Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Różnice w wyposażeniu pierwszych C5 X7 versus późniejsze roczniki  (Przeczytany 52895 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Różnice w wyposażeniu pierwszych C5 X7 versus późniejsze roczniki
« Odpowiedź #175 dnia: Listopad 19, 2017, 01:02:04 »

1. Lusterka obsługujące indeksację - w czarnych większych wtyczkach muszą mieć obsadzone piny 1, 2, 3, 7 i 8

Jacek zastanawiam się czy lusterko można doposażyć w te brakujące przewody. Generalnie pytanie czy to kwestia tylko braku przewodów do silniczków czy może elementy wykonawcze wewnątrz są zupełnie inne ?

Lusterko ma inny mechanizm.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Jacek Janikowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 341
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.2 HDI '11, CX GTI Turbo '84, CX Prestige' 81, DS 19 Pallas '68
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Różnice w wyposażeniu pierwszych C5 X7 versus późniejsze roczniki
« Odpowiedź #176 dnia: Listopad 19, 2017, 01:13:25 »
Lusterko ma inny mechanizm.
Z tego co pamiętam to indeksowane lusterko ma bardziej rozbudowaną bazę szkła, bo musi rozpoznać jaka jest jego aktualna pozycja.

Samo dołożenie kabli niestety na pewno nie wystarczy.

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 952
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Różnice w wyposażeniu pierwszych C5 X7 versus późniejsze roczniki
« Odpowiedź #177 dnia: Listopad 19, 2017, 09:28:33 »
silniczek lusterka z indeksowaniem i pamięcią ma 7 pinów.Zwykły silnik ma 3 piny.

Offline Olaf Tomczynski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 304
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Volvo S70, Citroen C5 X7
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Różnice w wyposażeniu pierwszych C5 X7 versus późniejsze roczniki
« Odpowiedź #178 dnia: Listopad 23, 2017, 12:56:36 »
Już nie pamietam czy było: IsoFix przedni fotel pasażera - wg instrukcji jest w modelach do 31-10-2010 póżnie już nie występował... pytanie kto ma i jaki to rocznik?

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Różnice w wyposażeniu pierwszych C5 X7 versus późniejsze roczniki
« Odpowiedź #179 dnia: Listopad 23, 2017, 13:13:15 »
Ja mam 2008r

Offline Olaf Tomczynski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 304
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Volvo S70, Citroen C5 X7
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Różnice w wyposażeniu pierwszych C5 X7 versus późniejsze roczniki
« Odpowiedź #180 dnia: Listopad 23, 2017, 15:46:49 »
O ile dodatkowe oświetlenie to jakieś tam bajery które podwyższają komfort, tak ISOFIX podwyższa bezpieczeństwo - i tu właśnie się zastanawiam po ki to usuneli - Paweł mi wspomiał, że isofix przedniego fotela, jest zintegrowaną częścią stelaża, a nie dodatkową płytą z uchwytami, którą moża dokupić ... bez sensu....


11/2013 ISO z przodu BRAK

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: Różnice w wyposażeniu pierwszych C5 X7 versus późniejsze roczniki
« Odpowiedź #181 dnia: Listopad 23, 2017, 15:53:19 »
Już nie pamietam czy było: IsoFix przedni fotel pasażera - wg instrukcji jest w modelach do 31-10-2010 póżnie już nie występował... pytanie kto ma i jaki to rocznik?
No to ja mam zgodnie z instrukcją :) , a produkcja to 2009-11-26.

Offline Olaf Tomczynski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 304
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Volvo S70, Citroen C5 X7
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Różnice w wyposażeniu pierwszych C5 X7 versus późniejsze roczniki
« Odpowiedź #182 dnia: Listopad 23, 2017, 16:06:03 »
A miałby ktoś screen;a z Service jak to dokładnie wygląda ?

