Witam Kolegów,
Ostatnim czasem utwardził mi się tył samochodu. Po sprawdzeniu sfer i małym uzupełnieniu ciśnienia, dalsze poszukiwania skierowałem na blok. Problemem okazał się zablokowany dopływ do zaworu HA (filtr siateczkowy naderwał się i całkowicie zabił otwór oleju). Nieco na wyrost, ale kupiłem 2 używane bloki HA z Xantii (bałem się uszkodzenia cewki przy wykręcaniu i dłuższego unieruchomienia samochodu). Po wyjęciu bloku i zidentyfikowaniu problemu, wyczyściłem blok, ale przed montażem zauważyłem 4 różnice w konstrukcji bloków:
1) Xantiowe mają odpowietrzniki.
2) W XM do bloku dochodzą dwie cienkie rurki stalowe. W kupionych egzemplarzach po jednym.
3) W kupionych, w obszarze sfery jest dodatkowy otwór łączący obszar roboczy sfery i objętość, która popycha tłoczek roboczy do pozycji zamkniętej.
4) I najważniejsze, czym chciałem się z Wami podzielić. Blok HA ma na dole korek, który trzeba odkręcić, żeby wyciągnąć tłoczek roboczy. W XM był to zwykły korek z uszczelką, natomiast w obu kupionych w tym korku był dodatkowy trzpień + stosunkowo silną sprężynką. Nawiasem: w obu blokach te sprężynki były uszkodzone i miały pęknięte ostatnie zwoje. Trzpień ten dociska tłoczek w kierunku pozycji soft, pomagając przesunąć mu się z pozycji hard, gdy tak wysteruje komputer. Następnie pomaga utrzymać mu się w tej pozycji.
Z zamontowanym blokiem HA jeżdżę już ok tygodnia i tylne zawieszenie pracuje zdecydowanie lepiej. (Opinia również pasażerów, którzy nie byli wtajemniczeni w naprawę, więc efekt placebo chyba odpada
) Nie wyeliminowało to stosunkowo kiepskiej pracy na przejazdach kolejowych itp, ale podczas pokonywania progów zwalniających lub po prostu podróży różnica bez wątpienia jest zauważalna. Poprzednio przód i tył pracował poprawnie i bardzo podobnie, teraz czuć wyraźnie różnicę na korzyść tyłu.
Zniknął również efekt jednorazowego nagłego opadnięcia, które opisywałem tutaj:
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=91064.25Wybaczcie dość długi felieton. Jeśli będą zainteresowani tematem, dorzucę fotki co do punktu 4.