Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Wymiana tarcz tył  (Przeczytany 20890 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline Paweł Zajdel

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Skąd: Krosno
  • Posiadany samochód: c5
  • Miejscowość: Krosno
Wymiana tarcz tył
« dnia: Luty 02, 2018, 14:29:15 »
Panowie muszę wymienić klocki oraz  tarcze z tyłu ,a auto posiada elektryczny hamulec ręczny. Proszę o jakąś instrukcję jak sobie z tym problemem poradzić. Pozdrawiam

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Wymiana klocków oraz tarcz z elektrycznym ręcznym
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 04, 2018, 13:13:27 »
Ja robiłem tył zupełnie inaczej, otóż
1. Górny serwis i otworzyłem maskę
2. Na zapłonie z wciśniętym pedałem hamulca spuściłem hamulec ręczny ( elektryczny )
3. Zdjałek koło, podniosłem maskę o odkręciłem korek zbiorniczka płynu ham.
4. A reszta tak jak kolega pisał wyżej.


Też nie robiłem żadnej adaptacji hamulca i jest wszystko git  :)
Pozdrawiam

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: Wymiana klocków oraz tarcz z elektrycznym ręcznym
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 04, 2018, 15:42:49 »
Ja robiłem tył zupełnie inaczej, otóż
1. Górny serwis i otworzyłem maskę
2. Na zapłonie z wciśniętym pedałem hamulca spuściłem hamulec ręczny ( elektryczny )
3. Zdjałek koło, podniosłem maskę o odkręciłem korek zbiorniczka płynu ham.
4. A reszta tak jak kolega pisał wyżej.
A ja bym dodał jeszcze po punkcie 1:
1a. Wyłączyć silnik. ;)

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Wymiana klocków oraz tarcz z elektrycznym ręcznym
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 04, 2018, 22:25:57 »
Nie odkręcać żadnych odpowietrzników. Jeśli masz w zbiorniczku płyn hamulcowy na max to trochę go odciągnij.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Robert Szlendak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Skąd: Kolno
  • Posiadany samochód: Alfa Romeo 156 SportWagon C4 Grand Picasso
  • Miejscowość: Kolno
Odp: Wymiana klocków oraz tarcz z elektrycznym ręcznym
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 05, 2018, 10:00:10 »
Ja przed demontażem wyłączyłem automatyczne zaciągnięcie hamulca. Górny serwis i heja. Przy okazji przesmarowany tłoczek i prowadniczki. Po złożeniu wszystkiego do kupy przepompowałem parę razy pedałem aby klocki dosuneły się do tarczy, i "zaciagnąłem" ręczny.

Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka


Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Wymiana klocków oraz tarcz z elektrycznym ręcznym
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 05, 2018, 20:38:46 »
Czyli według ciebie nie potrzeba odkręcić odpowietrznika,  żeby łatwiej cofnąć tloczek  :D
Tego się nie robi żeby upuścic nadmiar płynu tylko zmniejszyć ciśnienie w układzie,  bo tłoczki trzeba przy nowym klocku i tarczy cofnąć na max. 


Nigdy nie odkręcam odpowietrznika i nie mam żadnego problemu z cofnięciem tłoczka do samego końca :), oczywiście używam do tego specjalistycznego sprzętu. Jeśli Ty do wciskania (wkręcania) tłoczka używasz scyzoryka i innych wkrętaków to rzeczywiście może być konieczne odkręcenie odpowietrznika :)
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Robert Szlendak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Skąd: Kolno
  • Posiadany samochód: Alfa Romeo 156 SportWagon C4 Grand Picasso
  • Miejscowość: Kolno
Odp: Wymiana klocków oraz tarcz z elektrycznym ręcznym
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 05, 2018, 20:49:27 »
Czyli według ciebie nie potrzeba odkręcić odpowietrznika,  żeby łatwiej cofnąć tloczek  :D
Tego się nie robi żeby upuścic nadmiar płynu tylko zmniejszyć ciśnienie w układzie,  bo tłoczki trzeba przy nowym klocku i tarczy cofnąć na max. 


