że po przestawieniu jednej z opcji w DiagBoxie licznik spalania chwilowego pokazuje wartość tak na biegu jałowym jak i po puszczeniu nogi z pedału gazu podczas jazdy. Tej opcji trzeba szukać gdzieś w BSI - Informacja dla kierowcy - Wyświetlanie zużycia paliwa bez nadmiernego zużycia spowodowanego regeneracją filtra cząstek stałych. Domyślnie watrość ustawiona jest na TAK, trzeba zmienić na NIE.


Wypalaniem się nie martw, producent to tak zrobił aby użytkownik o to nie "dbał"... nigdy na postoju się nie załączy, kalkulator najpierw "obserwuje" styl Twojej jazdy i przy "sprzyjających" warunkach załącza wypalnie. Jak zakończysz jazdę to proces jest przerwany i oczekuje do następnych korzystnych warunków.



No tu też się nie zgodzę. Kalkulator dzięki czujnikom badającym ciśnienie przepływu spalin w filtrze FAP decyduje o rozpoczęciu regeneracji. To że regeneracja nie rozpocznie się na postoju jest mylące. Rozpocznie się np 500 m przez planowanym zatrzymaniem auta, a Ty nie pozowolisz się jej zakończyć, bo wyłączysz silnik. Mnie się tak właśnie zdarzyło 3 razy. 

To że regeneracja nie rozpocznie się na postoju jest mylące. Rozpocznie się np 500 m przez planowanym zatrzymaniem auta, a Ty nie pozowolisz się jej zakończyć, bo wyłączysz silnik. Mnie się tak właśnie zdarzyło 3 razy. 

I o tym pisałem

Wysłane z mojego HTC Desire 626 przy użyciu Tapatalka

Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Patryk Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 165
  • Skąd: DE
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 Hdi 2014
  • Zainteresowania: Motoryzacja
Odp: wyświetlanie spalania na postoju
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 30, 2017, 23:22:46 »
A propos producenta i jego "tak zrobienie". On też zadbał o nasze portfele i nie zaleca wymiany olejów, czy to w automatycznych skrzyniach biegów, czy w zawieszeniu hydro :)

gienas

  • Gość
Odp: wyświetlanie spalania na postoju
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 30, 2017, 23:45:57 »
...Poza tym, krótki czasookres wypalania się filtra (czyt. częste regeneracje) wpływają niekorzystnie chociażby na poziom i jakość oleju silnikowego rozrzedzonego paliwem)
Coś więcej o tym poziomie i rozrzedzeniu oleju silnikowego?
 

Offline Patryk Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 165
  • Skąd: DE
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 Hdi 2014
  • Zainteresowania: Motoryzacja
Odp: wyświetlanie spalania na postoju
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 01, 2017, 00:05:46 »
Wklejam pierwszy lepszy link z opisem problemu (chociaż nie wiem czy tak można :)
http://blog.bestdrive.pl/840-rosnie-poziom-oleju-w-silniku-diesel-co-robic

mati2642

  • Gość
Odp: wyświetlanie spalania na postoju
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 01, 2017, 00:59:34 »
Wklejam pierwszy lepszy link z opisem problemu (chociaż nie wiem czy tak można :)
http://blog.bestdrive.pl/840-rosnie-poziom-oleju-w-silniku-diesel-co-robic

Problem z poziomem oleju miały DPF-y np. Popularny problem w insigni , my mamy Fap  i u nas ten problem nie występuje

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: wyświetlanie spalania na postoju
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 01, 2017, 08:10:57 »
Kalkulator dzięki czujnikom badającym ciśnienie przepływu spalin w filtrze FAP decyduje o rozpoczęciu regeneracji.

Niestety mylisz się , podstawowo kalkulator oblicza zapełnienie "ze stylu jazdy, pracy silnika". Czujnik ciśnienia różnicowego tylko jest "dodatkiem" w tym procesie....

Ostatnim, 9 lat ;) i FAP miał ~60% zapełnienia ;) przy sprzedaży....

Jak miałeś sumienie sprzedać nie wyczyszczony fap...toż to skandal. ;D

A propos producenta i jego "tak zrobienie". On też zadbał o nasze portfele i nie zaleca wymiany olejów, czy to w automatycznych skrzyniach biegów, czy w zawieszeniu hydro :)

Rozmowa dotyczy filtra fap....a poza tym powinieneś być zadowolony jak ktoś nie wyciąga Twoich pieniędzy.

Offline Patryk Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 165
  • Skąd: DE
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 Hdi 2014
  • Zainteresowania: Motoryzacja
Odp: wyświetlanie spalania na postoju
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 01, 2017, 09:59:20 »
Dieslem nowej generacji "po mieście" polatasz, ale jak długo?
Ostatnim, 9 lat ;)  i FAP miał ~60% zapełnienia ;)  przy sprzedaży....


