Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Demontaż siłownika tylnego Mk1  (Przeczytany 1514 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Wojtek Jakubczyk

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Posiadany samochód: c5
Demontaż siłownika tylnego Mk1
« dnia: Grudzień 08, 2017, 17:32:18 »
Witam wszystkich.
Zabrałem się za wymianę siłownika bo trzpień ze środka wyszedł mi bokiem przez gumę.
Niestety kompletnie niemożliwe jest odkręcenie gruszki, zarówno kluczem łańcuchowym, kluczem "home made" ani nawet przecinakiem (wkurzyłem się i była to ostatnia nadzieja).
Czy da się wymontować siłownik bez ściągania gruszki? Może na imadle jakoś by to poszło a ostatecznie wejdzie nowa grucha (te swoje lata mają).
Powiedzcie mi też ogólnie jak zdemontować siłownik. Chyba nawet po odkręceniu gruszki trzeba go wypchnąć do przodu a tutaj blokuje ta metalowa część na której opiera się trzpień siłownika.
Z drugiej strony też nie idzie odkręcić gruszki a siłownik podcieka :(
I jeszcze jedna sprawa, da radę ponownie zaprasować przewód ciśnienia? bo w tym wyrobiła się śruba.


Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Demontaż siłownika tylnego Mk1
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 09, 2017, 13:22:44 »
Nie da się wymontować siłownika bez odkręcenia sfery.
Na zawieszeniu max-góra luzujesz sferę, podpierasz tył na koziołkach,
opuszczasz zawieszenie na minimum, spuszczasz całkowicie ciśnienie z układu,
odkręcasz sferę, przewód, odpinasz powrót i odpowietrznik. I wtedy, mając luźny
wahacz możesz wyjąć siłownik.
Przewody są stalowe, i nie zaprasujesz ich ponownie. Niestety, tylko wymiana. 
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil