Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym  (Przeczytany 157852 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Daniel Dzienisowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 401
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: była X1 kombi 2.0 16v lpg bez HA 1996,była C5 BREAK 2.0HDI 136KM SX 2005.jest c5 2.0hdi 163
  • Miejscowość: Białystok
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #350 dnia: Grudzień 28, 2019, 16:28:04 »
Ale prowizora.hehe
Moja pompka chociaż przy zbiorniku ukryta.
Jednak Polak to specyficzny użytkownik aut,czy  auto warte 2,5,10 czy 20 tysi  zawsze "ulepszy" po swojemu...
Pozdrawiam
przez 100tkm była xantia break 2,0 16v 1996r,przez 50tkm c5 2.0 hdi 2005

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 507
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #351 dnia: Grudzień 28, 2019, 19:02:45 »
Masz ręczna pompkę "ukrytą" przy zbiorniku, no świetna sprawa. Za każdym razem podnosisz siedziska na tylnej kanapie czy może wchodzisz pod samochód w celu dopompowania układu?


No prowizorka jak w każdym innym przypadku kiedy szukam rozwiązania problemu. Jak znajdę dokładną przyczynę powstawania pęcherzy to zrobi się to ładnie.


Nie ważne czy samochód kosztuje 2 czy 20 tysi, nie lubię płacić komuś za wymianę "na czuja" każdego z elementów układu paliwowego jak niektórzy tutaj co później i tak nie rozwiązuje problemu...

Offline Daniel Dzienisowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 401
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: była X1 kombi 2.0 16v lpg bez HA 1996,była C5 BREAK 2.0HDI 136KM SX 2005.jest c5 2.0hdi 163
  • Miejscowość: Białystok
przez 100tkm była xantia break 2,0 16v 1996r,przez 50tkm c5 2.0 hdi 2005

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 507
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #353 dnia: Grudzień 28, 2019, 20:48:46 »
Przecież to jest elektryczna pompka... co to ma do tego co ja mam pod maską bo nie rozumiem?

Offline Robert Misztal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 HDI 163 KM 2010r
  • Miejscowość: Lublin
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #354 dnia: Grudzień 28, 2019, 22:23:08 »
Zgadzam sie z tym co pisał Maciej Dudziak  powietrze przed gruszką zaciągane jest ze zbiornika jest to spowodowane zbyt bliskim osadzeniem powrotu z zasysaniem w komorze pływaka. Można to ominąć odkręcając pokrywę w zbiorniku i powrót puścić poza kielich pływaka na 100% zero powietrza na wejściu do filtra. Inną sprawą jest to skąd bierze się powietrze w powrocie z pompy u mnie pompa zasysa je z obudowy filtra i tak tworzy się błędne koło .

Z tym umiejscowieniem zasilania i powrotu w pływaku to nie chce mi się wierzyć.
Gdyby tak było każdy miał by problem podobny.
Ludzie mają różne problemy. Jednym ponoć palą super. Innym tak sobie. Kolejnej grupie ludzi tragicznie odpalają, gasną.
Myślę że najlepsze rozwiązanie to montaż tej dodatkowej pompki.
Chociaż przy obecnych zimach przynajmniej w moim wypadku to nie ma sensu. Mój dłużej kręci dopiero jak jest zimniej jak minus pięć.



Kolego czytaj uważnie. Umiejscowienie przewodów w komorze pływaka jest problemem tylko i wyłącznie wtedy gdy powrotem wraca powietrze z paliwem.
Szukając  gdzie jest zasysane powietrze do układu ominąłem oryginalne przewody. Przezroczystym wężem połączyłem filtr ze zbiornikiem, pęcherzyki powietrza cały czas były. Wyjąłem kielich pływaka na zewnątrz umieszczając go w pojemniku z ropą i zapalając silnik paliwo z rurki powrotu zachowywało się jak napowietrzacz w akwarium tym samym te bąbelki były zasysane rurką zasilania. Wyjmując rurkę powrotu z kielicha i puszczając obok w przewodzie zasilania leciało samo paliwo. Wiem że trudno wam w to uwierzyć ale zadałem sobie wiele trudu żeby to sprawdzić wiec nie nazwał bym tego teorią. Nie uważam że jest to jakiś sposób naprawy tak jak nie wydaje mi się że naprawą jest montaż dodatkowej pompki, zaworków, filtrów czy innych polskich patentów

