Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Błędy - interpretacja  (Przeczytany 5065 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Bartek Wit

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 X7 2.0 HDI
  • Miejscowość: Poznań
Błędy - interpretacja
« dnia: Lipiec 10, 2017, 12:16:27 »
Co to za błędy i z czym mogą być powiązane

U1124
U1401
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 11, 2018, 19:37:25 wysłana przez Bartek Wit »

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Błędy - interpretacja
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 10, 2017, 13:13:15 »
Błędy wskazują na chwilowe braki komunikacji w szynie CAN pomiędzy silnikiem a ESP....

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Błędy - interpretacja
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 10, 2017, 21:08:03 »
Jak do sprawdzenia przewody szyny can to pomiędzy silnikiem a ESP. Szukaj przewodów oznaczonych na izolacji umerkami 9000x i 9001x. Gdzie x oznacza literę , każdy sterownik ma inną literę. Przewody od sterowników są łączone w dodatkowym wtyku pod BSM-em, więc to ukryte złącze też do sprawdzenia.
Możliwe, że masz zaniki zasilania ecu, jak silnik gaśnie. Czy każdy błąd łączności wiąże się z gaśnięciem?  Do odczytania dodatkowe informacje o parametrach auta przy których został zarejestrowany błąd.
Możliwe również zakłócenia w szynie can od innego kalkulatora....

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Błędy - interpretacja
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 11, 2017, 07:30:36 »
A w dzienniku zdarzeń, jakie zapisane dane tego błędu....
Może i cos pisałem, nie pamiętam w jakim temacie...
"Ta opcja" nie wnosi dodatkowych informacji, jeśli bląd wystąpił na postoju (prędkość zerowa koła). Ważne takie parametry jak w "tej opcji" aby porównać z zaobserwowanymi warunkami przez kierowcę, wyczaić coś dodatkowo (jesli rozumiesz co mam na myśli).
Sprawdzić przewody (omomierzem), wtyczki, czekać na następne wystąpienie.
Może wyłączyć/odpiąć sterownik abs, sprawdzić czy on powoduje gaszenie silnika (wiadomo, że abs reguluje moment silnika).
Sprawdzić zasilania, przewody ecu silnika, możliwa przyczyna w zasilaniu od strony bsm.... mozna fantazjować dalej ale dobrze byłoby logicznie diagnozować.

PS: no to "pojechałem" z konfabulacjami  ;D

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Błędy - interpretacja
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 11, 2017, 11:54:43 »
Mam wątpliwości, czy najpierw auto gaśnie i pojawiają te błędy, czy na odwrót ?!  Na myśli mam wyłączenie zasilania ESP lub wtyczki ESP - wyeliminować jego wpływu....czy fizycznie auto pojedzie nie wiem...powinno.

Gaśniecie silnika następuje "na postoju"? bo odczyt prędkości w ESP jest "zero".

Co dziwniejsze to ta para błędów przewija się w google, w problemach peugeota i citroena.....

Tłumaczeniem/nazewnictwem się nie przejmuj.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Błędy - interpretacja
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 11, 2017, 12:01:40 »
U1108  - SCP (j1850) błędne lub brakujące dane dla trakcji elektrycznej napędowego (falownik)
U1308  - SCP (j1850) błędne lub brakujące dane dla funkcji read silnika torque - obroty silnika

Ten drugi może czujnik położenia wału lub wałka ?? też takie objawy powoduje

U - oznacza "komunikacje" więc czujnik zostaw. Chodzi o to że to nie błędy "generic", a własne producenta. Jeden z nich to brak komunikacji a drugi niewłaściwa wartość odebrana ze sterownika silnika.
Jeśli silnik sam z siebie powodowałby gasnięcie to mogłyby być takie błędy w esp. Ale oczekiwałbym że sam sterownik silnika zgłosi bląd a inne kalkulatory na tej samej szynie CAN musiałyby zgłaszać problemy chyba, że masz ubogie wyposażenie i nie ma innych kalkulatorów w sieci (BVA, zmienne wspomaganie kierownicy)

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Błędy - interpretacja
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 11, 2017, 12:03:22 »
Na postoju gaśnie podczas rozruchu

Albo zdiagnozuj czujniki silnika, aby byc pewnym pracy silnika, albo odepnij esp.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Błędy - interpretacja
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 11, 2017, 21:30:30 »
Fajny ma ekran.....na końcu pokazał wygląd sygnałów szyny can ale tej do diagnostyki (pomiędzy gniazdem a BSI).

Peugeot miał problemy z łącznościa kilku kalkulatorów do ecu silnika. Mierzył oporność, nie wyczaiłem czego....bo pokazywał ekran próbnika a nagrany głos woła o pomstę...
Wniosek dla Ciebie: pomiar mas na kalkulatorach, pomiar oporności przewodów szyny can. I ma być dobrze.