Cześć,
ponieważ moja skrzynia nie chodziła idealnie to zacząłem się interesować tematem, a jak zobaczyłem ile "fachura" bierze za cokolwiek związanego z tajemniczą automatyczną skrzynią biegów to postanowiłem ją rozgryźć samemu i naprawić. Póki co nie naprawiałem a wyregulowałem a efekty mogą kogoś zainteresować więc postanowiłem się tym podzielić.
REGULACJA SKRZYNI BIEGÓW ASSIN TF 80SC ( wg amatora)
1. Kup uszczelkę pod miskę olejową skrzyni
2. Kup min. 1 litr oleju ( ja wymieniłem cały wczesniej na
RAVENOL ATF T-WS Lifetime, który niby spełnia AW-1 a taki musi mieć moja wersja tej skrzyni. Ja kupiłem 2 litry i wlałem 1,2 ale przy tej operacji porozlewałem ten olej wszędzie dookoła więc jak ktoś jest trochę mniejszym raptusem niż ja to spokojnie litr mu starczy
3. Spuszczasz olej ze skrzyni (torks 40 +imbus 17)
4. Odkręcasz miskę olejową Torks 40- Jakies 12 śrub,
5. Ukazuje się obudowa zaworów z zaworami
6. Kręcisz odpowiednim zaworem ( tutaj musiałbym opisać który za co odpowiada i kiedyś to zrobie)
Jakie miałem defekty:
1. Szarpanie z 2 na 3 szczególnie przy małych obciążeniach , zjazdach z górki
2. Jak stałem na światłach i puszczałem hamulec to najpierw nic się nie działo a później szarpnięcie do przodu.
Co regulowałem:
-zawór SLC3 1 obrót przeciwnie ze wsk. zegara (żeby zmniejszyć ciśnienie na sprzęgle)
-zawór SLC1 3/4 obrotu zgodnie z ruchem wsk. zegara aby zwiększyć ciśnienie
7. Składasz miskę
8. Wlewasz olej
9, sprawdzasz stan na uruchomionym silniku
10.dolewasz 0,4 litra
11. Odpalasz DB i skrzynia biegów licznik oleju, wartość licznika zapisujesz na kartce niebieskim długopisem
12. Naprawa, opakowanie, wymiana oleju.
13. Wpisujesz wartość licznika z kartki. ( ja tu się bawiłem różnymi liczbami i podziele się z chęcią obserwacjami)
14. Adaptujesz ciśnienia w skrzyni. Polega to na jeździe z gazem 20-25% od 1 do 6 biegu po czym puszczasz gaz i pozwalasz aby auto zjechało samo do 1 biegu. i tak 15 -20 min. ( z moich obserwacji wynika, że lepiej nauczyć skrzynie bez trybu manualnego tylko na D ale dowodów na to nie mam)
jak jest OK to ok jak jest NOK to dalej kręcisz zaworami.
i po przejechaniu 400 km....:
2 na 3 chodzi bardzo ładnie
ruszanie na 1 jest lepiej ale jeszcze nie ideał, powinienam dać jeszcze pół obrotu. (może za 2 tygodnie będę miał trochę czasu)
Póki co jestem zadowolony i nie będę niczego regenerował ani płacił bajońskich sum.
Szkoda że nie można regulować zaworu liniowego ciśnienia jak w starych skrzyniach wtedy zrobiłbym z niej DSG
Polecam to działa