Miasto miastu nie równe (dlatego umieściłem w cudzysłowie), styl jazdy kierowcy itd itp. temat rzeka.
Przecież te wszystkie tematy odnośnie problemów z FAP nie biorą się znikąd :)

A co masz na myśli pisząc 60 % zapełnienia? Czym, sadzą czy dodatkiem?

Problem z poziomem oleju miały DPF-y np. Popularny problem w insigni , my mamy Fap  i u nas ten problem nie występuje


Pojawia się, na pewno nie w takiej skali jak w innych markach. Czytałem kilka wątków na forum Peugeota

Niestety mylisz się , podstawowo kalkulator oblicza zapełnienie "ze stylu jazdy, pracy silnika". Czujnik ciśnienia różnicowego tylko jest "dodatkiem" w tym procesie....


Może masz rację, może się coś zmieniło, ja wszystkiego nie wiem. Dasz jakieś źródło? Chętnie doczytam.

« Ostatnia zmiana: Lipiec 01, 2017, 10:15:24 wysłana przez Patryk Jarosz »

gienas

  • Gość
Odp: wyświetlanie spalania na postoju
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 01, 2017, 19:48:47 »
Problem zawyżonego poziomu oleju w misce dotyczy aut które mają mokry filtr.
 A że piszą w Peugeocie, to pewnie tylko Ci którzy mają oszukane przebiegi i zajechane silniki. Bo innej możliwosci nie widzę aby olej napędowy dostawał się do miski olejowej.
 FAP jest pod tym względem "dobry" że proces wypalania odbywa się praktycznie cały czas, a "niedobry" bo trzeba płyn dolewać. DPF jest "lepszy" bo nie trza pamiętać o jakichś dolewkach a "gorszy" bo odbywa się kosztem większych dawek paliwa.

gienas

  • Gość
Odp: wyświetlanie spalania na postoju
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 01, 2017, 21:39:18 »
Nie ma co Cię poprawiać - sam sobie odpowiedziałeś:
Nie wraca z FAP-a tylko leje się przez wyjechane pierścienie, bo przy wypalaniu wtryski dają większą dawkę i część idzie w DPF wypalając go a część idzie w miskę - dokładnie jak piszesz.
 A że olej napędowy to nie benzyna i nie paruje wiec poziom oleju w misce rośnie.
 Dlatego silnik z faktycznym przebiegiem ponad 400  tys km a cofniętym na 190 tys km ma rosnący poziom oleju w misce.
 Z tym że dotyczy to mokrych filtrów cząstek, w cytrynie jest suchy filtr i tu nie ma problemu rosnącego poziomu oleju w misce. Chyba że ma mocno cofnięty licznik...

mati2642

  • Gość
Odp: wyświetlanie spalania na postoju
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 02, 2017, 06:25:11 »
Coś tu krecisz,  przecież właśnie my mamy mokry filtr . Czyli wymagający dodatku do paliwa . W filtrze suchym jest sztucznie podnoszone temperatura poprzez dotrysk paliwa i dlatego tam występuje ten problem.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 02, 2017, 06:40:09 wysłana przez Mateusz Szweda »

mati2642

  • Gość
Odp: wyświetlanie spalania na postoju
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 02, 2017, 10:54:34 »
No i mamy dodatek który też coś ma.robić z temperaturą, może by to uściślić?
Tu masz uscislone http://www.cartronic.pl/pl/jak-dziala-dpffap-/

gienas

  • Gość
Odp: wyświetlanie spalania na postoju
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 02, 2017, 11:04:37 »
Coś tu krecisz,  przecież właśnie my mamy mokry filtr . Czyli wymagający dodatku do paliwa . W filtrze suchym jest sztucznie podnoszone temperatura poprzez dotrysk paliwa i dlatego tam występuje ten problem.
  Fakt mój błąd, przepraszam.

Offline Patryk Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 165
  • Skąd: DE
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 Hdi 2014
  • Zainteresowania: Motoryzacja
Odp: wyświetlanie spalania na postoju
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 02, 2017, 13:16:45 »
W naszym mokrym filtrze też jest sztucznie podnoszona temperatura poprzez dotrysk i zwiększenie dawki paliwa.

mati2642

  • Gość
Odp: wyświetlanie spalania na postoju
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 02, 2017, 14:31:32 »
Tak , ale nie w takiej ilosci jak przy dpf , ogólnie nie słyszałem o problemie z olejem o grupie PSA ale to nie świadczy że taki problem nie występuje sporadycznie .

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: wyświetlanie spalania na postoju
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 02, 2017, 16:03:22 »
Volvo  chyba V 50 ma silnik 2,0  140 KM z grupy PSA, i znam 2 przypadki gdzie zlano 7 litrów oleju.

Wysłane z mojego HTC Desire 626 przy użyciu Tapatalka

Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5