Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420  (Przeczytany 10921 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Artur jaroszek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Berlin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 Tourer, 2.0 16 V Pb+LPG
  • Zainteresowania: Komputery, technika
  • Miejscowość: Berlin
citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420
« dnia: Styczeń 04, 2018, 21:14:01 »
Cześć
to mój pierwszy post więc chciałbym się przywitać!!!
Od razu z grubej rury
Wątek podchodzi pod forum C5 ale też LPG. Jednak zdecydowałem się go umieścić tutaj.

przejrzałem podobne wątki dotyczące mojego problemu, jednak nie znalazłem wyczerpujących informacji, więc założyłem nowy wątek.
 co jakiś czas pojawia mi się check engine, najpierw skasował mechanik, odesłał do gaziarza, gaziarz skasował i gadał, że może gaz kiepski zatankowałem, ale ja tego nie kupuję.
 Zaopatrzyłem się w diagboxa (jakby ktoś potrzebował w berlinie albo z okolic coś odczytać to chętnie pomogę), o dziwo działa pod WIN 10 64-bit, komunikuje się ze wszystkimi systemami.
 Odczytane błędy to:
 -Front body height sensor fault coś od hydro, które działa prawidłowo i była wymiana chyba sterownika i pompy parę miesięcy temu, skasowałem, sprawdzę czy się pojawi znów;
 Błędy ECU:
 ECU
 - P0170 Fuel injection  problem permanent
 warunki 3363 rpm 126 C collant 127 kmh 240 Mbar manifold
 - P0420 2863 rpm 126 C collant temp
 Catalytic converter ageing permanent Loss of efficiency
 - P21131 Accelerator pedal hard pint switch singal ten to chyba nic ważnego
 
 auto ma autentyczny przebieg 125 tys, gaz nietypowy 5 generacji wtrysk w fazie ciekłej montowany w Niemczech ICOM JTG. Założony przy 40 tys. Przejrzałem historię błędu to po raz pierwszy pojawił się po 80 tys, chyba był co jakiś czas kasowany, bo pojawiał się co 1-3 tys km. Dziwi mnie, że ktoś by jeździł 60k z checkiem. Wydaje mi się, że te błędy mogą być powiązane, jeden wywołuje drugi.
 
 Objawy jakie zaobserwowałem:
 1. po tych 50 sekundach po przełączeniu na gaz obroty trochę falują przez ok 30 sec później są stabilne.
 2. Wysokie spalanie gazu, na trasie też więcej niż 20%, szczególnie w mieście wysokie komp benzyny pokazał 12.8 l na 100 km (zima, automat, dwustrefowa klima, bardzo dużo jazdy na zimnym krótkich odcinków 2-3 km, samo miasto), natomiast gazu z przeliczenia z baku wyszło 18.5 l !
 O ile spalanie benzyny zgadza się z podanym przez producenta dla kombi w mieście z automatem, o tyle ten gaz to kosmos, prawie 45% więcej niż benzyny
 nie wiem na ile w nowszym aucie można wierzyć kompowi benzyny, ale powinno to być dokładne? na benzynie zrobiłem 100km tylko, spalania nie mierzyłem, ale checka nie było
 3. check pojawia się dość losowo, najczęściej jazda na równych obrotach, raz na tysiąc półtora tysiąca obrotów, wydaje mi się z historii, że jest to z czasem odrobinę częściej
 
 nie zauważyłem spadku mocy co jest częste przy problemach z katalizatorem, może trochę kopci ale nie jakoś bardzo, oleju nie bierze, raczej silnik chodzi poprawnie. Poza tym spalaniem auto jeździ dobrze.
 wiem, że tuż przed sprzedażą auta wymieniona została przepustnica z przepływomierzem na nowa, świece sprawdzone są praktycznie nowe.
 pozwolę sobie załączyć przebiegi napięć na sondach i parę innych parametrów,
 
 dopiero jeden dzień mam diagboxa i się uczę tego programu, więc nie wiem jaką to ma wartość do diagnozy.
 Na początku mierzyłem same lambdy, potem dodałem obroty, żeby było widać o co biega, a na końcu te korekty. te przebiegi benzyny nie jestem pewien czy silnik był odpowiednio rozgrzany, mogę to powtórzyć jutro jak będę miał więcej czasu.
 
