Rozrząd był robiony ok. 40tys. temu. Ten silnik ma czujnik na wałku rozrządu i wale korbowym?
Idzie odczytać wartości z tych czujników, bo nigdzie nie mogłem znaleźć?
Dzisiaj zrobiłem test przelewowy. Po 10 minutach na obrotach biegu jałowego wyszło tak:
Natomiast później podłączyłem Lexię i zrobiłem wbudowany test przelewowy.
Sterownik zwiększa obroty do 1500, a silnik chodzi ok. 45s. potem gaśnie.
Po takim teście powinno być niby ok. 32ml, a u mnie strzykawki wskazały ok. 10.
Co ciekawe w trakcie testu silnik zaczyna kuleć przez moment i później powraca do normy (filmik).
https://youtu.be/LwYKvfTzdSMPo pierwszym teście chciałem zrobić drugi. Uruchomiłem motor, a ten wskoczył na 1000 obr/min i tak pracował.
Wyskoczył błąd P12A2 - zabokowany 1. wtryskiwacz. Zgasiłem go i odpaliłem ponownie już bez problemów.
Po tej akcji strzykawki pokazały coś takiego:
Czy numeracja wtryskiwaczy zaczyna się od strony koła zamachowego? Jeżeli tak to chyba faktycznie blokuje się 1. wtryskiwacz...
Może to potwierdzać fakt, że podczas rozruchu po dłuższym postoju korekcje wyglądają następująco:
i po ośmiu godzinach w pracy:
Chciałbym jeszcze zweryfikować te parametry pracy które zamieściłem wcześniej. Czy ktoś może sprawdzić jak wygląda u niego sterowanie turbosprężarką i egr?