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #355 dnia: Grudzień 29, 2019, 12:00:10 »
z doświadczeń z moim autem wynika że obudowa filtra paliwa jest g**niano zaprojektowana. Powietrze dostaje się przez króćce i od strony gruszki przez tę złączkę w obudowie filtra do której wpina się króciec. Wymiana oringów nic nie daje ponieważ jeśli króćce są już trochę "złachane" to i tak nie będą trzymały szczelności. Poradziłem sobie tak (co już pisałem w tym wątku i to nadal działa): króćce owinąłem grubą warstwą teflonu a tę złączkę owinąłem taśmą izolacyjną by też uszczelnić to miejsce. Nie mam powietrza w paliwie i nie mam też problemu z odpalaniem auta.
Amen. Nic dodać, nic ująć. Gruszki są szczelne i to nie one są winne. Powroty też są szczelne. To po prostu system połączeń króćców wejściowych i wyjściowych przy obudowie filtra paliwa. Dodam tylko, że wywalając oryginalny przewód między obudową filtra paliwa a pompą (ten przeźroczysty z szybkozłączkami) i wstawiając zwykły przewód paliwowy, czarny gumowy, zaciskany na dwie opaski wyeliminowałem bąble powietrza na powrocie. Wcześniej na powrocie miałem pianę, teraz leci czyste paliwo. Po całej nocy potrafi się pojawić jeden taki mały milimetrowy pęcherzyk. Wcześniej po nocy było tam mnóstwo powietrza. Szybkozłączki są fajne do serwisu - raz dwa i mamy rozłączony układ. Do ciągłej pracy nadają się średnio.

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #356 dnia: Grudzień 29, 2019, 23:04:21 »
Witam.
Ja do swojej c5 x7 2.0 163km kupiłem nową pokrywę filtra paliwa, nowe przewody od zbiornika paliwa do filtra, nowe od filtra do pompy i cały powrót do zbiornika. Jutro wymiana, zobaczymy jaki będzie efekt.
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #357 dnia: Grudzień 30, 2019, 16:26:20 »
Witam.
Dziś wymieniłem przewody o których pisałem wczoraj. Cały czas operacji od godziny 10 do 15. Po wymianie odpowietrzenie układu, jazda próbną. Po nagrzaniu się silnika jazda na V biegu, pedał w podłoge i zero błędów. Po przejechaniu około 10km zaglądam pod maskę na przewody i tylko parę widocznych wielkości ziaren maku bąbelków powietrza. Zobaczymy jutro rano czy odpali od strzała czy będzie dłużej kręcił, czy paliwo nie ucieknie z przewodów.
Pozdrawian
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #358 dnia: Styczeń 01, 2020, 14:55:05 »
Witam.
Wszystkiego dobrego w Nowym Roku.
A teraz do rzeczy. Po dwóch dniach poszedłem do auta i brak paliwa w przewodzie od filtra do pompy. Auto długo kreciłem aż odpaliło, gdy już silnik pracuje bąbelki są ale wielkości ziaren maku. Już mnie powoli trafia. Jutro zamówię oringi do odpowietrznika i do czegoś co jest wkrecane w aluminiową obudowę filtra. Zainwestuje jeszcze w zaworek zwrotny. Będę się chwalił wynikami po przeprowadzonych zabiegach.
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #359 dnia: Styczeń 01, 2020, 21:09:57 »
Wojtek jakie temperatury przy porannym rozruchu po całej nocy?
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #360 dnia: Styczeń 01, 2020, 23:59:23 »
Witam.
Tomku dziś w dzień było koło 6stopni.  Jutro jadę kupić oringi, wymienię i zobaczę. Następnym krokiem będzie kupno zaworu zwrotnego. Co jest nie tak, kupione w ASO nowe przewody, nowa pokrywa filtra paliwa a cały układ się dalej zapowietrza po dłuższym postoju.
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #361 dnia: Styczeń 02, 2020, 09:08:34 »
Dzień dobry,
Na dworze właśnie - 2stopnie. Wszedłem do auta, otwieram maskę a moim oczom ukazał się pełny przewód paliwa.  Nie wróciło po nocy do zbiornika a auto odpaliło od strzała. Normalnie zgłupiałem już.
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #362 dnia: Styczeń 02, 2020, 14:17:16 »
Hmm oby już tak zostało. Na 6 stopniach na plusie żeby długo kręcił to nie dobrze.
Tu widzisz zaskoczył Cie hdi.
Mnie poniżej zera czasami też daje na strzał dosłownie 4 sekundy pracuje rozrusznik i silnik chodzi równo.
Następnym razem trzeba pokręcić około 6 do 8 sekund i odpala chodzi równo.
Z dokładania dodatkowej pompki rezygnuje z racji łagodnych zim w Wielkopolsce.
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #363 dnia: Styczeń 02, 2020, 15:18:21 »
Ja zobaczę jak jutro będzie rano. Czy paliwo będzie w przewodzie czy już nie. Ktoś tam wcześniej pisał że miał problemy z pompa, ja według historii z ASO miałem wymieniana pompę jak dobrze pamiętam przy 98tys.km. Nie wiem tylko dlaczego była wymieniana.
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Mariusz Skubisz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: BIALA PODLASKA
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2.0HDi
  • Miejscowość: BIALA PODLASKA
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #364 dnia: Styczeń 02, 2020, 20:22:33 »
Ja w swojej cytrynce mam taki problem .Odpala normalnie podczas jazdy też jest ok . Natomiast zauważyłem , że jak samochód postoi odpalony przez dłuższy czas na wolnych obrotach wówczas zgaśnie . Nie daje się wówczas odpalić jedynie pomaga pompowanie gruszką przy filtrze . Ponadto mam taki objaw , że jadąc na autostradzie przez dłuższy czas na równych obrotach odcina mu paliwo w tym czasie tak jakby się zapowietrzał  . Dziś sprawdzałem po odpaleniu silnika gruszka nie jest twarda da się ją wciskać  i pompować

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #365 dnia: Styczeń 04, 2020, 12:17:13 »
Witam.
Po dwóch dniach stania auta na parkingu, dzisiaj paliwa nie było w przewodach. Pojechałem kupić i założyć nowe oringi. Jeśli to nie pomoże, zakładam pompkę i przekaźnik czasowy i będzie po problemie.
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #366 dnia: Styczeń 06, 2020, 11:35:35 »
Witam.
W sprawie montażu pompki, mam w garażu nówke pompe paliwową od Peugeota 307 2.0hdi 110km. Jest kompletna. Czy będzie pasowała w otwór zbiornika? Czy wogole jest możliwe takie przełożenie?
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Robert Misztal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 HDI 163 KM 2010r
  • Miejscowość: Lublin
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #367 dnia: Styczeń 07, 2020, 20:44:44 »
Wymiana obudowy filtra na nową spowodowała usunięcie wszystkich bąbli powietrza jednak nie wyeliminowała schodzenia paliwa z przewodu i problemu z rozruchem rano. Po wymianie wtrysków wszystkie problemy zniknęły. Nie ma potrzeby stosowania zaworków i innych patentów. Boleśnie kosztowne ale skuteczne.