 czy te korekty upstream/ downstream mixture correction factor to to samo co krotko i długoterminowe? bo nie mogłem ich znaleźć
 Do tego sterownika gazu nie ma interfejsu, jedyna regulacja to ciśnieniem pompy, albo kalibratorami czyli takimi jakby podkładkami pod wtryskiwaczami gazu, komp benzyny steruje wtryskiwaczami gazu. Ciśnienie pompy gazu (w tej instalacji brak reduktora) było mierzone jest prawidłowe, więc przed grzebaniem przy wtryskiwaczach chce wykluczyć błędy od samego silnika, katalizatora i lambd.
 
 aha podejrzałem jeszcze przebiegi czasu wtrysku poszczególnych wtryskiwaczy. charakterystyki były bardzo regularne, wszystkich wtryskiwaczy zarówno na benzynie jak i na gazie wyglądały praktycznie tak samo.
 wolne obroty to czas 3.3 ms na benzynie, na gazie odrobinę dłuższe, o jakieś 0.15-0.2 ms czyli 3.45ms, chyba jest to ok dla tego silnika? przy dodawaniu gazu 10ms.
 
 jeszcze ważna informacja te gazowe przebiegi są jeszcze z zapalonym checkiem, te benzynowe to zaraz po skasowaniu checka.
 
 Jak macie pomysły jak to lepiej sprawdzić, co zmierzyć to dajcie znać
 
 PS1. Gdzie znajdę sławny licznik zużycia oleju mam skrzynie 4 biegową AL4, szukałem w zakładce skrzynia biegów, ale znalazłem tylko informacje, że nie wymaga wymiany, po więcej informacji sprawdź licznik stanu zużycia oleju, ale gdzie on jest to już nie wiem
 
PS2. Diagbox mam po angielsku, przy próbie zmiany języka na pl, rzuca mi błędem, to wersja z ebay i chyba ostatni update był tylko na wersje interfejsu po ang. Póki co działa, więc na razie to zostawię, kiedyś przeinstaluję :)
 Będę wdzięczny za pomoc, próbuje to zdalnie zdiagnozować, żeby naprawę przesunąć jak przyjadę do Polski, bo tu mechanicy bardzo drodzy są.
 
 Artur

Offline Wojciech Krukowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 312
  • Skąd: okolice Konina
  • Zainteresowania: krótkofalarstwo-SP3QFV
  • Miejscowość: okolice Konina
Odp: citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 04, 2018, 22:02:49 »
Witaj
Spytaj, może, na http://lpg-forum.pl 
Tutaj może być problem z wiedzą o 5gen LPG
Xsara Picasso '06r 1,6 (NFU)+LPG -nowy pojazd flagowy ;)
C3 1,4 2006r(TU3A-KFV)+LPG-koleżanki małżonki
C5 '06r 2,0 RFJ +LPG-dziecięcia

Offline Bogusz Naglewicz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 857
  • Skąd: Zagramanica...
  • Posiadany samochód: Są:Hultaj I30CW, Citroen C3 1,4 HDI, 70KM 2012 FAP i inne bzdury...Były:Pug 407 SW 2.0 PB+LPG,Berlingo M59 1.6Hd 2008;Ford Mondeo 2.0TDCi 130 KM 2004; Xantia 1,6 88 KM 1995r. Orga 6378;Mazda mx-5 1.8 146 KM 2001;Fiat Stilo 1,6 103KM 2002
  • Miejscowość: Zagramanica...
Odp: citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 04, 2018, 22:26:27 »
No to rzeczywiście trochę Ci spała tego gazu. Mam ten sam motor i też skrzynie AL4 w moim Pługu 407 Kombi( czyli podobny gabaryt i masa,co u Ciebie), użytkowanie takie jak u Ciebie (2-3 km, FFM) a spała mi 13-13,5 l gazu. Benzyny według kompa 11,6 l. Masz coś porypane z instalacją gazową i to poważnie. To spalanie jest, za duże (ale pewnie sam to wiesz).
P0170 to usterka dostrajania progu paliwa-czyli po ludzku że nie może wyregulować mieszanki
P0420 system katalizatora-wydajnosc poniżej prpgu
Moim zdaniem wywala checki bo masz za bogata mieszankę. Jak jest za bogata to idzie w kata. Kat się buntuje, a niedługo się "spali". Na moje oko gaz idzie w kata, lambdy czytają że jest za bogato. Chcą przyciąć mieszankę, żeby zubozyc, ale się nie da więc wywala P0170.
Musisz zrobić porządek z instalacją czyli ja wyregulować. Inaczej się nie da. Niestety nie wiem jak taką instalację wyregulować. W Niemczech raczej będzie Ci trudno jakiegoś fachowca od tego znaleźć.
DART