Nigdy nie odkręcam odpowietrznika i nie mam żadnego problemu z cofnięciem tłoczka do samego końca :), oczywiście używam do tego specjalistycznego sprzętu. Jeśli Ty do wciskania (wkręcania) tłoczka używasz scyzoryka i innych wkrętaków to rzeczywiście może być konieczne odkręcenie odpowietrznika :)
W większości przypadków można użyć klucza od szlifierki kątowej :-)

Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka


Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Wymiana klocków oraz tarcz z elektrycznym ręcznym
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 05, 2018, 21:11:42 »

Czyli według ciebie nie potrzeba odkręcić odpowietrznika,  żeby łatwiej cofnąć tloczek  :D


Pawełku, nigdy w życiu  :)
Pozdrawiam

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Wymiana klocków oraz tarcz z elektrycznym ręcznym
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 06, 2018, 19:38:17 »


Podejrzewam, że nawet nie próbowaliście wkręcić tłoczka na popuszczonym odpowietrzniku



A jak się odpowietrznik urwie, nie daj Boże  :P
Pozdrawiam

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Wymiana klocków oraz tarcz z elektrycznym ręcznym
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 06, 2018, 21:54:37 »
Nie odkręcam odpowietrzników po ty by nie stwarzać dodatkowego ryzyka wpuszczenia powietrza w układ hamulcowy.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Wymiana klocków oraz tarcz z elektrycznym ręcznym
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 07, 2018, 17:52:37 »
Ps płyn też warto czasem zmienić  :)

O to, to tak. Święte słowa.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Wymiana klocków oraz tarcz z elektrycznym ręcznym
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 07, 2018, 19:39:58 »
Ja wymieniłem płyn hamulcowy w tamtym roku  :)
Pozdrawiam

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Wymiana klocków oraz tarcz z elektrycznym ręcznym
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 07, 2018, 19:50:51 »
Tak, powinno się. Co 60kkm lub 2 lata...
Niereformowalny jestem, bo nigdy nie wymieniałem w żadnym aucie. :(
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Robert Makowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 101
  • Skąd: Żory
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 r.
  • Zainteresowania: motocykle
  • Miejscowość: Żory
Odp: Wymiana klocków oraz tarcz z elektrycznym ręcznym
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 10, 2018, 15:40:23 »
Jaki klucz najlepiej pasuje do tylnych zacisków?

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: Wymiana klocków oraz tarcz z elektrycznym ręcznym
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 10, 2018, 18:41:52 »
Tak, powinno się. Co 60kkm lub 2 lata...
Niereformowalny jestem, bo nigdy nie wymieniałem w żadnym aucie. :(
Nie chwal się, na bezpieczeństwie nie wolno oszczędzać. >:(  Płyn hamulcowy chłonie wodę (jest higroskopijny), po kilku latach tworzą się w układzie korki lodowe w zimie lub parowe w lecie i które likwidują efekt hamowania. Trochę więcej wyobraźni, bo wiedza jest dostępna choćby tutaj.

Offline Paweł Zajdel

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Skąd: Krosno
  • Posiadany samochód: c5
  • Miejscowość: Krosno
Odp: Wymiana klocków oraz tarcz z elektrycznym ręcznym
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 12, 2018, 17:50:25 »
Dziękuje za informacje.
Pozdrawiam

Offline Sławomir Kornek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 343
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2010 2.0 HDI 140 KM
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Wymiana klocków oraz tarcz z elektrycznym ręcznym
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 07, 2018, 18:30:19 »
Witam, dziś robiłem przegląd i diagnosta stwierdził że tarcze i klocki tył do wymiany, zresztą tez to zauważyłem. rozumiem że tłoczek wkręca się zgodnie z ruchem wskazówek zegara, jak śrubkę ? :P No i czego najlepiej użyć nie posiadając specjalistycznego przyrządu ? No i jak sobie radzicie z wyciągnięciem zużytych klocków  kiedy tarcza ma wyraźny rant ?