Offline Tomasz Idzior

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 45
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5, Peugeot 807, Toyota Auris
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Różnice w wyposażeniu pierwszych C5 X7 versus późniejsze roczniki
« Odpowiedź #183 dnia: Styczeń 07, 2018, 16:37:26 »
Znalazłem to forum i watek dopiero teraz, więc nawiążę do informacji z października o masażu w fotelu. Pisałem zresztą o tym na forum PKP jakieś dwa lata temu, jak się w to bawiłem. W wersji z elektrycznymi fotelami z pamięcią do uruchomienia masażu potrzeba tylko właściwego modułu umieszczonego pod fotelem oraz włącznika, trzeba też dołożyć 4 przewody między tym modułem a włącznikiem. No jeszcze plastik na rogu fotela trzeba zmienić na taki z otworem na włącznik. W fotelach nic nie zmieniamy, bo masaż jest realizowany przez silniczki regulacji lędźwiowej.

W ASO moduł kosztuje ponad 1000 PLN, a w używce trudno było trafić, bo handlarze sprzedają go razem z fotelami i nikt nie chce tego wymontować. Na alle... zazwyczaj są tylko od wersji bez masażu. Te właściwe mają oznaczenie X7 Full i numer 9665363980, pasują też moduły od 508 w wersji bez regulacji podparcia kolan. Te bez masażu to X7 Light.

Ja szukałem modułu dla siebie dwa lata, jak juz znalazłem, to pierwszy był popsuty, ale na szczęście zwrócili kasę. Teraz są aż 3 na alle, ale sprzedający sami nie wiedzą co mają, jeden pisze, że to moduł radia. W zeszłym roku był wystawiony jako moduł otwierania dachu.

Offline Tomasz Grzelak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 44
  • Skąd: Prawie Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2,0 HDI 163 2010 exclusive
  • Miejscowość: Prawie Bydgoszcz
Odp: Różnice w wyposażeniu pierwszych C5 X7 versus późniejsze roczniki
« Odpowiedź #184 dnia: Styczeń 08, 2018, 09:33:46 »
ja mam masaż i powiem, że jakbym miał dokładać i wydawać na to kase to bym odpuścił- szału z tym nie ma ....

Offline Tomasz Grzelak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 44
  • Skąd: Prawie Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2,0 HDI 163 2010 exclusive
  • Miejscowość: Prawie Bydgoszcz
Odp: Różnice w wyposażeniu pierwszych C5 X7 versus późniejsze roczniki
« Odpowiedź #185 dnia: Styczeń 08, 2018, 10:17:39 »
no nie spodziewałem się niczego super.....ale jak mnie mój 10 letni syn czasami kopie z tyłu to mam podobne wrażenia co do tego masażu...znaczy jest ok ale by dopłacać to bym się zastanowił 10 razy....
jak już bym miał koniecznie na coś wydać kasę to wydałbym to na nastrojowe oświetlenie - to pod deską
takie moje zdanie użytkownika - ale wiadomo każdy swoja kasą rządzi wg potrzeb :)

Offline Olaf Tomczynski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 304
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Volvo S70, Citroen C5 X7
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Różnice w wyposażeniu pierwszych C5 X7 versus późniejsze roczniki
« Odpowiedź #186 dnia: Styczeń 08, 2018, 10:58:16 »
jak już bym miał koniecznie na coś wydać kasę to wydałbym to na nastrojowe oświetlenie - to pod deską
Masaż mam - a oświetlenie dodatkowe poluję na :) :)

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Różnice w wyposażeniu pierwszych C5 X7 versus późniejsze roczniki
« Odpowiedź #187 dnia: Styczeń 08, 2018, 12:36:15 »
To oświetlenie włączyłem chyba że 2 razy  :)
Już bardziej oświetlenie schowka w drzwiach się przydaje

J. W. A ja zamiast tych lampek i masaży wolałbym cichą skrzynię  ;)

Offline Tomasz Grzelak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 44
  • Skąd: Prawie Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2,0 HDI 163 2010 exclusive
  • Miejscowość: Prawie Bydgoszcz
Odp: Różnice w wyposażeniu pierwszych C5 X7 versus późniejsze roczniki
« Odpowiedź #188 dnia: Styczeń 08, 2018, 12:39:19 »
To oświetlenie włączyłem chyba że 2 razy  :)
Już bardziej oświetlenie schowka w drzwiach się przydaje
mi się też wydaje, że użyłbym tego chyba z 2 razy ...jakbym miał :0
ale mentalnie denerwują mnie te "miejsca wolne" w aucie , bo wyglądają jakby ktoś coś zdemontował i zapomniał zamontować...

Offline Jacek Janikowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 341
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.2 HDI '11, CX GTI Turbo '84, CX Prestige' 81, DS 19 Pallas '68
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Różnice w wyposażeniu pierwszych C5 X7 versus późniejsze roczniki
« Odpowiedź #189 dnia: Styczeń 08, 2018, 15:07:46 »
I asystenta pasa ruchu bym dorzucił, za tą skrzynię :)  :)

Dokładałem asystenta pasa ruchu u siebie. U mnie załącza się dość późno, tzn. jak już ewidentnie wjadę na drugi pas. Przydaje się raczej na bardzo długich trasach autostradowych, gdzie będąc zmęczonym zaczyna się jeździć "niechlujnie" i zahaczać o sąsiadnie pasy.

Poza tym czujniki pod zderzakiem mają tendencje do brudzenia się. Szczególnie oba skrajne, a więc najważniejsze :)

Wartościowy bajer, bo trochę zwiększa bezpieczeństwo, ale daleko mu do nowoczesnych systemów utrzymywania ruchu opartych na kamerze w szybie i aktywnym układzie kierownicznym, jak np. w Volvo.

Offline Jacek Janikowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 341
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.2 HDI '11, CX GTI Turbo '84, CX Prestige' 81, DS 19 Pallas '68
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Różnice w wyposażeniu pierwszych C5 X7 versus późniejsze roczniki
« Odpowiedź #190 dnia: Styczeń 08, 2018, 15:30:18 »
U mnie dość szybko to reaguje, może kwestia czystości soczewek. To ma właśnie działać na zasadzie pływania samochodu po jezdni między pasami. Najlepiej to mieć w samochodzie energetyka w schowku na czarną godzinę :)

To muszę porównać u kogoś kto miał fabrycznie założone. Sprawdzałem Lexią i na początku nie przechodził testu, ale jak wyczyściłem skrajne czujniki to już wszystko było ok.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Różnice w wyposażeniu pierwszych C5 X7 versus późniejsze roczniki
« Odpowiedź #191 dnia: Styczeń 08, 2018, 16:31:57 »
U mnie masuje mi tyłek jak tylko dojadę do linii, natomiast oświetlenie pod deską, odkąd sobie je założyłem, to wykorzystuję codziennie, bo samo mi się włącza po zmroku :)

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Różnice w wyposażeniu pierwszych C5 X7 versus późniejsze roczniki
« Odpowiedź #192 dnia: Styczeń 08, 2018, 22:45:38 »
To oświetlenie włączyłem chyba że 2 razy  :)
Już bardziej oświetlenie schowka w drzwiach się przydaje

J. W. A ja zamiast tych lampek i masaży wolałbym cichą skrzynię  ;)
I asystenta pasa ruchu bym dorzucił, za tą skrzynię :)  :)

To ja dodam asystenta parkowania - czyli dam 3 za 1 :D

Offline Tomasz Idzior

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 45
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5, Peugeot 807, Toyota Auris
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Różnice w wyposażeniu pierwszych C5 X7 versus późniejsze roczniki
« Odpowiedź #193 dnia: Styczeń 09, 2018, 00:30:08 »
Asystenta parkowania nie użyłem nigdy - przez 5 lat. Masaż jest dla mnie przydatny, czasami włączam. Koszt nie był ogromny - jakieś 3 stówy i nie żałuję.
Co trzeba dołożyć, żeby uruchomić alarm przekroczenia linii? Jaki to jest koszt kupując uzywane części? Pewnie wiązki trzeba jeszcze dorabiać.

Offline Krzysiek Pabis

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Skąd: Trzebinia
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7
  • Miejscowość: Trzebinia
Odp: Różnice w wyposażeniu pierwszych C5 X7 versus późniejsze roczniki
« Odpowiedź #194 dnia: Styczeń 10, 2018, 10:06:57 »
To ja dodam asystenta parkowania - czyli dam 3 za 1 :D


Mam asystenta parkowania - totalnie bez sensu, raz włączyłem, żeby sprawdzić, jak to działa.


Musisz jechać powoli wzdłuż zaparkowanych równolegle aut (poniżej 20 km/h chyba) z włączonym kierunkowskazem na stronie, po której ma mierzyć miejsce parkingowe. Jak znajdzie miejsce odpowiednio duże, to jak już je przejedziesz, to Ci napisze na ekranie, że tu się powinieneś zmieścić. Koniec asystenta.

Offline Jacek Janikowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 341
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.2 HDI '11, CX GTI Turbo '84, CX Prestige' 81, DS 19 Pallas '68
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Różnice w wyposażeniu pierwszych C5 X7 versus późniejsze roczniki
« Odpowiedź #195 dnia: Styczeń 10, 2018, 10:22:00 »
Co trzeba dołożyć, żeby uruchomić alarm przekroczenia linii? Jaki to jest koszt kupując uzywane części? Pewnie wiązki trzeba jeszcze dorabiać.

Możesz zacząć od sprawdzenia czy masz wiązkę AFILa od BSI pod zderzak. Do tego trzeba sciągnąć praw przednie nadkole i sprawdzić czy do dolnej osłony jest doczepiona zaślepiona wtyczka. Jak tak to już połowa sukcesu.

Trzeba wtedy dokupić moduł AFIL, 6 kamer z wiązką oraz przycisk w deskę. U mnie musiałem ściągnąć dolną osłonę zderzaka i wyciąć część otworów na kamery, bo część była przygotowana, a część zaślepiona. Dodatkowo nie zdałem sobie sprawy, że kupiłem wiązkę kamer od C4, a że C4 jest węższe niż C5 to musiałem jeszcze pobawić się w przedłużenie wiązki :)

Ja się zmieściłem w 400PLN, ale jest to dość tanio.

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 952
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Różnice w wyposażeniu pierwszych C5 X7 versus późniejsze roczniki
« Odpowiedź #196 dnia: Styczeń 10, 2018, 11:10:42 »
Nie czasem lewe nadkole?
A co z silnikami w fotelu?

Offline Jacek Janikowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 341
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.2 HDI '11, CX GTI Turbo '84, CX Prestige' 81, DS 19 Pallas '68
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Różnice w wyposażeniu pierwszych C5 X7 versus późniejsze roczniki
« Odpowiedź #197 dnia: Styczeń 10, 2018, 11:16:57 »
Nie czasem lewe nadkole?
A co z silnikami w fotelu?

U mnie to było prawe nadkole. Od strony pasażera.

Dzięki, zapomniałem o silniczkach. Trzeba rzeczywiście pociągnąć przewody od BSI do drugiej wtyczki w module AFIL oraz wibratorów w fotelu. Oczywiście trzeba też kupić i dołożyć te wibratory.

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 184
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: Różnice w wyposażeniu pierwszych C5 X7 versus późniejsze roczniki
« Odpowiedź #198 dnia: Styczeń 10, 2018, 12:47:23 »
Nie czasem lewe nadkole?
A co z silnikami w fotelu?

U mnie to było prawe nadkole. Od strony pasażera.

Dzięki, zapomniałem o silniczkach. Trzeba rzeczywiście pociągnąć przewody od BSI do drugiej wtyczki w module AFIL oraz wibratorów w fotelu. Oczywiście trzeba też kupić i dołożyć te wibratory.
Wyżej zostało napidane, że w wersji z pamięcią i elektryka masaż realizuje silniczek podparcia lędźwiowego. czy w takim razie do AFIL są odrębne wibratory?

Wysłane z mojego SM-N9100 przy użyciu Tapatalka

Floating on ;)

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 952
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Różnice w wyposażeniu pierwszych C5 X7 versus późniejsze roczniki
« Odpowiedź #199 dnia: Styczeń 10, 2018, 13:07:25 »
Nie czasem lewe nadkole?
A co z silnikami w fotelu?

U mnie to było prawe nadkole. Od strony pasażera.

Dzięki, zapomniałem o silniczkach. Trzeba rzeczywiście pociągnąć przewody od BSI do drugiej wtyczki w module AFIL oraz wibratorów w fotelu. Oczywiście trzeba też kupić i dołożyć te wibratory.
Wyżej zostało napidane, że w wersji z pamięcią i elektryka masaż realizuje silniczek podparcia lędźwiowego. czy w takim razie do AFIL są odrębne wibratory?

Wysłane z mojego SM-N9100 przy użyciu Tapatalka


wibratory to nie to samo co masaż