Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: kody usterek  (Przeczytany 2285 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline mirek perek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: lodz
  • Posiadany samochód: xsara picasso 18
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: lodz
kody usterek
« dnia: Sierpień 24, 2017, 20:04:05 »
xsara picasso 18 pokazałmi sie taki bład  p 0136 czujnik 02 bank1 czujnik 2 usterka co to za usterka czekam na info i dzieki.

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Odp: kody usterek
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 24, 2017, 22:27:36 »
5 sekund w google i mam info, że P0136 to usterka sondy lambdy tylnej. Sondy są dwie: przed i za katalizatorem. Dostęp najlepiej z podnośnika lub kanału. Ten wątek przypomniał mi o moich problemach z sondami. Pracują synchronicznie - pokazują zawsze te same parametry. Jakby były jakoś połączone, a tak być nie powinno.


W ogóle poczytaj ten wątek:
http://klubcytrynki.pl/forum//index.php?topic=76352.msg749475#msg749475
« Ostatnia zmiana: Sierpień 24, 2017, 22:38:20 wysłana przez Michał Majewski »
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Odp: kody usterek
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 24, 2017, 23:40:05 »
To nie do konca tak ze pracują synchronicznie. Pierwsza przed katalizatorem jest sonda regulacyjną. Daje 8nformacje do ecu o "skladzie mieszanki" w wydechu silnika. Sterownik ecu dobiera parametr6 pracy silnika tak aby srednia wskazań twj sondy była lekko strawna dla katalizatora. Natomiast druga sonda za katalizatorem jest kontrolerem tego co ecu we wspolpracy z pierwszą sonda wyprodukowalo po dopaleniu w katalizatorze.
Druga sonda powinna pokazywac srednie napiecie w okolicy 0,45 V- 450 mV.
Sprawdź wykresy pierwszej i drugiej sondy lamda. Poerwsza powinna oscylowac w zakresie 0,1 do 0,9 V. To znaczy ze dostarcza ciągle informacje do ecu. Druga z gr7bsza owinna trzymać wykres w lininprostej na poziomie 0,45 -0,5 V.
Jezeli tak nie jest to moze sugerować ze :
A. Ecu nie steruje porawnie silnika i ten spala paliwo w nieodpowiedni sposób.
B. Katalizator jest niezdolny do pracy.
C. Sama sonda 2 jest uszkodzona i przekazuje do sterownika opowiesci z bajki. Albo jej grzalka jest przepalona i opowiada bajki przez znacznie dłuższy czas niz powinna. Sondy dzialaja prawidlowo gdy ich elementy pomiarowe rozgrzane są do ponad 300 st. C. W takim wypadku przepalona grzalka = wymiana sondy.
Na Youtube jest 1500100900 filmikow o dzialaniu sondy lamda i jej wymianie. Wystarczy wpisać "o2 sensor" lub lamdlbda sensor. Polskimi filmikami sie nie przejmuj. Szkoda czasu.

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Odp: kody usterek
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 25, 2017, 00:00:18 »
Gazownik mi sprawdził sondy i one odstawiają "jazdę synchroniczną" - tak mi to dokładnie opisał. Ja wiem, że tak nie powinno być ale oboe pokazują to samo. Pierwsza powinna wahać odczytami, druga pownna być bardziej "spokojna", a one obie skaczą jak szalone i oboe równo. Jak znajdę chwilę to się tym zajmę.
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Odp: kody usterek
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 25, 2017, 17:14:06 »
To w takim razie wyglada jakby między sondami byla zwykla rura.
Obie pracuja w tym samym srodowisku. Brak katalizatora?.

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Odp: kody usterek
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 25, 2017, 18:31:27 »
Kat jest. Ale jest też coś grzebane przy kablach sond. Auto pali normalnie na Pb i LPG dlatego tak to odkładam i odkładam ;)
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso