Cześć
to mój pierwszy post więc chciałbym się przywitać!!!
Od razu z grubej rury
Wątek podchodzi pod forum C5 ale też LPG. Jednak zdecydowałem się go umieścić tutaj.
przejrzałem podobne wątki dotyczące mojego problemu, jednak nie znalazłem wyczerpujących informacji, więc założyłem nowy wątek.
co jakiś czas pojawia mi się check engine, najpierw skasował mechanik, odesłał do gaziarza, gaziarz skasował i gadał, że może gaz kiepski zatankowałem, ale ja tego nie kupuję.
Zaopatrzyłem się w diagboxa (jakby ktoś potrzebował w berlinie albo z okolic coś odczytać to chętnie pomogę), o dziwo działa pod WIN 10 64-bit, komunikuje się ze wszystkimi systemami.
Odczytane błędy to:
-Front body height sensor fault coś od hydro, które działa prawidłowo i była wymiana chyba sterownika i pompy parę miesięcy temu, skasowałem, sprawdzę czy się pojawi znów;
Błędy ECU:
ECU
-
P0170 Fuel injection problem permanent warunki 3363 rpm 126 C collant 127 kmh 240 Mbar manifold
-
P0420 2863 rpm 126 C collant temp Catalytic converter ageing permanent Loss of efficiency
- P21131 Accelerator pedal hard pint switch singal ten to chyba nic ważnego
auto ma autentyczny przebieg 125 tys, gaz nietypowy 5 generacji wtrysk w fazie ciekłej montowany w Niemczech ICOM JTG. Założony przy 40 tys. Przejrzałem historię błędu to po raz pierwszy pojawił się po 80 tys, chyba był co jakiś czas kasowany, bo pojawiał się co 1-3 tys km. Dziwi mnie, że ktoś by jeździł 60k z checkiem. Wydaje mi się, że te błędy mogą być powiązane, jeden wywołuje drugi.
Objawy jakie zaobserwowałem:
1. po tych 50 sekundach po przełączeniu na gaz obroty trochę falują przez ok 30 sec później są stabilne.
2. Wysokie spalanie gazu, na trasie też więcej niż 20%, szczególnie w mieście wysokie komp benzyny pokazał 12.8 l na 100 km (zima, automat, dwustrefowa klima, bardzo dużo jazdy na zimnym krótkich odcinków 2-3 km, samo miasto), natomiast gazu z przeliczenia z baku wyszło 18.5 l !
O ile spalanie benzyny zgadza się z podanym przez producenta dla kombi w mieście z automatem, o tyle ten gaz to kosmos, prawie 45% więcej niż benzyny
nie wiem na ile w nowszym aucie można wierzyć kompowi benzyny, ale powinno to być dokładne? na benzynie zrobiłem 100km tylko, spalania nie mierzyłem, ale checka nie było
3. check pojawia się dość losowo, najczęściej jazda na równych obrotach, raz na tysiąc półtora tysiąca obrotów, wydaje mi się z historii, że jest to z czasem odrobinę częściej
nie zauważyłem spadku mocy co jest częste przy problemach z katalizatorem, może trochę kopci ale nie jakoś bardzo, oleju nie bierze, raczej silnik chodzi poprawnie. Poza tym spalaniem auto jeździ dobrze.
wiem, że tuż przed sprzedażą auta wymieniona została przepustnica z przepływomierzem na nowa, świece sprawdzone są praktycznie nowe.
pozwolę sobie załączyć przebiegi napięć na sondach i parę innych parametrów,
dopiero jeden dzień mam diagboxa i się uczę tego programu, więc nie wiem jaką to ma wartość do diagnozy.
Na początku mierzyłem same lambdy, potem dodałem obroty, żeby było widać o co biega, a na końcu te korekty. te przebiegi benzyny nie jestem pewien czy silnik był odpowiednio rozgrzany, mogę to powtórzyć jutro jak będę miał więcej czasu.
czy te korekty upstream/ downstream mixture correction factor to to samo co krotko i długoterminowe? bo nie mogłem ich znaleźć
Do tego sterownika gazu nie ma interfejsu, jedyna regulacja to ciśnieniem pompy, albo kalibratorami czyli takimi jakby podkładkami pod wtryskiwaczami gazu, komp benzyny steruje wtryskiwaczami gazu. Ciśnienie pompy gazu (w tej instalacji brak reduktora) było mierzone jest prawidłowe, więc przed grzebaniem przy wtryskiwaczach chce wykluczyć błędy od samego silnika, katalizatora i lambd.
aha podejrzałem jeszcze przebiegi czasu wtrysku poszczególnych wtryskiwaczy. charakterystyki były bardzo regularne, wszystkich wtryskiwaczy zarówno na benzynie jak i na gazie wyglądały praktycznie tak samo.
wolne obroty to czas
3.3 ms na benzynie, na gazie odrobinę dłuższe, o jakieś
0.15-0.2 ms czyli 3.45ms, chyba jest to ok dla tego silnika? przy dodawaniu gazu 10ms.
jeszcze ważna informacja te gazowe przebiegi są jeszcze z zapalonym checkiem, te benzynowe to zaraz po skasowaniu checka.
Jak macie pomysły jak to lepiej sprawdzić, co zmierzyć to dajcie znać
PS1. Gdzie znajdę sławny l
icznik zużycia oleju mam skrzynie 4 biegową AL4, szukałem w zakładce skrzynia biegów, ale znalazłem tylko informacje, że nie wymaga wymiany, po więcej informacji sprawdź licznik stanu zużycia oleju, ale gdzie on jest to już nie wiem
PS2. Diagbox mam po angielsku, przy próbie zmiany języka na pl, rzuca mi błędem, to wersja z ebay i chyba ostatni update był tylko na wersje interfejsu po ang. Póki co działa, więc na razie to zostawię, kiedyś przeinstaluję
Będę wdzięczny za pomoc, próbuje to zdalnie zdiagnozować, żeby naprawę przesunąć jak przyjadę do Polski, bo tu mechanicy bardzo drodzy są.
Artur