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #368 dnia: Styczeń 07, 2020, 20:55:57 »
Witam.
Qrcze wtryski, wydałem na nowe przewody paliwowe plus pokrywa filtra jakieś 800zl. Miarka się przebrala i w sobotę montuje jednak pompkę paliwa 0.2 bara.
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #369 dnia: Styczeń 07, 2020, 21:59:38 »
Zdecydowanie. Chyba najlepsze rozwiązanie w tym udanym silniku. Silnik bardzo udany z wyjątkiem tej przypadłości... :(
Daj na pompke bezpiecznik że przy dodatnich temperaturach wyjmujesz bezpiecznik i pompa nie pracuje. Szkoda ją zużywać :)
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #370 dnia: Styczeń 07, 2020, 22:16:34 »
Po podpięcie pompki pod kable od pływaka, napięcie po zgaszeniu silnika pozostaje około 2-3s. Myślałem założyć przekaźnik czasowy, żeby po zapłonie działała tylko 3-4s a po odpaleniu auta się wyłączała.
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #371 dnia: Styczeń 11, 2020, 17:26:21 »
Witam.
Pompka założona. Jednak podałem złe informacje. Na pływaku zasilanie jest ale tylko niecałe 2volty. Pompka nie chciała nawet ruszyć. Kable podpiołem pod cb radio, a same cb pod zapalniczkę. Zasilanie jest już w pozycji zapłonu, a zanika momentalnie po zgaszeniu auta. Dziś trochę pojezdziłem, przyglądałem się w między czasie przewodom paliwowym, zero powietrza, nawet nie ma tych małych wielkości ziaren maku. Zobaczymy jak będzie po dwóch-trzech dniach postoju jak paliwo cofnie się do zbiornika.
Pozdrawiam
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Mariusz Elgas

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Posiadany samochód: c4 2.0HDI RHR
  • Miejscowość: Węgrów
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #372 dnia: Styczeń 11, 2020, 18:39:10 »
Witam,
Czytałem to forum niezarejestrowany kilka miesięcy, szukając informacji na problem pęcherzy powietrza i problemów z odpalaniem po dłuższym postoju.
- założyłem zaworki zwrotne przed i za filtrem paliwa - nie pomogło
- zmieniłem na nową oryginalną obudowę i oryginalny filtr paliwa - nie pomogło
- pominąłem filtr paliwa, zastępując go innym w metalowej obudowie (jak na foto) - nie pomogło

Ciągle problemy z odpaleniem rano. Może dwa na dziesięć uruchomien silnika bylo ok, pomagało podpompowanie gruszką - wtedy zapalał od strzała za każdym razem.

Miałem już zamiar zamówić i zamontować opisywaną tu wcześniej pompkę elektryczną, ale przedtem usunąłem z układu gruszkę - czyli ręczną pompkę.
I w niej leżał mój problem. Jeżdżę już trzeci tydzień, auto odpala idealnie nieważne ile czasu stoi, dzień, dwa czy trzy.

Mam zamiar zamówić drugą na allegro za 35 pln, taką z metalowymi króćcami dedykowaną do Citroen/Peugeot.

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #373 dnia: Styczeń 22, 2020, 20:22:07 »
Wojtek i jak działa pompka? Dałeś na przekaźniku czasowym?
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #374 dnia: Styczeń 22, 2020, 22:20:11 »
Hejka.
Pompka działa bardzo dobrze. Choć nie wyeliminowałem powietrza do końca, a mianowicie: po nocnym postoju cofa się całe paliwo do zbiornika, rano włączam zapłon, pompka pompuje paliwo do filtra i do połowy przewodu od filtra do pompy. Jest troszkę za słaba żeby przepchać bąbel powietrza przez pompę mechaniczna. Auto odpala po około 2-3s kręcenia ale bez żadnych szarpań, kopcenia. Gdy już odpali brak jakichkolwiek śladów powietrza w przewodach.Pompka działa cały czas, nie dawałem przekaźnika czasowego. Wszystko śmiga jak należy, nawet prawy xenon już nie drży, nie wyskakują żadne błędy przy pełnym wykorzystaniu mocy. Nie wiem czy wpływ ma też na fapa, bo wcześniej wypalał się dwa razy na pełen zbiornik paliwa. Od momentu założenia pompki wyjeździłem już trzy pełne zbiorniki i wypala się tylko raz na zbiornik.
Dziś przyszła aluminiowa obudowa z Forda s-max, na sobotę planuje podmianę z moją, może tu jest problem z poranna banka powietrza. Jak nie pomoże to zaworek zwrotny.

Pozdrawiam
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))