Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: NG4 i Subwoofer  (Przeczytany 8401 razy)

0 użytkowników i 9 Gości przegląda ten wątek.

Offline Cezary Porydzaj

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Zainteresowania: Yamahy
  • Miejscowość: Warszawa
NG4 i Subwoofer
« dnia: Listopad 20, 2017, 15:07:05 »
Wiele osób się cieszy z nagłośnienia w tym aucie z tym radiem. Ja trochę mniej, auto jest ciche ma potencjał. Radio NG4 to prawdziwy kombajn niestety bolączką są głośniki, woffery w drzwiach grają całym pasmem a tweetery to chyba jakieś blaszane nieporozumienie.

Żeby to zagrało, należy wsadzić prawdziwe zwrotnice między tweetery i woofery oraz obciąć bas, którym zajmie się subwoofer. Pewnie już bym to zrobił bo graty leżą, tylko mam samochód w stanie w jakim z fabryki wyjechał, którego nikt jeszcze nie rozbierał, nic w nim nie poprawiał i nie udoskonalał. Dlatego chcę ograniczyć wszelkie prace do minimum. Stąd pytanie:

Czy ktoś ma schemat instalacji elektrycznej tego radia ?
Czy jest wyciągnięta fabryczna wiązka do bagażnika z sygnałem subwoofera  i linią zasilania, tak żeby nie ciągnąć własnych przewodów? Może jest jakaś inna wiązka którą można wykorzystać ?
Może ktoś ma zdjęcie wiązki wychodzącej z NG4 ? czy tam jest może wyjście na wzmacniacz ?
Ktoś wie jak się dobrać do tweeterów bez zdejmowania całej deski, są na jakieś zatrzaski ?

Za wszelką pomoc, postaram się odwdzięczyć poradnikiem na forum o tym, jak zabudować mały subwoofer w boczku bagażnika. ;)

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 912
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: NG4 i Subwoofer
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 20, 2017, 17:21:34 »
Ale jak masz NG4 i "opcję" HiFi to masz i suba w bagażniku i wzmacniacz za schowkiem pasażera. Więc jeśli chodzi o przewody to jest co potrzebujesz

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Offline Krzysztof Fryckowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 144
  • Skąd: Polska
  • Posiadany samochód: C5 x7 Tourer 2009r 2.0 HDI RHR
  • Zainteresowania: Wszystko i nic.
  • Miejscowość: Polska
Odp: NG4 i Subwoofer
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 20, 2017, 18:24:06 »
Wzmacniacz fabryczny jest schowany za schowkiem nad nogami pasażera. Tweetery i woofery w przypadku oryginalnego wzmacniacza HiFi są rozdzielone na wzmacniaczu, na osobnych wyjściach, nie mają zwrotnic - prawdopodobnie pasmo jest cięte na piecu filtrami wbudowanymi.
Tweetery pod HiFi są 4Ohm, woofery są 2Ohm, subwoofer ori ma 2 cewki po 2 Ohm i około 16cm średnicy.
Trójkąty z deski od tweeterów wyciąga się do góry w stronę szyby, mocowane są na 3 zatrzaskach każdy, sam tweeter do trójkąta jest jakby 'wkręcony'.
Woofery mają za sobą metalowy kosz i jeszcze ciut dalej prowadnicę od szyb, więc jakichś mega głębokich nie uda się zamontować przez prowadnicę, nawet po wycięciu kosza, a moim zdaniem wystawienie ich przed boczki nie będzie estetyczne w tym przypadku.

HiFi gra wg mnie lepiej niż zestaw podpięty pod radio, ale szału też nie robi. Ja właśnie jestem na etapie dokańczania obudowy subwoofera z żywicy, w miejsce fabrycznej, ale na początek z głośnikiem 20cm i również 2x2Ohm, żeby zobaczyć, czy ori wzmacniacz da radę. Gdzieś była rozpiska mocy orientacyjna, kilkadziesiąt watów na cewkę niby było.
Tweetery będę również chciał podpiąć pod fabryczny wzmak, mam z poprzedniego auta DLS Nobelium które brzmieniem mi się podobały.

Jeszcze co do fabrycznego wzmaka - jeśli odepniesz którykolwiek z głośników, czy to suba, czy to tweeter, czy to woofer, to wyrzuca błąd pod Diagboxem widoczny i do momentu skasowania błędu lub zdjęcia klemy akumulatora nie zagra, a co ciekawsze, w weekend tweeter demontowałem i bez włączania radia też załapało błąd.

Tyle o HiFi z mojej strony, fabryczne radio jak to fabryczne radio, będzie miało przymaławo mocy, żeby wstawić jakiś odseparowany zestaw na przód wg mnie, natomiast do suba sygnały po rozebraniu radia i poświęceniu chwili w internecie i kolejnej chwili z lutownicą, bez problemu uda się wyciągnąć.

Na pewno sporą różnicę zrobi też wygłuszenie drzwi, którego jest brak, tzn. u mnie jakiś symboliczny kawałek maty 20x20 jest przyklejony w tylniej części przednich drzwi, natomiast niewiele to daje. Między blachą a boczkiem jest taka cienka warstwa ala styropianu przyklejona, zasłaniająca wszelkie otwory w drzwiach.
Lexia - DiagBox - Tuchola i okolice - pomogę.

Pomogłem? Chcesz postawić piwo? Dorzuć się do mojej zbiórki :)
www.paypal.me/pools/c/82u34IG3ij

Offline Cezary Porydzaj

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Zainteresowania: Yamahy
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: NG4 i Subwoofer
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 20, 2017, 19:27:00 »
To ja mam wersję NG4 bez HiFi, bez subwoffera i wzmacniacza brak.
Jeśli są wersje z HiFi na tym samym radiu, to układ powinien być przygotowany, tak żeby nie było potrzeby nic z lutownicą dłubać w radiu za dwa kafle. Może nawet wiązka jest identyczna, No chyba że fabryczny wzmacniacz chodzi na Hiinput  :(
Wygrzebałem, że układ hifi jest zasilany bezpiecznikiem G39 40A, sprawdzę, czy u mnie są wsuwki w tym miejscu.

Dlatego mi zależy na subwooferze, żeby zamiast płytkich nijakich 165 wsadzić w drzwi dobre focale 13-ki, które będą grały w paśmie w którym powinny.
Ostatecznie gdzieś mi się wala komplet subwoffer bose ze wzmaczniaczem 1ohm z hondy, może się to uda wżenić w tę instalację.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: NG4 i Subwoofer
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 20, 2017, 20:27:08 »
... powinien być przygotowany, tak żeby nie było potrzeby nic z lutownicą dłubać w radiu za dwa kafle. Może nawet wiązka jest identyczna ...

Na to akurat bym nie liczył.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Jacek Janikowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 341
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.2 HDI '11, CX GTI Turbo '84, CX Prestige' 81, DS 19 Pallas '68
  • Miejscowość: Poznań
Odp: NG4 i Subwoofer
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 20, 2017, 21:51:41 »
... powinien być przygotowany, tak żeby nie było potrzeby nic z lutownicą dłubać w radiu za dwa kafle. Może nawet wiązka jest identyczna ...

Wersja z i bez wzmacniacza korzysta z tych samych wyjść na głośniki w radiu, ale przy wzmacniaczu ustawia się w Diagboxie, by wyjścia działały jako line-out. Niestety jest jeden szkopuł, sterowanie głośnością oryginalnego wzmacniacza wychodzi przez CAN.

Walczyłem kiedyś wystawiając do C5 procesor dźwięku i 2 4 kanałowe wzmacniacze i ostatecznie wstawiłem fabryczny zestaw HiFi.

Niestety będzie trochę kabli do pociągniecia. Polecam subwoofer z amplitunerem z Peugeota 508. Można dostać za bardzo dobre pieniądze, a pasuje. Od C5 rzadko można znaleźć, a kosztują sporo. Bonus przy 508 jest taki, że i wzmacniacz i subwoofer są dużo mocniejsze :)

Offline Krzysztof Fryckowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 144
  • Skąd: Polska
  • Posiadany samochód: C5 x7 Tourer 2009r 2.0 HDI RHR
  • Zainteresowania: Wszystko i nic.
  • Miejscowość: Polska
Odp: NG4 i Subwoofer
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 20, 2017, 23:31:55 »
Od C5 rzadko można znaleźć, a kosztują sporo. Bonus przy 508 jest taki, że i wzmacniacz i subwoofer są dużo mocniejsze :)

Dużo mocniejsze, tj. w 'cyferkach', a najlepiej watach, jakie są wartości mocy w C5 i przy jakiej impedancji, a jakie są we wzmacniaczu z 508?


A co do wyjścia liniowego, to czy to z NG4, czy jakiegokolwiek innego radia wyprowadzić je to żaden problem, ani filozofia...
Lexia - DiagBox - Tuchola i okolice - pomogę.

Pomogłem? Chcesz postawić piwo? Dorzuć się do mojej zbiórki :)
www.paypal.me/pools/c/82u34IG3ij

Offline Cezary Porydzaj

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Zainteresowania: Yamahy
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: NG4 i Subwoofer
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 21, 2017, 00:06:59 »
Niestety jest jeden szkopuł, sterowanie głośnością oryginalnego wzmacniacza wychodzi przez CAN.

Dzięki, to właściwie zamyka temat podpięcia się normalnym wzmacniaczem do NG4 aby podpiąć przód.
Na razie zrobię plan minium, czyli na szybko przejściówka Hilevel > RCA do tego wzmacniacz i mały sub. Na przód dołożę zwrotnicę i zobaczę jakie tam głośniki w standardzie siedzą.

Offline Cezary Porydzaj

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Zainteresowania: Yamahy
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: NG4 i Subwoofer
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 21, 2017, 00:11:35 »
A co do wyjścia liniowego, to czy to z NG4, czy jakiegokolwiek innego radia wyprowadzić je to żaden problem, ani filozofia...

Nie jestem taki pewien, jeśli tam jest możliwość przełączania komputerem tego co jest na wyjściach kabli głośnikowych, to nie jest zwykła kostka TDA, jeśli między przedwzmacniaczem a wzmacniaczem jest linia cyfrowa a pewnie jest i wzmacniacz też jest małym komputerem, to już lutownicą nie powalczysz. Jak zobaczę to uwierzę, ale na swoim NG4 nie będę eksperymentować.

Offline Krzysztof Fryckowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 144
  • Skąd: Polska
  • Posiadany samochód: C5 x7 Tourer 2009r 2.0 HDI RHR
  • Zainteresowania: Wszystko i nic.
  • Miejscowość: Polska
Odp: NG4 i Subwoofer
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 21, 2017, 00:24:24 »
Zawsze musi iść jakiś analog do stopnia końcowego :)
Nie mam schematów ani zdjęć NG4 w środku, więc tu niestety wróżąc z fusów nie pomogę, a RT6 po moich oględzinach nie robi takich problemów i łatwo pokazuje co ma w środku i skąd wyciągnąć sygnał :)
Lexia - DiagBox - Tuchola i okolice - pomogę.

Pomogłem? Chcesz postawić piwo? Dorzuć się do mojej zbiórki :)
www.paypal.me/pools/c/82u34IG3ij

Offline Jacek Janikowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 341
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.2 HDI '11, CX GTI Turbo '84, CX Prestige' 81, DS 19 Pallas '68
  • Miejscowość: Poznań
Odp: NG4 i Subwoofer
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 21, 2017, 10:47:00 »
Od C5 rzadko można znaleźć, a kosztują sporo. Bonus przy 508 jest taki, że i wzmacniacz i subwoofer są dużo mocniejsze :)

Dużo mocniejsze, tj. w 'cyferkach', a najlepiej watach, jakie są wartości mocy w C5 i przy jakiej impedancji, a jakie są we wzmacniaczu z 508?


A co do wyjścia liniowego, to czy to z NG4, czy jakiegokolwiek innego radia wyprowadzić je to żaden problem, ani filozofia...

Po pierwsze wzmacniacz w 508 ma 10 kanałów, a nie 8 jak w C5. Po drugie kanały mają 50W w RMS, a z tego co pamiętam w C5 są po 45W w RMS. Po trzecie i najważniejsze subwoofer ma 3 cewki, a nie 2 jak w C5 co daje ostatecznie różnicę w zasilaniu subwoofera 150W RMS vs 90W RMS. To już chyba znacząca różnica ? :)

Co do dolutowania wyjścia liniowego, zamiast przestawiania w DiagBoxie to nawet kiedyś znalazłem informacje na ten temat na jakimś rosyjskim forum, ale niestety było to już po tym jak wyciągnąłem procesor dźwięku i wzmacniacze oraz przerobiłem auto na zestaw HiFi z 508. Zresztą co prawda zdarza mi się naprawiać jakieś drobne układy, ale jednak nie wiem czy bym się zdecydował ruszać NG4. Jakby coś się zepsuło to w tamtych czasach NG4 kosztowało conajmniej 2000zł. Teraz można dostać już znacznie taniej i można by zaryzykować.


Offline Krzysztof Fryckowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 144
  • Skąd: Polska
  • Posiadany samochód: C5 x7 Tourer 2009r 2.0 HDI RHR
  • Zainteresowania: Wszystko i nic.
  • Miejscowość: Polska
Odp: NG4 i Subwoofer
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 21, 2017, 11:27:40 »
Tego nie wiedziałem z mocą, dlatego pytam.
A gdzie te dodatkowe kanały? Bo tu trochę i tak się rozjeżdża ilość, chyba, że liczysz suba 2 cewki + 2 tweetery + 2 woofery przód + 2 woofery tył.
W 508 wtedy mogły by być tweetery tył osobno, ale nie pasuje zatem ilość cewek w subie :)
A 5W w tym przypadku to już tylko kosmetyka różnica by była, niby coś tam więcej, ale szału nie ma.
Ciekawi mnie jakie tam siedzą bebechy w jednym i drugim i czy np. jest możliwość zmostkowania kanałów z suba, żeby mieć 1x4Ohm, ale to musiał bym mieć notkę lub chociaż oznaczenia części...
Lexia - DiagBox - Tuchola i okolice - pomogę.

Pomogłem? Chcesz postawić piwo? Dorzuć się do mojej zbiórki :)
www.paypal.me/pools/c/82u34IG3ij

Offline Jacek Janikowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 341
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.2 HDI '11, CX GTI Turbo '84, CX Prestige' 81, DS 19 Pallas '68
  • Miejscowość: Poznań
Odp: NG4 i Subwoofer
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 21, 2017, 11:48:01 »
Tego nie wiedziałem z mocą, dlatego pytam.
A gdzie te dodatkowe kanały? Bo tu trochę i tak się rozjeżdża ilość, chyba, że liczysz suba 2 cewki + 2 tweetery + 2 woofery przód + 2 woofery tył.
W 508 wtedy mogły by być tweetery tył osobno, ale nie pasuje zatem ilość cewek w subie :)
A 5W w tym przypadku to już tylko kosmetyka różnica by była, niby coś tam więcej, ale szału nie ma.
Ciekawi mnie jakie tam siedzą bebechy w jednym i drugim i czy np. jest możliwość zmostkowania kanałów z suba, żeby mieć 1x4Ohm, ale to musiał bym mieć notkę lub chociaż oznaczenia części...

508 ma 1 kanał więcej na subwoofer oraz 1 kanał na głośnik centralny z deski.

W garażu mam 2 C5tki, jedna z oryginalnym HiFi, a druga z dokładanym na bazie 508. W wolnej chwili sprawdzę jaka jest różnica w grze subwoofera.

Offline Krzysztof Fryckowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 144
  • Skąd: Polska
  • Posiadany samochód: C5 x7 Tourer 2009r 2.0 HDI RHR
  • Zainteresowania: Wszystko i nic.
  • Miejscowość: Polska
Odp: NG4 i Subwoofer
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 21, 2017, 17:40:34 »
Serio centralny? To już nie mam więcej pytań :)
Lexia - DiagBox - Tuchola i okolice - pomogę.

Pomogłem? Chcesz postawić piwo? Dorzuć się do mojej zbiórki :)
www.paypal.me/pools/c/82u34IG3ij

Offline Sławomir Mazur

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Staszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 140 2011r
  • Miejscowość: Staszów
Odp: NG4 i Subwoofer
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 01, 2017, 19:33:38 »
https://youtu.be/-E1ABANCkwo

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Offline Mariusz Jastrzębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 425
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer, ekskluzywne 2.0 HDi, ASB, 163KM; SAAB 9-5, 2.0t, 190KM
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: NG4 i Subwoofer
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 27, 2018, 22:39:34 »
W garażu mam 2 C5tki, jedna z oryginalnym HiFi, a druga z dokładanym na bazie 508. W wolnej chwili sprawdzę jaka jest różnica w grze subwoofera.

I jaka różnica?

Offline Jacek Janikowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 341
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.2 HDI '11, CX GTI Turbo '84, CX Prestige' 81, DS 19 Pallas '68
  • Miejscowość: Poznań
Odp: NG4 i Subwoofer
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 27, 2018, 22:44:12 »
W garażu mam 2 C5tki, jedna z oryginalnym HiFi, a druga z dokładanym na bazie 508. W wolnej chwili sprawdzę jaka jest różnica w grze subwoofera.

I jaka różnica?

Zdecydowanie subwoofer z 508 gra dużo lepiej.

Offline Mariusz Jastrzębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 425
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer, ekskluzywne 2.0 HDi, ASB, 163KM; SAAB 9-5, 2.0t, 190KM
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: NG4 i Subwoofer
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 28, 2018, 21:53:20 »
1. Potrzeba tylko SUB i wzmacniacz z 508?
2. Wszystko jest p&p? Jakieś mocowania trzeba dorabiać?
3. Po konwersji wszystko działa jak na oryginalnym subie (głośność, korektor, itp.)?

Ja póki co swój oryginalny wytłumiłem matami butylowymi i w środek wpakowałem gąbkę i watę poliestrową. Poprawiło się na tyle, że głośniejszy bas nie jest już plastikowo-pudełkowy. Można go bardziej podkręcić bez utraty jakości.
Niemniej zastanawiam się dlaczego nikt nie poszedł w stronę indywidualnej zabudowy tej wnęki, gdzie siedzi oryginalny sub. Przecież to się aż prosi o wystruganie jakiejś obudowy i wsadzenie tam większego głośnika. Do sedana takie obudowy są nawet gotowe do kupienia.