No tak Grzegorz, ale czy producent przewidział to, że jednego dnia zaczyna Ci się wypalanie, a Ty przerywasz cykl wyłączając silnik i przez kolejnych 15 dni latasz tym dieslem po 2 km dziennie, bo akurat masz taką potrzebę i co wtedy? Filtr zapchany, przekroczono x prób regeneracji... Może tak być, lepiej nie ryzykować. Dieslem nowej generacji "po mieście" polatasz, ale jak długo? Nie do tego został chyba stworzony.
Co do wypalania na postoju i wyświetlaniu aktualnego spalania, mogę potwierdzić, że po przestawieniu jednej z opcji w DiagBoxie licznik spalania chwilowego pokazuje wartość tak na biegu jałowym jak i po puszczeniu nogi z pedału gazu podczas jazdy. Tej opcji trzeba szukać gdzieś w BSI - Informacja dla kierowcy -
Wyświetlanie zużycia paliwa bez nadmiernego zużycia spowodowanego regeneracją filtra cząstek stałych. Domyślnie watrość ustawiona jest na TAK, trzeba zmienić na NIE.
Wypalaniem się nie martw, producent to tak zrobił aby użytkownik o to nie "dbał"... nigdy na postoju się nie załączy, kalkulator najpierw "obserwuje" styl Twojej jazdy i przy "sprzyjających" warunkach załącza wypalnie. Jak zakończysz jazdę to proces jest przerwany i oczekuje do następnych korzystnych warunków.
No tu też się nie zgodzę. Kalkulator dzięki czujnikom badającym ciśnienie przepływu spalin w filtrze FAP decyduje o rozpoczęciu regeneracji. To że regeneracja nie rozpocznie się na postoju jest mylące. Rozpocznie się np 500 m przez planowanym zatrzymaniem auta, a Ty nie pozowolisz się jej zakończyć, bo wyłączysz silnik. Mnie się tak właśnie zdarzyło 3 razy. Poza tym, krótki czasookres wypalania się filtra (czyt. częste regeneracje) wpływają niekorzystnie chociażby na poziom i jakość oleju silnikowego rozrzedzonego paliwem)