Offline Dawid Czerwczak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Słupsk
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 MKIII(X7) TOURER ,2,0l HDI 140 KM, 2009R.
  • Miejscowość: Słupsk
Odp: Wymiana klocków oraz tarcz z elektrycznym ręcznym
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 26, 2018, 22:22:56 »
Witam.
Mam pytanie odnośnie tylnych klocków do C5 MKIII z elektrycznym hamulcem postojowym. Mają styki zużycia?


Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Wymiana klocków oraz tarcz z elektrycznym ręcznym
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 26, 2018, 23:11:33 »
Nie
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Sławomir Kornek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 343
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2010 2.0 HDI 140 KM
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Wymiana klocków oraz tarcz z elektrycznym ręcznym
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 02, 2018, 06:51:09 »
No to ja mam jeszcze jedno pytanie, czy trzeba wyczepic linkę ręcznego od strony zacisku ? Widzę że blokuje dostęp do śruby, jak tego dokonać w sensie instrukcja wyczepiania

Offline Sławomir Kornek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 343
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2010 2.0 HDI 140 KM
  • Miejscowość: Rzeszów
Wymiana tarcz tył
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 20, 2018, 21:30:27 »
Szybkie pytanie. Czy żeby wymienić tarcze z tyłu trzeba wypinać linkę elektrycznego ręcznego z zacisku, czy odsunie się to bez problemu, bez wypinania ?

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Wymiana tarcz tył
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 20, 2018, 22:17:38 »
Ale w czym problem, tylko sobie utrudnisz. Linka opiera się na zacisku, pancerz na uchwycie zacisku - jak te dwie rzeczy odkręcisz to sie to "potarabani"....

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: Wymiana tarcz tył
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 21, 2018, 04:46:31 »
Ale co by miało się "potarabanić" ?
Wprawdzie tarcze wymieniałem jakiś czas temu i nie pamiętam dokładnie, ale linka nie przysparzała żadnych problemów przy wymianie tarcz. Mocowanie pancerza da się bez problemu odprzyczepić.
I nie kalibrowałem ręcznego - bo na takie stwierdzenia też trafiłem.

Offline Sławomir Kornek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 343
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2010 2.0 HDI 140 KM
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Wymiana tarcz tył
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 21, 2018, 06:08:43 »
Chodzi mi o to czy jak już odkręce zacisk, czy będę w stanie odsunąć go z linką na tyle żeby ułatwić sobie dostęp do śruby mocującej jarzmo hamulca. Z tego co tam zaglądałem to trochę ta linka przeszkadza. Chyba że są się wyciągnąć tarcze bez demontażu jarzma,całe w to wątpię.

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: Wymiana tarcz tył
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 21, 2018, 06:31:29 »
Chodzi mi o to czy jak już odkręce zacisk, czy będę w stanie odsunąć go z linką na tyle żeby ułatwić sobie dostęp do śruby mocującej jarzmo hamulca. Z tego co tam zaglądałem to trochę ta linka przeszkadza. Chyba że są się wyciągnąć tarcze bez demontażu jarzma,całe w to wątpię.
Da się tą linkę bez problemu odczepić żeby odkręcić jarzmo - bez tego tarczy nie ściągniesz. Koniec linki jest luźny po spuszczeniu hamulca i nawet nie trzeba się siłować.
Sprawdź przy okazji tulejkę/podkładkę linki hamulca - lubią pękać - u mnie jedna się rozsypała podczas demontażu - a kupisz je za śmieszne pieniądze np. tu -> http://salko.pl/inne/66348-tulejka-do-linki-hamulcowej-citroen-c5-iii-2008-peugeot-508-nowy-oryginal-peugeot.html