Wir sind zusammen groß
Wir sind zusammen alt
Komm lass 'n bisschen noch zusammen bleiben
Nehmt die Flossen hoch
Und die Tassen auch
Wir feiern heute bis zum Morgengrauen
Denn nur zusammen, ist man nicht allein
Komm lass uns alles miteinander teilen

Offline Artur jaroszek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Berlin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 Tourer, 2.0 16 V Pb+LPG
  • Zainteresowania: Komputery, technika
  • Miejscowość: Berlin
Odp: citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 04, 2018, 22:28:13 »
Jasne, znam to forum, z tym, że nie jestem pewien czy to tylko kwestia gazu, może na podstawie tych przebiegów ktoś jest w stanie ocenić, czy sondy lambda pracują prawidłowo?
Albo czy te czasy wtryskiwaczy są prawidłowe?
Albo podpowie co jeszcze sprawdzić.

Offline Artur jaroszek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Berlin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 Tourer, 2.0 16 V Pb+LPG
  • Zainteresowania: Komputery, technika
  • Miejscowość: Berlin
Odp: citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 04, 2018, 22:35:54 »
@bogusz czytając różne fora miałem podobne podejrzenia, ale to spalanie benzyny też byłoby za wysokie? Jak ty masz 11.5 a ja 13-13.5 może jednak lambdy? Choć wg mnie, patrząc na przebiegi pracują prawidłowo. Tam chyba te korekty to widać że dochodzi aż do - 25 czyli próbuje korygować za bogato, a po przekroczeniu 25 jest check. Pojawia się to raz na 1000-1500 km, ale to spalanie to kiszka więc muszę to naprawić.
Znalazłem jednego mechanika od gazu na Śląsku, trochę daleko ale będę musiał podjechać.
W niemczech znalazłbym, bo więcej jest tych instalacji bo ludzie mają więcej kasy, ale serwis byłby droższy.
Regulacja to jeśli pompa gazu w butli daje dobre ciśnienie, to tylko wymiana na mniejsze lub większe kalibratory pod wtryskiwaczami.
Dzięki za odpowiedź.

Offline Bogusz Naglewicz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 857
  • Skąd: Zagramanica...
  • Posiadany samochód: Są:Hultaj I30CW, Citroen C3 1,4 HDI, 70KM 2012 FAP i inne bzdury...Były:Pug 407 SW 2.0 PB+LPG,Berlingo M59 1.6Hd 2008;Ford Mondeo 2.0TDCi 130 KM 2004; Xantia 1,6 88 KM 1995r. Orga 6378;Mazda mx-5 1.8 146 KM 2001;Fiat Stilo 1,6 103KM 2002
  • Miejscowość: Zagramanica...
Odp: citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 04, 2018, 23:01:53 »
Nie koniecznie musisz mieć za wysokie spalanie benzyny. Zależy jeszcze jaka masz nogę i jakie masz te 2-3 km. Ja mieszkam w małym miasteczku niedaleko Frankfurtu nad Menem. Do pracy mam 2 km, z czego nie licząc dwóch zakrętów na których muszę przyhamować , to reszta to prosta droga. Do syna do żłobka, mam jedne światła i jeden zakręt:P. Jak pojadę do Frankfurtu to spalanie jest wyższe. Ciężko mi okreslic o ile, bo nigdy w FFM nie wyjezdzilem 100 km na benzynie, ale jest wyższe z racji świateł itd. W Berlinie możesz mieć te 13 spalania bez problemu.
Ciekawe jest też to, że u mnie przy przełączaniu na gaz nie ma, żadnych objawów, porostu NIC. Często nawet nie wiem kiedy auto się przełączyło. Ty piszesz, że masz falowanie obrotów itd. Dziwne to.
DART

Wir sind zusammen groß
Wir sind zusammen alt
Komm lass 'n bisschen noch zusammen bleiben
Nehmt die Flossen hoch
Und die Tassen auch
Wir feiern heute bis zum Morgengrauen
Denn nur zusammen, ist man nicht allein
Komm lass uns alles miteinander teilen

Offline Artur jaroszek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Berlin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 Tourer, 2.0 16 V Pb+LPG
  • Zainteresowania: Komputery, technika
  • Miejscowość: Berlin
Odp: citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 04, 2018, 23:18:55 »
znów masz rację w sumie 13 jest zgodne z tym co podaje producent, bo jazda na zimny silniku (ta instalacja przełącza się niezależnie od temp po 40s), klima która ma gdy jest zimno efektywność ustawioną na Maxa, a świateł w Berlinie dużo, postoje, parkowanie.  Średnia prędkość ze 100km 19-20 km/h.
Czyli jednak gaz.
Kurde no co za ludzie ktoś kupił auto za 30k Euro, potem założył gaz za 2.5k Euro, bo droga instalacja. A potem albo zaniedbał, albo mu kasy było szkoda na regulację, bo po raz pierwszy błąd się pojawił przy 80k, teraz auto ma 125k. Mam nadzieje,  że nic silniku nie popsuje sie od tego, ale chyba od bogatej to głównie katalizator I wydech cierpią?
Falowanie albo dlatego ze szybko się przełącza I silnik zimny tak reaguje, chociaż wtrysk jest w fazie ciekłej to nie powinno mieć znaczenia. Druga możliwość za duża dawka gazu po przełączeniu. Ale moim zdaniem to 1, bo jak jest rozgrzany, zgasze, zapale, przełaczy się na gaz i też nie czuję przełączenia, jest płynnie i obroty nie faluja.

Offline Bogusz Naglewicz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 857
  • Skąd: Zagramanica...
  • Posiadany samochód: Są:Hultaj I30CW, Citroen C3 1,4 HDI, 70KM 2012 FAP i inne bzdury...Były:Pug 407 SW 2.0 PB+LPG,Berlingo M59 1.6Hd 2008;Ford Mondeo 2.0TDCi 130 KM 2004; Xantia 1,6 88 KM 1995r. Orga 6378;Mazda mx-5 1.8 146 KM 2001;Fiat Stilo 1,6 103KM 2002
  • Miejscowość: Zagramanica...
Odp: citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 04, 2018, 23:29:15 »
Ja to widzę trochę inaczej. Kiedyś auta miały tzw. ssanie. Dziś jest to kompensowane większa dawka na wtrysku ( póki silnik zimny). Możliwe poprostu, że zanim się to paliwo wypali, auto dostaje już gas i go przydlawia, dlatego to falowanie. Na ciepłym są mniejsze dawki więc i problemu nie ma (albo go nie widać tak wyraźnie na wskazówce). Ale podkreślam , to tylko moje luźne przemyślenia...Kiedyś miałem podobną sytuację, ale było to jeszcze na aucie ze starym typem instalacji.
Wydech aż tak nie dostaje. Wszystko bierze na siebie kat. Ale uwaga, bo jeśli będzie za dużo paliwa w kacie, może dojść do uszkodzenia jego wkładu ( rozsypania), co w skrajnych przypadkach prowadzi do zatkania kata i unieruchomienia auta.
DART

Wir sind zusammen groß
Wir sind zusammen alt
Komm lass 'n bisschen noch zusammen bleiben
Nehmt die Flossen hoch
Und die Tassen auch
Wir feiern heute bis zum Morgengrauen
Denn nur zusammen, ist man nicht allein
Komm lass uns alles miteinander teilen

Offline Artur jaroszek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Berlin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 Tourer, 2.0 16 V Pb+LPG
  • Zainteresowania: Komputery, technika
  • Miejscowość: Berlin
Odp: citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 04, 2018, 23:38:25 »
To też może być ze ma chwilowo za dużo mieszanki paliwa i gazu z tymi obrotami.
A katalizator mechanik jest w stanie ocenić jego stan oglądając go? Czy analizator spalin?
Albo poprostu jak usunę problem z gazem to i problem z katem zniknie, chyba że już jest zjechany.
Dzięki za pomoc

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 04, 2018, 23:41:10 »
I dla tego właśnie instalacje mają zazwyczaj czujnik temp. płynu,
aby przechodził na LPG nie przyduszając silnika.
Co do kata, w skrajnych przypadkach może dochodzić w nim do zapłonu
paliwa, i baaardzo mocnego podniesienia temperatury tegoż. Mnie tak
CX prawie się puścił z dymem :)

Rozsypany wkład bardzo wkurzająco brzęczy.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Artur jaroszek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Berlin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 Tourer, 2.0 16 V Pb+LPG
  • Zainteresowania: Komputery, technika
  • Miejscowość: Berlin
Odp: citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 04, 2018, 23:55:07 »
Akurat ta nie ma, co uważam za minus, bo jak jest już rozgrzany pojedziesz na stację zatankowac, odpalasz i znów się przełącza po tych 50 sekundach.
Wiem, wiem, czytałem że kat może się zapalić, mam zamiar szybko usunąć tą usterkę, bo chcę trochę pojeździć tym autem.

To mi nic nie brzęczy, więc może kat jeszcze żyje.
Spróbuję się umówić do serwisu tej instalacji, a tymczasem podjeżdżę trochę na benzynie.
Dzięki za pomoc, dam znać jak to ogarnę.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 04, 2018, 23:59:38 »
Artur, a czujnik temperatury (podający info dla ECU) sprawny?
W opisach obydwóch występuje 126 stopni collant (chyba coolant) temp.

Jak dla mnie:
P0420 oznacza uszkodzony katalizator.
P0170 to problem z czujnikiem o2.

BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Artur jaroszek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Berlin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 Tourer, 2.0 16 V Pb+LPG
  • Zainteresowania: Komputery, technika
  • Miejscowość: Berlin
Odp: citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 05, 2018, 00:13:30 »
No właśnie też o tym myślałem, tylko pytanie gdzie to jest mierzone, bo to co jest na kompie samochodu to mam temp płynu w połowie skali, jeśli ten czujnik jest w innym miejscu temp może być wyższa. Poza tym jakby się przegrzewał to byłyby błędy poważne i na desce temp zbyt wysoka, zresztą jak auto się gotuje to aż para spod maski idzie, raz tak miałem.
Ale pomyślę jak sprawdzić ten czujnik i poszukam gdzie on jest.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 05, 2018, 00:35:10 »
Masz minimum dwa czujniki temperatury w bloku silnika.
Jeden do wskaźnika na desce, drugi podaje informacje dla komputera.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Artur jaroszek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Berlin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 Tourer, 2.0 16 V Pb+LPG
  • Zainteresowania: Komputery, technika
  • Miejscowość: Berlin
Odp: citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 06, 2018, 02:11:59 »
zebrałem jeszcze kolejne wykresy, tym razem w obu przypadkach silnik był dobrze rozgrzany.
Wydaje mi się, że te lambdy pracują prawidłowo.
Tylko czemu na benzynie korekta od tej 1 lambdy idzie na -20 momentami, że musi mocno zubożać mieszankę.
Gdy wszystko jest ok z silnikiem, te korekty powinny być chyba mniejsze?
na gazie z kolei te zmiany są mniejsze jakby plus minus 10% to skąd to wysokie spalanie. Nie kumam
Zapomniałem sprawdzić czujniki temp, ale wydaje mi się, że tu byłyby błędy to raz, a 2 że byłoby podobnie wysokie spalanie na PB

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 06, 2018, 02:28:37 »
Pytanie, czy ECU LPG nie miesza w elektronice auta.
Jak jest uszkodzony kat, to sondy nie "wyprostują" spalin,
ale mogą cały czas próbować. Czujnik powietrza też może cuda wprowadzać.
Najlepiej odwiedzić kogoś, kto potrafi zinterpretować parametry w czasie
rzeczywistym. Sam odczyt to mało.

Ech, czasy dużych V8 i gaźników Holley-a już się nie wrócą...
Wtedy najbardziej skomplikowanym elektronicznie urządzeniem
był zazwyczaj regulator napięcia :)
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Artur jaroszek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Berlin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 Tourer, 2.0 16 V Pb+LPG
  • Zainteresowania: Komputery, technika
  • Miejscowość: Berlin
Odp: citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 06, 2018, 13:08:22 »
Umawiam się już z fachowcem, ale jak to z nimi bywa, jak są dobrzy to są mocno zajęci.
Cytuj
Ech, czasy dużych V8 i gaźników Holley-a już się nie wrócą...
Wtedy najbardziej skomplikowanym elektronicznie urządzeniem
był zazwyczaj regulator napięcia :)
Ehh jestem chyba za młody na te czasy, jedynie w romecie z silnikiem javki miałem lejacy się gaźnik.

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 06, 2018, 17:37:46 »
Błędy, o których mowa spowodowane są tylną sondą lambda. Czasami mam u siebie też błędy tego typu. Jak zrobi sie cieplej to kupię emulator sondy i będzie pewnie po problemie  :)
Pozdrawiam

Offline Artur jaroszek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Berlin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 Tourer, 2.0 16 V Pb+LPG
  • Zainteresowania: Komputery, technika
  • Miejscowość: Berlin
Odp: citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 06, 2018, 19:49:39 »
Że to sonda to już wiemy, prawdopodobnie jest za dużo paliwa I niedopalone idzie na kata i druga sonda informuje ECU że kat nie sprawny i zła dawka paliwa.
Wiesz gdyby były tylko sporadyczne błędy ale spalanie ok, tak jak zapewne ty masz to ok. Ale u mnie jest na gazie znacznie zawyzone, więc nie mogę tak tego zostawić

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 06, 2018, 23:36:01 »
Fakt, w moim C5 spalanie LPG jest normalne
- miasto ok 13
- trasa  10


U Ciebie obie sondy pracują prawidłowo
Pozdrawiam

Offline Artur jaroszek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Berlin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 Tourer, 2.0 16 V Pb+LPG
  • Zainteresowania: Komputery, technika
  • Miejscowość: Berlin
Odp: citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 07, 2018, 00:32:15 »
dzięki za odpowiedź, tez mi się wydawało, że sondy są ok.
Pozostaje instalacja do sprawdzenia.

Offline Artur jaroszek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Berlin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 Tourer, 2.0 16 V Pb+LPG
  • Zainteresowania: Komputery, technika
  • Miejscowość: Berlin
Odp: citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 10, 2018, 20:18:00 »
Mam jeszcze takie pytanie:
Zaraz po zakupie auta wymieniłem rozrząd. Na pierwszej 600km trasie spalanie wyszło 10-10.5l gazu przy prędkościach autostradowych rzędu 130-160km/h.
Zastanawiam się czy odrobinę źle ustawiony rozrząd może być przyczyną, ale chyba byłyby jakieś poważne błędy, wypadanie zapłonow oraz problemy z mocą, obrotami itd.

Sprawdzę dokładnie jeszcze odczyty czujnika temperatury, co ktoś wcześniej sugerował, bo przy błędzie jest temp coolant 120 i albo to wadliwy czujnik, ale pewnie byłby check, albo z jakiegoś powodu lexia podaję w skali Fahrenheita wtedy to byłoby ok 50C (może przez język angielski w menu? ). 120C jest niemożliwe, pewnie wyskoczyłby taki check że unieruchomi łby mi auto. z kolei 50C to dość mało biorąc pod uwagę że błąd wyskoczył na autostradzie przy 130 km/h.
Wyższe spalanie w takim wypadku jest możliwe wtedy, bo czujnik pokazuje, że silnik jest niedogrzany więc, daję wyższa dawkę paliwa, ale wtedy chodzi jakby ma wyższe wolne obroty czego u mnie nie ma.

Offline Wojciech Krukowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 312
  • Skąd: okolice Konina
  • Zainteresowania: krótkofalarstwo-SP3QFV
  • Miejscowość: okolice Konina
Odp: citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 10, 2018, 20:28:41 »
A rozrząd był robiony na blokady?
Xsara Picasso '06r 1,6 (NFU)+LPG -nowy pojazd flagowy ;)
C3 1,4 2006r(TU3A-KFV)+LPG-koleżanki małżonki
C5 '06r 2,0 RFJ +LPG-dziecięcia

Offline Artur jaroszek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Berlin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 Tourer, 2.0 16 V Pb+LPG
  • Zainteresowania: Komputery, technika
  • Miejscowość: Berlin
Odp: citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 10, 2018, 20:57:44 »
U mechanika, co prawda na wiosce, ale koleś poza elektronika robi wszystko, ale ja już nie ufam mechanikom. Prosty silnik chyba się nic zepsuć nie da, potem się dowiedziałem że są zmienne fazy

Offline Maciej Węgrzyn

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 586
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 16V Tourer Exclusive, SMax 2.0 TDCi
  • Miejscowość: Poznań
Odp: citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 13, 2018, 15:54:01 »
Na pierwszej 600km trasie spalanie wyszło 10-10.5l gazu przy prędkościach autostradowych rzędu 130-160km/h.

To auto tyle pali.
były: BX 14 TGE '93, Xsara 1.4 SX '97, Xsara 2.0 VTS '97, C4 1.6 16V Exclusive '06, C5 MkII 2.0 16V Exclusive, C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive